Negatief rapport over immigratie verdween in bureaula
vrijdag 25 mei 2012 om 20:21
http://www.trouw.nl/tr/nl ... migratie-zijn-taboe.dhtml
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen
maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 26 mei 2012 om 18:43

zaterdag 26 mei 2012 om 18:45
Overigens: wat mij betreft komt er niemand meer in in Nederland en worden mensen hoofdzakelijk opgevangen in de regio. Zowel politiek als 'economisch' vluchtelingen.
Niet alleen omdat niemand ermee is geholpen, maar ook omdat ik zelf helemaal niet per definitie zo'n fan ben van de multiculturele samenleving.
Niet alleen omdat niemand ermee is geholpen, maar ook omdat ik zelf helemaal niet per definitie zo'n fan ben van de multiculturele samenleving.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:07

zaterdag 26 mei 2012 om 19:14
Dit is wat ik heb gezegd en dat staat.
Nederland was na de tweede wereldoorlog straatarm en voor gedeelte platgebombardeerd, maar het eerste dat gedaan werd was een begin maken met het opruimen van de troep.
Als ik dat vergelijk met de aardbeving in Haiti waar iedereen maar blijft wachten tot een ander aan de slag gaat, dan word ik daar een beetje kregel van. Er zitten een miljoen mensen daar in een tentenkamp. Laten we er vanuit gaan dat de helft kind is en vrouw, dan blijven er een half miljoen over en als daar de helft ziek zwak en misselijk van is, dan blijven er een kwart miljoen gezonde sterke mannen over om een beginnetje te maken met het opruimen van de zooi, maar niemand doet dus iets en ik mag dit niet vinden en dat is absurd. En dat is dus wat ik bedoel.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:20
Je zegt daarmee toch dat ze daarmee maar hard moeten werken, net zoals wij nu doen. Als ik dan met argumenten kom waarom je Rotterdam van toen en Haïti van nu niet met elkaar kunt vergelijken negeer je dat.
Ja, en mijn reactie aan Gijs over dit soort historisch onjuiste prietpraat was vervolgens:
"Eens dat die schuldgevoelens ergens moeten stoppen. Maar de hele geschiedenis ontkennen en maar stellen dat 'ze daar wat harder moeten werken, net als wij toen deden' is een belediging voor alles wat los en vast zit."
En dat staat nog steeds als een huis.
Jij vond argumenten toch onzin? Dat blijk dus wel.
Je zegt precies wat ik herhaal. En wat je zegt is gewoon gebaseerd op onzin.
zaterdag 26 mei 2012 om 19:20
Dat klopt, en volgens mij was dat ook wat hulpverleners ergerde.
Als ik zag met welke voortvarendheid de landen die getroffen waren door de Tsunami 2004 aan de slag gingen met de wederopbouw en dat vergelijk met Haïti.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:26
Toch zijn er maar 2 antwoorden nodig:
A) Het ligt aan die mensen. Er wonen daar dus ander soort mensen dan in Nederland of waar dan ook.
Maar dat weiger ik te geloven. Omdat je dan denkt dat volkeren anders zijn. Een stellingname die per definitie fout is in mijn ogen.
Wat veel aannemelijker is, is optie B, dat gaat over omstandigheden en randvoorwaarden.
B) Hoe komt het dat de boel in Haiti niet van de grond komt?
Kun je Haiti zonder meer vergelijken met de landen waar de Tsunami doorheen brulde?
Ja en nee. Landen waar de boel is opgebouwd hebben altijd een enorme hoeveelheid toerisme gehad en zijn aanmerkelijk rijker dan Haiti, het armste land ter wereld.
Maar ook rondom de Tsunami uit 2004 zijn veel klachten hoorbaar. Heel veel is nog niet opgebouwd en heel veel geld is niet besteed. Ook hier klaagden hulpverleners.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:28
Dat is precies wat ik bedoel. Ik zeg niet dat ze harder moeten werken, ik zeg dat ze nu eindelijk eens van hun luie reet moeten komen en IETS gaan doen. Ik heb ook mensen gesproken die er rechtstreeks mee te maken hebben en die geven me dus wel gelijk. Dit is een kwestie van mentaliteit, niet van armoede, analfabetisme, corruptie of wat dat ook. Ik verwacht niet van die mensen dat ze met hun blote handen met hele muren op de loop gaan, maar er ligt genoeg losse zooi dat wel met de hand opgeruimd kan worden en dat laten ze ook liggen. Ze doen echt de hele dag helemaal niets.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:32
Welke mentaliteit? Waarom zouden 'ze' daar een andere mentaliteit hebben dan 'wij'?
En zeker weten wel dat armoede, analfabetisme, corruptie of wat dat ook er mee te maken heeft. Hoe kom je er toch bij dat weg te cijferen?
En wat is het verschil tussen harder werken of van hun 'luie' reet komen?
Jeetje. Dat jij het in je mond neemt dat ze op hun 'luie reet' zitten zegt wel genoeg eigenlijk.
Je hebt echt geen idee hoe de wereld functioneert. Echt geen idee.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:34
LEES eens iets als dit:
http://vorige.nrc.nl/buitenland/haiti/article2471863.ece
Haiti is geen Nederland en inwoners van Haiti zijn geen luie donders tegenover de hardwerkende Nederlanders!
Maar feiten, wat heb je er aan? En argumenten?
http://vorige.nrc.nl/buitenland/haiti/article2471863.ece
Haiti is geen Nederland en inwoners van Haiti zijn geen luie donders tegenover de hardwerkende Nederlanders!
Maar feiten, wat heb je er aan? En argumenten?

zaterdag 26 mei 2012 om 19:40
Volgens mij is dat een artikel van 2 weken na de beving.
Het gaat er om dat het land nu nog op zijn kop ligt.
Overigens kan ik weinig recente artikelen ontdekken waar duidelijke oorzaken instaan of het moet gaan over de corruptie.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:45
Haha. Nu, ik kan je verzekeren dat ik die mensen ook tegenkom, maar ook ter plekke. Ik kom wel eens ergens, zodoende. Ik sta helemaal niet aan 'de zijlijn'.
Maar die mensen (de mensen die denken te zien dat ze daar niets uitvoeren) houden dat werk ter plekke vaak niet lang vol.
Waarom? Omdat ze denken dat ze in een paar weken een verschil kunnen maken. Wars van enige kennis of verstand van zaken melden die mensen zich aan om vrijwilligerswerk te doen in bijvoorbeeld Haiti.
En woedend komen ze terug. "Wat een luie mensen daar!" Die reacties verbazen me nooit. Je kunt een land er niet in een paar weken bovenop helpen.
Maar wat voor dat soort hulpverleners/vrijwilligers het moeilijkst is: je wordt daar niet altijd als held ontvangen. En dat steekt.
Geloof mij maar: je hebt twee soort vrijwilligers. Diegenen die rekenen houden met het desbetreffende land en de 'thrill seekers' die er heen gaan om hun eigen hart op te halen.
Aan laatste categorie hebben ze daar een broertje dood. En professionele ontwikkelingsorganisaties ook trouwens.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:47

zaterdag 26 mei 2012 om 19:52
Kom op. Jij zou het daar geen seconde volhouden, tussen al dat puin en ellende.
Dat is niet erg, ik ook niet, maar ik geloof dat je onderschat wat het met je doet als er geen enkel toekomstperspectief klaarligt (je weet namelijk dat het altijd al kut was in je land, voor de aardbeving ook al), dat als je iets opbouwt, het dan zo weer gesloopt of 'afgepakt' kan worden door de elite. En wat het met je doet als je mensen om je heen bent kwijtgeraakt, ziektes rondtieren, dat soort zaken.
Het is geen ONWIL bij die mensen. Die mensen zijn murw geslagen door jarenlang ellende.
Probeer je dat eens voor te stellen?