Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 51)

26-05-2021 14:54 6558 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 167 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50
Omdat het forum ermee op ging houden geen nieuw topic gemaakt omdat het geen nut meer had en ik wel benieuwd was hoe vol deze zou zijn als Viva forum ten onder ging. Maar het forum blijft bestaan dus een nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/480074
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-07-2021 23:42
In het VK lopen de besmettingen hard op, ben benieuwd wat dat gaat worden vanaf maandag.
Dat wordt ellende. Dus mijn gok: binnen 3 weken draaien ze weer e.e.a. terug aan versoepelingen.
Solomio schreef:
16-07-2021 22:46
Het verschil tussen 1 prik Pfizer en 2 prikken Pfizer was vrij groot meen ik me te herinneren.

Maar met die Delta lijkt het nog meer uit te maken of je 1 of 2 prikken hebt gehad.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
17-07-2021 00:46
Dat wordt ellende. Dus mijn gok: binnen 3 weken draaien ze weer e.e.a. terug aan versoepelingen.
Dat hoop ik echt, dat Johnson dan de moed heeft om op zijn beslissing terug te komen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-07-2021 07:16
Dat hoop ik echt, dat Johnson dan de moed heeft om op zijn beslissing terug te komen.
Dat zeggen ze toch ook? Als de zorg overbelast raakt dan draaien ze terug. Als er een nieuwe variant komt dan draaien ze terug. Die professor die naast Johnson stond was één en al pessimisme wat besmettingen betreft, daar gaat het dus niet om. Ze gaan er van uit dat de zorg het aan kan vanwege de vaccinaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van Johnson, al lijkt dat misschien uit mijn laatste berichten. Ik zie in hun beleid echter wel een meer common sense alternatief voor wat hier gebeurt, namelijk steeds weer nieuwe redenen vinden om de maatregelen aan te houden. Die kant moeten we echt niet op gaan. Sommigen hier willen straks driedubbel gevaccineerd zijn met de allerbeste en nieuwste vaccins voordat de maatregelen versoepeld worden. Dat is het andere uiterste.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
17-07-2021 07:46
Ik ben geen fan van Johnson, al lijkt dat misschien uit mijn laatste berichten. Ik zie in hun beleid echter wel een meer common sense alternatief voor wat hier gebeurt, namelijk steeds weer nieuwe redenen vinden om de maatregelen aan te houden. Die kant moeten we echt niet op gaan. Sommigen hier willen straks driedubbel gevaccineerd zijn met de allerbeste en nieuwste vaccins voordat de maatregelen versoepeld worden. Dat is het andere uiterste.
Ja eens.
Alle reacties Link kopieren
Woops…
Voor het eerst sinds de coronauitbraak zijn er in de stad meer dan 100.000 coronabesmettingen geregistreerd. Amsterdam is de eerste stad in Nederland die door die grens heen gaat. Er zijn nu in totaal 100.183 Amsterdammers positief getest op het virus.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/289023/a ... nagevallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven