Amsterdamse krakers

14-04-2018 20:52 105 berichten
Dit is een serieuze vraag / opmerking.
Want laten we wel wezen.

- Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten weg, maar kennelijk kunnen ze ook gewoon blijven zonder dat de overheid er iets aan doet. Uitgeprocedeerd in Nederland betekent meestal overigens dat je tegen beter weten in eindeloos gebruik hebt gemaakt van wettelijke bezwaarprocedures.

- Tijdens dat ‘blijven’ kunnen ze vervolgens ook woningen kraken zonder dat de overheid optreedt. Dit met veel brutaliteit en volgens veel bronnen ook de nodige intimidatie.

- De slappe wetshandhavers sturen een brief waarin staat dat er een ontruiming komt, maar dat ze daar geen haast mee maken.

- De niet-staatsburgers die illegaal inmiddels meer dan 20 huizen bezet houden in een stad waar kopen vrijwel onbetaalbaar is, waar mensen meer dan 10 jaar moeten wachten op een sociale huurwoning en waar een kippenhok inmiddels meer dan 1000 euro per maand kost, gaan naar de rechter om de dreigende ontruiming van tafel te krijgen.

- Een logische uitspraak zou zijn: pak deze lui op, zet ze in het detentiecentrum op Schiphol en zie vanaf daar hoe je ze het land uit krijgt. Maar aangezien de rechterlijke macht ten minste voor een deel lijkt te bestaan uit wereldvreemde en naieve mensen (zie oa de recente uitspraak over het terughalen van een IS-dame) is de kans nog best wel groot dat de ‘wij blijven’ asielzoekers gewoon hun zin krijgen.

Rest de vraag: waarom pikken de respectablele, belastingbetalende inwoners van Nederland in het algemeen en Amsterdam in het bijzonder dit nog? Het ervoor zorgen dat ongewenste vreemdelingen weer ophoepelen, lijkt me zo ongeveer kerntaak no 1. van de overheid, samen met het handhaven van wetten die er bijvoorbeeld op toezien dat je niet zo maar een leegstaand huis mag betrekken (laat staan pogingen doen om datzelfde te doen bij huizen waar al mensen wonen....). Eigenlijk verbaasd het me dat er nog geen opstand is uitgebroken waarbij mensen het recht in eigen hand nemen, in de hoop dat de overheid nu eindelijk eens gaat doen wat ze behoort te doen.
hollebollegijs schreef:
15-04-2018 23:16
Toen het kabinet Rutte / Samson aantrad brak binnen de VVD de spreekwoordelijke "pleuris" uit over de inkomens afhankelijke zorgtoeslag.
Het was voor Rutte pompen of verzuipen en Samson redde hem door de inkomens afhankelijke zorgtoeslag uit het regeerakkoord te halen.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/excus ... zorgpremie

In 2014 kwam het kabinet Rutte in de problemen omdat de PVDA achterban, of in iedere geval een deel daarvan in opstand kwam tegen het het regeer akkoord dat illegaal verblijf straf zou stellen, een kabinetscrisis dreigde en Samson herinnerde Rutte er aan dat hij hem in 2012 uit de brand had geholpen.
Ook die strafbaar stelling verdween uit het regeerakkoord.

Overigens kon dat ook makkelijk want in april 2014 was er nog geen spraken van een vluchtelingen stroom.
De afspraak tussen VVD en PVDA was dat in ruil voor het door de PVDA gewenste kinderpardon de VVD strafbaarheid van illegaliteit zou krijgen. Het kinderpardon kwam er en vervolgens kwam de PVDA op de afspraak terug.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-04-2018 23:28
De afspraak tussen VVD en PVDA was dat in ruil voor het door de PVDA gewenste kinderpardon de VVD strafbaarheid van illegaliteit zou krijgen. Het kinderpardon kwam er en vervolgens kwam de PVDA op de afspraak terug.
.

Klopt maar de PVDA kon terug onderhandelen (een favoriete bezigheid van ze) omdat ze Rutte "gered" hadden in 2012 met de inkomensafhankelijke zorgtoeslag
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Rutte en Samsom konden goed samenwerken. Dat zie ik bij de huidige coalitie toch veel minder terug.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
15-04-2018 23:23
Precies wat ik zeg: een uitruil die de VVD bereid is te maken :P
Ik keur dat ook niet af hoor, begrijp me niet verkeerd. Heel logisch dat je compromissen sluit en uitruilt in een coalitie. Rutte kan dat goed.
Maar het is dus net zo goed een keuze van de VVD geweest om dit al twee kabinetten lang geen breekpunt te laten zijn.
.
Inderdaad

Het ligt gevoelig, zielige mensen die vanaf bootjes achter hekken belanden.
Een paar grote grazers achter een hek zorgt al voor een volksopstand laat staan vrouwen en kinderen.

Toch is het wel een advies van de EU

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-04-2018 00:15
.
Inderdaad

Het ligt gevoelig, zielige mensen die vanaf bootjes achter hekken belanden.
Een paar grote grazers achter een hek zorgt al voor een volksopstand laat staan vrouwen en kinderen.

Toch is het wel een advies van de EU

Ja, eens (ook deels met de EC).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven