Nog een abortus?

13-07-2015 16:20 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

1 mei, dus iets meer dan 2 maanden geleden ben ik een abortus ondergaan. Ik was toen iets meer dan 5 weken zwanger en op dit moment past het niet in mijn leven. Ik ben pas 21, zit midden in een studie en woon in een anti kraak woning. Kortom, m'n leven is nu alles behalve stabiel. Ik had veel gesproken over de mogelijkheid van een zwangerschap maar eigenlijk wilde ik dit ook gewoon niet. Ik heb er relatief niet heel veel moeite mee gehad, omdat ik het nog kon zien als iets wat nog geen kindje was. Er was nog geen kloppend hartje en er was nog niet echt iets 'gevormd'.

Nu, 2 maanden verder ben ik wéér zwanger. Dit is niet omdat ik doodleuk zonder anticonceptie seks heb gehad, maar had een anticonceptiering klaar liggen voor na mijn eerste ongesteld. Voor de ongesteldheid heb ik de morning after pil gebruikt. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, en heb vanmiddag een afspraak gehad bij de abortuskliniek. Blijkt dus dat ik al op 8 weken zit! Dat had ik nooit verwacht. Ik heb de eerste abortus nog niet helemaal verwerkt en moet nu alweer nadenken over een volgende.

Als ik een abortus door zou latend doorgaan betekend het dat ik met 9 weken het vruchtje zou moeten laten weghalen. Met 9 weken klopt er al een hartje, en is het echt al een piepklein mensje. Met dit in mijn gedachte vind ik het wel heel erg moeilijk om nog een abortus te kunnen nemen.

Aan de andere kant, het kindje is niet gewenst. Als ik het zou houden zie ik eerlijk gezegd mijn toekomst somber in, ik ben nog zo jong en heb écht nog geen kinderwens. Ik ben heel erg bang dat ik dalijk spijt krijg dat ik het kindje houd en er misschien niet genoeg van zal gaan houden, hoe vreselijk ik het ook vind om dat te schrijven. Ik zit heel erg in dubio en hoop dat er leden zijn die mij adviezen kunnen geven?
Kattekopjes, begrijp me niet verkeerd, ik ben in beginsel pro abortus. Maar je hoeft geen pro life redneck- engnek te zijn om te vinden dat iemand die binnen een paar maanden twee maal abortus laat doen, zich kapot moet schamen? Ik vind dat en neem daar geen woord van terug. Wie maakt daar in godsnaam van dat je zou moeten bewijzen dat je verkracht bent? Iets met aannames vs begrijpend lezen enzo.
TO moet eerst uit gaan sluiten of dit echt een nieuwe zwangerschap is of het een restant van hormonen is. Of wellicht dat de abortus toch niet goed uitgevoerd is.
quote:Noujijweer schreef op 13 juli 2015 @ 21:03:

Kattekopjes, begrijp me niet verkeerd, ik ben in beginsel pro abortus. Maar je hoeft geen pro life redneck- engnek te zijn om te vinden dat iemand die binnen een paar maanden twee maal abortus laat doen, zich kapot moet schamen? Ik vind dat en neem daar geen woord van terug. Wie maakt daar in godsnaam van dat je zou moeten bewijzen dat je verkracht bent? Iets met aannames vs begrijpend lezen enzo.waarom bepaal jij wat een ander moet voelen?
Pfff jij bent vermoeiend. Antwoord is dat doe ik niet. Ik geef mijn mening. Net zoals jij dat doet in diverse topics.
Wat een ontzettend achterlijke reacties staan hierbij, mijn hemel. Doe eens aardig! Aan 'tips' over anti-conceptie heeft dat arme kind op dit moment weinig aan. Daar gaat het topic toch ook niet over? Dat ze in deze situatie zit, lijkt mij al een levensles genoeg voor een 21-jarige.

Anyway, als ik je verhaal zo lees zou ik het weg laten halen.

Heel veel sterkte!
quote:Bloomm_91 schreef op 13 juli 2015 @ 22:05:

Wat een ontzettend achterlijke reacties staan hierbij, mijn hemel. Doe eens aardig! Aan 'tips' over anti-conceptie heeft dat arme kind op dit moment weinig aan. Daar gaat het topic toch ook niet over? Dat ze in deze situatie zit, lijkt mij al een levensles genoeg voor een 21-jarige.

Anyway, als ik je verhaal zo lees zou ik het weg laten halen.

Heel veel sterkte!Dat waren nu juist de beste adviezen, van die anticonceptie.
Ik heb 18 mei een abortus gehad, ik kreeg te horen eerste 3 weken geen seks tot dat je eraan toe bent. Ik heb direct een spiraaltje laten plaatsen zodat ik weet dat het niet weer gebeurt. Erg voor jou dit! Maar denk aan jezelf vertelden ze mij, en 2x abortus hou er rekening mee dat je onvruchtbaar kan worden. Denk er goed over na, stel je raakt onvruchtbaar en wil later kinderen? Ik heb tot nu toe geen sex meer gehad. Puur omdat ik bang ben dat het weer gebeurt. Sterkte!
To, ik heb het grootste gedeelte van de reacties niet gelezen omdat ik het idee kreeg dat ze alleen maar over anticonceptie gingen dus misschien is het al gezegd.

Ik neem aan dat je de vorige keer goed hebt nagedacht over of je het nu wilde en het de basis kon geven die het nodig heeft. Tenzij er de afgelopen tijd iets radicaal veranderd is denk ik dat alle voor en tegen argumenten het zelfde zijn. Als je er de vorige keer achter stond en er achter af geen spijt van hebt gekregen verwacht ik dat je dat nu ook niet zal hebben.

Het enige verschil is hoe ver je bent en je bent nu iets langer zwanger. Dat klompje cellen is nu nog geen baby, echt niet. Dat het straks misschien een kloppend hartje heeft betekend niet dat het nu een baby of een mensje is. Ik kan me voorstellen dat je het zo wel ziet en voelt en ik zou je nooit aanraden een het weg te laten halen als je er niet achter staat, maar ik denk dat die 4 weken meer zo'n verschil zou moeten maken. Je wist zeker dat het nu niet kon, dat is niet veranderd. Laat die paar weken die je niet eens gemerkt hebt je niet tegenhouden om de beslissing te nemen die je eigenlijk wil nemen.

Je bent pas 21, je hebt nog alle tijd. Als je later kinderen wil en het het juiste moment is kan dat gewoon nog. Je hebt nog zo veel tijd om het te doen op de manier die je wel wilt, gun jezelf die tijd.
quote:Elisah94 schreef op 13 juli 2015 @ 22:18:

Ik heb 18 mei een abortus gehad, ik kreeg te horen eerste 3 weken geen seks tot dat je eraan toe bent. Ik heb direct een spiraaltje laten plaatsen zodat ik weet dat het niet weer gebeurt. Erg voor jou dit! Maar denk aan jezelf vertelden ze mij, en 2x abortus hou er rekening mee dat je onvruchtbaar kan worden. Denk er goed over na, stel je raakt onvruchtbaar en wil later kinderen? Ik heb tot nu toe geen sex meer gehad. Puur omdat ik bang ben dat het weer gebeurt. Sterkte!

Van een abortus ( of meerdere) kun je niet onvruchtbaar raken! Dat is een fabel.

Je spiraal werkt direct dus je kunt gewoon weer seks hebben. Bij twijfel met condoom.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 22:40:

[...]

Van een abortus ( of meerdere) kun je niet onvruchtbaar raken! Dat is een fabel.

En dit, er is geen enkel onderzoek dat dat zou ondersteunen. Je wordt er echt niet onvruchtbaar van.
quote:MadameQetesh schreef op 13 juli 2015 @ 22:40:

[...]

Je spiraal werkt direct dus je kunt gewoon weer seks hebben. Bij twijfel met condoom.Dit is namelijk wat mij verteld is door de huisarts! Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Voelde als een opluchting. ik zat op 9/10 weken en het was nog niets zeiden ze, hoop voor de TO dat alles snel achter de rug is, en dan abortus de beste oplossing is in haar geval
quote:Elisah94 schreef op 13 juli 2015 @ 22:46:

[...]

Dit is namelijk wat mij verteld is door de huisarts! Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Voelde als een opluchting. ik zat op 9/10 weken en het was nog niets zeiden ze, hoop voor de TO dat alles snel achter de rug is, en dan abortus de beste oplossing is in haar geval

Dan mag je huisarts wel weer terug naar school.

Of hij zegt het om je bang te maken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Elisah94 schreef op 13 juli 2015 @ 22:46:

[...]

Dit is namelijk wat mij verteld is door de huisarts! Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Voelde als een opluchting. ik zat op 9/10 weken en het was nog niets zeiden ze, hoop voor de TO dat alles snel achter de rug is, en dan abortus de beste oplossing is in haar gevalrare huisarts, weet je zeker dat je hem/haar goed begrepen hebt?
Lieve meid.. trek je niets aan van sommige veroordelende reacties.

Het is voor sommige mensen makkelijk om iemand anoniem af te kunnen zeiken.

Het is belangrijk dat jij een beslissing maakt waar je achter staat.

Je hoeft je absoluut nergens voor te schamen.

Veel sterkte en ik hoop dat je mensen om je heen hebt met wie je kunt praten.

Is een gesprek bij het FIOM eventueel een idee?
Waarom heb je dan ongeveer 1 minuut na een abortus weer zin om te liggen seksen?

Ik begrijp dat niet. Kun je niet gewoon een paar weekjes je benen dicht houden tot je menstruatie is geweest en je bijvoorbeeld (weer) aan de pil of andere anticonceptie kunt beginnen?

Of bijvoorbeeld meteen condooms en meer gebruiken?

Je komt erg laag in niveau over.
Wat heeft ze eraan om te horen dat ze beter op had moeten letten?

Ze had niet de morning after pill moeten gebruiken als anticonceptie.

Dat weet ze nu zelf ook wel denk ik?

is het belangrijk dat ze zich extra slecht voelt over zichzelf ofzo?
Repelsteeltje, ben je er al uit?
quote:jo-elise schreef op 13 juli 2015 @ 16:22:

Werkelijk triest dit. Geen woorden voor.Hier ben ik het wel mee eens! Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven