Negatief rapport over immigratie verdween in bureaula
vrijdag 25 mei 2012 om 20:21
http://www.trouw.nl/tr/nl ... migratie-zijn-taboe.dhtml
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zaterdag 26 mei 2012 om 17:14
Dat is verre van juist. In de midden steentijd woonden er reeds diverse stammen in wat nu Nederland is. Hier zijn diverse vondsten van gedaan, o.a. van ongeveer 8000 voor het jaar nul. Deze stammen - die hier dus al 10.000 jaar geleden woonden - waren jagers en verzamelaars. Rond 5300 voor nul - de nieuwe steentijd - vestigden zich de eerste landbouwers in Nederland. Daarna zijn er nog diverse stammen / culturen bij gekomen, o.a. de bekende hunebedbouwers - beter bekend als de trechterbekercultuur (rond 4300 voor nul). Daarna kwam rond 2000 voor nul de Bronstijd, met metaalbewerking, die vooral veel welvaart in wat nu Drenthe is bracht, en daarna de ijzertijd (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prehistorisch_Nederland)
Ook wel leuk:
In oktober 2008 is een onderzoek (onder diverse groepen scholieren) naar de genetische oorsprong van de huidige Nederlanders gedaan: "Het Genoom van Nederland".[2] De analyses laten zien hoe de voorouders van de onderzochte groep scholieren Nederland is binnengekomen:
- 77,5% kwam als jager/verzamelaar 35.000 jaar geleden in de Oude Steentijd (Paleolithicum) West-Europa binnen
- 20% kwam als boer 7.000 jaar geleden in de Nieuwe Steentijd (Neolithicum) Nederland binnen, en
- 2,5% kwam als recente immigrant
De conclusie lijkt te zijn dat de overgrote meerderheid van de huidige Nederlanders rechtstreeks afstamt van de eerste nomadische paleolithische jagers en verzamelaars die het grondgebied van het huidige Nederland binnentrokken. In de loop der tijden werden deze niet verdreven of vervangen door nieuwkomers (neolithische boeren en de latere Kelten en Germanen), zoals vaak werd gedacht, maar namen ze wel de gebruiken, taal en cultuur over van deze nieuwkomers.
Nederland is dus al zeer lang bevolkt, en kent millennia lang al een zekere mate van welvaart.

zaterdag 26 mei 2012 om 17:14
Er verdwijnen zoveel rapporten waarvan de uitkomsten de ambtenaren niet aanstaan. Ik snap niet wat er zo speciaal is aan dit rapport. Zouden Wilders en consorten een rapport openbaar maken waarin staat dat de islam aanhangen bijdraagt aan harder werken, minder vetzucht en minder alcoholisme door de voedselrestricties? Nee toch?
Bovendien vraag ik me af hoe ze die kostenbaten analyse in elkaar gaan zetten. Sommige gegevens lijken mij moeilijk te vertalen naar een geldstroom.

zaterdag 26 mei 2012 om 17:18
Dit topic ging over immigratie en jij begon al gelijk over vluchtelingen en dat die altijd politiek zijn. Alles ging over mensen die ergens voor vluchten, dat is volgens jou de rede voor immigranten om hier te zijn. Daar mee geef je gewoon heel duidelijk aan dat je allen in die termen kan denken en niet in kan zien dat we allemaal gewoon mensen zijn die helemaal natuurlijker wijs naar groener gras zoeken. Ik vind niemand zielig, zo arrogant ben ik niet en ik durf ook commentaar te hebben, dat durf ik tegenover ieder volk zonder dat ik me schuldig hoef te voelen,. want ik zie de dingen gewoon heel e3rg graag zoals ze zijn en niet zoals ik ze hebben wil.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je xenofoob en racistisch vindt, want je schijt in je witte broek om je politiek correcte gedachtegang los te laten, want dan sta je alleen als blanke zijnde, want het is niet toegestaan. Mij zal het roesten.

zaterdag 26 mei 2012 om 17:51
Nou, nee. Net na de oorlog hoopte Nederland Indonesie terug te krijgen door hulp en geld van de geallieerden. Ze wilden hun economie weer op poten krijgen door middel van een minder geindustrialiseerde land, met een grote bevolking, waar weinig eigen productie middelen bestonden. Ze wilden Indonesie weer kolonialiseren omdat ze dachten dat ze het recht hadden om Indonesië terug te vorderen. Dat Nederland uiteindelijk niet in een eindeloze guerrillaoorlog terecht is gekomen in Indonesië, was omdat de Amerikanen vonden dat hun geld beter gestoken kon worden in het ontwikkelen van Nederland als zelfstandige economie.
Wat Afrika opbreekt, is de enorme rijkdom aan grondstoffen. Iedereen wil een graantje meepikken en krijgt wapens uit westerse landen om het uit te vechten. Daarnaast is er de ontwikkelingshulp, die alleen maar verdwijnt in de zakken van presidenten of door onkunde aan de verkeerde middelen of verkeerde contactpersonen gespendeerd wordt. daarnaast hebben we nog 'fort europa' waar de importtarieven heel hoog zijn en producten uit Europa tegen dumpprijzen worden verkocht op de Afrikaanse markt, waardoor de plaatselijke kippenboer, kledingmaker of schoenmaker failliet gaat.
Als Europese landen en ontwikkelingsorganisaties Afrika een kans willen geven, moet ze alle schulden kwijtschelden, de vrije markt een kans geven en stoppen met de eeuwige toestroom van geld en producten want het lost geen moer op. Een van de manieren om geld op de goede plek te krijgen, is door gebruik te maken van lokale netwerken. Iemand uit de diaspora die geld terugstuurt naar land van herkomst voor de educatie en verbetering van leefomstandigheden van familieleden en in het thuisland een oogje in het zeil houdt. Dan weet je dat geld beter terechtkomt dan wanneer een (blanke) hulpverlener, die geen verstand heeft van lokale gebruiken, komt vertellen hoe je met een tractor de extreem harde en uitgedroogde grond kan bewerken.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:03
Wat wil je nu precies, Cateautje.
Je wringt je allerlei bizarre bochten om je gelijk te halen. Je negeert argumenten structureel.
JIJ maakt de vergelijking tussen NL na de WOII en de situatie in Haiti. Als ik dan vervolgens met keiharde feiten kom negeer je die en herhaal je je mantra gewoon.
Wat is dat voor gekkigheid?
Sorry, maar als je bepaalde uitspraken doet zoals deze:
- Bepaalde volkeren doen inderdaad geen reet.
-Ieder volk dat het relatief goed heeft, heeft daar keihard voor gewerkt en is nooit bij de pakken neer gaan zitten.
-Ik denk dat ieder volk de plicht heeft om op net zo'n wijze de schouders er onder te zetten en iets van het land te maken.
-Maar zeker, Nederland is wel degelijk onder de voet gelopen,
zelfs een blinde kan dat zien.
-Hadden ze een paar duizend jaar geleden ook al mee kunnen beginnen, dan hadden ze nu niets om voor te vluchten.
-De Europese grenzen zijn open gegooid en Nederland wordt onder de voet gelopen door economische vluchtelingen, ook jou moet dat niet ontgaan zijn.
-Een beginnetje maken met het opruimen van die zooi kost geen expertise, geen opleiding, alleen goed wil.
Deze opmerkingen kan ik prima weerleggen. Maar inplaats op inhoud in te gaan herhaal je slagzinnen om het voor jezelf goed te praten. Het gaat dan om de volgende slagzinnen:
- Ik woon in een multiwijk en ik heb nergens last van, integendeel. Het is hier heel gezellig.
- En voor de tweede keer, ik vind de multiculturele samenleving leuk.
- Het is overigens geen klacht, want ik vind de multiculturele samenleving leuk.
- Vergis je niet, mijn voorouders waren slaven, ik weet waar het over gaat.
Allemaal opmerkingen waarbij je de inhoud omzeilt en negeert. Allemaal drogredenen en valse argumenten.
Dat de multiculturele samenleving 'leuk' is doet namelijk helemaal niet ter zake.
Net als jouw afkomst nergens toe doet.
zaterdag 26 mei 2012 om 18:12
Ik denk dat het stukje hieruit dat je hier gewoon meer een verzorgingsstaat hebt wel klopt, Daar moet je veel meer zelf doen om werk te krijgen, Geen werk geen eten denk ik. Hier heb je een vangnet. Prima maar je ziet denk ik dat veel mensen lang in bepaalde situaties blijven hangen. Waarom ook niet ?
In Amerika ga je dus wel aan de bak. Ik denk zeker dat dat een stuk scheelt. Je moet daar de taal leren. Anders geen baan en geen inkomen. Hier kun je volgens mij veelste lang aan de kant gaan zitten.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:14
Met het Afrikaanse deel van je verhaal ben ik het eens, al snap ik niet zo goed wat dat met de immigranten in Nederland te maken heeft, behalve dan dat er mensen zijn die geld naar huis sturen.
De politionele acties vonden plaats in 1947 en toen was een flink deel van de gebombardeerde huizen al, opgeruimd. Zo heb ik het dus altijd gehoord. Kijk, het gaat mij niet om opbouw, want dat kost expertise en geld.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:22
Nu wring jij je in allerlei bizarre bochten om je gelijk te halen. Ik wil niet regenen op je feestje, maar een continent als bijvoorbeeld Afrika bestaat uit 54 landen en in de meeste van die landen gaat het gewoon heel erg goed, door hard werken en de handen ineen slaan, maar ik neem aan dat jij dat kan weerleggen.
Je weerlegt helemaal niets, je probeert alleen maar mijn meningen te reduceren tot oneliners zodat het net lijkt alsof dat het enige is dat ik er over heb gezegd. Er zijn overigens genioeg posts waar ik jou beweringen heb weerlegt en zelfs die reduceer je tot oneliners, want jij wilt geen goed gesprek aan gaan, je wilt iets hebben om te winnen. Bij deze, wat mij betreft heb je gewonnen.
Ik heb al eens eerder gezegd, argumenten worden vreselijk overschat, want ook daarmee kan je meest baarlijke onzin verkondigen.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:28
Kom op, zeg. Doe niet zo flauw en kinderachtig. Jij gebruikt oneliners die je steeds weer herhaalt.
Het feit dat je het verschil niet begrijpt tussen het feit dat veel Afrikaanse landen enorme economische groei laten zien en dat het gewoon goed gaat in de die landen (wat niet het geval is) laat al zien dat ik een gesprek voer met iemand die feiten verdraait.
Maar goed. Het feit dat jij vindt dat argumenten vreselijk worden overschat (wat mij betreft de meest mallotige uitspraak ooit gehoord op een forum, waar je alleen maar op basis van argumenten met elkaar discussieert) laat wel zien dat jij graag standpunten hebt die heilig zijn voor jou.
Fact free politics dus. Mijn ding is het niet. Het is een ziekte van deze tijd.
zaterdag 26 mei 2012 om 18:29
Als de immigratie ongewijzigd zo doorgaat, hebben wij over 30 jaar geen verzorgingsstaat meer.
‘Lager IQ vertraagt integratie allochtonen’ | www.dagelijksestandaard.nl
‘Lager IQ vertraagt integratie allochtonen’ | www.dagelijksestandaard.nl
it's a big club and you ain't in it

zaterdag 26 mei 2012 om 18:31
Even over het vergelijk van de aardbeving in haiti en wo2. Het zal toch niemand ontgaan zijn dat de rotterdamse binnenstad wel degelijk was platgebombardeerd? En de doorgaans straatarme bevolking heeft toch wel degelijk de handen uit de mouwen gestoken door puin te ruimen. Toch niet zo gek dat cateautje zich afvraagt waarom de bevolking van haiti ligt te wachten tot er ooit eens iemand op het idee komt de puinzooi een beetje te gaan opruimen.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:33
[quote]
[...]
Kom op, zeg. Doe niet zo flauw en kinderachtig. Jij gebruikt oneliners die je steeds weer herhaalt.
Die jij steeds herhaalt en opblaast tot niets.Mooie contradictie
Het feit dat je het verschil niet begrijpt tussen het feit dat veel Afrikaanse landen enorme economische groei laten zien en dat het gewoon goed gaat in de die landen (wat niet het geval is) laat al zien dat ik een gesprek voer met iemand die feiten verdraait.
In jou optiek allemaal zielige landen met allemaal zielige mensen, want hé, het gaat met hen nog niet precies hetzelfde als met ons en dat is het criterium, toch?
.[/quoMaar goed. Het feit dat jij vindt dat argumenten vreselijk worden overschat (wat mij betreft de meest mallotige uitspraak ooit gehoord op een forum, waar je alleen maar op basis van argumenten met elkaar discussieert) laat wel zien dat jij graag standpunten hebt die heilig zijn voor jou.
Fact free politics dus. Mijn ding is het niet. Het is een ziekte van deze tijdte]
En dat is dus precies wat ik bedoel, je kan er ook klinkklare onzin mee uit kramen. Dat heb je bij deze gedaan.
:[...]
Die jij steeds herhaalt en opblaast tot niets.Mooie contradictie
In jou optiek allemaal zielige landen met allemaal zielige mensen, want hé, het gaat met hen nog niet precies hetzelfde als met ons en dat is het criterium, toch?
.[/quoMaar goed. Het feit dat jij vindt dat argumenten vreselijk worden overschat (wat mij betreft de meest mallotige uitspraak ooit gehoord op een forum, waar je alleen maar op basis van argumenten met elkaar discussieert) laat wel zien dat jij graag standpunten hebt die heilig zijn voor jou.
Fact free politics dus. Mijn ding is het niet. Het is een ziekte van deze tijdte]
En dat is dus precies wat ik bedoel, je kan er ook klinkklare onzin mee uit kramen. Dat heb je bij deze gedaan.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:34
Dat ze een poging wagen prima het is aan ons te bepalen hoe we er in meegaan.
Veroveringen het afvoeren van mensen en rijkdommen het is van alle tijden in 1940-1945 werd Nederland ook berooft van voedsel, kunstschatten, kerkklokken en honderd duizenden mensen die als slaven werden afgevoerd.
Zo is de geschiedenis altijd geweest en zo zal het vast nog wel vaker gebeuren,
Moet je je generaties lang laten "gijzelen" door schuldgevoelens over wangedrag van onze voorvaderen? Ik denk het niet.
Waarop baseer jij dat de bevolking van Rotterdam "straatarm" was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:37
Je hebt gelijk en de mensen die nu rond lopen hebben dat ook allemaal niet meegemaakt en kunnen een schone start maken. Als je de komende talloze generaties laat lijden onder het verleden, dan gebeurt er nooit iets positiefs. Het is mijns inziens het beste om het heden als uitgangspunt te gebruiken.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:37
@ Cateautje:
Ach, kom op. Ik heb nergens gezegd dat het 'zielige mensen' zijn. Ik probeer alleen te begrijpen hoe het werkt.
Dat 'zielige mensen' is trouwens zo'n typisch hatelijke reactie. Zo van: "ze moeten hun koppen houden en zich niet aanstellen."
Maar gelukkig houd je wel van de multiculturele samenleving.
Ach, kom op. Ik heb nergens gezegd dat het 'zielige mensen' zijn. Ik probeer alleen te begrijpen hoe het werkt.
Dat 'zielige mensen' is trouwens zo'n typisch hatelijke reactie. Zo van: "ze moeten hun koppen houden en zich niet aanstellen."
Maar gelukkig houd je wel van de multiculturele samenleving.

zaterdag 26 mei 2012 om 18:40
Je kunt in je eentje wel een schone start maken, maar een 'land', volk of staat is meer dan een som der delen.
Denk dan aan infrastructuur, banken die je geld willen lenen, veiligheid, een afzetmarkt, onderwijs, goede overheden etc etc.
Dat die mensen die nu rond lopen maar een schone start moeten maken is te simpel gezegd.
Dat zouden 'wij' hier ook niet kunnen.
Met de opmerking dat mensen met een schone lei kunnen beginnen zeg je impliciet ook dat het hun eigen schuld is en dat ze niets uitvoeren (iets dat jij al een paar keer bijna letterlijk zo hebt gezegd).