Stille geboorte

02-02-2020 20:07 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,

Gisteren heb ik gehoord dat het kindje in mijn buik onverwacht overleden is. De verloskundige kon geen hartje vinden en op de echo in het ziekenhuis zagen ze helaas ook geen hartje meer. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om de bevalling op te wekken. We hebben al contact gehad met een fotograaf en iemand die ons helpt met de begrafenis. Ik ben nu 35 weken zwanger, het is amper te beseffen. We hebben al twee dochters, die zijn nu bij opa en oma maar snappen heel goed dat er iets aan de hand is. Ze zijn 2 en 4. Misschien een stomme vraag, maar hebben jullie misschien tips hoe we de komende week afscheid kunnen nemen. We willen het graag een beetje klein houden.
Liefs.
ikeakrukje wijzigde dit bericht op 05-02-2021 06:13
0.00% gewijzigd
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat fijn dat het uieibdelijk vlot is gegaan en wat mooi om te horen dat liefde en trots overheersten bij jullie ontnoeting. Ik wens jullie heel veel kracht en liefde de komende dagen. En natuurlijk alle tijd die daarna komt!
Wat ontzettend knap van je hoe jij dit doet, samen met je man. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Ontzettend veel sterkte met het afscheid.
Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en ook gecondoleerd.

Ik herken het dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren (tweeling verloren met 21 weken)
Ik begon er soms zelf over en dat vonden mensen wel fijn/makkelijk.

Ik vond het fijn dat we al een kindje hadden hierdoor zaten we eigenlijk snel weer in een ritme (voor ons was dat heel fijn)

Heel veel sterkte!
Gefeliciteerd met jullie dochter. Wat fijn dat je ondanks het verdriet ook de kant de voelt als trots en liefde. Sterkte met het afscheid nemen.liefs
Gefeliciteerd met jullie dochter!
Fijn dat de bevalling uiteindelijk toch nog vlot liep en je fysiek oke bent.
En wat fijn dat de eerste dagen mooi waren. Natuurlijk is er verdriet, afschuwelijk groot verdriet! Heel begrijpelijk en dat moet je ook gewoon toelaten. Maar zo fijn dat er ook zoveel lichtpuntjes voor je zijn in deze dagen. Zo’n verpleegster die de tijd neemt om mooie foto’s te maken, wat lief. Deze momenten en foto’s nemen ze je nooit meer af!
Maak de komende dagen mooie herinneringen met elkaar. Geniet van de aanwezigheid van jullie kleine meisje en geef haar een mooi afscheid.
Ik denk aan jullie!
Gefeliciteerd, wat fijn dat ze er nu is . Dat je haar mag zien en in je armen sluiten. Zo verdrietig dat ze niet mag leven, maar zo mooi dat ze altijd een plek in jullie hart en gezin heeft :heart:

Sterkte lieve TO! :redrose:
Gefeliciteerd met jullie dochter. wat een powervrouw ben jij. Zo fijn dat je kleine prinsesje nog bij je heeft kunnen liggen. ❤
Gefeliciteerd met jullie mooie dochter!
Ik herken zo wat je schrijft, de trotsheid op jullie kind, de relatie tussen man en jou en dat anderen ingewikkeld vinden (hier vroeggeboorte 21wkn)
Het mag er allemaal zijn. Doe dit op jullie manier .
Liefde wint voor elkaar en voor jullie dochter
Liefs
Lieve to, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en kleine zusje. Het klinkt als een prachtige ontmoeting. Die herinnering pakt niemand jullie meer af.

Wat fijn om te horen dat je zo’n sterk netwerk om je heen hebt met lieve mensen die er voor jou en voor elkaar zijn. Heel veel sterkte gewenst met het verwerken van dit immense verlies.
Gefeliciteerd met jullie dochter! :heart:
Ik moest huilen van het topic, TO.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter. Vanaf nu ben je altijd moeder van 3 kinderen. Ik denk aan jullie. :redrose:
-
Gefeliciteerd met jullie dochter. Maar ook Heel veel sterkte! Bijzonder hoe op momenten van zoveel verdriet er ook zoveel liefde is.
Gefeliciteerd :hug: :hug:
.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :hug:
Gefeliciteerd, wat hebben jullie het samen goed gedaan :hug: .

Wat je schrijft is zo herkenbaar. Sterk zijn is niet moeilijk, als het de enige keus is die je hebt. :rose:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Van harte gefeliciteerd, Ikeakrukje!
Wow, wat een veerkracht, wat een Power of Love lees ik bij jou/ jullie! :worship:
Ik heb er geen woorden voor, dit is zó'n ontroerende, intense belevenis, ben gewoon blij voor je dat het zo goed gegaan is, mooie liefdevolle momenten samen. :loveys:

Onwisbare indrukken die je altijd bij zullen blijven :heart:
Als jij onbevangen en open kunt zijn hierover denk ik dat familie en anderen zich ook (durven te) openen, dat komt wel goed als ze merken dat het voor jou gewoon bespreekbaar is, zowel vreugde als de pijn.
Alvast heel erg fijn dat je dit zo met je man kunt delen!

Ik twijfel er niet aan dat je alles uit komende dagen haalt wat erin zit om jouw prachtige dochtertje voor altijd helemaal in je :heart: op te nemen en een ereplaats te geven daar.

Houd deze kracht vast, TO, ondanks dat het maar kort mocht duren heeft zij een grote waardevolle betekenis, jullie liefde hier zal voortduren én de hemel zal een mooi engeltje rijker zijn :angel:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.

Hieronder een gedichtje wat ik heb gevonden.....

Jouw handjes in de mijne
Loslaten wil ik je niet
Ik wil je bij me houden zoals de zon de ochtend ziet

Mijn handen om de jouwe
Ik hou je voor altijd hier
Want in mijn hart is nu de plek waar ik jou voor eeuwig vier
Gefeliciteerd met je dochter :heart:
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat fijn dat gisteren zo is verlopen dat je er troost, steun en kracht uit kan halen in de toekomst. Ik hoop dat er meer van zulke momenten mogen volgen in de komende dagen.
bumbly schreef:
06-02-2020 09:32
Gefeliciteerd, wat hebben jullie het samen goed gedaan :hug: .

Wat je schrijft is zo herkenbaar. Sterk zijn is niet moeilijk, als het de enige keus is die je hebt. :rose:
Wat een mooie zin !

Lieve to gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meisje!
Fijn dat jullie je kleine meisje in jullie armen hebben kunnen sluiten. Gefeliciteerd.
Ik hoop dat er de komende dagen nog meer mooie momenten zullen volgen voor jullie gezin, ondanks de pijn en het verdriet. Jullie klinken als een topteam samen.
Ik wens jullie heel veel sterkte met het afscheid.
Gefeliciteerd met jullie kleine meid!
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je ook zo trots bent op haar en er fijne herinneringen zijn. Neem haar in je op, kijk naar haar haartjes, handjes, voetjes en haar lieve neusje.
Ik wens je heel veel sterkte met haar afscheid en probeer met iedereen je vreugde en verdriet te delen. Zo durft je omgeving ook over je mooie meisje te praten.
Gefeliciteerd met jullie dochter!
Ik hoop dat de komende dagen zo mogen verlopen zoals jullie wensen.
Dag Ikea,
Gefeliciteerd en sterkte.
Ik had al eerder iets voor je getypt maar dat had ik per ongeluk niet geplaatst.
Ik ben 2 maanden geleden na 22 weken zwangerschap bevallen. Ik herken je trots, wellicht ook opluchting dat de bevalling goed gegaan is, dat ervaarde ik zo.
Er zullen ups en downs komen, vragen opkomen waarop je geen antwoord krijgt, momenten waarop je man en jij elkaar vinden, en momenten waarop jullie elkaar even niet vinden, idem met de rest van je omgeving.
Ik wens je veel liefde en kracht toe, gun het jezelf om hierbij stil te staan, ondanks de leegte van het verlof aan de ene kant en de hectiek van een gezin aan de andere kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven