Uitgerekend maart 2017

12-07-2016 09:06 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om de tabel overzichtelijk te houden, voegen we momenteel geen meiden meer toe.

Meeschrijven kan natuurlijk wel.

Meiden, wil je dat ik iets aanpas in de tabel? Gewoon even in het vetgedrukt plaatsten in jouw reactie en dan pas ik het aan.

NaamLeeftijd(en)UDVolgende afspraak gyn/vkJongen/meisjeBijzonderheden Sue 27/27 14 maart 26/10 derde kindje vnjkc 21 23 maart eerste kindje Mollie 26/30 midden maart 1/08 eerste kindje viajera26 31/33 14 maart 7/10 Geplande ks: 25/02 eerste kindje phlox39 24/28 21 maart 21/09 tweede kindje kokosnoot84 31/34 12 maart 17/10 eerste kindje Giggi1989 27/26 2 maart vk: 19/07 echo:30/07 tweede kindje MooieJurk 24/28 17 maart 24/08 eerste kindje MissMarie 24/25 20 maart 9/09 eerste kindje HappyMommy27 27/27 23 maart 29/08 tweede kindje Natas-V 30/29 25 maart 06/10 geslachtsbepaling eerste kindje Honingbijtje 31/31 21 maart 22/08 tweede kindje Fruitbuikje 31/33 21 maart vk: 9/08 echo: 17/08 eerste kindje KimJ25 26/25 19 maart 26/09:echo 29/09:vk eerste kindje KimberleySTH 27/37 22 maart 30/09 echo/geslachtsbepaling eerste kindje sjoko 35 18 maart echo: 25/08 intake vk: 30/08 tweede kindje
Wow wat veel meiden al! Gefeliciteerd allemaal :)!

phlox, wat heftig! Gelukkig voelt het deze keer anders. Ik duim voor je dat het nu goed blijft gaan.

Mooiejurk, het zelfde geld voor jou. Lijkt me zo heftig!

Sue ik heb t zelfde als jij, pas als ik de eerste echo heb gezien kan ik pas echt genieten. Ben nu constant heel ongerust bij ieder pijntje dat ik voel.

Ik heb ook echt al een buikje! Zijn er meer die dat hebben? Best vervelend omdat niemand het nog weet.

Verder nog niet misselijk (gelukkig!!). Ik ruik wel steeds van alles en heb vaak last van buikkramp en vermoeidheid.

Moet ook constant plassen!
@MooieJurk: Welkom! Fijn dat het nu anders voelt. Dat is een goed teken. Ik hoop dat alles goed gaat.

Met al onze zwangerschappen uiteraard, maar ik kan me voorstellen dat je na een miskraam bezorgder bent.

Ik deed een bloedtest toen ik 4 dagen overtijd was omdat de zwangerschapstest wel positief was maar niet erg duidelijk. Ik kreeg toen te horen dat ik zwanger geweest was maar dat het waarschijnlijk een miskraam zou worden want de waarden waren te laag. Ondertussen zijn de waarden mooi gestegen en werd er door de huisarts niets meer gezegd over een mogelijke miskraam maar sinds dat eerste telefoontje ben ik me toch meer dan bij mijn vorige zwangerschappen bewust van de mogelijkheid dat het niet goed gaat. Ik hoop na een eerste goede echo meer te kunnen genieten.

@Tabaa: Mijn gynaecoloog is met vakantie dus ik had weinig keuze, of deze afspraak maken of terugbellen als ze terug was (dezelfde dag als de afspraak). Bij mijn vorige zwangerschap maakte ik na de eerste echo op 8 weken meteen alle afspraken voor de komende 32weken en zelfs toen was er nog maar één keer een moment in de avondraadpleging vrij. Ik heb met mijn man besproken bij welke momenten hij echt bij wil zijn, waar ik hem bij wil hebben, en dat gaan we dan wel regelen. Jammer dat het voor die eerste niet lukt.

@Viajera: De weken gaan voorbij vliegen. Veel succes met de drukte!

@Mollie: Dat buikje! Ja, herkenbaar! Dit is mijn derde en blijkbaar heb je het dan sneller. (?) De ene zegt dat het komt omdat je buikspieren al wat uitgerokken zijn, de ander zegt dat het iets hormonaal is, sommigen beweren dat je lichaam nu al beter weet wat er verwacht wordt en je darmen al wat verplaatsen om plaats te maken voor de groeiende baarmoeder, ...

Geen idee, maar die lossere bloesjes worden hier heel veel gedragen de laatste week. Ik was net een paar kilo afgevallen dus het lijkt nu gewoon alsof ze er terug bij zijn. Ik denk niet dat de mensen zullen denken dat ik zwanger ben, maar dat ze denken dat ik bijgekomen ben vind ik geen fijne gedachte.

@Vertellen: Leuke ideetjes! Ik ga er ook nog eens over nadenken.
@ mollie; ja hier ook al. Gisteren al een spijkerbroek weggelegd, die gaat het komende jaar niet meer passen. Voor mij is het ook de 2e. Bij de eerste weet ik nog dat ik met weken 7 weken ook aan de positiebroeken ging. Weet niet of ik dat nu ga redden

@sue; jammer! Dat heb je met een gynaecoloog wel eerder ja. Man kon toen vorige keer ook steeds niet mee. Een keer had ie wel verlof kunnen regelen, stonden we binnen 2 minuten weer buiten... was dus ook de moeite niet.

Bij de VK gelukkig wel, die hebben juist voornamelijk in de avond spreekuur hier
Voor alle meiden/dames die eerder een miskraam gehad hebben veel sterkte, succes. Dit zijn dan zeker spannende weken.

Ik hoop voor ons allemaal dat we een goede zwangerschap zullen hebben.

@Sue-x; Eerste ven zeuren ;) Helaas is mijn leeftijd al 31 en niet de 21 zoals nu in het overzicht staat (was ik nog maar zo'n jonkie)

Jammer dat je man niet mee kan naar de eerste echo. Lijkt mij erg fijn om dat samen te kunnen doen.

@Viajera26; succes de komende weken met werk. Ik hoop dat de kwaaltjes nog even wegblijven zodat je lekker kan blijven werken.

De tijd zal dan wel wat sneller gaan denk ik. Mijn zomervakantie (onderwijs) is deze week begonnen, veel vriendinnen zijn al gelijk op vakantie en mijn man nog aan het werk, toch wel een beetje saai dan.

Vervelend ook dat je schoonouders zo aan het pushen zijn voor een babytje. Dat komt toch gewoon als jullie daar aan toe zijn?

Leuk idee over het vertellen aan de familie met een rompertje (of ander cadeautje). Wij wachten ook de eerste echo af en daarna willen we het aan onze ouders en broers en zus gaan vertellen. Onder het mom van 'we komen vakantiefoto's laten zien', dat is bij ons gebruikelijk na de zomervakanties, dan kunnen we gelijk ook de foto van de echo laten zien of een cadeautje geven. Bij de prenatal de leuke rompertjes, maar ook mokken, sleutelhangers en sokjes gezien met I love opa, oma, tante en oom.

Voor mijn schoonouders wordt het hun 5e kleinkind, mijn man is de jongste van de drie. Voor mijn ouders het 1e kleinkind.

Mijn broertje weet wel dat we bezig zijn, net zoals hij en zijn vrouw.

Hebben jullie het verder nog aan niemand vertelt of bijvoorbeeld een goede vriendin wel in vertrouwen genomen?

Twee vriendinnen van mij weten dat we bezig zijn, gestopt met de pil enzo. Ik vind het fijn om dit met ze te kunnen delen, ben niet zo goed in het bewaren van geheimen.

Mijn duo-partner van mijn werk weet het ook, de eerste afspraak bij de verloskundige is namelijk op de eerst werkdag na de vakantie.
@Kokosnoot: Oeps! Sorry, typfoutje. Het is aangepast. Bedankt om het te melden.

Als er nog meiden foutjes zien, geef maar een seintje!

Ik heb het gedeeld met één goede vriendin die ver weg woont.

Het aan iedereen vertellen vind ik wel heel erg spannend. Ik ben vrij gevoelig voor de mening van anderen en het is al ons derde kindje ... (twee is hier helemaal oké,maar ik ben bang dat je de keuze voor een derde moet verantwoorden). Ik weet dat ik puur naar ons gezin moet kijken en dat wij super blij zijn met deze zwangerschap, dat we er bewust voor gekozen hebben, ... maar als mijn omgeving het zou afkeuren, zou dat wel hard aankomen.
Vandaag is er iemand van moeders voor moeders geweest, vanaf maandag tot aan eind september ga ik mijn urine inzamelen.

Zijn er van jullie die er ook aan mee gaan doen?

Als cadeautje een mooie wikkeldoek gekregen.
Sue, bedankt voor de tabel! ik kom zelf ook uit een gezin van 4 kinderen, maar inderdaad hebben veel mensen het idee dat de norm 2 is. Zolang het haalbaar is en elk kind de dezelfde kansen kan krijgen waarom niet.

kom er net achter dat ik heb berekend vanaf me eisprong ipv eerste dag menstruatie dus uitgerekende datum zal ook rond 20 maart zijn.

Gigi, wij gaan het pas na de eerste echo aan ouder(schoon) vertellen, bij de vorige miskramen namelijk al vrij vroeg aan iedereen verteld, gaf wel veel steun toen het misging maar willen nu toch even wachten.

hier wordt het wel gewoon verteld, willen alleen het geslacht op een leuke manier brengen.

(op pinterest staan veel leuke ideeën)

wij hebben wat met speciale dingen op een gemixte dag doen.

vorig jaar op me dochter dr verjaardag getrouwd. en als het dan goed mag gaan dit jaar het geslacht onthullen op haar verjaardag.

Moedesr voor Moeders, weet ik nog niet zeker. denk dat ik dat na de eerste echo ga beslissen.

viajera, wat leuk een eigen reisbureau! doe je dit samen met je man?

kokosnoot, hier weet iedereen wel wat we bezig zijn ivm de vorige miskramen natuurlijk. Maar heb gelukkig nog geen vragen gehad.
Hoi!

Eerst even een vraag; hebben jullie ook buikpijn? Voelt soms echt als een eeuwige menstruatiekramp hier...

@phlox; wat leuk om het zo via je dochtertje te vertellen, supercute! Reisbureau hebben we idd samen opgezet

@kokos: als MVM hier zou bestaan zou ik zeker meedoen! Maar zover zijn ze hier nog niet

@mollie; het enige buikje wat ik heb is zo'n fluffy ongesteldheidsbuik haha, niks moois aan

Morgen gynaecoloog bellen om te kijken wanneer ik langs kan komen. Is ook een bekende van schoonouders dus ze moet wel echt haar mond houden!

Na al dat pushen van iedereen heb ik geen zin om het al snel te vertellen, beetje aversie van gekregen Heb ook niemand verteld dat we bezig zijn. Ouders zijn hier op bezoek geweest in maart maar durfde t niet te zeggen, stom he?
@Kokosnoot: Ik ben van België, mvm bestaat hier niet. Er bestaat wel een organisatie met dezelfde naam in België; zij helpen gezinnen in armoede.

@Phlox: Fijn dat je uit een groot gezin komt! Mijn ouders komen uit gezinnen met min. vier kinderen. Zelf hadden ze twee kinderen. Ik heb als kind steeds grote gezellige familiefeesten beleefd maar de feestjes voor mijn kindjes zijn erg beperkt (daarom nodig ik altijd nog een heleboel andere mensen die onze kindjes goed kennen uit, want ik hou wel van die gezellige drukte).

@Viajera: Die aversie vind ik erg herkenbaar. Niet nu, maar bij mijn vorige zwangerschap. Ik wilde het nog niet vertellen, dat het nog even mijn zwangerschap was i.p.v. de zwangerschap waar zij al zo lang op hoopten.
Zo, ik heb de stap gezet. Moeders voor moeders. Nu moet het wel echt zijn. 20 maart baby!
@Mollie, over de buik gesproken, gisteravond had ik zo'n opgeblazen gevoel en idd mn buik was ook boller. Ben benieuwd hoe mn buik (en de rest) gaat vormen, aangezien ik niet een slank postuur heb, ben zo bang enorm veel aan te komen.

Betreft moeders voor moeders, ik ga eens informeren. Thuis ben ik niet veel, en om urine in te zamelen op het werk vind ik niet nodig

@viajera, af en toe heb ik ook soort van menstruatie achtig krampje, helemaal als ik bijvoorbeeld snel op sta of een snelle beweging maak, ff gegoogled; zijn de banden al

Ik ga vandaag een clearblue test met weken indicator er tegen aan gooien, ik denk zelf dat het 2-3 weken aan zal geven, en gelijk overlegd dat dat de laatste test is die ik doe
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
@MVM; ik wacht even een week of twee/drie om te kijken of ik weer ga spugen. Vorige keer wel gedaan en na een week gebeld dat t niet meer ging. Vond ik ook zonde van hun moeite.

Toch wel spannend hè honingbij! Moet je echt met iemand gaan praten over dat je zwanger bent... ik denk dat ik ook op 20 maart uit ga komen

@kramp; ja ook hier hoor. Wordt inmiddels wel iets minder. En verergert idd als ik teveel til/loop. Ach nog een week of 35 en dan zijn we weer van alle klachten af

@vertellen; die aversie heb ik zelf gelukkig niet maar kan het me zo goed voorstellen! Voornamelijk schoonmoeder hoopt hier op de volgende. Ze zegt er niks over maar zie dat dat haar wel moeite kost haha. Ach, het is in ieder geval zeer welkom denk ik dan maar

@mooiejurk; succes met de test! Heb er gister ook nog maar eentje gedaan 'voor de zekerheid'
Idd tabaa, die test 'voor de zekerheid'

Maar het leukste komt nog, heb hem online besteld, en nooit bij na gedacht dat mn oude adres er nog in stond, daar wordt het dus bezorgd vandaag ; bij mn ouders

Voor zover ik het uitgerekend heb, is ook mijn datum 20 maart!
Oeps sorry, moet er wel om lachen. Wat ga je voor smoes gebruiken?

Toevallig die datum! Het blijft een gok... weet niet precies m'n eisprong is geweest. Mja zie t wel wat t gaat worden over een paar weken bij de echo
Mijn haar is zo vet! Ik vind het zo vervelend. Om een beetje deftig naar het werk te kunnen moet ik het echt dagelijks wassen. Mijn huid is ook niet bepaald zuiver te noemen. De wallen (dank u nachtelijke uitjes naar het toilet) maken het plaatje af.

En dan te bedenken dat ik bij mijn vorige zwangerschap echt straalde. Mooie huid, nooit een bad hair day, sterke nagels, .... Ik denk dat ik mijn portie mooi zwanger zijn al opgebruikt heb

@MooieJurk: Die komt vast wel aan in een neutrale verpakking. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg. Natuurlijk wel een ideale manier om het nieuws te brengen. Erg origineel!
Achteraf kan ik er nu ook wel om lachen, maar toen het perongeluk gebeurde baalde ik flink

De clearblue gaf 2-3 weken aan!! Had ik ook verwacht. Toch spannend zo'n test.

@sue het was gelukkig neutrale verpakking. Had een goede smoes bedacht wat erin zat. Volgende week ga ik haar vertellen dat ze mijn test in de handen had!

Ook mijn huid is vetter , onrustig en meer bultjes.
Ben benieuwd naar haar reactie!

Stom hè, dat zo'n klein dingetje (formaat maanzaad ofzo?) al zoveel kan doen in je lijf
@mvm; Maandag beginnen met plassen in een kannetje. Ben benieuwd hoe lang ik dat ga volhouden. Ik begreep van de mevrouw die hier was dat het per regio heel verschillend is hoeveel behoefte er is aan het hormoon en aan hoeveel vrouwen er mee doen.

Alle beetjes helpen, maar ik ga het alleen thuis doen, op werk vind ik het niet nodig.

@ mooiejurk; Ik hoop dat je moeder nu nog niks door had, wel heel grappig idee dat ze de test in handen heeft gehad zonder dat te weten.

@Sue; hier ook een vette huid en veel pukkeltjes/puistjes, terwijl ik daar in mijn pubertijd nauwelijks last van had.

En inderdaad de wallen van de nu al gebroken nachten, eindeloos opstaan om te plassen.

Het advies is dan om na 20.00 uur niks meer te drinken, euhm, dat red ik echt niet hoor, dan heb ik rond deze tijd mega dorst.

Een ander advies is om geen licht aan te doen zodat je weer beter in kan slapen, maar ja, dan zie ik in de badkamer ook niet wat ik doe.

Inderdaad tabaa, wat zo'n klein dingetje al met onze lijven kan doen.
Haha Tabaa ja we moeten nu allemaal creatief worden met bepaalde situaties!

Hier nog steeds weinig last, vandaag eigenlijk helemaal niks. Huid is bij mij eigenlijk al van slag sinds ik met de pil ben gestopt.

Hoef ook niet naar de wc enzo! Vind t toch wel spannend of het allemaal goed zal gaan, ik vind dat nu al niet meer zo vanzelfsprekend als ik altijd dacht

Hier moet ik morgen creatief zijn. Naar t vliegveld om 1e groep op te halen, gaan daarvoor bij schoonouders lunchen want die wonen daar dichtbij.

Maar daar staat in het weekend 9/10 keer steak op het menu en dan ook echt flink rood... Normaal geen probleem maar wat moet ik doen als ze dat morgen eten? Wil t echt nog niet vertellen... Iemand ideeën?
Viajera, misschien vertellen dat je vandaag ook al rood vlees gehad hebt, dat je er niet te veel van wil of dat het verkeerd is gevallen?
Hee meiden, als eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik heb afgelopen donderdag positief getest en ik besef het nog steeds niet helemaal... In maart van dit jaar heb ik een miskraam gehad met 8 weken dus ik ben wel super bang dat het weer mis gaat. Ik verlies ook steeds hele kleine beetjes bloed.. Dat hoeft niets te betekenen maar toch maakt het me super onzeker en kan ik er nog niet echt van genieten!

Nu maar gewoon rustig proberen af te wachten en hopelijk heb ik straks een goede echo.

Wij zijn nu nog op vakantie in Italië dus dat geeft wel wat afleiding! Daarom zal ik de komende week misschien nog niet zoveel reageren, maar ik hoop dat ik daarna wat fanatieker mee kan schrijven!
Gefeliciteerd Miss Marie, kan me voorstellen dat het spannend is na de miskraam. Ik hoop dat alles goed zal gaan.

Eerst nog even genieten van je vakantie.
Gefeliciteerd miss-marie! Ik duim mee dat het deze keer goed gaat

Viajera: misschien afzeggen met dat er écht iets last-minute tussen is gekomen dat perse gedaan moet worden voor de gasten komen ofzo? Zeggen dat je aan een nieuw dieet bent begonnen...? Lastig hoor...
Als miss-marie er bij zit hebben we 10 dames trouwens volgens de tabel. Is het handig voor de overzichtelijkheid om de tabel te sluiten dan?

Meeschrijven kan natuurlijk altijd nog
@Viajera: Een vegetarisch dieet? Te zwaar ontbijt en je eet liefst niets te zwaar en beperkt je dus tot de groenten? ... Moeilijk!

Hopelijk staat er iets anders op het menu.

@Miss_Marie: Welkom! Geniet van jouw vakantie! Fijn dat je even afleiding hebt want een miskraam lijkt het me inderdaad nog lastiger om van die eerste weken te genieten. Als je even jouw gegevens post, kan ik je bij in de tabel zetten.

@Sluiten tabel: Wat denken jullie?

Ik dacht de tabel nog even op te houden voor de meiden die komende dagen positief testen en dus waarschijnlijk eind maart uitgerekend zijn, bijvoorbeeld ongeveer een max. van ongeveer 15 meiden in de tabel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven