Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
bb87, ik doe met je mee! Vanochtend ook tijdens het tandenpoetsen ineens :pukey:
En ik dacht nog net ervoor, dat het gelukkig allemaal meeviel tot op heden... oeps.
Vandaag dan ook heel de dag wat sluimerend misselijk gebleven. Beetje jammer gezien het weer mijn eerste werkdag was. Gelukkig vandaag nog rustig dagje gehad. Een voordeel van weer werken is dat de tijd iig wel wat sneller gaat! Want pff dat aftellen tot woensdagavond he! Deze week hopelijk veel kloppende hartjes hier!

Ik ga vanaf februari starten met een 2 jarige opleiding. Zal dus ook wel even pittig worden, maar komt vast goed. Vind het wel lastig om te beslissen wanneer ik het tegen mijn baas ga vertellen. Hij heeft namelijk best wel wat moeite voor mij gedaan, zodat ik de opleiding kan gaan doen. Nu denk ik niet dat hij het helemaal niet aan ziet komen, maar toch voel ik me er een beetje schuldig bij. Een positieve kant ervan: als alles goed gaat en de baby niet te vroeg komt, dan beval ik mooi in de schoolvakantie :facepalm:

@Smile, ik herken het ook. Ben ook niet zo goed in alle namen onthouden bij alle verhalen als ik aan het typen ben en op telefoon helemaal lastig, maar haak ook vooral in op wat ik lees.
Ja vind het wel raar yaqui, maar hoop nu wel dat ik niet overmorgen pas de uitslag krijg en dan nog 3 weken op een echo moet wachten!!

Nooit1blijvenplakken ik snap je ‘bangheid’ heb ik ook wel.
Heb ik in mijn vorige zwangerschap niet gehad maar het gaat zo vaak ‘fout’ tegenwoordig dat ik het eng vind..

Spannend piglet, ga je de opleiding naast je baan doen? Of werken/leren?
Ik heb het eerste jaar met zoon en vriend zijn opleiding als heel zwaar ervaren. Maar toch geen seconde spijt gehad!
Ok :facepalm:
Ik zit dus bij de dokter met neef van vriend in de wachtruimte.
Heb gelukkig een paar x moeten hoesten en kuchen dus was daar vast voor een verkoudheid :rofl:

Kan morgen om 12.30u bellen voor de uitslag! Fingers crossed!!
Het is 4 dagen werken en 1 dag opleiding in principe. Kan ook minder dagen werken maar dan doe ik er langer over. Moet dus nog maar even zien hoe we dat gaan doen, maar komt wel goed uiteindelijk. Iets wat ik al langer wil en we ook wel wisten natuurlijk toen we aan kinderen wilde beginnen. Toch ook lastig om daardoor kinderwens on hold te zetten, want je weet natuurlijk nooit hoe lang het duurt voor het lukt en mn man gaat ook al richting de 40. Dus bewuste keuze om er toch voor te gaan.

Nou wel heel toevallig dat je precies en bekende tegen komt in de wachtkamer! ach gelukkig genoeg redenen te bedenken om daar te zitten haha
Er is weer lekker veel geschreven, wat leuk!

Meerdere mensen zonder kwaaltjes, same here! Die grotere borsten zouden ook leuk zijn haha. Ik heb een enkele keer een vlaag van misselijkheid gehad maar dat was echt binnen een minuut weer voorbij. Blijf het zo apart vinden dat sommige mensen heel veel kwaaltjes hebben en anderen niet. Vervelend voor de dames die zo misselijk zijn! Hopelijk gaat dat snel over.

Gelukkig vandaag uit mijn onzekerheid gehaald omdat ik amper kwaaltjes heb, want ik zag een kloppend hartje bij de verloskundige :heart: Naar verwachting ben ik nu 7 weken zwanger. Nu een maand wachten op de volgende echo!

Op naar meer goede echo's en kloppende hartjes. Ik duim voor jullie!
Oo wat wordt er veel geschreven. Ik ben hier helemaal niet goed in om overal op te reageren.

Ik las over spugen en tandenpoetsen. Bij de eerste ook heel erg gehad. Bij de tweede wat minder maar ook een poos geen tanden kunnen poetsen. In overleg met de tandarts heb ik een bepaald mondwater gebruikt toen. Ik weet alleen niet meer welke. Maar als je er vaker last van hebt gewoon de tandarts bellen en overleggen.

Groeiende borsten heb ik geen last van. Gelukkig maar ik heb al cup F. Wel enorm gevoelige tepels, die ook veel dikker lijken als anders. En soms dus het gevoel alsof ik moet kolven.
Weten jullie al of jullie bv gaan geven of kv. Ik heb bij beide borstvoeding gegeven bijna 3 jaar en ruim 1.5 jaar. Dit keer wil ik het weer proberen.

Bevallen in ziekenhuis. Hier in de regio is het ook drama. Wel gelukkig veel ziekenhuizen. Maar ook veel mensen dus regelmatig ook vol. Ik heb een medische indicatie dus moet sowieso naar het ziekenhuis. Maar mijn ziekenhuis van voorkeur doet voornamelijk 3de lijns en ik heb een 2de lijns indicatie...... ziekenhuis waar ik heen zou moeten dat gaat hem niet worden, of ze moeten mij helemaal plat spuiten voor vertrek anders ga ik niet mee.
Haha Bippy! Zo grappig. Maar hij zal nooit ofte nimmer denken dat het voor een zwangerschap is, toch? De meeste gaan toch rechtstreeks naar de gynaecoloog. 😁

Hoera: ik ga zeker opnieuw BV proberen geven. Mijn dochter heeft tot haar 15 maand bv gekregen. Gestopt om mijn cyclus terug te krijgen omdat ik graag opnieuw zwanger werd. Hopelijk nu iets langer bv. Dat was zo’n gemak zeg. Ik ben een nogal luie moeder, vandaar. 😅
Viajera: gefeliciteerd met het kloppend hartje! 🧡
Hallo allen,
Poeh, niet meer bij te houden haha!
Viajera, gefeliciteerd! Wat mooi, een kloppend hartje!
Ik mag morgen. Ben erg gespannen. Wordt hopelijk een beetje slapen vannacht :sheep:

Alle andere meiden, snel weer een wat persoonlijkere reactie..

LadyLiz, ik ben zo benieuwd hoe het met jou is? Hoop dat het goed gaat.
Viajera goed nieuws, gefeliciteerd!
Hoop voor jou morgen ook twijfelkontje!!

Zaterdagavond voor het slapen gaan weer helderrood op toiletpapier.. je gaat toch lopen malen, de roze wolk is momenteel ver weg.. Maar zolang ik geen krampen heb en het niet doorzet blijf ik hoop houden! Donderdag is de dag!
Hoop dat we allemaal goed nieuws hebben, veel van ons hebben deze week de eerste echo :)
Ja ik volg inderdaad een opleiding van 1,5jaar. Daarnaast sta ik 3 dagen voor de klas. Heel heel pittig, maar komt vast goed:)

Jeej een kloppend hartje fijn @viajera!!

Hier nog altijd geen vervelende kwaaltjes. 3e (tot nu toe) relaxte zwangerschap rij! Hopelijk blijft dat zoen is bevallen ook weer een eitje :)

Willen jullie thuis of in 't ziekenhuis bevallen? #teamthuis
Ik kon niet anders dan thuis bij de 2e, hij was uhhh erg snel. Hopelijk komt nr3 nietnog sneller...

Ik ga zeker borstvoeding geven maar wel vrij kort. Kolven in het onderwijs is niet echt een optie helaas.
Fijn viajera!! Wat een opluchting altijd he dat kloppend hartje :heart:

Spannend al die eerste echo’s! Fingers crossed voor allemaal kloppende hartjes!

Pittig smile, vooral als je ook al 2 kindjes hebt rondlopen!

Hier #teamziekenhuis hahaha in België bevalt ongeveer iedereen in het ziekenhuis om vervolgens 3/4 dagen daar te blijven.
Vorige x heb ik ook een kraamhulp o.i.d. Gehad dus het vanaf dag 4 allemaal alleen gedaan :yes:
Jeeej twijfelkontje! Spannend, straks.

Net zoals Bippy beval ik in ziekenhuis. Maar in ons ziekenhuis mag je maximum 48uur blijven en dan wordt je “vriendelijk” verzocht om het ziekenhuis te verlaten. 😒
Wat een goed nieuws @Viajera! Gefeliciteerd.

@Twijfelkontje, succes straks!!

Bevallen: ik zou graag thuis willen bevallen maar vriend is het daar niet mee eens. Bij dochter ben ik bevallen in het ziekenhuis, en daarna nog een nachtje in het kraamhotel. Dat was ook wel erg fijn, maar omdat dochter er nu ook is zou ik thuis wel mooi vinden.

BV: ga ik weer voor. Dochter heb ik 9 maanden gevoed, hopelijk nu minimaal een jaar!
Fijn zeg, al die kloppende hartjes! Ik moet nog twee weken wachten en zit echt nachtjes te tellen :-)

Ik hoop weer borstvoeding te geven. Dat heb ik 8 maanden gedaan bij mijn dochtertje en hoop nu weer minstens die tijd vol te maken.

Yes, thuisbevalling, hier! Bij dochterlief ook thuis bevallen en dat was echt onwijs mooi en ontspannen. Nu wonen we ook op maar 10 minuutjes rijden van een ziekenhuis, mocht er tussentijds iets misgaan. Mijn man (is een Vlaming) was eerst sceptisch over mijn keuze, maar heeft het nog regelmatig erover hoe mooi hij het vond dat ze gewoon in ons eigen huis geboren is. Dus als alles goed mag gaan, dan doen we dat hopelijk weer op dezelfde manier!
@Viajera gefeliciteerd!

@Twijfelkontje, succes straks, ik duim voor je.

Hier gaat het redelijk. Ik heb 3 dagen medicijnen geslikt tegen de misselijkheid maar daar werd ik zoals verwacht enorm duf en slaperig van en tegen de misselijkheid werkte het totaal niet. Schandalig maar ik leef momenteel op vla met fruit, brood en vooral zacht avondeten. Totaal tegen mijn koolhydraatbeperkte dieet in maar gek genoeg blijven mn waardes goed. Snackgroente als tomaat en komkommer waar ik gek op was wordt ik nu spontaan misselijk van. Zacht en zoet werkt gek genoeg dus. Hopelijk ben ik er snel vanaf want wordt knettergek van 24/7 misselijkheid. Spugen kan mijn lijf schijnbaar niet, ik hang er tegenaan maar echt doe.. dat doe ik niet.

Hier zijn ouders en collega inmiddels op de hoogte, mocht ik het echt niet trekken, maar ik heb wel weer meer energie dan vorige week.

Inmiddels een volle cupmaat erbij hier en wil graag borstvoeding gaan geven. Wil op advies van een vriendin wel indien mogelijk de baby laten wennen aan zowel borst als flesje dat ik gewoon kan kolven en hij de fles krijgt als ik werk. Ik zal namelijk gewoon moeten blijven werken qua financiën.

Bevallen zal bij mij verplicht in het ziekenhuis worden. Sterker nog; ik wordt vanwege mijn diabetes met 38 weken ingeleid. Lijkt me nu doodeng als ik erover ga nadenken, dus dat schuif ik nog even voor me uit. Het is in tegenstelling tot velen van jullie voor mij de eerste dus nog erg onzeker over wie wat waar wanneer en hoe.
@Viajera: gefeliciteerd, wat fijn!

Hoe doen jullie dat met die groeiende borsten? Kan niet zeggen dat m'n bh's nog lekker zitten, maar het voelt ook wat vroeg om nu al nieuwe te kopen. Straks blíjf ik aan de gang :-)
Ze zijn wel extreem gespannen/gevoelig trouwens. Ik word 's nachts regelmatig wakker, doordat het pijn doet als ik me omdraai...

Ik hoop straks borstvoeding te kunnen gaan geven. Goede tip, Vissen86, om de baby wel al te laten wennen aan een flesje. Ik wil (als zzp'er) niet al te lang met verlof, dus dan zal ik moeten kolven.
@Zand82, je hebt meegroeibeha's; die vind ik ideaal :-)

Verder heb ik geen enkel probleem gehad met overschakelen op flesjes/kolven. Het advies is om rond de 5-6 weken (als je kindje goed genoeg uit de borst drinkt) af en toe eens te oefenen met flesjes ;).
WeerZwanger90 schreef:
20-11-2018 14:07
@Zand82, je hebt meegroeibeha's; die vind ik ideaal :-)

Verder heb ik geen enkel probleem gehad met overschakelen op flesjes/kolven. Het advies is om rond de 5-6 weken (als je kindje goed genoeg uit de borst drinkt) af en toe eens te oefenen met flesjes ;).
Heb je een voorbeeld van die bh's? Ik ben inmiddels een cup groter en ze zijn best pijnlijk. Ik wil echter wel iets wat voldoende ondersteuning geeft nu ik naar een E cup ga. Het gevoel dat het hangt vind ik niets haha.
Ik hoop dit keer ook borstvoeding te kunnen geven.
Vorige keer heel slecht begeleidt en helaas op dag 5(dag na thuiskomst uit ziekenhuis) gestopt ivm hongerige baby die niet aan kon happen en ik had er echt teveel stress door.

Hier geen grotere borsten, zou wel welkom zijn :biggrin:

Pakken jullie je vakantie achter jullie verlof aan?
Ik denk het wel, 4 volledige weken en dan nog PBL 4/5 weken..

Bloedtest was perfect! Waardes goed en de hcg boven de 1400, stond gelijk aan 5+ weken!!
10 december eerste echo! :cheer:
Ik probeer even te reageren op wat ik allemaal bij jullie lees.

Hier nog geen groeiende borsten, ik denk dat dat nog wel komt. Vorige zwangerschap waren ze 3 a 4 maten gegroeid, met dus verschillende bh’s in mn kast. Toen mijn borsten een beetje gegroeid waren had ik de voedings bh’s van noppies. Mooi en voorgevormd, tevens ook meteen de optie om te voeden. Daar groeide ik al snel uit en kon ik alleen ‘slappe’ gevulde voedings bh’s kopen. Die zaten ook erg fijn met grote borsten of als je uiteindelijk na je bevalling stuwing krijgt. Mooi is anders 😅. En uiteindelijk na de bevalling gewoon mn eigen bh’s weer aan (niet meteen natuurlijk).

Ik hoop na mijn verlof er ook 3 weken achteraan te kunnen plakken. Misschien dat ik nog wat overwerk ervoor en die uren erna kan plakken. Het zou ideaal zijn! Die periode is zo belangrijk vond ik!

Bippy wat fijn dat de waardes goed waren! Jammer dat je dan nog wel even op de echo moet wachten, maar je kan dan wel al echt meer zien!

Wat betreft bevallen wil ik weer in het kraamhotel met 1 nachtje erbij. Ik vind dat top geregeld. Daarna lekker naar huis met ons gezinnetje.

BV is mij vorige keer niet gelukt. Ik ga het zeker wel weer proberen! Hier ga ik dan ook extra aandacht voor vragen na de bevalling en door mijn kraamhulp. Maar lukt het niet dan is dat even prima!
Jaaa! Alles was goed!
We hebben een prachtig kloppend hartje gezien! :flirting:
Termijn kwam keurig overeen met mn eigen berekening, 7w2d.
Alles zag er keurig uit en er is geen oorzaak voor de bloedinkjes gevonden. Er was geen bloed te zien of iets anders zorgwekkends. Wrsch een gesprongen adertje door de betere doorbloeding en mijn niesen 50x per dag.
We zijn zooooooh blij!!! :heart:

LadyLiz, Ik wens jou hetzelfde! Hoe gaat het nu met je?
Bb. Das echt héel veel he :facepalm:
Ik had tijdens de bv ook echt 3/4 maten groter dan normaal. Bijna eng gewoon :biggrin:

Ik wil ook betere begeleiding bij bv. Zó belangrijk is dat!!

Ooooohhh twijfelkontje zoooo fijn!!! :heart: genieten nu dan maar!!
Ik heb 't voordeel dat ik 7 weken achter mijn verlof mag plakken omdat ik verlof heb tijdens de gehele zomervakantie (en herfstvakantie) dat is een voordeelvan 't basisonderwijs :)

Fijn dat er een mooie bloedtest en een goed kloppend hartje waren🎉

Ik ga vrijdag de 30ste uiteten met mijn viva groepje van 5 jaar geleden, ik denk dat ik 't daar wel vertel😍 nu al zin in!

En die bhs... Daar moet ik dit keer het wiel opnieuw voor uitvinden. Ik was niet zo tevreden over die, die ik droeg tijdens de zwangerschappen van de oudste 2. Mijn cup is inmiddels ook een grote E, hopelijk blijft 't daarbij.
Ah wat fijn twijfelkontje, gefeliciteerd !!

Wat een grote cups allemaal haha. Ik wil wel wat :mrgreen:. Ze zijn nu wel wat voller, erg blij mee haha maar nog geen andere bhs nodog. Ik had geen meegroei bhs nodig de vorige keer, pas na de bevalling door stuwing/bv. Ik had toen een hele fijne van noppies.

Op limango is de positiekleding van noppies in de aanbieding. Ik heb al wat besteld.. Kan anders altijd nog terug..

Wow wat een goede regeling smile.. Dat is allemaal wel goed geregeld in het onderwijs. Wij plakken er geen zomervakantie achteraan denk ik. We kunnen nog buiten het seizoen op vakantie dus ik denk dat we eind september lekker vakantie nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven