Negatief rapport over immigratie verdween in bureaula

25-05-2012 20:21 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.trouw.nl/tr/nl ... migratie-zijn-taboe.dhtml

Absurd toch, we mogen er over stemmen, we mogen er voor betalen

maar we mogen er vooral niet over lezen als het negatief is want o wee misschien speelt het Wilders wel in de kaart.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
jukebox schreef op 26 mei 2012 @ 19:55:

[...]

Hoe kom je er toch bij dat ik de oorzaak niet ken? Ik heb het daar toch uitgebreid over gehad?

Over Haïti? Dan is mij misschien ontgaan waar je dat op baseert, ik

kan er nergens iets over terug vinden dan een veronderstelde reden: corruptie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waarom weghalen, Eclair? Je had een paar goede punten.

En @ Gijs: als je de oorzaken weghaalt, dan blijft er maar 1 optie over: op Haïti is de mens luier. Meer smaken zijn er niet.
Eclair schreef op 26 mei 2012 @ 19:56:

[...]

Joh, altijd gedacht dat haiti in Afrika lag.(nee hoor.) Maar hetzelfde verhaal gaat wel redelijk op. de reden dat er niets gedaan werd op Haïti, was omdat de hulporganisaties over elkaar heen struikelde om er ook naartoe te mogen en elkaar zo beconcurreerde dat ze elkaar allemaal in de weg zaten. Er was geen leider of leidende organisatie, en dat maakte het moeilijk om de werkzaamheden te starten.

In Nederland had de Nederlandse elite 5 jaar gehad om samen bedenken hoe naoorlogs Nederland eruit zou zien. Maar dat argument heb je vast eerder gezien.

Het is zo jammer dat er gedacht wordt dat ik het over opbouw heb, want dat is niet zo, dat heb ik eerder al gesteld, maar okay.

In ieder geval vind ik het vreselijk dat die mensen hoogstwaarschijnlijk over tien jaar nog in dat kamp zitten, zonder uitzicht op verbetering en tegen die tijd zullen ze nog veel moedelozer zijn.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 19:58:

[...]

In Haïti dan is mij misschien ontgaan waar je dat op baseert ik

kan er nergens iets over terug vinden dan een veronderstelde reden: corruptie.

Gijs, ik noemde algehele armoede, geen vooruitzichten, geen verleden.

Vul dat nog aan met kindsterfte, geweld, criminaliteit etc en het is de bekende dodelijke cocktail voor een land.

Het zijn geen 'ander soort mensen'. Een stellingname waar ik me stevig tegen verzet.

Er is altijd een reden waarom het ene land het slechter doet dan het andere.

En dat de mensen daar nu eenmaal donders lui zijn is GEEN reden.
jukebox schreef op 26 mei 2012 @ 20:00:

En @ Gijs: als je de oorzaken weghaalt, dan blijft er maar 1 optie over: op Haïti is de mens luier. Meer smaken zijn er niet.
Dat zou best kunnen, ik ken de Haïtiaan niet maar goed mogelijk dat ze niet vooruit te branden zijn.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 20:02:

[...]

Dat zou best kunnen, ik ken de Haïtiaan niet maar goed mogelijk dat ze niet vooruit te branden zijn.

En in dit soort dingen zou ik nooit meegaan.

Maar Gijs, serieus, niet om te bashen ofzo: maar jij weet super veel over de Tweede Wereldoorlog. Kan haarfijn en superscherp uitleggen wat er misging daar en hoe de machinaties werkten.

Is het niet eens tijd je inhoudelijke werkterrein te verleggen en op zoek te gaan naar dezelfde mechanismen achter bijvoorbeeld armoede.

Is ontzettend veel over geschreven, ook in historisch perspectief, en nooit gaat het over de luie volksaard van anderen. Omdat dat ook onzin is.
:rofl:
Wat valt er te lachen?
Gijs bashed niet met je mee. :rofl: Hij laat het gewoon in het midden.
jukebox schreef op 26 mei 2012 @ 20:08:

[...]

Is ontzettend veel over geschreven, ook in historisch perspectief, en nooit gaat het over de luie volksaard van anderen. Omdat dat ook onzin is.

Ik weet over andere terreinen genoeg maar gooi niet al mijn kaarten op tafel.

Alleen Haïti is nooit in mijn gezichtsveld gekomen.

Waarom ik altijd terughoudend ben als het over Afrika gaat, terwijl ik er gereisd heb, is de slavernij, links of rechtsom draait iedere discussie weer uit op slavernij.

Overigens weet ik ook redelijk veel over WO 1 en de Amerikaanse burgeroorlog dus mocht je ooit omhoog zitten.
Ja, vind ik ook erg.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 20:14:

[...]

Ik weet over andere terreinen genoeg maar gooi niet al mijn kaarten op tafel.

Alleen Haïti is nooit in mijn gezichtsveld gekomen.

Waarom ik altijd terughoudend ben als het over Afrika gaat, terwijl ik er gereisd heb, is de slavernij, links of rechtsom draait iedere discussie weer uit op slavernij.

Overigens weet ik ook redelijk veel over WO 1 en de Amerikaanse burgeroorlog dus mocht je ooit omhoog zitten.

Haha. Dank je. Maar zo bedoelde ik het niet hoor. Ik snap dat het vervelend is om de slavernij er met de haren bij te slepen.

Maar om het huidige verschil in welvaart tussen bijvoorbeeld Noord-Europa en West-Afrika te begrijpen ontkom je er niet aan om ook te kijken naar de Westerse overheersing aldaar.
jukebox schreef op 26 mei 2012 @ 20:18:

[...]

Maar om het huidige verschil in welvaart tussen bijvoorbeeld Noord-Europa en West-Afrika te begrijpen ontkom je er niet aan om ook te kijken naar de Westerse overheersing aldaar.

Het is niet tegen jou persoonlijk maar meestal gaat het ongeveer zo de VOC verkocht slaven vanuit Afrika over de hele wereld daardoor werden wij rijk en zij arm en daarom moeten we nu niet zeuren dat "ze" met bootjes de Zuid Europese kusten bestormen.

Zo'n discussie is 1, 2 en 3 keer leuk maar daarna heb je het wel gezien X-D
Mee eens.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 20:22:

[...]

Het is niet tegen jou persoonlijk maar meestal gaat het ongeveer zo de VOC verkocht slaven vanuit Afrika over de hele wereld daardoor werden wij rijk en zij arm en daarom moeten we nu niet zeuren dat "ze" met bootjes de Zuid Europese kusten bestormen.

Zo'n discussie is 1, 2 en 3 keer leuk maar daarna heb je het wel gezien X-D

Ik ben niet diegene die een topic opent over migratie, hoor. Dit had je vooraf zelf ook wel kunnen bedenken.

Die bal ligt eerder bij jou. Een topic over een onderwerp waarvan je vooraf al weet dat het zo gaat lopen.

En wat is er mis met die redenering die je opnoemt? Het IS toch gewoon zo?

Waarom mag dat dan niet genoemd worden?

Overigens kom ik de lezing die je noemt weinig tegen.

Tot slot: ik ben het met je eens dat we moeten nadenken over oplossingen.

Maar de oorzaak van die vluchtelingen, dat valt niet te ontkennen.

Over oorzaken heb ik jou ook nog niet gehoord. Je opent een topic. Krijgt reacties die je niet helemaal wilt horen en dan plots is het 'saai' omdat je die reacties krijgt. Vreemd!?
jukebox schreef op 26 mei 2012 @ 20:29:

[...]

.

Over oorzaken heb ik jou ook nog niet gehoord. Je opent een topic. Krijgt reacties die je niet helemaal wilt horen en dan plots is het 'saai' omdat je die reacties krijgt. Vreemd!?

Ik vind iedere reactie best en ik opende een draad over het feit dat negatieve rapporten in de onderste la verdwenen.

En natuurlijk staat het iedereen vrij de armoede in Afrika volledig te wijten aan slavernij.

En welke reacties wilde ik niet horen? Wijs ze me even aan.

Ik heb alleen geen zin in een zoveelste slavernij discussie dus reageer ik niet op iedere vraag of opmerking daarover.

De oplossing weet ik wel: Een eerlijke handel wereldwijd dus zonder het dumpen van gesubsidieerde goederen op de Afrikaanse markt en bijvoorbeeld het niet leegvissen van Afrikaanse zeeën.
Je hebt gelijk Gijs, dit topic is volledig verzand en ik heb me daar ook in mee laten slepen, sorry daar voor. Het ging per slot van rekening over immigranten.
Cateautje schreef op 26 mei 2012 @ 20:43:

Je hebt gelijk Gijs, dit topic is volledig verzand en ik heb me daar ook in mee laten slepen, sorry daar voor. Het ging per slot van rekening over immigranten.

Geeft niet mag af en toe best wel.

Persoonlijk ben ik van mening dat we Afrika kwijt aan het raken zijn aan de Chinezen die alles opkopen dat los en vast zit ongeacht de mensenrechten situatie van het betreffende land.

China + corrupte regering vullen hun zakken en bewoners blijven arm en komen richting Europa.

Los het maar eens op.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat we Afrika kwijt aan het raken zijn aan de Chinezen die alles opkopen dat los en vast zit ongeacht de mensenrechten situatie van het betreffende land.

China + corrupte regering vullen hun zakken en bewoners blijven arm en komen richting Europa.

Los het maar eens op.
Is niet op te lossen. Ik ben bang dat ze nu van twee kanten helemaal leeggezogen worden, want het westen blijft ook gewoon door gaan met die vuile spelletjes. Afrika blijft voor de rijke landen gewoon een hele grote snoepwinkel.
Ik denk dat je kan vragen waarom ga je snel intergreren ? Of ga je intergreren. Eigenlijk, een overlevingsstrategie, hoe kun je zo snel mogenlijk je dingen doen/leven/werken enzo.

Door de taal te leren, leren hoe dingen werken in een bepaald land. Door krijgen hoe het leven daar zich afspreelt.

Ik denk dat twee dingen dan tellen.

Hoeveel hangt ervan af. ? Dus is je leven onmogenlijk dus bv geen taal geen werk ? Kun je goed leven zonder goed te integreren. KOrtom overleef je het ??

Ten tweede hoe is het land daarop op gericht.

Moet je het totaal zelf uitzoeken. Of wordt je aan de hand genomen. Zijn er instellingen erop ingericht dat je de taal van het land spreekt. Is er bv alleen info verkrijgbaar in de landstaal.

Hoe ben jezelf. Wil jij onafhankelijk zijn ??

Hier in Nederland zou je het bv wel redden denk ik als je niet goed Nederlands spreekt, Er wordt goed rekening meegehouden. Je kan bij vele winkels vaak met je eigen taal terecht. Dus dan is de noodzaak niet zo hoog.
ik denk dat een stukje instelling ook meespeelt.

Soms is het toch jammer dat ouders die Nederlands spreken kinderen hebben die nog bijgeschaft moeten worden met een voorschool. Waar de taal belangerijk is.

Mensen moeten beseffen dat je zo een achterstand creeert die niet goed is voor je kinderen.

Gelukkig is hier veel mogenlijk voor anderstalige. Maar jammer dat het zo moet zijn. Dat het er moet zijn voor kinderen waar hun ouders al goed de taal spreken.

Je hoeft je eigen taal niet te negeren. Zeker niet. Maar zie het belang van de Nederlandse taal wel in. Het is wel een stukje extra wat je je kind meegeeft ipv een achterstand.

Die dan weer bijgeschaft moet worden.

Gelukkig is hier geld voor in nederland.
hollebollegijs schreef op 26 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Los het maar eens op.

Stond laatst een tamelijk interessant artikel in het NRC waar een aantal misverstanden over de Chinese rol in Afrika werden blootgelegd.

Blijkt uit dat artikel dat Afrika er op vooruit gaat. Op de aanwezigheid van Chinezen.

Verder ben ik ook een enorm voorstander van open grenzen en het afschaffen van tariefmuren.

En opvang in de regio.
Die opvang in de regio wordt onderhand wel een dooddoener. De Afrikaanse kinderen die hier naar school gaan ;eren hier meer dan ooit in hun land mogelijk is, wie weet wat ze daar in de toekomst mee doen, daar valt geen pijl op te trekken. Wie weet is het in de toekomst wel goed voor het land van herkomst.
Cateautje schreef op 26 mei 2012 @ 21:03:

Die opvang in de regio wordt onderhand wel een dooddoener. De Afrikaanse kinderen die hier naar school gaan ;eren hier meer dan ooit in hun land mogelijk is, wie weet wat ze daar in de toekomst mee doen, daar valt geen pijl op te trekken. Wie weet is het in de toekomst wel goed voor het land van herkomst.

Hoezo is het een dooddoener? Zo kunnen we elk gesprek wel vooraf slopen.

Zit je nog steeds op je strijdpaard?
Maar blijkbaar kan ik hier alleen zeggen wat de TO en Cateautje bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven