Stille geboorte

02-02-2020 20:07 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,

Gisteren heb ik gehoord dat het kindje in mijn buik onverwacht overleden is. De verloskundige kon geen hartje vinden en op de echo in het ziekenhuis zagen ze helaas ook geen hartje meer. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om de bevalling op te wekken. We hebben al contact gehad met een fotograaf en iemand die ons helpt met de begrafenis. Ik ben nu 35 weken zwanger, het is amper te beseffen. We hebben al twee dochters, die zijn nu bij opa en oma maar snappen heel goed dat er iets aan de hand is. Ze zijn 2 en 4. Misschien een stomme vraag, maar hebben jullie misschien tips hoe we de komende week afscheid kunnen nemen. We willen het graag een beetje klein houden.
Liefs.
ikeakrukje wijzigde dit bericht op 05-02-2021 06:13
0.00% gewijzigd
Ook ik denk aan je/jullie!
Ik ook, hoop dat je haar inmiddels in je armen hebt kunnen sluiten :hug:
Ik was vanmorgen bij de Ikea en moest aan je denken. Bij een hele stapel Marius-krukjes hield ik het niet meer en heb ik staan snotteren.

Lieve TO Ikeakrukje, deze is voor jou: :hug:
Dag lieve meiden, nog steeds geen nieuws hier. De pilletjes doen heel langzaam hun werk. Het krampt en het begint een beetje pijn te doen. Ik hoop heel erg dat de pillen voldoende zijn om mijn lichaam aan de slag te zetten en dat ik geen extra weeën stimulatie nodig heb. Ik wil deze klus heel graag zelf klaren.
Ondertussen regelen we praktische zaken en hebben we tijd om samen veel te praten. Iets waar je met kleine kinderen vaak onvoldoende aan toekomt en waar nu tijd en ruimte voor is. Gelukkig zitten we samen heel erg op een lijn over wat we wel en niet willen en hoe we daar uiting aan willen geven. Tegelijkertijd is er soms ineens dat enorme rauwe verdriet. Ik dompel me erin onder en kijk het in de ogen. Ik heb vrede met het moeten bevallen en ook dat dit meisje geen boterhammen gaat eten aan onze ontbijttafel. Maar ze zal altijd als een vleugeltje met ons gezin meereizen.
Wat klink je krachtig. Ook hoe je ruimte neemt voor dit verdriet in jezelf. Bewonderingswaardig!
Ik ga duimen dat de bevalling gaat verlopen zoals jij graag zou willen!
Heel veel sterkte TO! Je klinkt als een erg krachtige vrouw! Fijn dat jij en je partner op 1 lijn zitten!
:hug:
Wat zijn jullie allemaal lief. Ik had gister goede hoop dat het allemaal op gang ging komen. Had weeën die steed sterker werden en langer duurden. Maar sinds vanochtend lijkt het allemaal weer terug te lopen. Mijn lieve meisje wil niet naar buiten maar ik wil dit niet nog een dag moeten doen. Ga straks met de verloskundige kijken hoe we verder gaan. Ik vrees dat het toch weeënopwekkers worden. Maar goed, inmiddels wil ik haar vooral vandaag in mijn armen kunnen houden.
Ik hoop voor je dat het vandaag gaat lukken. Nogmaals heel veel sterkte gewenst en succes met de bevalling. :hug:
Heel veel sterkte, ik hoop ook dat je jullie lieve meisje snel vast mag houden.
Klinkt alsof je er klaar voor bent, TO, en bovendien heel krachtig en vastbesloten.
Bewonderenswaardig hoe je hier mee om weet te gaan.
Lijdzaam moeten afwachten lijkt me in zo'n situatie idd wel erg veel gevraagd, groot gelijk dat nu je eraan toe bent om haar ter wereld te brengen je wil dat dat zsm ook gebeurt.

Ik hoop van harte dat het vandaag nog zo ver is.
Heel veel succes en sterkte voor jou, je man en gezin :redrose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ikeakrukje schreef:
05-02-2020 09:45
Wat zijn jullie allemaal lief. Ik had gister goede hoop dat het allemaal op gang ging komen. Had weeën die steed sterker werden en langer duurden. Maar sinds vanochtend lijkt het allemaal weer terug te lopen. Mijn lieve meisje wil niet naar buiten maar ik wil dit niet nog een dag moeten doen. Ga straks met de verloskundige kijken hoe we verder gaan. Ik vrees dat het toch weeënopwekkers worden. Maar goed, inmiddels wil ik haar vooral vandaag in mijn armen kunnen houden.
Vreselijk dat lange wachten, bij mij duurde het ook zo lang. Toen het eenmaal op gang was met de opwekkers ging het wel heel snel. Ze hebben met toen ook pijn bestrijding gegeven (ruggeprik). Wij hebben toen ook tijdens het wachten in het ziekenhuis heel veel besproken. Wat we wilden qua crematie, teksten uitgezocht voor op het kaartje. Maar dan nog, het wachten duurt gewoon zo lang.
Heel veel sterkte Ikeakrukje, ik hoop dat de bevalling alsnog mag doorzetten, dat je het kan doen op een manier zoals jij het wil.
Heel veel succes en sterkte. Ik hoop op een mooie ontmoeting met je meisje vandaag :heart:
Heel veel sterkte ! Wat zeg je dat mooi Karavaan, een mooie ontmoeting met jullie meisje, waarin jullie haar mogen vasthouden en bewonderen.
:hug:
TO, sinds je dit topic opende heb ik met vlagen aan je gedacht, je klinkt krachtig, ik wens en gun je heel veel kracht toe deze periode...
:heart: wens jullie alle kracht en liefde die nodig is!
Sterkte Ikeakrukje, ik denk aan je.
De pijn die je nu hebt verdient helemaal niemand. Zo hoort het niet te gaan. Echt zo, intens verdrietig en ongelooflijk triest. Alle kracht en liefde toegewenst, probeer steun te zoeken bij je geliefden, je staat er niet alleen voor..❤
Lieve meiden, gisteravond is ze geboren, onze lieve kleine meid. Alhoewel de aanloop lang duurde, ging het uiteindelijk heel snel. Mijn vliezen braken en binnen een half uur was ze er. Ze zag er gelukkig heel mooi uit en heeft na de bevalling meteen bij me gelegen. Ze voelde nog warm en dat was een heel fijn moment.
Ik ben er fysiek heel goed doorgekomen, ik voel me ook goed en hopelijk betekent dat dat ik snel op de been weer ben. En dat ik daarmee me ook helemaal kan richten op de verwerking van het verdriet.
Overigens was er gisteren alleen vreugde en trots. Op mijn prachtige kindje en ook op mezelf. Als je zoiets hebt gedaan kun je de rest van je leven alles aan. En op mijn man en mij. We zijn goed geschakeld en samen sterk en dat is fijn.
We hebben vrienden en bekenden ingelicht en een geboortebericht de deur uit gedaan. Ik merk dat mensen niet goed weten hoe te reageren. Ze denken in eerste instantie alleen aan de dood, het verdriet en de rouw en snappen niet dat er ook juist een nieuw begin,nieuw leven, liefde en trots is. Ik hoor nu liever gefeliciteerd dan gecondoleerd (dat laatste vind ik sowieso een rotwoord).
Heb een slaappilletje gehad en een goede nacht gemaakt maar toen ik wakker werd was daar toch het grote verdriet. Heb de tranen uit mijn kop gejankt en daarna de verpleegster geroepen, een gouden engel. Zij heeft ons meisje bij mij gelegd en prachtige foto's gemaakt van ons samen. Daar ga ik later nog met heel veel warmte op terug kijken.
Ik kijk terug op een hele mooie dag en dat gaat me heel erg helpen de komende dagen. Heel veel dank voor jullie medeleven!
Gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter :loveys:
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige meisje.
En wat fijn dat jullie ondanks alles hebben kunnen genieten van deze geboorte en jullie kleintje.
Mooi dat het is vastgelegd en dat je haar heerlijk vast hebt kunnen houden.

Een :hug: voor jullie.
Gefeliciteerd met jullie dochter.
Gecondoleerd met jullie verlies.

Wat fijn dat jullie zo op een lijn zitten.

De oudste twee hebben er een zusje bij.
Er zijn wel kinderboeken zoals "Dirk Das blijft altijd bij ons".
Voor mij was de strekking van dat boek dat je altijd mag blijven praten, dan is iemand er nog in je gedachten.
Het voordeel van een boek vind ik dat een kind het ook zelf kan pakken.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven