Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
dinsdag 31 juli 2018 om 12:43
dinsdag 31 juli 2018 om 12:43
Nu nog extra zomerkleding aanschaffen. Vooral voor kinderen die nog lekker groeien.zazamaenade schreef: ↑31-07-2018 11:57Ja, de goden verzoeken![]()
Wat kunnen we nog meer doen ?
Ik weet het : zonder paraplu of regenkleding op stap gaan. Oh, doen we al, helpt ook niet![]()
Wie heeft nog meer suggesties ?
Wedden dat het meteen vies ( lees heerlijk ) weer word en je het volgend jaar kan weg doen.. ongedragen?
dinsdag 31 juli 2018 om 12:51
Nou herfst hoeft van mij ook nog niet, 5 graden koeler zou al fijn zijn. Eten prop ik er wel in al staat me het tegen
Maar jij hebt er ook nog gewrichtspijn bij, ik dacht altijd dat door warmte het minder werd.
dinsdag 31 juli 2018 om 12:53
Voor het verpesten van de aarde niet, die red zichzelf wel.
Die schudt de consequenties van de mens zo van zich af.. relatief gezien.
Maar het verzieken en vervuilen van ons leefklimaat wel. Helemaal onze eigen schuld.
Jammer genoeg boeit het niemand en gebruiken het argument dat de aarde er niks van heeft om niks te doen aan het leefklimaat van onze kinderen.
Maar misschien is het best oke als we gewoon uitsterven. Maar wel graag na een generatie of 3 na mij.
En tot die tijd zou een wat schonere wereld voor ons mensen best fijn zijn.
dinsdag 31 juli 2018 om 12:54
Nope en de lokale weerman had geen goed nieuws net. De komende dagen nog heter (33, 34 gr zeker tot en met zondag) en er is een grote kans dat het vanaf maandag ook nog heet blijft. De komende tien dagen zeker nog geen neerslag. Ik geef het op.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 31 juli 2018 om 12:54
Ik heb dat ook.
Juist bij warmte heb ik er last van, alles zwelt op en doet meer pijn dan in de winter. Dan bijna geen last.
Geen idee waarom en wat het is. Geen reuma idd volgens de arts. En nog geen overgang.
dinsdag 31 juli 2018 om 12:55
doornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 12:54Nope en de lokale weerman had geen goed nieuws net. De komende dagen nog heter (33, 34 gr zeker tot en met zondag) en er is een grote kans dat het vanaf maandag ook nog heet blijft. De komende tien dagen zeker nog geen neerslag. Ik geef het op.
Dat is echt .....
dinsdag 31 juli 2018 om 12:58
Hij schrijft dat heel veel bomen, planten en dieren zullen sterven. Bah, echt zo naar.
dinsdag 31 juli 2018 om 13:00
doornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 12:54Nope en de lokale weerman had geen goed nieuws net. De komende dagen nog heter (33, 34 gr zeker tot en met zondag) en er is een grote kans dat het vanaf maandag ook nog heet blijft. De komende tien dagen zeker nog geen neerslag. Ik geef het op.
Wat een verschrikking
Heb je koeling in huis, en kun je de ergste hitte buiten vermijden ?
Is er nog genoeg water(druk) bij jullie, of mogen de boeren al niet meer sproeien en de tuinen niet meer bewaterd, zoals in sommige delen van Nederland ?
Sterkte, nogmaals.
nounou
dinsdag 31 juli 2018 om 13:07
dinsdag 31 juli 2018 om 13:13
Er is nog voldoende water en de watervoorziening zou niet in het gedrang komen. Natuurlijk mag er niet meer gesproeid worden met leidingwater, dat is al een tijdje zo. Na 20u mag je regen- en grondwater gebruiken.
Ik kan de warmte niet meer buiten houden, maar vannacht is er één nacht dat het gaat afkoelen tot 15 gr en ze raden ook aan om alles open te zetten om zoveel mogelijk warmte uit huis te krijgen. Dat ga ik dus doen. En nog iets positief, er is eindelijk een aircooler geleverd! Kijken of dat iets doet. Volgend jaar komt er airco, dat is zeker.
Ik kan de warmte niet meer buiten houden, maar vannacht is er één nacht dat het gaat afkoelen tot 15 gr en ze raden ook aan om alles open te zetten om zoveel mogelijk warmte uit huis te krijgen. Dat ga ik dus doen. En nog iets positief, er is eindelijk een aircooler geleverd! Kijken of dat iets doet. Volgend jaar komt er airco, dat is zeker.
dinsdag 31 juli 2018 om 13:39
Meestal krijg je er een of max 2 koelelementen bij, ik heb er nog een paar bij de action gekocht. Konden er 2 tegelijk in en lagen er al 2 in de vriezer en dan water erbij en dan aircooler aan.doornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 13:13Er is nog voldoende water en de watervoorziening zou niet in het gedrang komen. Natuurlijk mag er niet meer gesproeid worden met leidingwater, dat is al een tijdje zo. Na 20u mag je regen- en grondwater gebruiken.
Helpt een beetje.
dinsdag 31 juli 2018 om 13:44
Ideale nacht voor inbrekers dusdoornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 13:13Ik kan de warmte niet meer buiten houden, maar vannacht is er één nacht dat het gaat afkoelen tot 15 gr en ze raden ook aan om alles open te zetten om zoveel mogelijk warmte uit huis te krijgen.
dinsdag 31 juli 2018 om 13:44
dinsdag 31 juli 2018 om 13:53
Ssssssssssssst!
dinsdag 31 juli 2018 om 13:57
dinsdag 31 juli 2018 om 14:01
En wat de klimaatverandering betreft: die is echt wel door ons mensen veroorzaakt. Net als het uitsterven van vele diersoorten, de vervuiling van de oceaan en ga zo nog maar even door. Ijstijden en warme tijden hebben elkaar in de afgelopen honderdduizenden jaren inderdaad afgewisseld, maar nooit in deze snelheid. En ik snap best dat het niet fijn voelt dat wij daar met zijn allen schuld aan hebben, maar het is toch beter dat te erkennen en proberen er wat aan te doen, voor zowel de planeet als voor de komende generaties, dan struisvogelpolitiek te bedrijven, zoals de heer Trump dat doet.
dinsdag 31 juli 2018 om 14:08
Ik wil ook regen maar niet heel veel. Er zitten zoveel scheuren in een plaatselijke dijk dat het een enorme overstroming gaat worden als er ineens heel veel regen gaat vallen.
dinsdag 31 juli 2018 om 14:09
Je kunt ook ijsblokjes in de supermarkt kopen, die zijn al klaardoornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 13:44Er kan 10L water in! En heel veel ijs, dus ik ben heel veel zakjes ijs aan het invriezen nu. Met ijsblokjes komen we er niet. En idd, er zitten twee koelelementen bij. Die kan je bij de action kopen? Dan ga ik er bijhalen.
dinsdag 31 juli 2018 om 14:12
Doornroosje, passen er van die blauwe koelelementen in? Daar ben je beter mee af dan zakjes water, die ontdooien nl heel snel en die koelelementen niet, daar zit iets in waardoor ze langzamer ontdooien. Ik baal als een stekker, ik heb vorig jaar onze antieke mobiele cooler weggedaan, daar zat ook een bak onderin voor water/ijs. Hij koelde geweldig (en kon verwarmen in de winter) maar was bovenop de tiptoetsen flink versleten na jarenlang gebruik thuis en op de camping.
Ik volg ook de weersvoorspellingen van Belgie. Die kloppen hier (vlakbij de grens) beter dan de nl voorspellingen. Vanaf morgen weer afzien dus! Ik heb medelij met de natuur en met Cateau….
Ik heb hang drink en voerbakjes in de struiken en bomen voor en achter gehangen. Bakjes water tussen de heggen voor de egeltjes en her en der plastic bekertjes liggend met honingwater voor de bijen.
Ik volg ook de weersvoorspellingen van Belgie. Die kloppen hier (vlakbij de grens) beter dan de nl voorspellingen. Vanaf morgen weer afzien dus! Ik heb medelij met de natuur en met Cateau….
Ik heb hang drink en voerbakjes in de struiken en bomen voor en achter gehangen. Bakjes water tussen de heggen voor de egeltjes en her en der plastic bekertjes liggend met honingwater voor de bijen.