Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
quote:Isabela schreef op 13 juli 2015 @ 16:56:

[...]

Het is ook nog geen kindje en een goede anticonceptie is heel wat minder belastend dan een abortus. Wat is dit nou weer voor een belachelijke discussie?!Dit.
Ook hypocriet om onder het mom van "respect voor leven" abortus af te raden en TO helemaal tot op het bot toe te beledigen. Wat nou respect?
Een morning after pil is ook geen anticonceptie.

Het wachten tot je een enge soa oploopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 16:52:

[...]

volgens mij doet er behalve de anti abortuskliek niemand moraliserendElke normale reactie (abortus) wordt gevolgd door een moraliserende 'abortus is geen anti conceptie/triest' reactie.
quote:jo-elise schreef op 13 juli 2015 @ 16:54:

[...]

Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.

Je kent het gezegde wel: Voorkomen is beter dan genezen.

Een abortus is een grotere aanslag op je lichaam dan anticonceptie.

Je kan beter de pil slikken of condooms gaan gebruiken ipv 4/5x per jaar abortus laten plegen.

Is ook goedkoper lijkt me dan al die abortussen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 16:59:

Ook hypocriet om onder het mom van "respect voor leven" abortus af te raden en TO helemaal tot op het bot toe te beledigen. Wat nou respect?

Tot op het bot te beledigen? Dat arme meiske heeft iets doms gedaan, tsja, zij die zonder zonde is werpe de eerste steen, zou ik zeggen, is hartstikke kwetsbaar en ze wordt hier niet beledigd, ze wordt hier gewoon uitgekotst.

Maar inderdaad, TO leeft ook, dus daar mogen jullie ook wel wat respect voor opbrengen.
quote:kadanz schreef op 13 juli 2015 @ 16:59:

[...]

Elke normale reactie (abortus) wordt gevolgd door een moraliserende 'abortus is geen anti conceptie/triest' reactie.jij snapt het verschil niet tussen abortus en anti-conceptie?
quote:Repelsteeltje94 schreef op 13 juli 2015 @ 16:42:

Wow, wat een harde reacties! Had ik natuurlijk kunnen zien aankomen. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, en ben me er heel goed van bewust dat ik veel te onvoorzichtig geweest ben. Na de abortus heb ik na 2 a 3 weken seks gehad. De volgende dag een morning after pil geslikt. Ik had de AC Klaarliggen om na mijn eerste ongesteldheid te gaan gebruiken. Dit omdat mijn lichaam dan even de tijd had om de hormonen kwijt te raken. Ik had verwacht dat een morning after pil gewoon zijn werk zou doen :(

Begrijp ik nou goed dat je, ipv seks met een condoom, bewust de map als anti-conceptie gebruikt hebt? Dat is toch niet helemaal de bedoeling? Namelijk veel minder betrouwbaar dan echte anti-conceptie...maar dat heb je nu zelf ondervonden.

Heel lastige situatie. Praat met je ouders, vriend(?), huisarts, FIOM. Kijk wat mogelijk is, wat je zelf wilt....veel sterkte.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:lux. schreef op 13 juli 2015 @ 17:00:

[...]

Tot op het bot te beledigen? Dat arme meiske heeft iets doms gedaan, tsja, zij die zonder zonde is werpe de eerste steen, zou ik zeggen, is hartstikke kwetsbaar en ze wordt hier niet beledigd, ze wordt hier gewoon uitgekotst.

Maar inderdaad, TO leeft ook, dus daar mogen jullie ook wel wat respect voor opbrengen.Respect geldt voor deze club alleen voor wezens waarvan zij vinden dat er respect voor moet worden opgebracht. Selectie is volstrekt willekeurig. Maar kinderen en dieren doen het altijd goed en moslims minder
REPELSTEELTJE, even opletten AUB:

Los van de idiote discussie die helemaal niet meer over jouw probleem gaat:

Hoe zeker weet je dat je wéér zwanger bent?? Ik had 8 weken na curretage ook een positieve test; lang verhaal erg kort, dat bleek een 'rest' te zijn! Dus geen nieuwe zwangerschap. Het hormoon waarop een test reageert zit dan nog in je lichaam.

Misschien beter om via huisarts naar het ziekenhuis te gaan: daar wordt een goede echo gemaakt.
quote:viva-amber schreef op 13 juli 2015 @ 16:59:

Een morning after pil is ook geen anticonceptie.

Het wachten tot je een enge soa oploopt.Daarom is die vraag van Niemand zo relevant.
Sterkte met je abortus TO!

Hopelijk blijft het bij deze twee en hoef je er nooit meer een te ondergaan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 17:02:

[...]

Respect geldt voor deze club alleen voor wezens waarvan zij vinden dat er respect voor moet worden opgebracht. Selectie is volstrekt willekeurig. Maar kinderen en dieren doen het altijd goed en moslims minderAls het niet zo treurig zou zijn zou ik om je opmerking lachen
quote:kadanz schreef op 13 juli 2015 @ 16:50:

Als abortus geen moord is, waarom doen jullie dan zo moeilijk en moraliserend. Laat TO het kind lekker weghalen keer op keer, wat maakt het uit?

Van mij mag ze.

Ze klinkt er alleen zelf niet zo blij mee. En het infectiegevaar is bijvoorbeeld bij een curretage veel groter dan bij een anticonceptiepil, om maar een reden te geven waarom ik liever de pil zou slikken dan elke maand een curretage zou ondergaan. Nog los van de pijn, het gedoe, de onzekerheid of je die maand wel of niet zwanger bent en de veroordeling door de mensen die moord en brand schreeuwen als je je laat curreteren omdat je pertinent geen kind wil.
Ik quote je even, want dit zou zomaar het geval kunnen zijn natuurlijk!quote:verhuisd schreef op 13 juli 2015 @ 17:02:

REPELSTEELTJE, even opletten AUB:

Los van de idiote discussie die helemaal niet meer over jouw probleem gaat:

Hoe zeker weet je dat je wéér zwanger bent?? Ik had 8 weken na curretage ook een positieve test; lang verhaal erg kort, dat bleek een 'rest' te zijn! Dus geen nieuwe zwangerschap. Het hormoon waarop een test reageert zit dan nog in je lichaam.

Misschien beter om via huisarts naar het ziekenhuis te gaan: daar wordt een goede echo gemaakt.
Doe aub nog een abortus! Ja, het is oerstom van je. Ja, het is beschamend om er 2 vlak na elkaar te moeten doen. Maar is er iets veranderd in je omstandigheden of motivatie? Nee.
quote:jo-elise schreef op 13 juli 2015 @ 16:54:

[...]

Dit dus. Wel massaal abortus adviseren en tegelijkertijd afdwingen dat ze de goede anticonceptie gaat gebruiken. Wel een beetje tegenstrijdig als jullie het toch hebben over een paar celdelingen en nog geen kindje.Een abortus is veel duurder dan fatsoenlijke anticonceptie, dus om de zorgpremies niet nog verder de pan uit te laten rijzen is het een kleine moeite om gewoon aan de anticonceptie te gaan ipv standaard van Plan B gebruik te moeten maken.
Shoot first, ask questions later!
quote:lux. schreef op 13 juli 2015 @ 17:00:

[...]

Maar inderdaad, TO leeft ook, dus daar mogen jullie ook wel wat respect voor opbrengen.+1.
Absoluut geen probleem Beeldig!

Ik denk dat TO misschien nog leest maar niet reageert..en geef haar geen ongelijk. Arm kind!

Ga naar een Gynaecoloog REPELSTEELTJE. Veel sterkte!
Jij ook sterkte, Verhuisd!
quote:Beeldig schreef op 13 juli 2015 @ 17:13:

Jij ook sterkte, Verhuisd!
Je moet je in ieder geval niet laten tegenhouden door schaamte om weer bij die kliniek aan te kloppen. Ik ben zelf van de antiabortusbrigade of vind althans dat er wel heel goede redenen moeten zijn om je zwangerschap te laten beëindigen (en die zie ik niet snel), maar wettelijk gezien mag je wel 10 keer per jaar een abortus laten doen.

Zorg a.u.b. dat je geen seks meer hebt totdat je goede anticonceptie hebt. En nee, dat is niet zo'n ring want daar moet je namelijk bij nadenken dat je hem op tijd vervangt! Een spiraaltje of mirena, daar heb je zelf geen omkijken meer naar. Neem dan een T safe, want die werkt 10 jaar.
Het oo zo mooie beruchte viva forum waar je tot op het bot word uitgescholden als je leven net iets anders gaat dan de gemiddelde welgestelde viva forummers. TO trek je er niets van aan ik kreeg op mijn topic ook de volle lading. Maak een beslissing waar je 100% achter staat sterkte TO
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 juli 2015 @ 17:01:

[...]

jij snapt het verschil niet tussen abortus en anti-conceptie?

Leg uit

Dat het een iets ingrijpendere behandeling is dat snap ik, maar dat is toch helemaal aan TO? Daar hoeven wij toch niets van te vinden?

jo-elise begrijpt het zelfs, en wet zijn het niet vaak met elkaar eens
Gynaecoloog? Gewoon naar de abortuskliniek waar je eerder bent geweest. Die maken ook een echo en weten veel meer dan de gemiddelde gynaecoloog van abortussen en evt. restverschijnselen.

Bovendien kan je daar het snelst terecht. Je wil niet nog weken wachten denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven