Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

[...]

is dit een hype of zijn we gehackt door geloofsfanaten?Beide, ben ik bang
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2015 17:58
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:Repelsteeltje94 schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(

En van condooms heb je nog nooit gehoord?

Echt sorry maar wat een domheid.

Neem je verantwoordelijkheid nu.

Kies wat het beste is voor jou en het nu nog geen kindje in je buik.

Wil je moeder worden? Kun je dit? Heb je het kind wat te bieden? Zijn de antwoorden nee op deze vragen dan lijkt me de keus niet zo moeilijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Abortus lijkt dan de enige optie....helaas. Want als je er 2 maanden geleden niet aan toe was, ben je dat nu niet ineens wel.

Laat je voordat je überhaupt weer seks hebt in ieder geval goed voorlichten!!
De morning after pil is geen anticonceptie natuurlijk, maar een noodmaatregel als de anticonceptie door onvoorziene omstandigheden niet werkte. Ik weet niet of je overgewicht hebt? Zo ja, dan kan het zijn dat de morning after pil minder goed werkt.

Het is hoe dan ook shit natuurlijk, maar ik denk dat het wel heel goed is om te kijken naar wat je de volgende keer anders kunt doen om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
quote:proudmama33 schreef op 13 juli 2015 @ 16:44:

Ik weet niet of het soms in de lucht hangt, maar vandaag stikt het van de domme, onverantwoordelijke gleuven. Echt niet te geloven zeg, abortus is geen anticonceptie he?

Met 9 weken is het geen vruchtje meer, dan zit er een mensje in je buik. Dan is alles al compleet.

Ongelofelijke droeftoeter Nee hoor, de mijne was met 9 weken echt nog niet compleet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
NOg een keer:

REPELSTEELTJE, je hebt wel een gezonde relatie/verkeringen met jongens/mannen die jou en jouw lichaam respecteren??

Met andere woorden, je doet niets tegen je zin in?

Ik weet niet of het soms in de lucht hangt, maar vandaag stikt het van de domme, onverantwoordelijke gleuven. Echt niet te geloven zeg, abortus is geen anticonceptie he?

Met 9 weken is het geen vruchtje meer, dan zit er een mensje in je buik. Dan is alles al compleet.

Ongelofelijke droeftoeter Gleuven? Wat geeft jou het recht om zo tekeer te gaan?
quote:verhuisd schreef op 13 juli 2015 @ 16:48:

NOg een keer:

REPELSTEELTJE, je hebt wel een gezonde relatie/verkeringen met jongens/mannen die jou en jouw lichaam respecteren??

Met andere woorden, je doet niets tegen je zin in?Goede vraag
Als abortus geen moord is, waarom doen jullie dan zo moeilijk en moraliserend. Laat TO het kind lekker weghalen keer op keer, wat maakt het uit?
quote:kadanz schreef op 13 juli 2015 @ 16:50:

Als abortus geen moord is, waarom doen jullie dan zo moeilijk en moraliserend. Laat TO het kind lekker weghalen keer op keer, wat maakt het uit?

Precies. Of anders: weg met anticonceptie.gewoon elke maand een stofzuiger door je baarmoeder!

Echt niet te filmen dit.

Als abortus geen moord is, waarom doen jullie dan zo moeilijk en moraliserend. Laat TO het kind lekker weghalen keer op keer, wat maakt het uit?volgens mij doet er behalve de anti abortuskliek niemand moraliserend
Kind je hebt er wel een beetje een potje van gemaakt. Maar goed, daar doe je nu niets meer aan, en ik snap dat dit ook het allerlaatste was dat je zelf wilde. Ik zou bespreken of je meteen een spiraal kunt laten plaatsen, of anders direct aan de pil gaan. Met die hormonen komt het heus wel goed na een abortus hoor.

En dan zou ik nu toch denk ik die abortus doen. Je deed die eerste niet voor niets, toch? Het is waar, er klopt een hartje en dat maakt het misschien emotioneler, maar wat heb je eraan om moeder te worden als je er niet klaar voor bent? Het embryootje zal er nooit wat van merken en jij kunt straks een kindje een goede toekomst bieden als je er wel aan toe bent. Het is moeilijk om het weg te laten halen ja, maar het is ook moeilijk om nu alles om te gooien en moeder te worden.

Met een kind wordt het niet alleen nu moeilijker, maar ook: hoe gaat dat met je relatie? En als je relatie overgaat, hoe gaat het met het ontmoeten van een nieuwe man, als je een gezin met die nieuwe man wil ben je automatisch veroordeeld tot een samengesteld gezin? En wat als je je kind verantwoordelijk gaat houden voor alles wat jij niet meer kon doen, als jullie het financieel slechter blijven houden doordat het je niet lukt om je opleiding af te maken of zoiets dergelijks? Het zijn een hoop opofferingen voor iets dat nog niet is.

Het wordt heftig, maar een abortus kun je wel verwerken. Neem daar ook de tijd voor en neem dat serieus. Het is logisch dat je er verdriet van zult hebben.

Uiteraard kan ik de keuze niet voor je maken, maar aan de hand van je bericht zou ik denk ik kiezen voor abortus. Het is iig beter om spijt te hebben van een abortus, dan om spijt te hebben van een kind.
quote:proudmama33 schreef op 13 juli 2015 @ 16:52:

[...]

Precies. Of anders: weg met anticonceptie.gewoon elke maand een stofzuiger door je baarmoeder!

Echt niet te filmen dit.doe even normaal zeg.

Ongelofelijke droeftoeter Ga jij eens heel gauw je mond spoelen!
quote:proudmama33 schreef op 13 juli 2015 @ 16:52:

[...]

Echt niet te filmen dit.Jij spoort niet.
quote:dubbeltje4 schreef op 13 juli 2015 @ 16:53:

[...]

Ga jij eens heel gauw je mond spoelen!Oké mama

Als abortus geen moord is, waarom doen jullie dan zo moeilijk en moraliserend. Laat TO het kind lekker weghalen keer op keer, wat maakt het uit?Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.
quote:saaaaar81 schreef op 13 juli 2015 @ 16:39:

Er bestaat geen enkele regel hoe vaak je een abortus kunt laten doen.

Je hebt geen plek voor een kind in je leven dus vooral voor die tweede abortus gaan.

Ik zou echter wel eens praten met je huisarts over anticonceptie, er gaat nl wel wat te vaak mis bij jou.Sensible.
Duidelijk toch: je hebt geen kinderwens dus doe weer een abortus. En zorg daarna alsjeblieft voor goede anti-conceptie.
quote:proudmama33 schreef op 13 juli 2015 @ 16:54:

[...]

Oké mama Ik heb gewoon geen woorden voor hoe bizar het is wat er uit jouw toetsenbord komt. Bah.
quote:jo-elise schreef op 13 juli 2015 @ 16:54:

[...]

Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.Misschien, adviseren mensen dat, omdat het emotioneel gezien veel heftiger is om een zwangerschap af te breken dan om een zwangerschap te voorkomen, omdat het veel duurder is om een zwangerschap af te breken dan om een zwangerschap te voorkomen en omdat het veel makkelijker is om een zwangerschap te voorkomen dan om hem af te breken.
quote:lux. schreef op 13 juli 2015 @ 16:55:

[...]

Ik heb gewoon geen woorden voor hoe bizar het is wat er uit jouw toetsenbord komt. Bah.een echt voorbeeld voor haar kind

[...]

Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.Het is ook nog geen kindje en een goede anticonceptie is heel wat minder belastend dan een abortus. Wat is dit nou weer voor een belachelijke discussie?!

[...]

Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.abortus is geen anti-conceptie. Het is een medische ingreep. Niet aan te raden om elke maand te doen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven