Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pippo, wat fijn dat je weer zwanger bent en het met ons wilt delen. Super spannend inderdaad, succes met wachten tot de echo.

Spark en Miss Bean, wat leuk dat jullie nu weten dat het wordt!
En Mintel, jij weet het ook bijna.
Ik was er tot voor kort nog helemaal niet mee bezig, maar nu heb ik steeds meer zin om te shoppen en ik merk dat het toch wel leuk en handig is om het geslacht te weten. Toch hebben we besloten om te wachten tot de 20 weken echo.

Haha Frederika, ik moet wel een beetje lachen om je verhaal van de taxi. Ben je nou niet naar de spa geweest? Ik heb ook gekeken naar de mutsy evo, lijkt me wel een mooie wagen. Maar jij bent toch niet zo tevreden?

Hier niet zo veel nieuws. Kijk elke dag wel naar mijn buik om te zien of ie al groeit ;) Ik zie zelf wel een klein buikje, maar is voor buitenstaanders nog niet zichtbaar.
En ik vraag me steeds af of dat geborrel in mijn buik nou mijn darmen zijn of toch het kindje. Ik vind het leuk om te denken dat het de baby is.

Veel plezier vanavond Ideetje!
@navy: ik ben heel blij met de evo. We hebben geen auto en we gaan er overal mee naar toe. De duwstang kan lekker hoog. Hij is stevig en na 1.5 jaar intensief gebruik, vrijwel geen gebruikschade. Ik wilde destijds een nieuwe en ik heb er 500 voor betaald en dat het geen 1000+ was of 1500+ maakt me ook heel blij. Maar ik vind het nog steeds leuk om te kijken wat voor wagens er zoal zijn en wat mss ook fijn was geweest. Stokke is lekker hoog, ik heb een maxicosiwagen gezien waarbij het kindje mooi rechtop kon zitten en de bugaboo met de bak ernaast is lijkt ook heel fijn. En dan zie ik dan en dan denk ik toch.. Gelukkig heb ik geen 1500 euro uitgegeven, want dan had ik ook steeds getwijfeld over mn aankoop.

Ik ben een dagje later naar de spa gegaan, toen ik geen deadline had over hoelaat ik terug moest zijn.

Centering pregnancy klinkt leuk. Jammer dat, dat via het ziekenhuis niet kan dan.

@pippo: snap je voorzichtigheid. Ik hoop dat je snel kan genieten.
Ik heb ook een mutsy evo. Enige minpunt vind ik dat de babietjes zo schudden in de kinderwagenbak als je ermee over kinderkopjes rijd. Wat zulke hobbeltjes betreft vind ik m voor de allerkleinste weinig demping hebben. Ik heb gezien dat je er ook luchtbanden bij kan kopen, misschien ga ik dat nog doen als dat helpt tegen het schudden. Verder absolute aanrader! Stuurt ook licht en fijn met 1 hand. Ideaal in de supermarkt!

Hoe was de centering pregnancy? Ik heb het bij zoon ook gedaan. Vond de eerste paar keer best onwennig, maar later echt heel leuk! Veel informatie en vooral de appgroep die we hadden aangemaakt hebben we veel gebruikt vanaf de geboortes. Echt fijn om elkaar om herkenning of tips te kunnen vragen. Sommige meiden spreek ik na 3 jaar nogsteeds en toen alle kindjes 1 werden zijn we met z'n allen als reunie naar de binnenspeeltuin geweest. Als het in ons nieuwe dorp ook kon zou ik het zo nog een keertje doen!
Pippo, van harte gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat deze prille zwangerschap uitgroeit tot een mooi en gezond kindje! Ik kan me voorstellen dat het lastig is om er nu van te genieten. Ik hoop voor je dat je de 4e een mooie echo hebt.

Ideetje, hoe gaat het nu in het nieuwe huis? Hebben de meeste spullen al een plekje gekregen? Hopelijk voelen jullie je er snel helemaal 'thuis' en kunnen jullie genieten van je nieuwe stekje. Ik kan me voorstellen dat het erg veel is, een nieuwe baan, verhuizen en dan ook nog een lijf dat er voor moet zorgen dat de baby goed groeit. Daar mag je ook best een beetje van uit balans zijn ;-)

Zelf heb ik gelukkig niet veel last van de hormonen. Ik voel me eigenlijk vrij stabiel. Wel maak ik me soms druk over hoe het met de hond gaat als de baby er is. We hebben een pubertje van bijna 8 maanden en hij is nog een beetje lomp (graag opspringen, likken in het gezicht). Er zit geen kwaad in, maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje. We gaan waarschijnlijk nog wel een extra cursus doen (ook voor de leuk) en ik zet nu af en toe babygeluiden op, zodat hij daar vast aan went. Zijn er hier meer meiden met huisdieren?

MissBean, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat bijzonder dat je haar al zo duidelijk voelt!

Frederika, Fijn dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad én dat je uiteindelijk toch hebt kunnen genieten van een dagje spa.

Spark, gefeliciteerd met jullie zoon! Ook heel leuk, 2 jongens! Zijn jullie er al helemaal aan gewend?

Mintel, morgen de geslachtsbepaling volgens mij? Spannend!!

Wij krijgen vandaag de sleutel van ons tijdelijke appartement, waar we gaan verblijven tot ons nieuwbouwhuis gebouwd is. Ik verwacht dat we er wel 1,5 jaar in zitten. We hebben een mooie donkerblauwe kleur uitgezocht voor de babykamer. Ik zie het helemaal voor me met de witte meubels, okergele en mintgroene accessoires. Hopelijk is de kleur ook echt mooi als hij eenmaal op de muur zit. Aanstaande zaterdag hebben we de geslachtsbepaling. Ik heb nu een aantal keren gedroomd over een meisje, dus gevoelsmatig denk ik sindsdien dat dat ook het geslacht wordt, maar da's natuurlijk eigenlijk nergens op gebaseerd. Ik vind het wel spannend merk ik.
Mintel, hoe was de echo?

Hier geen huisdieren Nel, maar je voorbereiding klinkt goed. Succes met de verhuizing naar jullie tijdelijke appartement. Ik hou ook echt van de combinatie donkerblauw en okergeel.
Veel plezier bij de echo morgen!

Ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Zit heerlijk zonder knellende knoop. Verder zie ik tot nu toe niet veel leuke zwangerschapskleding online. Het is ook nog niet echt nodig, maar vind het leuk om te kijken.

Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal!
Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb me ook gewoon aangemeld voor centering via een verloskundige. Dat was geen probleem!

Wij weten het geslacht! Maar ik zet het hier niet neer ivm eventuele meelezers. Het was echt super! Kindje nam slokjes vruchtwater en we hebben alles op video en 44 foto’s o_o

Ik heb een zwangerschapsbroek gekocht bij de Lidl voor 13 euro en direct nog maar 1 besteld, want hij zat precies goed! Misschien een tip voor jullie!

Ik reageer later even uitgebreider.
Pippo, had ik je al proficiat gewenst? (hello babybrain)
Ik hoop dat deze keer alles vlekkeloos mag verlopen!

Wauw Mintel, kan je een heel album van aanleggen! 😅 wel fijn om het geslacht te weten, vind je niet?

Hier ook al twee zwangerschapsbroeken aangeschaft enkele weken geleden, wat een verademing.
Navy blue, misschien eens op ASOS kijken? Ik kocht m’n broeken bij H&M, zag dat ze online wel wat leuke dingen hadden. Vooral wel basics, maar dat vind ik niet erg.

Centering pregnancy
Weet niet wat dit is en wordt hier volgens mij ook niet gedaan, dus daar kan ik effe niet over meespreken.

Babyshower
Ik zou dit op zich wel leuk vinden, maar weet niet echt hoe dat eruit zou kunnen zien zonder het geslacht te vertellen. Ik denk trouwens niet dat er zoiets zit aan te komen :D

Nel, wij katten hier thuis. Ben wel benieuwd hoe die gaan reageren op ons kleintje...
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
NelVeerkamp schreef:
29-08-2018 12:56
Flamingo, superhandig zo'n babylijst. Ik zou het ook wel wat vinden, maar helaas is het hier niet gebruikelijk. Ik begreep dat er in België ook iets is als een babyrekening? Dat mensen gewoon direct een bedrag kunnen geven in plaats van allerlei zooi?

15 september mogen we kijken of we een jongen of een meisje krijgen. Ik weet nog niet of ik het daarna ook met de buitenwereld wil delen. Lijkt me ook wel bijzonder als alleen vriend en ik het weten. Valt me wel op dat het vaak de tweede vraag is die mensen stellen. Eerst "hoe voel je je?" en daarna "weet je al wat het wordt?". Ik vind dat eigenlijk wel vrijpostig. Men gaat er en al zo van uit dat je het wilt weten en dan ook nog dat je dat met iedereen wilt delen. Merken jullie dat in jullie omgeving ook?
Verl plezier vandaag Nel! Klopt inderdaad dat mensen er telkens gewoon achter vragen. Ik antwoord dan telkens: Ja WIJ weten het. Is altijd al duidelijk geweest dat we dus niet van plan zijn het te delen ;)

Klopt inderdaad van dat geld. Een “pamperrekening” wordt dit genoemd. Rekeningnr gaat dus gewoon mee het geboortekaartje op, net als de code van de geboortelijst.

Ideetje
Gefeliciteerd met de verhuis! Ben je het daar al een beetje gewoon?

Ik dénk dat ik de baby al enkele keren gevoeld heb. Vorig weekend voelde ik een soort belletjes rechts onderin, gisteren leek het echt een schopje in het midden onder m’n navel.
Weet niet of het echt zo is, want geen idee hoe het hoort te voelen en ben ‘nog maar’ 18 weken.

Van hormonen heb ik alsnog niet echt last, maar m’n hongergevoel is wel weer terug van weggeweest. Man wat een honger heb ik een hele dag!
Begin nu ook wat kilootjes bij te komen, dus zo vrijblijvend is dat eten allemaal niet meer 😅

Fijn weekend dames!
Gefeliciteerd mintel! Leuk dat jullie het nu weten.

Flamingo ik denk ook dat het je baby is hoor. 18 weken is helemaal niet zo overdreven vroeg. Geniet ervan!

Hier ook 2 katten thuis die naar zoon toe eigenlijk toleranter zijn dan naar mij of vriend dus in die zin verrassend goed uitgepakt. Gooide wel aluminiumfolie in de box als ik er niet was. Anders lagen ze erin. Hielp goed, houden ze echt niet van.

Hier druk. Ga zo voor de lol op een dorpsfeest achter de bar. Al lang geleden afgesproken dus ben benieuwd. Spreek jullie later!
Ha dames,

Even een egopost tussendoor. Gister een hele mooie echo gehad, hoewel baby er weer niet mooi voor wou liggen. Alles zag er goed uit volgens de echoscopiste. Hartje klonk goed en ze was lekker aan het bewegen. Ze, want wij krijgen een meisje 💕!

Ik had al een heel sterk voorgevoel, want ik had een paar keer gedroomd dat we een meisje kregen. Ik denk dat ik ook echt even had moeten schakelen als het een jongen was geweest (hoewel natuurlijk ook helemaal welkom!). Vriend is er ook helemaal blij mee. Buurmeisjes en de dochters van vrienden lopen met 'm weg, dus ik denk dat hij een fantastische meisjespapa wordt. Nu lekker fantaseren over namen en beginnen met shoppen. Ik kan niet wachten haha!
Aanstaande donderdag weer controle en dan het aftellen tot de 20weken echo op 4 oktober. Vinden jullie het nu ook zo snel gaan? Voor we t weten zijn we al op de helft!

Fijn weekend allemaal!
Nel, wat leuk! Ik heb de laatste tijd ook het voorgevoel dat het een meisje is. Nog een paar weken wachten...
Mintel, klinkt als een prachtige echo en leuk dat jij nu ook het geslacht weet.

Bedankt voor de tip van ASOS, flamingo. Ik zie wel wat leuke dingen.

Ik weet nu bijna zeker dat ik de baby af en toe voel. Als ik rustig op mijn rug lig voel ik soms wat belletjes onderin. En vanochtend zag ik dat mijn huid op dat moment een beetje bewoog, alsof er een spiertje samentrekt. Een grappig gevoel wel.

Ik vind de tijd aan de ene kant snel gaan, maar ook weer niet. Vind dat het lang duurt voordat er een buik zichtbaar is ;-) en vind het toch ook wel lang duren tot de 20 weken echo.
Meiden wat is het stil de laatste tijd op het forum. Ik doe daar zelf ook aan mee, maar merk toch dat ik het jammer vind. Ik hoop dat we lekker tot het eind met elkaar door kunnen kletsen.

Navy, lukt het een beetje om jezelf in bedwang te houden tot de 20 weken echo? Ik herken het ook dat je denkt zijn dit nu mijn darmen of iets anders. Toen ik van de week in bad lag dacht ik wel echt een schopje te voelen, maar dat is daarna niet meer voorgekomen en dan ga ik toch weer twijfelen.

Frederika, wat fijn dat je zo tevreden bent met je wagen. Vond het ook best wel lastig om een goede wagen te kopen, omdat je nog niet goed weet waar je echt op moet letten.

Spark, ik vond de centering vooral een beetje onwennig. Het was natuurlijk ook de eerste bijeenkomst, maar ik ben er nog niet van overtuigd of het iets voor mij is. Ik merkte ook dat ik toch iets meer was ingelezen in het hele zwanger zijn dan de andere meiden en heb weinig nieuwe informatie gehoord nog. Maar goed het was op zich wel leuk om uit te wisselen. Hoe was het dorpsfeest?

Nel, gefeliciteerd met je dochter! Grappig dat je voorgevoel ook klopt! Ik heb ook gedroomd dat we een dochter zouden krijgen, maar in die droom was ik de baby ook kwijt en druk aan het zoeken, dus ik hoop niet dat het voorspellend is haha o_o
Op zich gaat het goed met het huis, maar we zijn nog druk bezig! Plintjes en kasten in elkaar zetten, deuren schilderen enz. We zijn dus nog niet helemaal gesetteld en het schiet ook niet heel erg op, omdat we aan de avonden en weekenden gebonden zijn en die zijn elke keer zo om.
Hier trouwens geen huisdieren, maar je voorbereiding klinkt goed. Veel meer kan je op dit moment ook niet doen denk ik. Hoe gaat het met jullie verhuizing naar jullie tijdelijke onderkomen? Mensen hebben mij trouwens ook al meerdere keren gevraagd wat het wordt. Vooral de verbaasde reacties als ik aangeef dat wij het niet willen weten vind ik wel grappig. Sommige mensen snappen daar echt niks van. Ik vind de tijd trouwens niet echt hard gaan, al klinkt 20 weken wel weer ver en dat is het inderdaad zo. Ik denk vooral aan hoeveel we nog moeten doen voor de kleine komt en daar raak ik een beetje gestrest van.

Mintel, wat leuk dat jullie het geslacht weten. Van het weekend flink geshopt of viel het mee?

Flamingo, weet je inmiddels al zeker of het de baby was? Ik moet nog wel een beetje wennen in ons nieuwe huis en weer een beetje mijn plekje vinden en alles ook vooral een plekje geven. Maar goed dat hoort er ook een beetje bij en het is wel echt een ontzettend fijn huis. Het moet alleen nog een beetje thuis worden.

Hier gaat het verder zijn gangetje met werken en klussen, maar ik merk echt dat ik een tandje terug moet schakelen. Ben erg moe en dan verergeren mijn lichamelijke klachten weer. Ik ben weer veel misselijk en heb veel hoofdpijn. Heb mezelf eind vorige week ook twee dagen ziek gemeld, omdat mijn lichaam me echt even terug floot. Vind het alleen zo moeilijk om minder te doen, terwijl er nog zoveel moet gebeuren.
Hoi allemaal,
Ideetje, ik ben het met je eens dat het erg stil is. Ik voel zelf een beetje een drempel om mee te schrijven, omdat het super anoniem is ( ik hou het zelf ook anoniem, omdat ik weet hoeveel meelezers er zijn) en ik vind het forum op mijn mobiel echt vervelend meeschrijven.

Ik zit inmiddels echt onder de pukkels en ben er erg onzeker over. Ik voel mezelf helemaal niet mooi of zwanger. Ik heb een paar keer vreselijke buikpijn gehad, slaap slecht en ben zo chagrijnig als de pest. Hopelijk is het een fase.

Ik las dat er veel over meisjes wordt gesproken. Wij krijgen ook een meisje! Mijn voorgevoel was heel sterk en wauw, we krijgen gewoon een dochter!

Hebben jullie ook van die klachten zoals ik? Inclusief zeer pijnlijke borsten? Ik moet ze, als ik uit bed stap, gewoon vasthouden. Anders lijken ze wel te ontploffen!
Heb nu maar een zachte bh aangetrokken in bed, in de hoop dat dat helpt.

Slaap lekker allemaal!
Mintel, die drempel ervaar ik zelf niet zo, maar dat het super vervelend is op je mobiel wel! Korte berichtjes lukt wel, maar meer pff. Maar wauw, ook een meisje, gefeliciteerd!

Verder herken ik veel van wat je schrijft, zit ook echt onder de pukkels en heb veel last van mijn borsten, vooral als ik uit bed stap inderdaad! Maar ze groeien nu ook flink dusja o_o Ik heb ook een paar keer flink buikpijn gehad en wordt daar best wel onzeker van. Volgens de verloskundige hoort het erbij, omdat je baarmoeder groeit. Zelf heb ik ook veel last van mijn darmen en maagpijn, maar ik heb prikkelbare darm en daar had ik ook voor de zwangerschap al veel last van.
Slapen gaat bij mij gelukkig wel goed (buiten het 2/3 keer eruit om te plassen) en mijn humeur wordt langzaam beter. Daar is vooral mijn omgeving blij mee, maar zit ook mezelf minder in de weg.

Ben ook echt heel blij met de paar dagen mooi weer! Heb weer lekker een zomerjurkje aan en vind zelf dat mijn buikje daar prima in uit komt ;)
Inderdaad wat stiller hier, heb zelf ook minder te melden dan in de beginweken waarin alles voortdurend leek te veranderen :’)

Nel, ik vind het ook wel snel gaan! Het lijkt helemaal niet lang geleden dat ik de zwangerschapstest deed en toch is dat intussen meer dan 3 maanden geleden!
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten!

Mijn buikje is ook wel al goed op te merken, dus elke keer ik m’n spiegelbeeld ergens zie word ik eraan herinnert. Ik voel baby bijna elke dag wel eens een keertje dus dat is ook fijn!

Het lijkt wel alsof ik al aan het nesten geslagen ben, wil alles nog snel in orde brengen en opruimen, op orde krijgen voor ik te dik word om te bewegen haha :p

Ideetje, ik zie dat jij dat ook hebt! Probeer een prioriteitenlijstje te maken van wat af moét, wat leuk zou zijn om af te krijgen en wat wel nog even kan blijven liggen. Anders kan het nogal overweldigend zijn.

Hoeveel weken ben je nu, Mintel? In het begin heb ik ook veel last gehad van pijnlijke borsten, ben toen bralettes beginnen dragen (bh’s knellen zo!) en dat heeft veel geholpen.
Wat vervelend dat jullie je rot voelen ideetje en Mintel. Ik heb dat helemaal niet. Heb me sinds het begin eigenlijk niet anders dan anders gevoeld en dat is nog steeds zo. Als ik jullie zo lees dan mag ik echt van geluk spreken.
Ik vind het soms wel jammer dat mijn buik nog niet zo zichtbaar is :) Aan de andere kant ben ik heel blij dat alles goed gaat tot nu toe en ik steeds beter de baby voel.

Wachten tot de 20 wekenecho vind ik soms wel lastig. Ik heb deze week mijn eerste babykleertjes gekocht! Wel unisex dus. Mijn broer heeft nog veel kleding dus als we het geslacht weten ga ik bij hun thuis 'shoppen'. Kijk er nu al naar uit :D

Verder hebben we een bod gedaan op een huis! Eind van de week horen we meer. Heb niet te veel hoop, want de makelaar zei dat er heel veel mensen kwamen kijken. Maar wie weet, zou echt tof zijn. Voel soms ook een beetje nesteldrang, maar dan in een nog niet bestaand huis (hm klinkt een beetje gek dit).
Navy hebben jullie al iets van het huis gehoord? Ik hoop dat je het hebt!

Ik heb voorlopig nog niéts gekocht voor baby. Kan het eigenlijk zelf maar amper geloven. Eens de babykamer in orde is en de kleerkast er staat, zou het wel eens snel kunnen gaan 😜

Ik merk wel dat opeens er wat kilootjes aanvliegen... heb de laatste weken wel opeens meer honger, maar eet eigenlijk niet echt anders/ongezonder dan anders. Toch is er in de laatste 3-4 weken zo’n 2,5 kilo opeens bijgekomen... Merk dat ik dat toch wel een dingetje vind.

En met de rest dames, hoe gaat het?
Frederika, van jou hebben we al even niets meer gehoord. Hopelijk gaat alles goed.
Hey meiden, ik heb ook alweer een tijdje niets van me laten horen. Merk ook dat ik deze periode een beetje een rustige vind/ vond.

Sinds vorige week voel ik de baby. Vooral in de middag en avond is ze actief. Best wel een apart gevoel de eerste keren.

Wij hebben zelf alleen wat kleding dingetjes gekocht die we tegenkwamen online. Verder ook nog niets. Donderdag hebben we de 20 weken echo, daarna zal het wel losgaan haha

Ik merk inderdaad ook aan mijn lijf dat het nu wel zichtbaar gaat worden. Qua kilo's heb ik geen idee. Moet zeggen dat ik amper op de weegschaal sta...

Ik ben er vorige week eindelijk uitgekomen met mn baas qua salarisverhoging en kan het nu eindelijk gaan vertellen op het werk. Ben wel heel benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik heb al een vermoeden :-|
Flamingo, helaas is ons bod niet geaccepteerd. Een andere partij had betere voorwaarden. Volgende week een nieuwe bezichtiging gepland.

Fijn dat je eruit bent met je baas, Flow. Wel spannend om het nu te vertellen...
En bijna de 20 weken echo! Vind je het spannend of juist leuk?

Qua kilo's heb ik geen idee, ik heb thuis geen weegschaal. Ik eet wel meer, maar heb niet het idee dat er veel bij is gekomen.
Navy, wat jammer van het huis. Het is ook echt niet te doen op de huizenmarkt op het moment. Hopelijk levert de bezichtiging van volgende week meer op!

Flamingo, bij mij gaan de kilo's ook best hard hoor, ben al bijna 7 kilo aangekomen sinds het begin van mijn zwangerschap. Moet het in de gaten houden van de verloskundige, maar kan verder geen kwaad vooral omdat ik al geen zwaargewicht was. Laatste twee weken lijk ik weer wat te stabiliseren.

Spannend Flow donderdag de 20 weken echo. Ik moet helaas nog twee weken wachten. Fijn dat je er eindelijk uit bent met je baas. Hopelijk valt zijn reactie op je zwangerschap mee!
Hoi meiden hier ook weer even een reactie!

Ik ben mobiel dus moeilijk op iedereen reageren zo. Wat jammer van het huis navy! En flow wat heeft die onderhandeling lang geduurd zeg! Fijn dat je nu open kunt zijn.

Mintel ik vond de eerste paar keer die centering ook geen toegevoegde waarde, maar later in de zwangerschap juist wel en na de bevalling hadden we ook veel contact. Dat was ook echt fijn om alle onzekerheden met elkaar te kunnen bespreken.

Ik voel de baby heel soms maar meestal niet echt. De placenta ligt voor en ik vind het echt heel jammer. De vorige zwangerschap voelde ik de bewegingen vanaf 15 weken en ik merk dat ik soms echt twijfel over of alles goed gaat. Geen reden om te twijfelen verder trouwens hoor, maar hoop dat ik snel beter de baby kan voelen.

4 oktober heb ik de 20 weken echo. Daar kijk ik wel naar uit. Ook weer spannnend alles nalopen, maar ook heel erg zin om de baby weer te zien.

Ik merk dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit en erg last heb van hormonen. Ik ben soms ook echt down en overvraagd en zit nogsteeds slecht in mijn energie. Wat er eerst was is een beetje de vraag, maar heb met mijn manager overlegd dat ik 2 uur per dag minder ga werken om te kijken of dat helpt. Is helemaal niks voor mij dus ik had erg moeite met het voorstel, maar nu het land voel ik me wel opgelucht. Ik heb ook echt rugpijn na een lange dienst en kom dan nog amper overeind van stijfheid. Vanaf morgen ga ik weer naar pilates bij de fysiotherapeut. Hopelijk helpt dat wat. Ik heb ook soms last van hartkloppingen de laatste dagen, maar merk dat alle kleine kwaaltjes wel echt zakken of verdwijnen als ik meer rust inbouw. Mijn manager reageerde echt heel fijn. Ze gaf ook aan dat ik moet leren accepteren dat mijn belastbaarheid veranderd tijdens de zwangerschap, maar ik daar nog niet zo goed in ben als perfectionist en ik denk dat ze daar wel echt een goed punt heeft.
Hé Spark, wat vervelend zeg. Hartkloppingen klinkt niet best. Lijkt me goed om rustiger aan te doen, slaap je wel goed? Fijn dat je manager met je meedenkt.
Hopelijk heb je na de 20 weken echo wat meer vertrouwen, en voel je je daardoor misschien wat beter. Sterkte!
Hallo allemaal, gister een lang verhaal geschreven en toen bam laptop uit:(.. Ik ga zo een poging doen. Maar het kan zijn dat het niet meer gaat lukken vandaag. Dus daarom snel even dit.

oja... een ding alvast.. We kijken een meisje:)
Gefeliciteerd!

Ik hoop toch wel dan dat alle verrassingsbabies ook jongens zijn hoor 😉😉
Wat leuk Frederika!

Grappig dat het hier weer zo verdeeld is tussen jongens en meisjes. Bij mijn verloskundigenpraktijk houden ze een bord bij met de geboortes.. Daar zaten echt amper meiden tussen. Alleen maar jongens stonden erop (denk een stuk of 20 en dan maar 4 meisjes ofzo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven