Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.

NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)

123aap123 & Lionlily

Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

@mamarjan :(:( balen meis. Wat een domper weer zeg. Weer duimen draaien voor de volgende ronde

@Derpina nog 1 nachtjes meid, spannend

@Aap vrijdag jullie gesprek, ik hoop dat alles duidelijk word voor jullie. En je verder kan gaan met een plan.

@River wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, en leuk een jongen ik spreek uit ervaring haha. En nu kun je ook gericht shoppen, vond ik toen ook zo leuk.

@Lionlily je kwaaltjes komen overeen met die ik had. Ik moest ook nog is enorm veel plassen de dagen voor de test. Dus ik hoop echt dat het goed uitpakt voor je en een positieve test . Al zou ik zelf nog niet te vroeg testen, maar er zijn zw testen die dat wel kunnen.

@hier: fijn dat het forum niet stopt haha want dat andere forum zag er nou niet bepaald leuk uit..

Morgen de echo, gelukkig al in de ochtend. Ik ben erg benieuwd . Het gaat de laatste tijd best goed met de misselijkheid, heb het nu alleen nog na het eten. En soms als iemand heel erg stinkt hahaha (en dat zijn er genoeg op mijn werk :p) Ik hou jullie op de hoogte morgen!!
He wat rot, mamarjan!! voor jou! Inderdaad misschien tijd om ovulatietesten te gaan gebruiken? Of deed je dat al? En als het te lang duurt niet aarzelen en naar de dokter gaan, he?
Leuk, mamaroos! Ben benieuwd naar je echo!

Ik moest vanochtend bijna kotsen van mijn broodbeleg (tonijnsalade), het smaakte naar kots! Daar word ik dan maar even heel blij van, haha!
Lionlily, een broodje tonijn dat je aan kots doet denken... dat doet mij aan denken, hoop het zo voor je. Als je al zo vroeg zo duidelijk kwaaltjes heb, zet ik in op een tweeling

hier: tja naar de dokter gaan. de verleiding is groot..

We zijn nu sinds april bezig, dus eigenlijk pas een half jaar en mijn cyclus is sindsdien 28-33-25-29-33-31 dagen geweest, dus niet heel lang of kort. Voordat ik aan mijn spiraal ging zat ik gemiddeld op 3 maanden(!) dus dit valt me allemaal reuze mee. Ik denk dat de huisarts niets voor me zal kunnen/ willen doen. (doordat ik zelf geneeskunde studeer, voel ik me opgelaten om te gaan en zelf het antwoord al te weten.. pas na een jaar krijg je doorverwijzing voor gyn, behalve wanneer je cyclus langer dan 35 dagen is)

Ik ga wel aan de ovulatie testen, hopelijk geeft dat duidelijkheid
@Mamarjan: owhhh balen

Maar je cyclus ziet er wel netjes uit en zoals je zelf zegt jullie zijn vanaf april bezig dus....

Maar snap dat je liever vandaag als morgen zwanger bent!

@mamaroos: ja leuk een jongen! Nu gericht shoppen, heb me steeds ingehouden maar kan nu los haha

Veel plezier morgen met jullie echo!

@lionlilly: klinkt goedddd wanneer zou je willen testen?

@derpina: ja super blij met de goede echo! En m'n buikje begint nu ook wat te groeien

Morgen hebben jullie ook echo, spannend! Veel plezier..

Ben benieuwd hoe het met Miesje, musje en hmtb is..
Ik ga pas over een weekje testen, ik wil ook echt niet vroeg testen. Is helemaal niet verstandig... Misschien als ik me echt niet in kan houden, maar het is gewoon beter om te wachten, vind ik zelf. Kijken of het me lukt!

Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere meiden gaat die hier niet zo vaak meer schrijven. Zeker aangezien sommigen al wel een 20 weken echo hebben gehad ws, en HMTB al in januari is uitgerekend!! Ik ben zo benieuwd!
@Roos jij morgen ook eindelijk!!

@river nu kun je echt los leuk hoor ben jaloers haha!

@lion we gaan heeeeeeel hard duimen!

@mamarjan Tja, of je er zef nu van af weet of niet onzekerheid is niet fijn. En aangezien je cyclus voor je spiraal niet optimaal was....

Hmtb had gemeld dat ze even wat afwezig zou zijn maar hoop inderdaad dat alles goed was.

Vraag me wel echt af waar Marnee is gebleven die schreef heel actief en in eens niet meer.
Ik lees ook nog steeds mee hoor! Even niet zo actief met schrijven maar ik leef nog steeds met iedereen mee.

@riverrdale, wat fijn dat de 20 weken echo goed was, en een jongen!! Leuk leuk!

@mamarjan, jammer! Misschien helpen ovulatietesten inderdaad wel. Een vriendin van mij was 8 maanden bezig, de 9e keer met ovulatietesten en zwanger! Misschien is het een goede hulp.

@123aap, ik vind het zo knap voor jou dat je iedereen ook een hart onder de riem blijft steken ondanks dat het bij jou ook allemaal niet makkelijk is. Ik hoop voor je dat vrijdat wat wijzer wordt.

@all, met mij gaat alles goed, beetje druk. Over 2 weken de 20 weken echo, best spannend. Ik heb vorige week een 'pretecho' gehad, en wij krijgen een meisje! Helemaal leuk, ik ben best wel een meisjesmoeder volgens mij dus komt helemaal goed.
Vanmorgen de echo gehad alles was goed. Een kloppend hartje, ook gehoord. Placenta goed, navelstreng ook prima in orde. Ben wel 4 dagen terug gezet. Dus nu 29-04-2014 ud was eerst 25-04-2014.

Ben erg opgelucht en nu pas weer met 20w een echo.. Lang wachten haha..
Wat goed mamaroos88, mocht je op die dag bevallen dan hangt wel altijd de vlag uit leuk!
Zo blij voor je Roos!!

@Hier

Ook weer een prachtige echo! Het hartje gehoord en wat een verschil met 3 weken terug zeg!

2 beentjes met voetjes 2 armpjes met handjes en vingertjes. Hartje gehoord en het maagje was ook al te zien.

Officiele ud is nu 8 april . Baby was ook druk aan het bewegen. 21 november 20 weken echo
Wauw, wat een fijn nieuws, allemaal! Gefeliciteerd en
Mamaroos en Derpina wat fijn dat jullie van die mooie echo's hadden! Lekker van genieten!
wat fijn dat de echo's goed waren.

aap: succes vandaag met je gesprek, hopelijk heb je meer duidelijkheid na vandaag
Aap: Hoe was het gesprek?!!! Ik ben heel benieuwd! Hopelijk heb je meer inzicht nu in wat er gaat gebeuren. Heb je je moeder nog verteld waar je mee bezig bent? Voor wat steun?

Hier, nog steeds kwalen, steeds andere, de misselijkheid is iets minder, maar op de achtergrond aanwezig. Steken in mijn borst is er vandaag (links) en kramp in mijn buik. Oja, witverlies is iets nieuws (heb ik sowieso nooit voor mijn menstruatie). Ik heb nog steeds goede hoop dus maar wil eigenlijk zo graag eerder testen, maar dat moet ik natuurlijk niet doen
@Lion Tja, dat was bij mij 1 van de tekens die afscheiding. Dus het begint er toch wel heeeel erg op te lijken! Ik duim voor je!
Mooi nieuw, Leuk dat jullie echos goed waren, Roos en derpina!

En musje wat super leuk een meisje !! Op na een goede 20 weken echo. Wat gaat het toch snel.

@ hier .. Ma of di hoor ik wanneer de operatie zal plaats vinden. Ik heb nu weer provera. want je moet een eisprong gehad hebben als je zon behandeling ondergaat. Nou dan kunnen we weer 160 dagen wachten ;). Dat gaan we dus mooi niet doen. DUs word nu als het goed is binnen 3 weken geholpen. Vind het wel een beetje eng, maar heb goede hoop. Mij cyclus "kan" zich herstellen (hoeft niet ) en ik heb als het goed is na de operatie al snel een eisprong doordat de blaasjes weg gehaald worden, moeten mij hersenen het weer gaan aansturen en dat gevoel van er zit al een grote weghalen. Dus ben zeer benieuwd, en miss dat ik dit jaar toch nog positief afsluit met een eventuele eisprong, dan kan ik iig voortaan ook wat meer vooruit kijken,

Oh en ik heb niets aan mij ouders of zo verteld. We hebben besloten het gewoon onder ons te houden, en me beste viriendin vangt me mee op de dagen er na. En dan maar hopen dat het gewoon allemaal goed komt, als het dan nog niks is aan veerbetering kan ik ze als nog alles vertellen. Maar wil voor nu positief blijven.

Fijn weekend allemaal !

En lilly ! Ik heb echt goede hoop voor je hoor... dat lijkt er ontzettend veel op, dat wachten zal wel lang duren nu !! Maar volgende week kun je al testen crossed my fingers!
Zo, weer eens bijgelezen. Liep blijkbaar alweer twee pagina's achter....

Lukt dus niet op alles te reageren, maar wil iig laten weten dat ik heel hard duim voor lion!
@Aap spannend allemaal hoor! Laten we hopen dat je inderdaad misschien dit jaar nog een eisprong krijgt

Je kunt altijd nog de beslissing nemen om het wel te vertellen, en gelukkig heb je een lieve vriendin bij wie je terecht kan. Dat is toch wel erg fijn om je verdriet te kunnen delen. En eens iets anders te horen als wat je partner zegt.

@Karin zie nu dat we op de zelfde dag zijn uitgerekend!

@Hier begin van de baby kamer is gemaakt. Heb een erg lastie rug en mezelf laatst al vertilt en nu kan ik nog iets doen.

En we 'verbouwen' meteen 2 kamers. Aan deze 2 kamers hebben we nooit eerder wat gedaan. De ene kamer omdat het sowieso de baby kamer zou worden en we het zonde vonden om er 2 keer in korte tijd geld in te steken. Helaas ben ik nu wel mijn kleren kamer kwijt haha! Maar die wordt nu verplaatst naar de andere kamer.

We doen het lekker rustig aan en ieder weekend wat. Zodat we straks niet ineens alles in 1 keer moeten doen.

Van de week echt even naar de stad voor een zwangerschapsbroek. Want ik krijg m'n broeken echt met geen mogenlijkheid dicht. En het stiekje werkt niet echt meer, schoonmoeder was er gisteren even en zei meteen dat ik al echt een buikje heb.

Ook weet iedereen nu eigenlijk wel dat ik zwanger ben, leuk hoor heb allemaal al kaartjes ontvangen

Nu nog even van de zondag genieten.
Dag Derpina,

Ja leuk! Kan zijn dat het bij nog een keer verschuift op basis van de laatste echo. Maar dat bespreken we dus weer met de VK. Daar komen we 11/10 weer. Ik ben overigens voor de 8e, want was de verjaardag van mijn oma.

Ik pas mijn broeken ook niet meer, maar heb gelukkig wel een hoop wijd vallende jurkjes :D
Ha meiden, het wachten duurt lang

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wacht met testen tot ik echt overtuigend niet menstrueer. 2 oktober is mijn MBD, en ik wil, als ik nog niet ongesteld ben geworden, op vrijdag testen. In de tussentijd is het wachten verschrikkelijk, maar ik denk dat het beter is. Anders is de teleurstelling heel groot, denk ik. En ik hoor zoveel verhalen over mensen die nog een week na hun te verwachten, uitblijvende, menstruatie niet positief testen en toch zwanger zijn, dat ik het risico op een negatieve test en dan niet ongesteld worden, wil verkleinen.

Omdat het zo lang duurt, bescherm ik mezelf wel, merk ik. Ik ga steeds meer verwachten dat het toch niet zo is, dat ik me inbeeld dat ik die gedachten en emoties en fysieke dingen heb. Dat is ook weer pijnlijk, gek he? Ik vind het nu even helemaal niet leuk en heb mezelf ervan weten te overtuigen dat het toch niet zo is.
Ohw Lion het wachten duurt inderdaad lang. Je bent in een periode meer aan het wachten dat wat anders.

En ja je lichaam kan je voor de gek houden, maar zoals ik het zie heb je toch echt wel wat positive tekens! De afscheiding was voor mij een overduidelijk teken. Wat ik anders ook nooit had en wat ik doen wel had/heb.

Blijf er wel een beetje positief in staan. Wil je geen valse hoop geven, maar niet te negatief gaan.

Nog 2 dagen, bij mijn miskraam teste ik inderdaad laat positief. Maar met deze zwangerschap had ik voor mijn nod een knaltest. Dus het zegt niet zoveel.

En je hoeft ook niet ieder kwaaltje te hebben mijn gevoelige borsten kwamen pas bij 7 weken.

En als je niet wilt turen naar een streepje koop een digitale

Succes het komt bij jou ook
Lionlilly wat hou je het spannend!!

Ik dacht die post hier een positieve test omdat ze niet meer kon wachten haha.. Blijkbaar ben ik ongeduldiger
Vanmorgen naar de vk geweest hartje gehoord en hartje klonk erg goed. Ook was het goed te horen dat de baby weer druk aan het bewegen was. M'n buik is al goed aan het groeien en m'n baarmoeder is al heel goed te voelen dus was allemaal positief. Ze voorspelde dat ik de baby snel zou gaan voelen . Is geen garantie kan ook na de 20 weken zijn natuurlijk.

Moet wel naar de fysiotherapie ivm bekkeninstabiliteit. Die ellende begint nu al. Beetje jammer maar niets aan te doen en was te verwachten met mijn rug. Mag alleen al niet meer tillen, wat vrij lastig is in de kinderopvang maar gewoon goed opletten

29 okt weer naar de vk
Lion ik hoop zo op positief nieuws vandaag dat je niet ongesteld bent geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven