Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 22:36:

[...]

Was dit uberhaupt onaangekondigd? Geloof ik niet getuige de datum van 5 juni die in de brief stond die betrokkene heeft ontvangen en gepost.In het verzoek staat van wel, vanwege vluchtgevaar
quote:serre schreef op 21 juni 2014 @ 22:16:

Wat lief dat je vraagt hoe het voor ons is...

Dat wil ik wel aangeven.

Het is afgrijselijk. Dat meen ik oprecht. Ik kan me echt nog wel herinneren dat ik bijvoorbeeld wist dat ik de volgende dag een kind uit huis moest gaan halen, terwijl ouders dit nog niet wisten.

Ik lag in m'n bed en dacht aan de ouders, en het kind, die zich niet bewust waren van het feit dat ze vanavond (voorlopig) voor het laatst samen het bedritueel deden, een nachtkusje gaven.

Ik kan je vertellen dat je daar echt wakker van ligt. Dat je blijft wikken en wegen of het niet op een andere manier zou kunnen. Dat je 100 manieren kunt bedenken waarop het wél zou kunnen, maar dat de hulpverlening in Nederland zo klein bezuinigd wordt dat de gewenste hulpvorm gewoon niet gerealiseerd kan worden.

En ook nadien, als de film zich maar steeds blijft afspelen en je honderd keer nadenkt over het besluit dat is genomen.

Dit is wat je verafschuwt aan het werk. Maar tegelijkertijd weet je ook dat er geen "goed" alternatief is, dat dit het enige is dat je op dit moment voor dit kindje kunt doen.

Maar dan lees ik weer dat gezinsvoogden een bonus krijgen voor elk uithuis geplaatst kind, van maar liefst ¤80.000...

Ik ben heel benieuwd waar dat bericht op gebaseerd is, want ik krijg er geen cent meer of minder voor. De hulpverlening is sowieso één van de slechtst betaalde takken, dus voor het geld hoef je dit werk echt niet te doen.

Het is mensenwerk, en werk vanuit overtuiging.

Maar overtuiging wil niet zeggen dat het je allemaal niet raakt, dat het er niets toe doet, dat je er niet om hoeft te huilen.

Want echt, we huilen. Omdat ieder kind ertoe doet, en iedere ouder ook.

Ik vind het moeilijk te snappen dat iemand denkt dat een hulpverlener er genoegen in schept een dwangmaatregel toe te passen. Ik heb regelmatig te maken met IBS aanvragen of moet aan JZ doorgeven dat ik niet denk dat een kind veilig bij ouders kan opgroeien. Dat is niet leuk want dat is niet het doel van de hulpverlening. Het betekent dat je echt niet anders meer kunt dan dit.

Het steeds maar blijven wikken en wegen is heel herkenbaar. Het is vaak de minst slechte keuze en niet de beste. Wat bezuinigingen betreft begin ik er ook maar niet eens over wat betreft de psychiatrie.

Ooit werd er een cliënte huilend weggevoerd uit mijn kantoor en bleef ik zelf ook huilend (nadat ze weg was) achter met haar baby, wachten op JZ. Het is jaren geleden maar ik krijg er nog een rot gevoel van.
quote:mamavk schreef op 21 juni 2014 @ 22:38:

[...]

In het verzoek staat van wel, vanwege vluchtgevaarEn hoe weten ze dat? Wat is hier allemaal aan voor af gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn: dit was onaangekindigd. Blijkt ook uit het filmpje.

Lbio heeft waarschijnlijk gewoon zelf een fout gemaakt. Ook dat gebeurt.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:37:

[...]

Gaat het niet om. Het gaat erom dat het geen toegevoegde waarde heeft om te zeggen dat je iemand kent en vervolgens niet vertelt. En heus geloof me ik hoeft oprecht niets van de I. te weten. Maar dat soort van raadselachtige gedoe schaar ik onder hetzelfde gedrag dat I. toont door op zaterdagavond te roepen dat ze goed nieuws heeft van hogerhand en vervolgens niets meer te zeggen. Zeg dan niets.

Ach, het enige wat ze zegt is dat ze I. kent.

En verder wil ze anoniem blijven. Heel begrijpelijk.

Ze schrijft niks hatelijks naar wie dan ook.
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:37:

[...]

Gaat het niet om. Het gaat erom dat het geen toegevoegde waarde heeft om te zeggen dat je iemand kent en vervolgens niet vertelt. En heus geloof me ik hoef oprecht niets van die I. te weten. Maar dat soort van raadselachtige gedoe van de ooit intimi schaar ik onder hetzelfde gedrag dat I. toont door op zaterdagavond te roepen dat ze goed nieuws heeft van hogerhand en vervolgens niets meer te zeggen. Zeg dan niets.

Ja dat.

Ik heb zooooooooooooooooooo goed nieuws te horen gekregen

of

Ik weet nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer, maar ik zeg het niet hoor, ik ben integer, behalve dan dit.....
Ik ben zo verdrietig........
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 22:39:

Lbio heeft waarschijnlijk gewoon zelf een fout gemaakt. Ook dat gebeurt.er was vluchtgevaar, moeder had het kind al thuisgehouden van school
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:39:

Ik ben zo verdrietig........En nu moeten jullie vragen Enn.... furtel!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 21:53:

[...]

Vereerd!

Wat is dit ? The coming of the messiah ?
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:40:

[...]

En nu moeten jullie vragen Enn.... furtel!

Nee, liever niet.

( )
Ooit werd er een cliënte huilend weggevoerd uit mijn kantoor en bleef ik zelf ook huilend (nadat ze weg was) achter met haar baby, wachten op JZ. Het is jaren geleden maar ik krijg er nog een rot gevoel van.

Dit zou ik dus nooit trekken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 22:32:

[...]

Het doet er niet toe dat je nog meer achterhoudt. Het feit dat je af en toe laat doorschemeren dat je de vrouw persoonlijk kent vind ik al dubieus genoeg. Als het al waar zou zijn. Dus praat gerust mee, maar laat die stemmingmakerij en interessantdoenerij achterwegeJe stelt zelf dat ik niet integer zou zijn, vind ik best een beschuldiging. Niks dubieus aan, ik zou zeggen geef eens wat tegengas aan I. uit je eigen naam, dan leer je haar vanzelf ook echt kennen.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:39:

Ik ben zo verdrietig........

Ik brand een kaarsje voor je meis.

Het komt goed

Eerst jij

en dan de rest van de fossielen.

Meds denkt aan je hoor
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 22:38:

[...]

En hoe weten ze dat? Wat is hier allemaal aan voor af gegaan?Moeder is al eens 2 weken van de radar verdwenen en heeft vrienden in het buitenland.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 22:41:

[...]

Je stelt zelf dat ik niet integer zou zijn, vind ik best een beschuldiging. Niks dubieus aan, ik zou zeggen geef eens wat tegengas aan I. uit je eigen naam, dan leer je haar vanzelf ook echt kennen.Ik zeg dat ik het niet integer vind. En het voegt niks toe.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 22:41:

[...]

Je stelt zelf dat ik niet integer zou zijn, vind ik best een beschuldiging. Niks dubieus aan, ik zou zeggen geef eens wat tegengas aan I. uit je eigen naam, dan leer je haar vanzelf ook echt kennen.Ik snap wel wat er gezegd word.......misschien is het beter of gewoon te vertellen of niets te vertellen over je ervaring met I.
[quote]Scamp schreef op 21 juni 2014 @ 22:39:

[...]

Ach, het enige wat ze zegt is dat ze I. kent.

En verder wil ze anoniem blijven. Heel begrijpelijk.

Ze schrijft niks hatelijks naar wie dan ook.[/quote

Eens
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 22:39:

Lbio heeft waarschijnlijk gewoon zelf een fout gemaakt. Ook dat gebeurt.

Schrijnend.

Maar dan nog blijft de brief staan d.d 05-06-14.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 22:41:

[...]

Ik brand een kaarsje voor je meis.

Het komt goed

Eerst jij

en dan de rest van de fossielen.

Meds denkt aan je hoor

Neehéé! Je moet vragen wat er met me aan de hand is.
quote:Enn schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Enn in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">Enn schreef op 21 juni 2014 @ 22:40</a>:</b>

[...]

En nu moeten jullie vragen Enn.... furtel!</div></blockquote>

Nee, liever niet.

( )
.
quote:yasmijn schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:40 <i>Ooit werd er een cliënte huilend weggevoerd uit mijn kantoor en bleef ik zelf ook huilend (nadat ze weg was) achter met haar baby, wachten op JZ. Het is jaren geleden maar ik krijg er nog een rot gevoel van.</i>

Dit zou ik dus nooit trekken. Ik ook niet
.
quote:budista schreef op 21 juni 2014 @ 22:37:

[...]

Ooh ja goede vraag!

Sterre weet jij hoe dit kan?

Nee, geen idee. Ik zag het ook in de mail van het LBIO.

Maar het LBIO heft, volgens mij, pas als een kind is geplaatst.

Misschien is hij vanaf 5 juni in een deeltijd-opvang (dagbehandeling ofzo) geplaatst, dat kan ook, want daar heffen ze ook LBIO over.

En vervolgens op 11 juni voltijds uit huis.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 22:38:

[...]

waar baseer je dat op?

De informatie over het kind en de dieren is schadelijk voor het kind, voegt niets toe aan de discussie en is niet verifieerbaar. Uit het steeds noemen dat ze I. persoonlijk kent kent ze zichzelf status toe en blijkbaar doe jij dat ook. Dit is geen persoonlijke vete, althans, die zou hier niet uitgevochten moeten worden. Hier wordt gereageerd op een (sociaal)media fenomeen niet op verjaardagspraat van I vd H

Ik waardeer deze informatie zoals ik andere informatie waardeer.

Als ik iets lees over een jonetje van die leeftijd die expres een dier pijn doet, zie ik dat niet als afwijkend. Ik ken wel meer jongetjes van die leeftijd die dat doen: " he, ik trek aan een staart en er komt een reactie".

Ik zie er zelf ook geen ' status' in. Ik kan mijn eigen beslissingen mbt informatie maken vergaren en op waarde schatten maken.
quote:budista schreef op 21 juni 2014 @ 22:42:

[...]

Ik snap wel wat er gezegd word.......misschien is het beter of gewoon te vertellen of niets te vertellen over je ervaring met I.

precies

baseer je op iets dat op haar facebook staat, of wat ze zegt in de media, maar wat ze je vertelt in de kleedkamer van de sportschool hoort daar te blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven