Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 14:44:

[...]

Volgens mij heeft ze niet geschreven dat nieuwsuur over haar zou gaan maar over de uhp door Jeugdzorg en de gevolgen daarvan. Nu heb ik nieuwsuur niet gezien dus weet niet of het onderwerp uberhaupt aan bod is geweest?Ze zei dat het over de UHP zou gaan ja, maar er is niets van die strekking of ook maar iets over jeugdzorg in het algemeen in nieuwsuur geweest
Ab imo pectore
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 14:52:

Twitter is wreed, heel wreed.Ja en ik denk niet dat ze daar tegen bestand zal zijn
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:chantal31 schreef op 18 juni 2014 @ 14:52:

Twitter is wreed, heel wreed.Ik zit ook met m'n mond wagenwijd open te lezen. Die moeder wordt daar enorm de grond in geboord, uitgescholden en haar wordt dingen toegewenst. Ik vind dat echt veel, maar dan ook, veel te ver gaan.
Irme schrijft ergens dat Hans ook op Twitter zit. Bedoelt ze daarmee dat Hans daadwerkelijk zelf Twitter kan volgen?? Of bedoelt ze hiermee haar HansOss account? Ik mag hopen dat laatste..

Trouwens, wij worden de hersenlozen genoemd. Niet wij van Viva, maar degenen die tegengas geven. Moe nie gekker worru nie.
Frysk volgens mij wordt dan het contact stop gezet en houden ze haar niet meer op de hoogte wat betreft Hans. Dan wordt zij denk ik uit de ouderlijke macht gezet (wat gezag betreft). En zullen alle keuzes mbt Hansje genomen worden door BJZ (en evt vader)

De vraag is dan ook nog maar of ze uberhaupt komende maanden haar kind wel gaat zien/spreken.
Natuurlijk had ze nooit op Twitter moeten gaan, maar ja, dat is haar dan geadviseerd en ze neemt alles maar klakkeloos van iedereen aan die haar kan helpen. Ze moet zelf eens gaan nadenken.
quote:fryskhynder schreef op 18 juni 2014 @ 14:55:

Weet iemand de gevolgen als JZ de stekker er volledig uit trekt?

Ja verder zijn we het wel eens met dit klikt mij:

"Volgens Bureau Jeugdzorg is deze manier van aandacht vragen voor de situatie niet verstandig. De woordvoerster vertelt verder: "Wij kunnen de golf van verontwaardiging plaatsen nu dit volgt op de emoties naar aanleiding van het publiceren van de film van de uithuisplaatsing. Wij vinden al deze aandacht niet wenselijk, want volgens ons is daar niemand bij gebaat en al helemaal het jongetje zelf niet."

Bron: dichtbij.nl

Als BJZ de stekker eruit trekt, dan kan ze ook geen contact meer met haar kind hebben. Dat loopt namelijk via BJZ.

Nieuwsuur had het wel aangekondigd om een een item aan UHP's te besteden.
Ze heeft vast al diverse brieven op de mat liggen van BJZ, met daarin waarschuwingen. Zij negeert ze, dus dan ook de consequenties accepteren.
quote:straaltjezon schreef op 18 juni 2014 @ 14:56:

[...]

Ik zit ook met m'n mond wagenwijd open te lezen. Die moeder wordt daar enorm de grond in geboord, uitgescholden en haar wordt dingen toegewenst. Ik vind dat echt veel, maar dan ook, veel te ver gaan.Dat gaat idd erg ver. Maar dat zoekt ze toch echt zelf op met d'r manier van doen. Wie z'n billen brandt... etc. En da's in dit geval terecht, vind ik. Natuurlijk is het ergens ook gewoon een vrouw die vol emotie en frustratie zit. Maar ze moet wel een halt toegeroepen worden. En als dat op een andere manier niet kan omdat ze toch (overduidelijk) niet wil luisteren dan gaat het dus op deze manier.
Televaag besteed er ook weer aandacht aan

Ok bedankt waterval70 en troostjeniet

Ze is hem dan gewoon echt kwijt dus, te begrijpen natuurlijk

Als er niks meer mogelijk is?

Kan haar Feestboek een aanleiding worden?

Ze is niet gestopt met....
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Vooralsnog zie ik er weinig over op twitter. Of ik zoek niet goed, dat kan ook.
Ab imo pectore
Emmylou, Irme blijft updates posten over wat er wordt gezegd op Twitter.
Mora Apprez

Mora Apprez @Mora_Apprez 21 min.

@joanna9789 @HansjeOss Sorry maar ik ben het niet met je eens. Het gaat hier om een aantoonbaar slechte, geflipte moeder. #hansje

Openen Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer

Jill Doors @JillDoors 13 min.

@Mora_Apprez @HansjeOss helemaal mee eens, ik vind moeder een manipulerend en psychisch gestoord randgeval, arm kind.

Openen Beantwoorden Retweeten Favoriet Meer

Mora Apprez @Mora_Apprez 10 min.

@JillDoors @HansjeOss Juist Jill ik ben het met je eens
quote:emmylou schreef op 18 juni 2014 @ 15:03:

Vooralsnog zie ik er weinig over op twitter. Of ik zoek niet goed, dat kan ook.

Echt wreed Dat is Twitter altijd Woorden als Cokeslet etc

Triest
quote:emmylou schreef op 18 juni 2014 @ 15:03:

Vooralsnog zie ik er weinig over op twitter. Of ik zoek niet goed, dat kan ook.Zoeken naar Hansjeoss https://twitter.com/search?f=realtime&q ... s&src=typd
quote:Julus schreef op 18 juni 2014 @ 15:06:

Emmylou, Irme blijft updates posten over wat er wordt gezegd op Twitter.

Dat zal met als doel: haar sekte leden mee te krijgen natuurlijk

Mijn Hemel hoe erg
Ze plaatst nu tweets van andere idd op haar FB.

Wat wil ze er mee bereiken? Ze slaat door ik vind het echt een stom mens!
.
Er wordt haar geadviseerd te stoppen met Twitter. Wat had ze gedacht?
emmylou je moet op tweets & antwoorden klikken dan zie je ook de reacties van anderen
En dan zegt ze oordeel zelf wat een enge wereld is dit.

Zij is eng, wat zeg ik ze is compleet gestoord aan het worden, ik meen het. Lijp mens! Echt ze moet opgesloten worden tijdelijk vanwege hansje
.
Dit zal een mogelijke psychose/doordraaigedrag nog meer in de hand werken, dus in haar eigen belang moet ze stoppen, ook met FB! Zéker voor die zitting van morgen.
Zal me niets verbazen als ze om 4uur niet mag bellen
.
@fryskhynder dat zijn dan weer mensen die menen dat het nodig is hun mening kracht bij te zetten met het gebruik van dat soort termen. Op zich al veelzeggend. Maar 't voegt bar weinig toe.
Nou inderdaad, beter stopt ze met de social media. Straks wordt er toch een beerput opengetrokken. En niemand is daar bij gebaat, helemaal het kind niet.
Ab imo pectore
 Beantwoorden

 Retweeten

 Favoriet

 Meer

joanna ‏@joanna9789 · 4 min

@Mora_Apprez @HansjeOss @joanna9789 aangifte doen irme zij leest jouw dossier en maakt het hier bekent is privacy schending!!!

Huh, irme heeft zelf alles bekend gemaakt, haar volgers sporen ook niet
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven