Lawaaidemonstratie dodenherdenking

24-04-2018 11:01 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.

'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

Lees verder:
http://www.at5.nl/artikelen/181241/opro ... herdenking

Ik dacht dat we alles wel gezien hadden maar dit vind ik echt shocking!
Alle reacties Link kopieren
Nu bij Buitenhof op NPO2 een gesprek met Gerdi Verbeet en Esther Voet over de dodenherdenking en de oproep tot lawaaidemonstratie.
nounou
Slim van ze om het van tevoren aan te kondigen.
Donderdag beslist de rechter over de kwestie (aldus het AD)
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
01-05-2018 19:10
Donderdag beslist de rechter over de kwestie (aldus het AD)
Het was langs me heengegaan dat die activisten een kort geding hebben aangespannen nadat de demonstratie is verboden.
Hopelijk houden ze het wel uit hun hoofd om naar de Dam, of een andere herdenkingsplek te gaan, vrijdag.
nounou
Dankzij dit soort doorgeschoten types vier ik geen sinterklaas meer. De lol is er gewoon af.
Ik ga dus ook niet meer naar een lokale of nationale herdenking. Ik doe het wel thuis in het verborgene, dan kwets ik hopelijk niemand :nut:
Ertha schreef:
01-05-2018 20:09
Dankzij dit soort doorgeschoten types vier ik geen sinterklaas meer. De lol is er gewoon af.
Ik ga dus ook niet meer naar een lokale of nationale herdenking. Ik doe het wel thuis in het verborgene, dan kwets ik hopelijk niemand :nut:
Natuurlijk wel; alle patriotten die je op de barricade willen hebben! Je doet t nooit goed :P
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
01-05-2018 20:09
Dankzij dit soort doorgeschoten types vier ik geen sinterklaas meer. De lol is er gewoon af.
Ik ga dus ook niet meer naar een lokale of nationale herdenking. Ik doe het wel thuis in het verborgene, dan kwets ik hopelijk niemand :nut:
Nou, ik ga wél naar dodenherdenking hoor, dat vind ik belangrijk.
nounou
Ertha schreef:
01-05-2018 20:09
Dankzij dit soort doorgeschoten types vier ik geen sinterklaas meer. De lol is er gewoon af.
Ik ga dus ook niet meer naar een lokale of nationale herdenking. Ik doe het wel thuis in het verborgene, dan kwets ik hopelijk niemand :nut:
Echt? Waarom laat je je wegpesten? Omdat een stel malloten iets roepen? Ik ga wel naar de lokale dodenherdenking, omdat ik dat belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
01-05-2018 19:10
Donderdag beslist de rechter over de kwestie (aldus het AD)
Het is ze te doen om publiciteit.
Dat kort geding heeft geen enkel nut.

Geen rechter zal een ordeverstoring toestaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
01-05-2018 22:19
Het is ze te doen om publiciteit.
Dat kort geding heeft geen enkel nut.

Geen rechter zal een ordeverstoring toestaan.
Wel tactisch in het kader van hun boodschap verspreiden, slim in elkaar gestoken.
Kunstenkitsch schreef:
01-05-2018 22:15
Echt? Waarom laat je je wegpesten? Omdat een stel malloten iets roepen? Ik ga wel naar de lokale dodenherdenking, omdat ik dat belangrijk vind.
Nou moet ik die avond toevallig werken dus van herdenken om 8 uur zal weinig komen.
Maar serieus, ik heb geen zin om slachtoffer van een bomaanslag ofzo te worden als die gekken dat in hun kop krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
01-05-2018 22:34
Nou moet ik die avond toevallig werken dus van herdenken om 8 uur zal weinig komen.
Maar serieus, ik heb geen zin om slachtoffer van een bomaanslag ofzo te worden als die gekken dat in hun kop krijgen.
Jôh, dat lijkt me echt schromelijk overdreven. Dit zijn gewoon luidruchtige roepers, zéér overtuigd van hun eigen gelijk.
nounou
Zal wel. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
zazamaenade schreef:
24-04-2018 14:56

Ik vond dit een goed stuk over verwatering van de 4 mei-herdenking : https://www.volkskrant.nl/opinie/nation ... ~a4492341/
Interessant stuk
Alle reacties Link kopieren
Het fatsoen verdwijnt steeds verder uit de maatschappij. Is het nou %^&*UI( zo erg en zo moeilijk om 2 (TWEE)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! minuten op een jaar stil te zijn en te denken aan degenen die hun leven gegeven zodat JIJ in vrede kunt leven?????????????

Als men dan zo nodig lawaai / kabaal wilt maken, waarom doe je dat dan niet op BEVRIJDINGSDAG? Dan wordt kabaal een signaal dat vrede overwint en laat de stilte zijn eigen verhaal vertellen van hen het niet meer kunnen.
nessemeisje schreef:
24-04-2018 11:28
Dat zijn die mafketels van De Grauwe Eeuw. Als je het echt aan je hart wilt krijgen moet je eens hun comments lezen op de Facebookpagina van het event. https://www.facebook.com/events/1941707759186643/
Liegen, verdraaien, wijzen, rare conclusies trekken en veel, heel veel Racisme! roepen.
Dacht ik ut niet. De grauwe schr-eeuwerds.
bethweeter schreef:
24-04-2018 11:56
Bij types als die van de Grauwe Eeuw helpt voorlichting niet. Zijn gewoon gestoord en oproerkraaiers. Ik kan ze niet eens activisten noemen
Het zijn vandalen.
Kunstenkitsch schreef:
01-05-2018 22:15
Echt? Waarom laat je je wegpesten? Omdat een stel malloten iets roepen? Ik ga wel naar de lokale dodenherdenking, omdat ik dat belangrijk vind.
Ik ook
Ik snap niet wat die mensen bezielt. Hoe halen ze het in hun hoofd?!

Ook al heb je niks met 4 mei, toen respect en gun die mensen stilte. En hoezo rasistisch? De meeste mensen die ik ken herdenken dan oorlogsslachtoffers in het algemeen of dierbaren die men is verloren.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
01-05-2018 23:37
Ik snap niet wat die mensen bezielt. Hoe halen ze het in hun hoofd?!

Ook al heb je niks met 4 mei, toen respect en gun die mensen stilte. En hoezo rasistisch? De meeste mensen die ik ken herdenken dan oorlogsslachtoffers in het algemeen of dierbaren die men is verloren.
Ik vind dat ze wel een punt hebben om het aan te kaarten, omdat bij dodenherdenking ook de militairen die in Indonesië zijn gesneuveld, ingezet tegen de onafhankelijkheidsstrijd (de 'politionele acties'), in '47 en '48-'49 herdacht worden.
Maar zelf vind ik het echt heel ernstig dat ze 4 mei hiervoor aangrijpen, nota bene met een lawaai-demonstratie (althans, dat zeggen ze).
Ook heel dom, want ze verspelen elk beetje sympathie.
nounou
zazamaenade schreef:
01-05-2018 23:45
Ik vind dat ze wel een punt hebben om het aan te kaarten, omdat bij dodenherdenking ook de militairen die in Indonesië zijn gesneuveld, ingezet tegen de onafhankelijkheidsstrijd (de 'politionele acties'), in '47 en '48-'49 herdacht worden.
Maar zelf vind ik het echt heel ernstig dat ze 4 mei hiervoor aangrijpen, nota bene met een lawaai-demonstratie (althans, dat zeggen ze).
Ook heel dom, want ze verspelen elk beetje sympathie.
Ligt misschien aan het doel. Willen ze het expliciet geschrapt hebben? Dan is het dom.
Willen ze bewustwording creeeren en politionele acties onder de aandacht krijgen dan is het niet eens zo heel gek bedacht. Ik denk niet dat veel mensen daar normaal bij stilstaan en misschien dat ze zich hierdoor iets meer in zouden verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
02-05-2018 00:07
Ligt misschien aan het doel. Willen ze het expliciet geschrapt hebben? Dan is het dom.
Willen ze bewustwording creeeren en politionele acties onder de aandacht krijgen dan is het niet eens zo heel gek bedacht. Ik denk niet dat veel mensen daar normaal bij stilstaan en misschien dat ze zich hierdoor iets meer in zouden verdiepen.
Dat zou kunnen, dat dat hun opzet is. Misschien hebben ze de boosheid en opwinding hierover onderschat, want ik zie vrijwel nergens hun argumenten voorbijkomen.
Mensen roepen alleen " 4 mei racistisch ? belachelijk ". En dan heb ik het niet eens over de Telegraaf etcetera.
nounou
Mensen worden er gewoon schijtziek van dat alles wat ze zonder enige racistische bijbedoeling doen ineens wel zo gezien wordt.
Dit soort actiegroepen verpesten hun eigen standpunten want mensen hebben niet eens meer zin om er redelijk over te discussiëren.
Dus wat willen ze nou eigenlijk bereiken? Zij hebben toch ook gedreigd om de man die sinterklaas speelt te vermoorden in bijzijn van honderden kinderen ? Alsof je dan nog normaal met ze in gesprek wil
Vandaar dat ik in de toekomst wel een aanslag zie bij bv de dodenherdenking.
Ze zijn in hun niks meer of minder dan terroristen.
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
02-05-2018 08:50
Mensen worden er gewoon schijtziek van dat alles wat ze zonder enige racistische bijbedoeling doen ineens wel zo gezien wordt.
Dit soort actiegroepen verpesten hun eigen standpunten want mensen hebben niet eens meer zin om er redelijk over te discussiëren.
Dus wat willen ze nou eigenlijk bereiken? Zij hebben toch ook gedreigd om de man die sinterklaas speelt te vermoorden in bijzijn van honderden kinderen ? Alsof je dan nog normaal met ze in gesprek wil
Vandaar dat ik in de toekomst wel een aanslag zie bij bv de dodenherdenking.
Ze zijn in hun niks meer of minder dan terroristen.
Oef, jij bent wel somber. Misschien heb je gelijk, maar dat mogen we toch niet hopen, zeg !
Die aankondiging over Sinterklaas vermoorden zag ik zelf meer als een volledig ongepaste manier om te 'rellen', de gemoederen te verhitten door iets extreem schokkends te beweren (via facebook was dat, toch ?).
Maar reken er maar op dat deze mensen goed in de gaten gehouden worden door veiligheidsdiensten, die zijn echt niet gek.
nounou
Er hoeft maar 1 volgeling de kolder in zijn kop te krijgen en een eenmansactie uit te voeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven