Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 23:08:

[...]

Naam en toenaam? Zelfs dat geeneens. En hele conversaties? Ook niet.natuurlijk wel, we weten allemaal over wie het gaat. En jij suggereert nu dat haar kind, die we helaas ook allemaal kennen, problematisch gedrag vertoont richting dieren, en dit weet jij omdat je haar kent. Dat zeg je.
Alle reacties Link kopieren
Apestaartje: de meningen verschillen soms nu eenmaal. Doe wat je wilt doen. Ik heb er iig geen last van.
nou nog maar eentje doen dan???

jij komt in huis vallen met je toespraak ?
Irme van der Heijden als Hans terug is waar ik 100% zeker van ben zoniet haal ik hem zelf wel op zullen we dan naar de efteling gaan ? 😛

Serieus??????
quote:impala schreef op 21 juni 2014 @ 23:08:

[...]

De sfeer was hier tot voor heel kort meer dan prima. Duizenden posts lang.Duizenden posts waarvan enkele behoorlijk op het randje
En huisarts was ook op de hoogte want heeft mijn moeder ook gezien met blauwe plekken. Of was het 20 jaar geleden anders ofzo
.
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 23:07:

[...]

Mensen zelf? Politie bij huiselijk geweld? Schoolmaatschappelijk werk? Consultatiebureau? Huisarts? Noem maar op.

Er zijn meerdere meldingen vanuit verschillende hoeken nodig waarna het AMK een onderzoek instelt. Een onderzoek zegt nog helemaal niet dat het voor de rechter komt en naar de rechter gaan is dan een duidelijke stap verder.

Een Onder Toezicht Stelling en/of een UHP zijn stappen die weer ver dáarna pas (kunnen) worden genomen. Of er moet sprake zijn van direct levens gevaar dan kan een rechter binnen een paar uur een uhp fiatteren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:impala schreef op 21 juni 2014 @ 23:08:

[...]

De sfeer was hier tot voor heel kort meer dan prima. Duizenden posts lang.+1
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 23:11:

[...]

Ja maar daarom vraag ik het ook. Als ik naar onze gezinssituatie keek, vroeger toen mijn ouders nog bij elkaar waren en wij klein waren was er dus ook huiselijk geweld en ik en mijn broer en zus hebben mijn vader meerdere keren afgevoerd zien worden door de politie , na weer zo'n bui. Maar nooit is jeugdzorg over de vloer gekomen? Maakt politie niet altijd een melding dus? En dit is niet 1x gebeurd maar echt meerdere keren en dat was geen pretje voor ons als kleine kinderen.Andere tijden.
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 23:07:

mensen mensen Friese doorstapper!
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 23:10:

[...]

Snap je dat een kind daar niets aan kan doen? Dat ligt niet aan het kind hoor dat zoiets gebeurde. Je doet nu net alsof ik zeg dat het aan hem ligt, dat zeg ik niet. Maar zulk gedrag komt naar boven wanneer er iets goed mis gaat in een situatie waar ze in zitten.Jij hoort dit niet te zeggen, als het al waar is. Je stigmatiseert een onschuldig kind van 6, om op deze manier haar moeder zwart te maken.
Isa-88: tegenwoordig gaat er dan standaard een zorgmelding uut en wordt het meteen opgepakt, wat dat betreft zijn de tijden gelukkig veranderd.
quote:pluma84 schreef op 21 juni 2014 @ 23:12:

Irme van der Heijden als Hans terug is waar ik 100% zeker van ben zoniet haal ik hem zelf wel op zullen we dan naar de efteling gaan ? 😛

Serieus?????? Ik ga mee efteling.... kan ik de beloofde kaartjes geven
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 23:11:

[...]

Ja maar daarom vraag ik het ook. Als ik naar onze gezinssituatie keek, vroeger toen mijn ouders nog bij elkaar waren en wij klein waren was er dus ook huiselijk geweld en ik en mijn broer en zus hebben mijn vader meerdere keren afgevoerd zien worden door de politie , na weer zo'n bui. Maar nooit is jeugdzorg over de vloer gekomen? Maakt politie niet altijd een melding dus? En dit is niet 1x gebeurd maar echt meerdere keren en dat was geen pretje voor ons als kleine kinderen.

Vroeger inderdaad niet, maar tegenwoordig wel!!! Politie is verplicht zorgmelding te doen bij BJz als zij interventie plegen in huiselijk geweldsituaties en er kinderen bij betrokken zijn.

Maar ook bij bijv. hennepplantages op zolder, of bij heling en drugshandel vanuit de woning.
quote:Scamp schreef op 21 juni 2014 @ 23:04:

[...]

Over wie wordt dit gezegd?Zegt I dat?
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Acakd O. Ik schaam me dat ik nu pas het hele verzoek van JZ tot uithuisplaatsing

gelezen heb... Het handelen van de mederwerkers in de filmpjes die circuleren laat VER te wensen over, daar blijf ik over eens, en ook ben ik het niet eens met het benoemen van diagnoses in het rapport, maar wel met het feit dat het kind in een loyaliteitsconflict zit. En rust nodig heeft . Hoe alles vanaf nu ook gaat lopen, het is in Hansjes belang dat de Nederlandse Staat beide ouders gaat dwingen hun haatgevoelens jegens elkaar buiten hem om te uiten, wie er ook verantwoordelijk is voor ongewenst gedrag naar de ander. En dat hij met twee, naar hem welwillende ouders, als een gewoon jochie naar de volwassenheid kan groeien. Maar... Jeugdzorg kan wel aangeven dat moeder met hem naar de noorderzon dreigt te vertrekken , wel, als dat al zo was, een confrontatie met de andere ouder zou er vroeg of laat toch komen, en dan niet op een positieve manier. Jeugdzorg mag, terwijl Hans even buiten de vechtscheiding is, met beide ouders apart aan de slag om hen te leren hun problemen met elkaar buiten hem om te uiten.. En er haast bij maken!!!

2 minuten geleden

De superfans hebben het gelezen, en komen nu met tegengeluid.... Deze fan is er vanaf het begin al bij, eens kijken hoelang het nog duurt.
quote:pluma84 schreef op zaterdag 21 juni 2014 23:12 <i>Irme van der Heijden als Hans terug is waar ik 100% zeker van ben zoniet haal ik hem zelf wel op zullen we dan naar de efteling gaan ? 😛</i>

Serieus?????? Eerst zei ze nog ik denk dat hij voorlopig niet terug komt. Dafuq?
.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 23:14:

[...]

Zegt I dat?nee een fan
quote:Enn schreef op 21 juni 2014 @ 23:12:

[...]

Er zijn meerdere meldingen vanuit verschillende hoeken nodig waarna het AMK een onderzoek instelt. Een onderzoek zegt nog helemaal niet dat het voor de rechter komt en naar de rechter gaan is dan een duidelijke stap verder.

Een Onder Toezicht Stelling en/of een UHP zijn stappen die weer ver dáarna pas (kunnen) worden genomen. Of er moet sprake zijn van direct levens gevaar dan kan een rechter binnen een paar uur een uhp fiatteren.De vraag van isa-88 was hoe bjz in het algemeen aan informatie komt, in eerste aanleg. Dus niet alleen in gevallen van ots en uhp.
quote:matroesjka_ schreef op zaterdag 21 juni 2014 23:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Filmpje uithuisplaatsing deel 3"" class="messagelink">isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 23:11</a>:</b>

[...]

Ja maar daarom vraag ik het ook. Als ik naar onze gezinssituatie keek, vroeger toen mijn ouders nog bij elkaar waren en wij klein waren was er dus ook huiselijk geweld en ik en mijn broer en zus hebben mijn vader meerdere keren afgevoerd zien worden door de politie , na weer zo'n bui. Maar nooit is jeugdzorg over de vloer gekomen? Maakt politie niet altijd een melding dus? En dit is niet 1x gebeurd maar echt meerdere keren en dat was geen pretje voor ons als kleine kinderen.</div></blockquote>Andere tijden. Denk het ja. Nou ja blij dat ik nooit uit huis ben gehaald hoor maar dacht hmm nu gaat het sneller
.
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 23:12:

En huisarts was ook op de hoogte want heeft mijn moeder ook gezien met blauwe plekken. Of was het 20 jaar geleden anders ofzo

Misschien is BJZ wel geweest of heeft iemand een gesprek met je moeder gehad, zonder dat de kinderen dit wisten. En dit is al best een tijd gelden natuurlijk. Het is nu anders dan toen.

Kinderen kregen toen ook vaak een flinke mep zonder dat iemand daar van op keek.
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 23:15:

[...]

Eerst zei ze nog ik denk dat hij voorlopig niet terug komt. Dafuq?hij komt ook niet terug waarschijnlijk, maar mensen trekken deze conclusie zelf. Heel treurig. Moeder gaat daar ook verder niet meer op in.
quote:budista schreef op 21 juni 2014 @ 23:13:

[...]

Ik ga mee efteling.... kan ik de beloofde kaartjes geven En als die dag is aangebroken, moet er afgezegd worden want: geen geld voor benzine!
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 23:15:

[...]

De vraag van isa-88 was hoe bjz in het algemeen aan informatie komt, in eerste aanleg. Dus niet alleen in gevallen van ots en uhp.Ja dat las ik en zo komen ze dus aan de informatie. Ik sloot gewoon bij je aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fem71 schreef op zaterdag 21 juni 2014 23:15 <i>Acakd O. Ik schaam me dat ik nu pas het hele verzoek van JZ tot uithuisplaatsing

gelezen heb... Het handelen van de mederwerkers in de filmpjes die circuleren laat VER te wensen over, daar blijf ik over eens, en ook ben ik het niet eens met het benoemen van diagnoses in het rapport, maar wel met het feit dat het kind in een loyaliteitsconflict zit. En rust nodig heeft . Hoe alles vanaf nu ook gaat lopen, het is in Hansjes belang dat de Nederlandse Staat beide ouders gaat dwingen hun haatgevoelens jegens elkaar buiten hem om te uiten, wie er ook verantwoordelijk is voor ongewenst gedrag naar de ander. En dat hij met twee, naar hem welwillende ouders, als een gewoon jochie naar de volwassenheid kan groeien. Maar... Jeugdzorg kan wel aangeven dat moeder met hem naar de noorderzon dreigt te vertrekken , wel, als dat al zo was, een confrontatie met de andere ouder zou er vroeg of laat toch komen, en dan niet op een positieve manier. Jeugdzorg mag, terwijl Hans even buiten de vechtscheiding is, met beide ouders apart aan de slag om hen te leren hun problemen met elkaar buiten hem om te uiten.. En er haast bij maken!!!

2 minuten geleden </i>

De superfans hebben het gelezen, en komen nu met tegengeluid.... Deze fan is er vanaf het begin al bij, eens kijken hoelang het nog duurt. Ah ze worden wakker.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven