Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Sparks, dat je je zo voelt. En hartkloppingen zijn inderdaad heel naar! Wel heel fijn dat je manager zo goed reageert. Hoop dat je goed je rust kan pakken.
Spark, vervelend zeg! Wel heel fijn dat ze op je werk zo goed reageren. Ik heb trouwens ook een tijdje last van hartkloppingen gehad. Heel vervelend maar volgens de verloskundige had het te maken met het extra bloed dat je lichaam aanmaakt en waardoor je lijf soms meer moeite moet doen om het rond te pompen. Ze zei toen dat het geen kwaad kon, al is het wel vervelend. Hopelijk is het bij jou ook snel weer over en doet de extra rust je goed.

Frederika, gefeliciteerd met je dochter!
Wauw, nog een meisje! Gefeliciteerd Frederika!

Sparks, wat ontzettend naar voor je zeg! Ik heb na een werkdag ook lichamelijk ongemak, dus probeer echt op tijd naar bed te gaan, op mijn linkerzijde te slapen en geen zware dingen te tillen thuis (we zijn aan het klussen). Goed dat je voor jezelf opkomt en rust inbouwt!
Dankjulliewel!!

Een meisje! Afgelopen zondag hebben we een gender reveal gedaan. Mijn vriend was jarig en we vonden het wel leuk om dat te combineren.
Woensdag heb ik een pretecho gehad om het geslacht te bepalen en zij heeft het op een echo geprint wat het geslacht was.
Ik was er zo extreem van overtuigd dat het een jongen was, dat ik zo verbaasd was over de roze snippers. Maar goed, straks van beide eentje, ook hartstikke leuk.:)

20 weken echo: Morgen mag ik weer een halve dag naar het ziekenhuis. Waaronder dus de GUO. Ik vind het wel echt heel erg spannend.

@sparks
: Wat zegt je vk of gyn van de hartkloppingen? Echt heel vervelend zeg. Ik hoop dat het snel overgaat.

kilo's: Mijn weegschaal is al een tijdje stuk. Maar ik verwacht dat ik nog wel wat kilo's afgevallen ben. Ik heb tijdens de vakantie en daarna me niet meer zo aan mn dieet gehouden.
Dus dan kan het hard gaan met afvallen:(.

@flow: spannend van je werk, hopelijk reageert je baas er goed op:)

Verhouding in tabel: Mss dat alles einde maand jongens zijn:P Wat grappig van de verhouding op de praktijk.

Klachten: Het ging weer een heel stuk beter, maar vandaag ben ik echt helemaal kappot.
Ik ben zo extreem moe. Op werk heb ik afgesproken dat ik minder zou werken en vorige ween en deze week leek dat niet nodig.
Maar nu lijkt het er toch op dat ik echt te ver ben gegaan. Ik heb ook vaak pijn in mn buik, hebben jullie dat ook? Morgen ga ik het bespreken, geen idee of het erbij hoort. Bij mn zoontje had ik het ook.
En ik weet dus niet of ik het destijds had moeten aankaarten. En ohja, Zwangerschapsdementie is real... Ik ben al 2 weken mn tandeborstel kwijt. (

shoppen[\b]Als morgen de guo goed is, gaan we echt shoppen. We hebben echt heel veel zin om kleertjes/jurkjes te kopen voor ons kleine meisje. IIg deze: https://www.cathkidston.com/snow-white- ... ss-1027421
Maar die kan ze pas aan als ze 1 is, en dat duurt nog even. Maar ik vind hem zo leuk dat ik niet wil dat hij tegen die tijd niet meer te koop is:)
We gaan overigens gewoon van een aantal maten iets kopen. Ik heb veel maatje 44 voor als ze te vroeg is. Maar als het een 'normale' baby is, weten we nog niet hoe groot ze gaat zijn. Dus daarom maar alvast wat verschillende dingen. Als we tegen het einde zijn en we weten ongeveer het
gewicht ga mss wel meer halen:)
Wat leuk dat jullie dat zo met een gender reveal gedaan hebben Federica! Kan me je verbazing goed voorstellen als je er al vanuit gaat dat het een jongetje wordt haha. Heel veel succes morgen met de GUO!

Vervelend dat je jezelf zo voorbij loopt Federica. Lijkt me ook lastig te bepalen of aan te voelen. Wel fijn dat je die afspraak met je werk hebt kunnen maken. Ik heb er zelf geen last van.

Moest wel lachen om je zwangerschapsdementie. Hoe raak je je tandenborstel kwijt?? :facepalm: Ben heel benieuwd of ik ook nog van die fratsen ga krijgen haha

Ik heb het gister aan mn baas verteld. Soms kunnen mensen je echt verbazen! Hij reageerde heel anders dan verwacht en was gelukkig heel positief :) Morgen tijdens de meeting ga ik de rest van het team informeren.
@flow: Wat fijn dat je baas zo positief reageerde!!

Mijn guo is helaas mislukt. De baby was te klein en de buikwand te dik over 2 a 3 weken gaan ze het weer proberen. Mijn baarmoedermond was goed:) 4cm!!

Mijn tandeborstel:p ik had met mn vriend afgesproken dat ik beneden op de bank zou gaan slapen als mn zoontje weer zou gaan huilen 's nachts want ik was kapot. Maar die begon dus meteen toen ik boven kwam. Ik ben met tandeborstel in mn mond en dekbed in mn hand naar beneden gestrompeld. Ik was heel moe, dus ben meteen gaan liggen en ik was meteen weg. Ik kan me vaag herinneren dat ik s nachts wakker werd met de gedachte "als ik een tandenborstel in mn mond houd ga ik dood" dus heb ik hem zo ver mogelijk weggesmeten. Maar dit kan ook gedroomd zijn. Maar hij is echt nergens, ik heb al zo vaak gezocht:)
@flow: Wat fijn dat je baas zo positief reageerde!!

Mijn guo is helaas mislukt. De baby was te klein en de buikwand te dik over 2 a 3 weken gaan ze het weer proberen. Mijn baarmoedermond was goed:) 4cm!!

Mijn tandeborstel:p ik had met mn vriend afgesproken dat ik beneden op de bank zou gaan slapen als mn zoontje weer zou gaan huilen 's nachts want ik was kapot. Maar die begon dus meteen toen ik boven kwam. Ik ben met tandeborstel in mn mond en dekbed in mn hand naar beneden gestrompeld. Ik was heel moe, dus ben meteen gaan liggen en ik was meteen weg. Ik kan me vaag herinneren dat ik s nachts wakker werd met de gedachte "als ik een tandenborstel in mn mond houd ga ik dood" dus heb ik hem zo ver mogelijk weggesmeten. Maar dit kan ook gedroomd zijn. Maar hij is echt nergens, ik heb al zo vaak gezocht:)
Mag ik vragen wat een GUO precies inhoudt? En hebben deze resultaten (baby te klein en buikwand te dik) dan al gevolgen?

Haha die tandenborstel... geen huisdier wat ermee vandoor kan zijn gegaan toevallig?
Een guo is een uitgebreide medische 20 weken echo uitgevoerd door een gyn. En nee het heeft geen gevolgen, gewoon pech. Met de volgende afspraak ben ik 22 weken dus dan verwacht ze meer te zien.:)

Nee geen huisdieren die ermee vandoor kan zijn gegaan. We hebben een schilpad en zover ik weet blijft hij netjes in zn terarium.

Nu aan het shoppen voor mn ziekenhuistas:) Ben zo blij als die klaar is:)
Jammer dat de guo niet is gelukt Frederika (ik wist ook niet wat dat was). Hopelijk over twee weken een beter resultaat. Heb je toch dat jurkje gekocht, of wacht je daar mee?

Flow, fijn dat je baas zo reageert! Wel apart zeg. Ik vond het zelf erg leuk om het aan mijn collega's te vertellen.
Frederik, gefeliciteerd! Nog een meisje op komst! We nemen wel een voorsprong in de tabel.
Jammer dat de GUO niet is gelukt. Wij hadden het ook gemogen, ivm hazenlip bij vriend, maar er voor gekozen om het niet te doen omdat er geen aanleiding is om te denken dat het erfelijk is. Je hebt t vast al vertelt, maar wat is de reden dat jullie een GUO krijgen?

Flow, wat fijn dat je baas zo positief reageerde en dat je er eindelijk uit bent met de salarisonderhandeling. Dat heeft vast een hoop rust!

Hier net even flink geshopt bij prenatal met de mamadagen. Wat kleertjes ingeslagen en een aankleedkussen. Helaas was de joolz die wij op het oog hebben niet in de aanbieding, dus we wachten nog maar even met de aanschaf van de kinderwagen.

Vandaag veel bezig geweest in ons tijdelijke huis en nu dus wel echt gesloopt. Merk dat als ik een dag veel lichamelijk bezig ben ik daarna wel echt last krijgt van rug en bekken, maar volgens mij ben ik daar niet de enige in haha🙈
Haha, nee je bent niet de enige.. De gyn zei vandaag heel duidelijk dat ik en vooral iemand als ik rustig aan moet doen. :p

Jammer dat de joolz niet in de sale zat. Mss als je lang genoeg wacht is hij inmiddels wel afgeprijst:)

Ik krijg een guo omdat ik insuline spuit. Want dan heb je extra kans op problemen. (Ik heb nooit opgezocht watdan). Waarom zou je geen guo willen? Meer info is meer beter toch? Of was het teveel gedoe?

Jurkje: ik had verwacht dat ik of heeeeel blij zou zijn door de goede uitslag of heel verdrietig door de slechte. En bij goed wilde ik gelijk bestellen. Nu voelt het allemaal als niets, de anticlimax. Dus ik wacht nog even, ws tot na de volgende guo.

Hebben jullie ook het kraampakket besteld bij prenatal?
Jammer dat de guo niet is gelukt. Ik heb de blije doos al in huis. Stelt niet veel voor, vind ik.

En dat tandenborstel verhaal vind ik best grappig!

Ik lig elke avond om 2130 in bed, omdat ik het anders niet trek. Heb veel last van mijn rug en liezen. Maarja, hoort er schijnbaar allemaal bij..
Hoe gaat het met jullie meiden?

Hier gaat het prima! De 20 weken echo die we vorige week hadden was helemaal goed! Hebben weer mooie echo foto's gekregen. :)
Heb verder qua lijf ook nog niet veel last. Wel begint het nu goed te groeien en moet bijna aan de positiekleding denk ik. Daarom zondag maar alvast een spijkerbroek + trui bij de Prenatal gekocht. Nog even het laatste mazzeltje meepakken met de mazzeldagen. Viel me trouwens erg tegen met de maatvoering. Het leek allemaal erg klein te vallen.

Hoe doen jullie het met positiekleding? Ik heb niet zoveel zin om er erg veel geld aan uit te geven, maar ga van de winter echt wel het 1 en anders nodig hebben...
Hey allemaal!

Wat balen Frederica van de guo en de nieuwe afspraak. Dan stel je je in op weer een mijlpaal en dan moet je dat uitstellen.

Nel dat van de rugpijn is balen he... beetje de taken spreiden over de dag en goed afwisselen helpt heel erg goed hier!

Gefeliciteerd Flow! Fijn een mooie echo. Ik vind de 20 weken echo een van de spannendste, maar ook de leukste om dat je echt alles mag bekijken. Zo speciaal dat dat kan!
Ik doe veel aan legging en tuniek of jurk...al die oversizedmode is perfect nu vind ik. Ik vind de positiebroeken echt allemaal shit zitten dus ik draag echt bijna alleen maar positieleggings/ maillot/ panty. Ik heb qua bovenkleding dus ook nog niks van de positieafdeling al merk ik dat shirt nu wel (als ik dan ooit die ene broek aan heb) wel kort worden nu.

Ik mag zo op controle bij de verlos, maar verwacht niks geks. Donderdag hebben we de 20 weken echo. Daar kijk ik wel naar uit. Ik ben sinds zoon niet helemaal slank meer dus ik heb niet helemaal het herkenbare strakke babybuikje nu met deze zwangerschap vind ik zelf. Toch waren er toevalling 2 collega's vandaag die zeiden jeetje je gaat het nu echt zien! Toen voelde ik me wel even heel zwanger hoor! 😉 Toch wel leuk weer die reacties erop. Ik voel nog steeds heel soms maar een baby en meestal niks...kijk nog steeds erg uit naar de schopjes en contact iedere dag.

Verder is 2 uur pd minder werken echt fantastisch (al is het stiekum minder da 2 uur, omdat ik dan soms toch bezig blijf). Ik voel me echt beter daardoor. Meer rust en minder pijn. Heel erg fijn!
Ik merk dat de nesteldrang ook hier aan het toeslaan is. Ik had dat vorige keer echt helemaal niet, maar ben nu niet normaal fanatiek aan de poets en opruim en heb me bedacht dat ik nieuwe dekbedden en kussen wil voor de kraamverzorgster komt. Het allerliefste zou ik alle muren opnieuw schilderen voor baby er is, maar dat vind vriend belachelijk aangezien we hier pas anderhalf jaar wonen. 😂😂
Wat fijn flow!
Ik kijk ook uit naar de 20 weken echo.
Positiekleding vind ik ook wel lastig. Ik heb van het weekend bij ASOS (tip van hier) een jurkje en jeans besteld. De broek zou je na de zwangerschap ook gewoon kunnen dragen. Ben benieuwd.

Spark, goed om te horen dat je je beter voelt. Leuk als mensen het aan je zien hè. Bij mij is het alleen beetje te zien met strakke shirts aan, maar dan moet je het wel weten. Krijg regelmatig te horen dat er nog niks te zien is :(

Wat ik erg leuk vind, is dat ik de baby steeds beter voel. Net zag ik mijn buik zelfs een klein beetje omhoog gaan! Maar dat is nu weer gestopt helaas.
Fijn van de 20-weken echo Flow! Vind het toch echt een mijlpaaltje hoor. Wij mogen vrijdag.

Positiekleding
De tip van ASOS kwam van mij, vind dat er daar toch wel echt veel leuke dingen op staan, al is dat wel afhankelijk van je stijl natuurlijk.
Mijn broeken komen van H&M, zitten echt geweldig. Heb er nog wel minstens eentje extra nodig.
Vroeg of laat zal ik toch ook wat moeten bij kopen want lijkt wel alsof ik altijd hetzelfde aan heb 😅

Navy
Ja dat voelen is echt leuk! Stelt ook wel gerust vind ik. Gisteren ook voor het eerst m’n buik duidelijk zien bewegen, heb zelfs een filmpje kunnen maken voor m’n man & ‘s avonds zag hij het live ook. Lijkt een beetje alsof je de hik hebt, zei hij ;p
Nu aftellen tot hij baby ook kan voelen.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
haha, ik wilde ook een filmpje maken. Maar net toen ik klaar zat stopte het. Maar het is zeker geruststellend, vind het ook wel 'gezellig'.

Mijn bestelling van ASOS is binnen. De broek zit helaas niet goed, jurkje wel (nou ja ik kan er nog in groeien zeg maar). Ik ga toch maar terug naar de h&m voor nog een broek.

Ik had vandaag last van hormonen! Ik zat er vanmiddag even doorheen wbt onze huizenjacht (voor huur verdienen we de ene keer te weinig, andere keer te veel). Dus toen ik een afwijzing kreeg, kwamen de tranen ineens opzetten. Maar ik was op werk, dus collega's dachten dat er iets heel erge aan de hand was :-$ oeps...
Ik dacht dat ik vrij stabiel was, blijkbaar niet.
Haha Navy, herkenbaar.
Ik zat vandeweek ook te grienen. Het minste emotionele moment op tv doet me ook huilen. Ben een echte softie geworden.

Wel jammer dat de huizenjacht niet zo vlot gaat. Ik duim dat jullie snel jullie droomhuis in handen hebben!

Spark
Hoe was de controle bij de vk? Veel plezier donderdag!

Mintel
Jammer dat je veel last hebt. Ben jij nog voltijds aan het werk?
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Flow, wat fijn dat je baas zo goed reageerde. Gelukkig kunnen sommige mensen je ook positief verrassen. Heb je het nieuws al aan collega's verteld, hoe reageerden ze? Fijn dat jullie een goede 20 weken echo hebben gehad! En wauw, dat je nog zonder positiekleding kan. Ik kan al vanaf week 11 niet meer in mijn broeken haha. Ik heb wel een aantal dingen gekocht, positiebroeken en panty's en leggings. Waren niet duur bij de lidl en de h&m. Heb nog wel een aantal jurkjes die ik voorlopig nog aankan en draag altijd al veel vesten en jasjes in de winter dus die kan ik gewoon blijven dragen. Merk alleen dat mijn gewone shirtjes die ik qua maat op zich nog wel aankan, nu een beetje kort worden. Dus binnenkort maar eens wat shirtjes kopen. Voor mij is het eigenlijk een mooi excuus om te shoppen haha, maar ik koop geen dure dingen voor die korte periode.

Frederika, vervelend dat de GUO niet is gelukt. Hopelijk lukt het volgende keer wel. Qua klachten, ik heb ook best veel last van buikpijn. Pijn in mijn maag, mijn darmen steken ontzettend vaak (alsof je buikgriep krijgt, dat gevoel) en onderin mijn buik doet het ook regelmatig pijn. Ik heb volgende week afspraak bij de verloskundige, dus dan ga ik het ook maar eens bespreken. Wat zei jouw verloskundig ervan? En wauw, al aan het shoppen voor je ziekenhuistas. Het enige wat wij tot nu toe hebben is een kinderwagen en wat kleertjes die we van anderen hebben gekregen haha. Ik ben wel van plan om komend weekend naar een paar grote babyzaken te gaan.

Nel, fijn dat je goed bent geslaagd bij de prenatal. Bij mij is het gek genoeg andersom, als ik de hele dag bezig ben in huis dan gaat het goed met mijn bekken. Zodra ik op mijn werk echter de hele dag heb gezeten, dan krijg ik echt last van het gebied rondom mijn stuitje.

Mintel, wat vervelend dat je zo'n last blijft houden. Is de misselijkheid inmiddels wel beter? Redt je het nog wel om hele dagen te werken?

Spark, hoe was het bij de verloskundige? Spannend donderdag de 20 weken echo! Hopelijk is alles goed en kan je lekker lang naar je kleintje kijken! Leuk wel he als mensen gaan zeggen dat ze het echt wel gaan zien dat je zwanger bent. Ik ben nu gelukkig het stadium ook voorbij dat mensen zich afvragen of ik gewoon dik ben geworden haha. Wat fijn dat de twee uur minder werken per dag zo goed werkt voor je! Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik nesteldrang heb, maar ik wil wel heel graag het huis gewoon in orde hebben voor de kleine komt. Haha blijkbaar zet ik daar ook wel een beetje druk achter.

Navy, wat leuk dat je de baby al zo goed voelt. En die buik komt vanzelf, maar ik snap dat het wel leuk zou zijn als je het een beetje gaat zien! Jammer dat het nog niet lekker loopt met de huizenjacht, hopelijk vinden je snel iets. En de hormonen herken ik hoor. Ik ga me nu iets meer mezelf weer voelen gelukkig, maar ik ben nog niet de oude haha.

Flamingo, wauw je buik al zien bewegen. Dan wordt het wel echt serieus haha. Ben stiekem wel een beetje jaloers dat jullie de baby al zo goed voelen. Maar goed de meeste lopen ook wel wat voor op mij dus hopelijk komt het voor mij ook snel echt duidelijk. Vanavond had ik voor het eerst echt het gevoel dat ik de baby voelde. Eerder twijfelde ik nog of het toch niet mijn darmen waren, maar nu had ik echt een gevoel dat ik nog nooit eerder had gehad. Geen schopje maar meer een soort veeg langs mijn buik. Alsof de baby zich omdraaide en langs mijn buikwand gleed. Meerdere keren gevoeld vanavond, heel bizar. Hopelijk ga ik snel meer voelen :love:

De drukte van de verhuizing gaat hier wel een beetje zijn tol eisen hoor. Ben de laatste twee weken telkens niet zo lekker en weer veel misselijk. Ik sta elke morgen goed op, maar in de loop van de dag komt de buikpijn en de misselijkheid opzetten. Had gehoopt er nu wel vanaf te zijn. Daarnaast hebben mijn vriend en ik telkens kleine en soms wat grotere irritaties naar elkaar, vooral over klussen in huis die nog moeten gebeuren waar we het niet over eens zijn en dat vind ik vermoeiend. Je merkt dat we beiden eigenlijk gewoon lekker een weekje vrij nodig hebben, maar dat zit er helaas even niet in. Ach ja, waait wel weer over en gelukkig zijn we wel bijna klaar in het huis!
Wat leuk dat jullie de baby al voelen! Ik weet nooit of het nou mijn darmen zijn, of baby..

Ik werk gemiddeld 30 uur per week en dat gaat wel goed, maar heb veel rugpijn als ik ‘s avonds thuis kom. Gisteren ook met twee paracetamol naar bed gegaan.

Wij hebben volgende week een GUO. Ben ook erg benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig.

Jammer ideetje van de irritaties, maar zó herkenbaar. Wij zijn de boel ook aan het verbouwen en ik
kan gewoon nu even niet tegen die puinzooi. Heb daardoor wel een kort lontje..
Hoe was de echo Spark? En Miss Bean, jij had vandaag ook de 20 wekenecho toch?

Vervelend van de buikpijn ideetje, hopelijk heeft de verloskundige goede adviezen voor je. En sterkte ook met de klussen in huis die nog moeten gebeuren. Daarom wil ik eigenlijk ook snel verhuizen, straks wordt het alleen maar zwaarder.

Nog even een intieme vraag aan jullie.
Mijn vriend heeft op dit moment een beetje moeite met penetratie. Hij weet heus wel dat het geen kwaad kan, maar het voelt voor hem gek ivm de baby. Herkennen jullie dit? Ik heb er begrip voor, maar zou hem graag gerust willen stellen.
Ik vind het geen gekke vraag hoor. Mijn vriend voelt zich er ook ongemakkelijk bij. Geen tips / adviezen hiervoor. Tja, niet teveel
nadenken, maar dat is wel lastig! Ik vind het zelf soms ook moeilijk hoor, en dat zelfs alleen al als ik ga slapen! Dan ben ik bang dat ik niet goed lig en dat de baby wordt geplet :facepalm:
Oh echt Mintel, dat heb ik (nog) niet. Maar hij is dus niet de enige. Misschien dat dat hem geruststeld ;)
Ja, vandaag ook de 20 wkn echo gehad. Alles was goed. Alleen t hoofdje net aan groot genoeg, dus ze wil het over 4 wkn opnieuw meten. Maar we maken ons allemaal geen zorgen.
En ze vertelde dat ivm geboortegewicht van zoon (zat op +1lijn) ik met 28 en 32 wkn extra groeiecho's krijgen.
Ik vind t wel leuk, die extra echo's. 😇

Mijn man heeft er btw meer moeite mee dat we minder seks hebben, dan de seks zelf. Hahaha. Nee hoor, hij heeft er begrip voor.
Maar ik hoor t om me heen meer hoor, dat mannen het een beetje raar vinden om seks te hebben. Scheelt bij ons denk ik dat het de 2e is.

Ik kom snel weer ff uitgebreid reageren dames. Ik beloof t!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven