Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
doornroosje9 schreef:
31-07-2018 13:44
Er kan 10L water in! En heel veel ijs, dus ik ben heel veel zakjes ijs aan het invriezen nu. Met ijsblokjes komen we er niet. En idd, er zitten twee koelelementen bij. Die kan je bij de action kopen? Dan ga ik er bijhalen.
Ja, kost geen drol.
En dan hoef je er geen los ijs in te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, koelelementen zijn beter, denk ik! Bedankt voor de tip!
Life is short. Eat dessert first.
Ik ben aan het huishouden begonnen. 30 graden buiten en ik loop huppelend rond. Dat gaat afzien worden wanneer het kouder wordt. o_o

Ben benieuwd naar je ervaringen, Roos. Hoop zo dat je verkoeling kunt vinden.
doornroosje9 schreef:
31-07-2018 14:20
Ja, koelelementen zijn beter, denk ik! Bedankt voor de tip!
Aan koelelementen heb je niets, die laten de koelte niet los als je er op blaast. Dat is net zo als een fles bevroren water voor de ventilator zetten, dat werkt ook niet. Het is de bedoeling dat de ven in je cooler tegen bloot ijs aanblaast, dat werkt wel, dan koelt het af.
O, ijs en koelelementen dan. Dan blijft het water tenminste koud als het ijs gesmolten is. Want ik zie mezelf niet opstaan 's nachts om ijs bij te vullen.

Oakes, het blaast echt heel goed en ook frisse lucht. Natuurlijk koelt het de ruimte niet af, maar het lijkt alsof er een fris windje waait. Zeer welkom nu.
Cateautje schreef:
31-07-2018 15:25
Aan koelelementen heb je niets, die laten de koelte niet los als je er op blaast. Dat is net zo als een fles bevroren water voor de ventilator zetten, dat werkt ook niet. Het is de bedoeling dat de ven in je cooler tegen bloot ijs aanblaast, dat werkt wel, dan koelt het af.
Ik heb er eentje. En er zit een reservoir in dat vul je met water en daar leg/doe je koelelementen in.
Dan word dat koele water gebruikt in de aircooler.

Werkt prima. En idd beter als een bevroren fles water voor een ven.
Cateautje schreef:
31-07-2018 15:25
Die tip kreeg ik, van die fles. Ik merkte geen verschil.

Ik vind het overigens toch een heel stuk aangenamer dan de afgelopen jaren, het waait ook lekker.
Ik heb lekker alle dakramen open, ik heb nu geen ventilator nodig.
phoebe24 schreef:
31-07-2018 15:49

Ik vind het overigens toch een heel stuk aangenamer dan de afgelopen jaren, het waait ook lekker.
Nee, dat plastic geeft geen koelte af.

Ik moest de het doortochten staken, want het werd te koud. :)
granny71 schreef:
31-07-2018 14:08
Ik wil ook regen maar niet heel veel. Er zitten zoveel scheuren in een plaatselijke dijk dat het een enorme overstroming gaat worden als er ineens heel veel regen gaat vallen.
Ja, dat moeten we ook niet hebben. Van de regen in de drup... :$
phoebe24 schreef:
31-07-2018 15:49

Wat wel helpt: nat wasgoed op een rekje en dan de ventilator erachter zetten. De verdamping van het vocht in het wasgoed zorgt voor verkoeling en die koelte wordt naar je toegeblazen.
Nah, ik begin nu het stadium te bereiken dat ik zelfs een flinke overstroming van harte zou verwelkomen. Al is het alleen maar omdat het in ieder geval weer eens iets anders is.

Op buienradar voorspelden ze voor zaterdag 34 graden, dus die app heb ik er voor straf af gegooid.

En Luna, vind je het erg als ik voorlopig even geen wasgoed meer kan zien :proud: ?
Haha, nee hoor, LV. ;-D Als ik het me goed herinner heb jij ooit het eerste topic geopend vanwege de hel op aarde die strijken tijdens een hittegolf heet. :there:
Mèn, het wordt weer 3 keer 30 graden in de loop van de week. Ik vraag me af welke weergod dit soort sardonisch genoegen schept in het geselen van de mens. :whip:
Ronduit kutweer! Cateautje, ik leef met je mee. Vanavond en vannacht even wat koeler gelukkig..

Ik ben er depri van. Ik behoorctot de mensen die in de zomer eem dip.krijgen. geef mij maar wolken, een buitje en 19 graden!

Ik kan mensen wel.killen die nu zeggen, lekker toch?
Louise70 schreef:
31-07-2018 16:39

Niet doen joh. Het is veel te warm voor dergelijke fysieke inspanningen.
Louise70 schreef:
31-07-2018 16:39
Ronduit kutweer! Cateautje, ik leef met je mee. Vanavond en vannacht even wat koeler gelukkig..

Ik ben er depri van. Ik behoorctot de mensen die in de zomer eem dip.krijgen. geef mij maar wolken, een buitje en 19 graden!

Een zomerdip is minder, maar om het dan op moorden te zetten is nou ook weer zo wat.

Het komt wel weer goed. We moeten er nog even doorheen en dan wordt het weer heerlijk, denk daar maar aan.
granny71 schreef:
31-07-2018 14:08
Ik wil ook regen maar niet heel veel. Er zitten zoveel scheuren in een plaatselijke dijk dat het een enorme overstroming gaat worden als er ineens heel veel regen gaat vallen.

Net als in Wilnis, destijds ?
Ik zag dat het daar nu weer is, en op meer plaatsen. Allemaal veendijken waarschijnlijk ?
Net een bericht dat inspecteurs 265 kilometer droogtegevoelige dijken in de gaten houden @(
https://nos.nl/artikel/2239535-droogte- ... poten.html
https://www.youtube.com/watch?v=mug_m1JER38
nounou
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:34
Mèn, het wordt weer 3 keer 30 graden in de loop van de week. Ik vraag me af welke weergod dit soort sardonisch genoegen schept in het geselen van de mens. :whip:
Hier tot en met dinsdag 30 gr en meer. Vrijdag en zaterdag 34 gr en kans dat het meer dan 35 wordt. Ik hoop zo dat het na dinsdag gedaan is.
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:05
Nee, dat plastic geeft geen koelte af.

Ik moest de het doortochten staken, want het werd te koud. :)
:rofl:

Nu is het in het oosten des lands ook wel wat minder warm dan bij jou denk ik...
phoebe24 schreef:
31-07-2018 16:57

Nu is het in het oosten des lands ook wel wat minder warm dan bij jou denk ik...

Ja, we hebben hier alweer een tijd de winterjassen uit de berging :proud:
nounou
phoebe24 schreef:
31-07-2018 16:57

Daar ben ik ook bang voor. Ik geloof dat ik precies het droogste en heetste plekje van Nederland bewoon. En dan te bedenken dat ik ooit lekker aan zee woonde, echt vlák aan zee. Wie of wat heeft mij ooit ingeblazen dat het een goed idee was dat paradijs te verruilen voor de woestijn die Achterhoek heet?
doornroosje9 schreef:
31-07-2018 16:55
Hier tot en met dinsdag 30 gr en meer. Vrijdag en zaterdag 34 gr en kans dat het meer dan 35 wordt. Ik hoop zo dat het na dinsdag gedaan is.
Is ook een raar landje hè, dat België. Doet nu weer net alsof het Saudi Arabië is.

Zit je lekker nu, in de wind?
Ik ga toch wel snakken naar Amersfoort aan Zee, kan dat niet een beetje opschieten ?
nounou
Cateautje schreef:
31-07-2018 17:02
Is ook een raar landje hè, dat België. Doet nu weer net alsof het Saudi Arabië is.

Zit je lekker nu, in de wind?
Heel raar idd! :proud:

Ja, doet goed!
doornroosje9 schreef:
31-07-2018 17:06
Heel raar idd! :proud:

Ja, doet goed!
Fijn dat het je goed doet, maar laat jezelf niet teveel afkoelen, dat kan verkeerd uitpakken heb ik ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven