Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
dinsdag 31 juli 2018 om 14:15
Ja, kost geen drol.doornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 13:44Er kan 10L water in! En heel veel ijs, dus ik ben heel veel zakjes ijs aan het invriezen nu. Met ijsblokjes komen we er niet. En idd, er zitten twee koelelementen bij. Die kan je bij de action kopen? Dan ga ik er bijhalen.
En dan hoef je er geen los ijs in te doen.
dinsdag 31 juli 2018 om 15:25
Aan koelelementen heb je niets, die laten de koelte niet los als je er op blaast. Dat is net zo als een fles bevroren water voor de ventilator zetten, dat werkt ook niet. Het is de bedoeling dat de ven in je cooler tegen bloot ijs aanblaast, dat werkt wel, dan koelt het af.
dinsdag 31 juli 2018 om 15:28
O, ijs en koelelementen dan. Dan blijft het water tenminste koud als het ijs gesmolten is. Want ik zie mezelf niet opstaan 's nachts om ijs bij te vullen.
Oakes, het blaast echt heel goed en ook frisse lucht. Natuurlijk koelt het de ruimte niet af, maar het lijkt alsof er een fris windje waait. Zeer welkom nu.
Oakes, het blaast echt heel goed en ook frisse lucht. Natuurlijk koelt het de ruimte niet af, maar het lijkt alsof er een fris windje waait. Zeer welkom nu.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 31 juli 2018 om 15:30
Ik heb er eentje. En er zit een reservoir in dat vul je met water en daar leg/doe je koelelementen in.Cateautje schreef: ↑31-07-2018 15:25Aan koelelementen heb je niets, die laten de koelte niet los als je er op blaast. Dat is net zo als een fles bevroren water voor de ventilator zetten, dat werkt ook niet. Het is de bedoeling dat de ven in je cooler tegen bloot ijs aanblaast, dat werkt wel, dan koelt het af.
Dan word dat koele water gebruikt in de aircooler.
Werkt prima. En idd beter als een bevroren fles water voor een ven.
dinsdag 31 juli 2018 om 15:49
Die tip kreeg ik, van die fles. Ik merkte geen verschil.Cateautje schreef: ↑31-07-2018 15:25Aan koelelementen heb je niets, die laten de koelte niet los als je er op blaast. Dat is net zo als een fles bevroren water voor de ventilator zetten, dat werkt ook niet. Het is de bedoeling dat de ven in je cooler tegen bloot ijs aanblaast, dat werkt wel, dan koelt het af.
Ik vind het overigens toch een heel stuk aangenamer dan de afgelopen jaren, het waait ook lekker.
Ik heb lekker alle dakramen open, ik heb nu geen ventilator nodig.
dinsdag 31 juli 2018 om 16:05
Nee, dat plastic geeft geen koelte af.
Ik moest de het doortochten staken, want het werd te koud.
dinsdag 31 juli 2018 om 16:12
dinsdag 31 juli 2018 om 16:15
Wat wel helpt: nat wasgoed op een rekje en dan de ventilator erachter zetten. De verdamping van het vocht in het wasgoed zorgt voor verkoeling en die koelte wordt naar je toegeblazen.
dinsdag 31 juli 2018 om 16:18
Nah, ik begin nu het stadium te bereiken dat ik zelfs een flinke overstroming van harte zou verwelkomen. Al is het alleen maar omdat het in ieder geval weer eens iets anders is.
Op buienradar voorspelden ze voor zaterdag 34 graden, dus die app heb ik er voor straf af gegooid.
En Luna, vind je het erg als ik voorlopig even geen wasgoed meer kan zien
?
Op buienradar voorspelden ze voor zaterdag 34 graden, dus die app heb ik er voor straf af gegooid.
En Luna, vind je het erg als ik voorlopig even geen wasgoed meer kan zien
dinsdag 31 juli 2018 om 16:39
dinsdag 31 juli 2018 om 16:44
Een zomerdip is minder, maar om het dan op moorden te zetten is nou ook weer zo wat.Louise70 schreef: ↑31-07-2018 16:39Ronduit kutweer! Cateautje, ik leef met je mee. Vanavond en vannacht even wat koeler gelukkig..
Ik ben er depri van. Ik behoorctot de mensen die in de zomer eem dip.krijgen. geef mij maar wolken, een buitje en 19 graden!
Ik kan mensen wel.killen die nu zeggen, lekker toch?
Het komt wel weer goed. We moeten er nog even doorheen en dan wordt het weer heerlijk, denk daar maar aan.
dinsdag 31 juli 2018 om 16:45
Net als in Wilnis, destijds ?
Ik zag dat het daar nu weer is, en op meer plaatsen. Allemaal veendijken waarschijnlijk ?
Net een bericht dat inspecteurs 265 kilometer droogtegevoelige dijken in de gaten houden
https://nos.nl/artikel/2239535-droogte- ... poten.html
https://www.youtube.com/watch?v=mug_m1JER38
nounou
dinsdag 31 juli 2018 om 16:55
Hier tot en met dinsdag 30 gr en meer. Vrijdag en zaterdag 34 gr en kans dat het meer dan 35 wordt. Ik hoop zo dat het na dinsdag gedaan is.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 31 juli 2018 om 17:01
Daar ben ik ook bang voor. Ik geloof dat ik precies het droogste en heetste plekje van Nederland bewoon. En dan te bedenken dat ik ooit lekker aan zee woonde, echt vlák aan zee. Wie of wat heeft mij ooit ingeblazen dat het een goed idee was dat paradijs te verruilen voor de woestijn die Achterhoek heet?
dinsdag 31 juli 2018 om 17:02
Is ook een raar landje hè, dat België. Doet nu weer net alsof het Saudi Arabië is.doornroosje9 schreef: ↑31-07-2018 16:55Hier tot en met dinsdag 30 gr en meer. Vrijdag en zaterdag 34 gr en kans dat het meer dan 35 wordt. Ik hoop zo dat het na dinsdag gedaan is.
Zit je lekker nu, in de wind?
dinsdag 31 juli 2018 om 17:09
Fijn dat het je goed doet, maar laat jezelf niet teveel afkoelen, dat kan verkeerd uitpakken heb ik ervaren.