Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snelle reactie! Ik reageer later uitgebreider op iedereen hoor....

Echo was prima hier! Ze had wat moeite met hart en nieren goed in beeld krijgen om te kunnen beoordelen, maar uiteindelijk alles gelukt en prima. Het is ook nog steeds een jongen haha! Stel je voor 😉. Ik vind het jammer dat het weer voorbij is. Blijft leuk om zo te kunnen kijken en alles uitgelegd te krijgen. Spannend ook, maar ik geniet er ook echt van om even contact te maken.
Ik pik even snel in op Navy, mijn man heeft daar geen last van.

Wat we wel beiden merken (totally TMI) dat de seks niet zo vlot gaat als voor of aan het begin van de zwangerschap.
Man zegt dat het ‘droger’ lijkt vanbinnen en ik merk ook zelf dat het soms wat pijnlijk is wanneer hij naar binnen gaat & ook achteraf brand het soms even.

Is dat herkenbaar voor iemand?

Ik zou het nog wel willen vragen aan gyn morgen maar mijn man is eerder preuts op dat vlak en zou echt door de grond zakken op dat moment...
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Daar zou ik ook te preuts voor zijn om dat te vragen. Ik heb er zelf geen last van trouwens, eerder het tegenovergestelde. Maar je kan gewoon glijmiddel gebruiken toch? Iets anders valt er toch niet aan te doen, lijkt me?

Wat fijn van de goede echo’s! Ik kan ook niet wachten tot volgende week.
Wat goed spark! Hier nog een week wachten en kijk er erg naar uit, met een tikkeltje spanning wel.

Flamingo, das ook vervelend lijkt me. Dat herken ik niet echt, zou ook glijmiddel proberen. Je kan het altijd vragen aan je gyn, misschien een keer telefonisch als je man er niet bij is ;)
Navy, mijn vriend heeft daar tot nu toe geloof ik geen last van. Moet wel eerlijk zeggen dat de seks sinds ik zwanger ben op een laag pitje is komen te staan. Dat komt vooral, omdat ik me vaak niet lekker voel en geen zin heb. Flamingo, wat jij zegt dat herken ik zelf niet. Had van de week wel een soort harde buik na de seks, was eigenlijk niet echt prettig en zelfs een beetje pijnlijk. Dat ga ik van de week ook maar even navragen bij de verloskundige.

Miss Bean, wat fijn een goede echo! Fijn dat jullie je geen zorgen maken en vooral blij zijn met de extra echo's.

Spark, ook voor jou een goede echo, ontzettend fijn!

Hier gaat het zijn gangetje. We hebben gisteren voor het eerst een break genomen van het klussen en zijn voor de baby gaan kijken. We hebben leuke meubeltjes gezien, maar die waren ook behoorlijk aan de prijs dus we gaan internet nog maar eens afstruinen om te zien of we het daar goedkoper kunnen krijgen. Was wel heel leuk om even samen op de baby te focussen, maar pff wat een prijzen allemaal. Wij mogen dinsdag voor de 20 weken echo. Merk dat de spanning wel weer toe gaan nemen bij mezelf. Heb op zich niet het gevoel dat er iets mis is, maar blijft toch vooral een medische echo. Hopelijk is alles goed en kunnen we lekker lang naar de kleine kijken en daarvan genieten. Daarna woensdag ben ik officieel 20 weken en dus alweer op de helft, echt wel weer een mijlpaal!
Fijn dat iedereen een goede 20-wekenecho had trouwens!
Wij zijn vrijdag geweest en ook volledig goedgekeurd. Baby zag er prima uit.
Ik voel nu ook elke dag schopjes, sowieso 's avonds, maar ook gewoon doorheen de dag.

Ideetje, het is inderdaad allemaal serieus aan de prijs! Ik schrik soms ook nog wel van hoe duur bepaalde dingen kunnen zijn.
Wij zijn gaan winkelen voor kleertjes, dat viel dan weer allemaal heel goed mee vond ik. Onder andere bij HEMA echt schappelijke dingen!
Veel succes met je echo op dinsdag!

Heb trouwens gelezen dat je een harde buik kan krijgen door een orgasme e.d.
Ik heb zelfs soms een harde buik, spontaan, maar is volgens de gyn helemaal normaal, zolang het niet een constante is.

Mintel, Navy, jullie ook succes met de echo volgende week!
Fijn van de goede echo flamingo!

Ik vind de prijzen ook behoorlijk. Soms zie ik iets leuks op internet of via Pinterest en dan kijk ik op marktplaats of het goedkoper te vinden is of ergens met korting. Zo houd ik al een tijdje wat dingen in de gaten (met name voor de leuk). Ik heb nog nauwelijks iets gekocht, maar babykleding is op internet veel met korting te vinden.

Over harde buiken gesproken, soms voel ik een hard stukje/bobbel. Ik denk dat de baby dan naar die kant schuift of zo. Ik heb er niet veel last van want het verdwijnt ook weer snel.
Wat fijn, al die goede echo’s!
Ik vind de babyspullen ook echt duur! Wij hebben al besloten voor een (commode) kast van Ikea te gaan. Die is heel groot, dus dan
hoeven we al geen kledingkast meer te kopen.

We nemen ook geen wiegje, maar een meegroeibed van petit amelie. Niet heel duur (vind ik) en je doet er misschien wel 5 jaar mee. Kleren vind ik ook vrij prijzig, maar ach, als je af en toe wat koopt dan valt dat ook reuze mee.

Ik heb zin in woensdag. Hoop zó dat alles goed is (logisch).

Ik merk dat ik wel erg mijn best moet doen om niet continue te stressen of me zorgen te maken.
Even een korte update, ook wij hebben gelukkig een goede 20 weken echo gehad! Wel een gehad. Wel een heel gek idee dat de echoscopiste nu weet of we een jongen of een meisje krijgen en dat wij dat niet weten. Het was duidelijk te zien dat mijn placenta voor ligt dus vandaar dat ik vooral de grote bewegingen voel en nog geen/weinig schopjes.
Wat fijn al die goede echo's! Wij hadden afgelopen donderdag de 20 weken echo en ook alles prima. We krijgen nog steeds een meisje en ze groeit en beweegt prima.
Ik voel nu ook steeds vaker schopjes, vooral onderin mijn buik. Placenta ligt mooi naar achter. Vriend kan het nu ook steeds vaker voelen. Heel bijzonder.

Ideetje, fijn he, dat leven in je buik voelen. Nog een paar weken en dan voel je vast ook veel meer schopjes! Heerlijk dat de echo goed was!

Mintel, nog een dagje, spannend!

Babyspullen zijn inderdaad schrikbarend duur. Ik struin regelmatig marktplaats af voor goede deals. Afgelopen weekend voor 40 euro een heel schattig schommelwiegje op de kop getikt. Superblij mee.

We hebben uiteindelijk bij de mama mazzel dagen van de prenatal toch nog de Joolz besteld die we op het oog hadden. Omdat de day zo goed liep hebben ze uiteindelijk ook de Geo in de aanbieding gedaan. Ik verwacht dat we 'm over een paar weken kunnen ophalen.

Hoe ver zijn jullie met de namen en een geboortekaartje? Wij denken de naam te hebben gevonden. Had ik van te voren nooit verwacht. Ik zag al een maandenlange strijd vol veto's aankomen, maar we vinden de naam die we nu in gedachte hebben beiden heel mooi. Geboortekaartje laten we waarschijnlijk ontwerpen door een bekende.

Gaan jullie nog een cursus volgen? Verloskundige raadde het hier wel aan, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik er in sta. Ik ben een beetje angstig voor gezweef....
Yes Nel en Ideetje! Ik word heel vrolijk van die goede berichten.

Over een cursus heb ik echt nog niet nagedacht. Voorlichting over bevallen en zo lijkt me wel nuttig, maar een lichamelijk actieve cursus vind ik voor mezelf (nog) niet nodig. Beweeg tot nu toe zoals altijd (dagelijks fietsen en wandelen).

Mintel, mag ik vragen welke kast van IKEA jullie op het oog hebben?

Gister hebben vriend en ik er een nichtje bij gekregen! Heerlijk om even met de baby te knuffelen. Wel een klein mensje hoor, moest daar even aan wennen ;)
Nel, qua namen zijn we op weg haha. Voor een meisje hebben we nu wel een naam die we beide leuk vinden en die ook al een tijdje blijft hangen. Toch weet ik ook daarvan niet of het DE naam is. Voor een jongen hebben we nog niet echt iets gevonden. Als ik ook namenlijsten op internet afspeur vind ik ook alleen namen waarvan ik denk 'mwa, leuk maar niet voor mijn kind'. Ik vind de populaire jongensnamen als Luuk bijvoorbeeld wel leuk, maar ik wil niet dat mijn kind later met drie andere kinderen in de klas zit die ook zo heten dus die vallen af.
Geboortekaartjes zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest en ik heb er nog niet eens naar gekeken. Moet je daar nu al mee beginnen of zijn jullie gewoon vroeg ;-)

Ik wil trouwens nog wel iets van een cursus doen, maar hoe of wat weet ik nog niet. Ik zou eigenlijk wel bootcamp voor zwangeren willen doen ofzo, maar dat wordt hier in de buurt niet gegeven. Je zit dan al snel aan de yoga en net als Nel zie ik het gezweef niet zo zitten.

Navy, gefeliciteerd met je nichtje! Wel fijn dat je alvast een beetje kan wennen aan het kleine mensje haha.

Mintel, lukt het een beetje om de spanning onder controle te houden? Hopelijk mag je morgen een beetje op tijd en hoef je er niet heel de tijd tegenaan te hikken. Hopelijk vooral heel veel plezier met kijken naar je kindje!
Pippo, ik weet niet of je nog mee leest maar ik ben benieuwd hoe het met je is. Afgelopen week had je de eerste echo toch? Ik hoop van harte dat je een goede echo hebt gehad en dat het deze keer wel goed mag gaan. Ik was ook zo snel na mijn miskraam weer zwanger en bij mij zat de spanning er goed in de eerste weken. Ik hoop dat alles goed gaat met je, ik denk in ieder geval aan je!
Navy, het is de Ikea hemnes kast met 8 lades. Die wordt veel gebruikt als commode.

Ik ga niet naar een cursus. Ik hoor van iedereen dat het wel leuk is, maar dat je tijdens de bevalling alles vergeet en je toch een eigen manier vindt.
Een avond voor ons beiden vind ik wel leuk, denk ik.

Met de zenuwen gaat het redelijk. We mogen pas aan het einde van de middag helaas.
Ik heb die Hemnes met 8 laden! Ideaal. Wel andere knopjes opgezet. Sterretjes van de bouwmarkt.
Oh ja, omdat wij allebei niet heel groot zijn, 168cm en 176cm, hebben we de poten ongeveer 6cm ingekort.

Ga m nu voor de baby weer anders 'pimpen' denk ik. Middelste lades n kleurtje geven ofzo.
Vandaag ben ik officieel 20 weken, dus alweer op de helft. De meeste van jullie zijn eerder uitgerekend dus hebben dat moment al gehad, maar vind het toch wel bijzonder dat ik nu af kan gaan tellen :cheer: Dan gaan we er natuurlijk voor het gemak maar even van uit dat deze baby gewoon netjes met 40.0 komt en geen dag langer blijft zitten :biggrin:

Miss Bean wij hebben ook gekeken naar de Hemnes, maar vond hem inderdaad erg hoog en in vergelijking ook helemaal niet zo goedkoop. Leuk dat je voor deze baby hem weer net even anders maakt, krijg je toch gelijk weer een ander zicht.
Ik wil op zich wel naar een bevallingscursus ofzo, maar heb me nog totaal niet verdiept.... Zwangerschaps sport cursus zal ik niet gaan doen. Naast dat ik er weinig tijd voor heb vind ik het ook wat zonde van het geld.

Ook geboortekaartjes hebben we nog niet bekeken. We hebben wel al een naam! :yes: Nooit gedacht die zo snel te hebben haha. De eerste 3 namen (die ik dus al heel lang in mn hoofd had zitten) werden binnen een seconde afgeschoten door vriendlief... dus had er een hard hoofd in :facepalm:

De Hemnes kast heb ik zelf jarenlang gehad, alleen toen had ik nog geen kind haha. Was wel een lekkere ruime kast!

Gefeliciteerd met de 20 weken grens Ideetje! Best gek. Nu inderdaad het gevoel dat ik aan het aftellen ben. Terwijl daarvoor leek het nog een ellendig lange weg.
Gaan jullie eigenlijk minder werken als de kleine er is?

Ik werk nu 40u en wil graag 32u gaan werken. Nu twijfel ik alleen of ik dat via ouderschapsverlof zal doen, of dat ik gewoon parttime ga werken. Hebben jullie enig idee van de voor- en nadelen v.w.b. ouderschapsverlof? Ik vind het vrij ingewikkeld allemaal!
Ideetje
Leuk he, die mijlpaal van 20 weken! Ik ben niet echt aan het aftellen, maar besef wel dat het voorbij vliegt en de kleine er zal zijn voor we twee keer geknipperd hebben :’)

Mintel & MissBean
Pfoe, de Hemnes is wel zeker zo’n 10cm te hoog voor mij. Commodes is iets waar ik niet uitkom, en heb geen zin om er €500 aan te spenderen. De zoektocht gaat dus verder.

Wij hebben deze week al goed kleertjes geshopt. Super leuk, schattig en beetje onwerkelijk dat daar over enkele maanden gewoon een minimensje in zit!

Nel
Wij hebben al een naam gekozen sinds we de resultaten van de NIPT kregen op 13 weken. Qua geboortekaartje ben ik zelf op verschillende sites aan de slag gegaan & eentje springt er voor mij toch wel uit!

Ik zou wel graag een bevallingscursus doen samen met m’n man.
Sporten blijf ik gewoon doen zoals daarvoor, volg er geen speciale zwangerschapscursus voor :)
Ik ben een ook een beetje aan het rondkijken naar geboortekaartjes. Ik was blij dat ik vorige keer op tijd al 1 had uitgezocht, want toen moest ik in ene veel eerder dan verwacht bestellen. Gelukkig via internet in het ziekenhuis gewoon op mijn laptop kunnen regelen.

Ik ben ook een beetje bezig met hoe ik de muur wil schilderen in de babykamer. Ik wil het een beetje geometrisch doen. Ik hoop dat het lukt.
Afbeelding

Ja, die 20 wkn grens is wel magisch. Al ben ik heel erg uit aan het kijken naar ong 32 wkn. Dan ga ik me hopelijk minder zorgen maken over eventuele prematuriteit omdat ik weet dat de overlevingskans dan goed is. Merk toch dat ik daar veel aan denk.

Naam zijn wij nog niet helemaal over uit. Nou, eigenlijk mijn man niet. We hadden 2 opties waarbij we allebei een andere voorkeur hadden. Maar ik heb die van hem toch echt afgeschreven nu. Ik heb hem gezegd om maar een nieuwe optie te verzinnen als hij de mijne niet wilt.

Flamingo, ik wilde ook niet zoveel uitgeven aan een commode. Alles waar baby voor staat is duurder hè, om gek van de worden soms.

Oh ja, Flow, van mij een late felicitatie. Zo fijn dat de opslag erdoor is en je baas mild reageerde op je zwangerschap.
Bedankt Mintel. Wij zijn beide redelijk lang, dus zou wel goed moeten komen ;) Hoe was de echo?

Miss bean, dat geometrische vind ik ook erg leuk. Heb op Pinterest al een paar voorbeelden bewaard.

Hier ook bijna 20 weken! (morgen)
En nog een paar dagen tot de echo. Daarna maar eens goed nadenken over namen... Geboortekaartje kan vriend zelf maken, hij zit in de 'creatieve' sector ;)
Onze guo was goed! Zo opgelucht!

Ik had eigenlijk geen idee dat die hemnes zo hoog is. Ik ben maar 162, dus ik denk dat bij ons de poten ook moeten worden gezaagd.

Navy, succes en veel plezier morgen!

Ik werk 27 uur en blijf dat ook doen, zoals het nu lijkt. Ik ga vragen of ik een maand onbetaald verlof kan opnemen na de bevalling. Dan ben ik drie maanden thuis, zodat ik rustig kan bijkomen.
Gefeliciteerd met de echo's! Ik heb geregeld dat ik 4 weken vakantie aan mijn verlof plak. Ik heb 2 weken vakantie over die ik mee naar volgend jaar neem. Dat kan bij ons mits je die in het eerste kwartaal opmaakt. Gelukkig maken ze een uitzondering als je bevallen bent 😉. Ik moet een contract voor onbepaalde tijd krijgen dus is nog even spannend of het zo ver komt. Mijn contract loopt af tijdens mijn verlof.

Ik heb destijds bij babydump geen droomkamertje maar wel een net kamertje gekocht voor zoon voor 500 euro. Die is nog helemaal netjes dus gaat naar de baby. De naam weten we ook inmiddels. Ik vind 'm niet zo wauw als de meisjesnaam die we al hebben sinds zoon, maar we zien ook niks leukers voorbij komen. Kaartjes google ik soms op, maar niks serieus nog.

Ik ben echt verschrikkelijk verkouden. Jeetje wat is dat shit zeg als je zwanger bent. Gelukkig zit de werkweek erop voor mij en hoef ik maandag pas weer. Kan ik klein beetje bijkomen. Wat betreft zwangerschap gaat alles hier top! Ik ben trouwens van meer dan fulltime naar 24 uur gegaan sinds zoon en dat bevalt goed. Ik maak alleen behoorlijk lange dagen dus is het voor vriend wel pittig. Die eet regelmatig alleen met zoon of ik ben al weg voor zij opstaan. Daar moeten we wel wat op verzinnen straks met 2 kinderen.
Ik werk ook 3 dagen. Krijg soms de vraag van mensen of ik nog minder wil werken, maar ik vind 3 dagen heerlijk. Man werkt er 4 dus zo is de verdeling heel fijn.
Als de kinderen op de basisschool zitten, willen we misschien wel weer iets meer werken. Maar dat zien we dan wel.

Ik heb mijn verlof nu zo gepland dat ik 17 wkn heb. Ik ben zzper met n vaste opdracht om het maar zo te zeggen.

Mintel, inkorten werkt echt prima. 1 tip, let wel op dat je nog steeds je tenen/voeten eronder kwijt kan. Als je dicht bij de commode wilt staan is het fijn als die er goed onder kunnen.
Mn vriend had aangegeven dat hij minder zou gaan werken, dus zat ik er ook over te twijfelen. Maar nu geeft hij aan dat het mogelijk toch lastig is. Dus dan wil ik ook 40 blijven werken denk ik. Moet er nog goed over nadenken.

Ik vind die kamer echt super mooi miss_bean!

commode wij hebben deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90256727/

Geboortekaartje Zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest. Ik denk dat we het weer zelf gaan maken, maar geen idee of dit ook echt gaat lukken. Ik heb nu wel leuke online gezien. 2 jaar geleden was er echt niets leuks online.

20-weken-echo Fijn dat er zovelen een goede 20 weken echo hebben gehad. Wij hebben hem maandag pas, ik vind het heel spannend. Ik heb het idee dat m'n baarmoeder gister verzakt was en ik weet niet of dit eventueel een bevalling kan opwekken en of ik hier op moet letten. Het is wel weer terugsprongen, maar ik ben benieuwd wat de gyn daarvan vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven