VInden wij dit normaal?

13-02-2018 20:01 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op het forum steeds dit berichtje: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/matth ... tel-kwijt/

Een man die met 200 vrouwen naar bed is geweest.
Stel dat hij een vrouw was geweest die met 200 mannen naar bed was geweest? Dan was dat een regelrechte slet. Maar eerlijk gezegd zou ik geen vent moeten die met zoveel vrouwen naar bed is geweest. Die man is gewoon hoerig. Ben ik hierin een uitzondering en vallen vrouwen hier niet zo over, terwijl mannen er wel over zouden vallen als een vrouw zoveel bedpartners heeft gehad?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-02-2018 20:54
Ik ook hoor.
Maar wat mij zo tegenstaat is dat slutshaming voor veel minder bij vrouwen, maar dat mannen onbeperkt hun gang kunnen gaan.
Hier met carnaval in Harbrinkhoek heeft een meisje met een kort rokje zich laten vingeren. Dat hebben ze gefilmd en op Facebook gezet. Vriend heeft het gezien en uitgemaakt. En als wraak haar naaktfoto's verstuurd.

Oke, dat vingeren is slettengedrag.

Waarom?

Moet ze toch zelf weten?

Wie bepaalt dat het slettengedrag is?
iones schreef:
13-02-2018 20:54
Ik ook hoor.
Maar wat mij zo tegenstaat is dat slutshaming voor veel minder bij vrouwen, maar dat mannen onbeperkt hun gang kunnen gaan.
Hier met carnaval in Harbrinkhoek heeft een meisje met een kort rokje zich laten vingeren. Dat hebben ze gefilmd en op Facebook gezet. Vriend heeft het gezien en uitgemaakt. En als wraak haar naaktfoto's verstuurd.

Oke, dat vingeren is slettengedrag. Maar het zijn de naaktfoto's waar ze nu eigenlijk op afgerekend wordt. Maar wat zijn nu naaktfoto's? De ex was fout, hij heeft iets rondgestuurd wat in hem in vertrouwen is verzonden. Dat maakt hém fout, niet haar. Maar zij wordt er op afgerekend.
En dan zie ik hier dat een vent met 200 vrouwen naar bed is gegaan of meer zelfs, en hij komt er gewoon mee weg. Bij haar wordt niet gedacht "haar leven, haar feestje". Dat is gewoon slecht!
Ze heeft waarschijnlijk toch écht zelf die foto's laten nemen.
En ze was er toch écht zelf bij met carnaval.

Zoekt ze dan toch wel zelf.

Als ik morgen naaktfoto's van mezelf laat nemen door mijn partner, weet ik dat hij die ten allen tijde kan gebruiken.
Dat doe ik dus niet.
Net zoals ik niet in 't openbaar ga lopen rollebollen.
iones schreef:
13-02-2018 20:54
Ik ook hoor.
Maar wat mij zo tegenstaat is dat slutshaming voor veel minder bij vrouwen, maar dat mannen onbeperkt hun gang kunnen gaan.
Hier met carnaval in Harbrinkhoek heeft een meisje met een kort rokje zich laten vingeren.
Als je nu zelf weer het woord slet in de mond neemt dan doe je er toch zelf aan mee?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:01


Als ik morgen naaktfoto's van mezelf laat nemen door mijn partner, weet ik dat hij die ten allen tijde kan gebruiken.
Dat doe ik dus niet.
Net zoals ik niet in 't openbaar ga lopen rollebollen.
Zoiets heeft te maken met vertrouwen. Je moet anderen kunnen vertrouwen.


Als je als werknemer bijvoorbeeld iemand in dienst neemt, mag je er vanuit gaan dat hij je niet besteelt. Als werknemer dat wel doet is werknemer fout. Niet ondernemer die van te voren had moeten weten dat werknemer dat had kunnen doen.

Tegenwoordig wordt er veel misbruik gemaakt van het plaasten van naaktfoto's op internet. Niet het slachtoffer is fout, maar de dader.
Als een vrouw in een kort rokje loopt en ze wordt verkracht is het de schuld van de dader. Niet van de vrouw. Ook al had ze kunnen weten dat dat zou kunnen gebeuren.
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:01
Ze heeft waarschijnlijk toch écht zelf die foto's laten nemen.
En ze was er toch écht zelf bij met carnaval.

Zoekt ze dan toch wel zelf.

Als ik morgen naaktfoto's van mezelf laat nemen door mijn partner, weet ik dat hij die ten allen tijde kan gebruiken.
Dat doe ik dus niet.
Net zoals ik niet in 't openbaar ga lopen rollebollen.
Ik lees niet dat zij die foto's "heeft laten nemen". Het kan. Het is dus haar eigen schuld, good old victim blaming?
anoniem_294113 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 21:11
7.97% gewijzigd
Tillif schreef:
13-02-2018 21:07
Ik lees niet dat zij die foto's "heeft laten nemen". Het kan. Maar in een kort rokje naar carnaval gaan is vragen om problemen?
Naar carnaval gaan niet.
Zichtbaar zich laten vingeren wel.
Ach, who cares? Vrije wil, vrije keus, vrij land.
Ik snap niet zo goed wat dat korte rokje van dat meisje te maken heeft gehad met het zich laten vingeren.

On topic: ik zou het niet aantrekkelijk vinden als een man zoveel bedpartners heeft gehad, maar als ie verder de man van mijn dromen zou zijn. Zolang ie mijn prestaties maar niet gaat vergelijken met die van eerdere bedpartners, maar dat is vooral omdat ik dat gewoon idioot vind.
Normaal? Nee, ik denk dat dit uitzonderlijk is. Maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben.
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:09
Naar carnaval gaan niet.
Zichtbaar zich laten vingeren wel.
Ja. Natuurlijk moet een dronken vergissing voor eeuwig en altijd op internet worden vastgelegd. Logisch. :whip:
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
13-02-2018 21:09
Ik snap niet zo goed wat dat korte rokje van dat meisje te maken heeft gehad met het zich laten vingeren.

.

Dat hier wordt gezegd door sommigen dat het haar eigen schuld is dat die foto's op internet zijn beland.

Dat is dus onzin. Of ze nou wel of niet wist van die foto's. Dat maakt niks uit.
anoniem_356684 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 21:11
27.17% gewijzigd
Russianblue schreef:
13-02-2018 21:01
Als je nu zelf weer het woord slet in de mond neemt dan doe je er toch zelf aan mee?
Nou. Zeg dat.
ElizabethThatcher schreef:
13-02-2018 21:10
Ja. Natuurlijk moet een dronken vergissing voor eeuwig en altijd op internet worden vastgelegd. Logisch. :whip:
Beter dat het nu ineens uitkomt dan dat ze het over 2 jaar ofzo om één of andere flutreden online smijten.

En ik neem aan dat niemand haar aan een baxter heeft gelegd en ze zelf heeft kunnen bepalen hoeveel ze dronk.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:12
Beter dat het nu ineens uitkomt dan dat ze het over 2 jaar ofzo om één of andere flutreden online smijten.

En ik neem aan dat niemand haar aan een baxter heeft gelegd en ze zelf heeft kunnen bepalen hoeveel ze dronk.


Eigen schuld = dikke bult.

Ik dacht dat we die jaren toch wel voorbij waren?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik dacht was: hoeveel kinderen heeft hij?
Denk dat hij overdrijft.
Yasna schreef:
13-02-2018 21:11
Dat hier wordt gezegd door sommigen dat het haar eigen schuld is dat die foto's op internet zijn beland.

Dat is dus onzin. Of ze nou wel of niet wist van die foto's. Dat maakt niks uit.
Aan zo, snapte de link al niet. Naaktfoto’s verspreiden vind ik sowieso zielig gedrag van degenen die het doen en vreselijk voor de slachtoffers.
Yasna schreef:
13-02-2018 21:14
Eigen schuld = dikke bult.

Ik dacht dat we die jaren toch wel voorbij waren?
Als iemand drugs in je drankje heeft gekieperd of stiekem die naaktfoto's heeft genomen wil ik nog best meegaan in 't verhaal.
Maar dat zie ik dus nergens staan.

Dan is het wat mij betreft toch echt wel "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten".
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:17
Als iemand drugs in je drankje heeft gekieperd of stiekem die naaktfoto's heeft genomen wil ik nog best meegaan in 't verhaal.
Maar dat zie ik dus nergens staan.

Dan is het wat mij betreft toch echt wel "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten".

Ja zeker.

En het verhaal van de ondernemer die bestolen wordt door werknemers?
Ook eigen schuld dikke bult? Want ondernemer had kunnen weten dat dat zou kunnen gebeuren?
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:17
Als iemand drugs in je drankje heeft gekieperd of stiekem die naaktfoto's heeft genomen wil ik nog best meegaan in 't verhaal.
Maar dat zie ik dus nergens staan.

Dan is het wat mij betreft toch echt wel "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten".
Nee. Want niemand mag jou filmen zonder jouw toestemming. En jij mag van mensen basaal fatsoen verwachten, dus jij hoeft geen rekening te houden met mensen die jou filmen zonder jouw toestemming.
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:01
Ze heeft waarschijnlijk toch écht zelf die foto's laten nemen.
En ze was er toch écht zelf bij met carnaval.

Zoekt ze dan toch wel zelf.

Als ik morgen naaktfoto's van mezelf laat nemen door mijn partner, weet ik dat hij die ten allen tijde kan gebruiken.
Dat doe ik dus niet.
Net zoals ik niet in 't openbaar ga lopen rollebollen.
Als je slaapt of doucht, of je omkleed kunnen er foto's gemaakt worden.
Al dan niet door je eigen vriend. Er zijn van mij eens foto's gemaakt terwijl ik bij een vriendin logeerde, door een kennis die daar zgn op de bank sliep. Waren analoog en mislukt maar het hoeft dus niet dat het geposeerd is.
En al poseer je voor je vriendje, het blijft bizar dat hij jouw toekomst en leven ermee kam verknallen en andersom dat alleen kan bij een afwijking, of als er een dildo in zijn kont word gestopt.
Verder zal geen werkgever bij een normale foto van zijn leuter bijv iets vinden verder.
Yasna schreef:
13-02-2018 21:19
Ja zeker.

En het verhaal van de ondernemer die bestolen wordt door werknemers?
Ook eigen schuld dikke bult? Want ondernemer had kunnen weten dat dat zou kunnen gebeuren?
Dat is inderdaad als ondernemer altijd een risico dat je loopt.

Net zoals als je bijvoorbeeld een huis verhuurt en de huurder sloopt het.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:17
Als iemand drugs in je drankje heeft gekieperd of stiekem die naaktfoto's heeft genomen wil ik nog best meegaan in 't verhaal.
Maar dat zie ik dus nergens staan.

Dan is het wat mij betreft toch echt wel "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten".
Nee; je laat je open en bloot filmen als je een relatie hebt. Wat denk je nou zelf ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:17
Als iemand drugs in je drankje heeft gekieperd of stiekem die naaktfoto's heeft genomen wil ik nog best meegaan in 't verhaal.
Maar dat zie ik dus nergens staan.

Dan is het wat mij betreft toch echt wel "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten".
Vind je die jongen ook een slet omdat hij een meisje vingert in het openbaar met carnaval?
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
13-02-2018 20:57
Maakt intentie nog iets uit, TO? Ben je een slet wanneer je 30 partners hebt gehad omdat je 30 keer dacht dat je die persoon in je leven wilde hebben in plaats van (ik noem maar wat) 30 verschillende sekspartners hebt gehad omdat je wilde neuken en meer niet?

Is slet dan een oordeel over iemands beoordelingsvermogen?
Tja weet je, dat is eigenlijk niet relevant, wat wij vinden, of wat is.
Waar ik me aan erger, is dat wanneer een man iets dergelijks doet, dat men dan denkt "zijn leven zijn feestje" zoals iemand hier eerder schreef, maar dat wanneer een vrouw hetzelfde doet, men plotseling niet meer denkt 'haar leven haar feestje", maar dat ze gewoon een risee wordt, omdat ze een slet zou zijn. Ze wordt gewoon slet genoemd. Terecht of niet terecht is niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-02-2018 21:20
Dat is inderdaad als ondernemer altijd een risico dat je loopt.

Net zoals als je bijvoorbeeld een huis verhuurt en de huurder sloopt het.

Het is een risico dat de ondernemer loopt. Maar jij vindt dus ook dat het zijn eigen schuld is.

Dat is echt bizar.

Je vertrouwt iemand. Iemand maakt daar misbruik van en het is je eigen schuld. Zo werkt het niet. Gelukkig ook niet in ons rechtssysteem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven