Sims

03-06-2020 19:02 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er hier mensen die Simsen? Zoja, hoe houden jullie het leuk? Ik ben op dit moment zo nu en dan Sims 4 weer aan het oppakken, maar merk dat ik me al gauw begin te vervelen. Hoe doen jullie dat?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-06-2020 20:20
Ik weet niet hoe het zit met sims 4 maar in Sims 3 moest je de gedownloade spulletjes in bepaalde mappen zetten wil het zichtbaar worden in het spel. En soms was het volgens mij ook nog zo dat je het spel opnieuw moest opstarten. Meestal zit er bij gedownloade spullen wel een readme bestand met instructies.
Ja zo werkt het wel met kleding en meubels, dat doe ik al veel.
Maar huizen zie ik nooit terug. Zal een kijken of het inderdaad wel vanuit het spel lukt.
Sims vakantie en huisdieren!!

Op vakantie kun je opdrachten vervullen. Met huisdieren (zoals paarden) kun je wedstrijden winnen en zo beter worden. Je hangt er dus echt een doel aan.

Ik speel het niet meer. Geen tijd meer voor ;)
Ik vind de Sims 4 een achteruitgang, dus ik speel Sims 3 :) Ik heb daarvan de create a world tool gedownload, heb mijn eigen wereld gemaakt en nu ben ik meer dan honderd kavels aan het bebouwen. Ik heb alle uitbreidingen en store content.

Er zijn trouwens ook een hoop "challenges" te vinden op internet, zodat je een doel hebt met spelen, ook voor de Sims 4. Legacy Challenge of Rags to Riches bijvoorbeeld. Asylum is ook geinig!

Voor alle Simmers hier... er is een nieuwe game die momenteel ontwikkeld word en het ziet er fantastisch uit. Paralives. Er staan al wat filmpjes van op YouTube
Ja Paralives!! super leuk.
Misschien mag het op het forum niet gezegd worden maar de Sims 2 is heel gemakkelijk ook te downloaden. Sims 4 ook met alle uitbreidingen maar ik vind 4 echt niks, er zitten nog zoveel rare bugs in. En de Sims hebben geen persoonlijkheid meer.
Ik wissel bouwen met gameplay af, dat houdt het leuk voor me. Ik speel Sims 4 trouwens, met alle uitbreidingen en die geven je ook wel veel mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het twijfelen om gewoon weer Sims 3 te downloaden, want merk toch dat Sims 4 mij niet echt ligt....

Maar ik zal eens kijken naar challenges. Wellicht dat ik het dan iets spannender ga vinden.
Ohhhh door dit topic krijg ik ook weer zin om te gaan Simsen!

Heb het altijd gespeeld op een PC. Nu heb ik alleen een laptop voor tekstverwerking en forummen. Werkt dus echt niet lekker daarop.

Iemand tips voor een goede PC of laptop die de Sims 3 goed kan draaien? Dus zonder haperen, langzaam zijn etc?
MISSDRAMAQUEEN schreef:
04-06-2020 12:56
Iemand tips voor een goede PC of laptop die de Sims 3 goed kan draaien? Dus zonder haperen, langzaam zijn etc?
Sims 3 is nogal moeilijk daarin, spel komt al uit 2009...

Ik heb een gaminglaptop van lenovo, ik speel het spel met alle uitbreidingen en store content. Met een aantal mods draait hij redelijk goed. De Sims engine is er eigenlijk niet voor gemaakt om met zoveel uitbreidingen ed te spelen. Mijn spel crasht nooit (dankzij de mods) maar ik heb de grafische opties niet op zn hoogst staan en soms hapert hij wel even. Ik vind het niet meer storend

Ik heb Lenovo IdeaPad L340-15IRH 81LK009HMH. Ik heb alleen begrepen dat het niet per se beter is als je een betere videokaart hebt, maar dat de Sims 3 reageer hoe hij wil...

edit: Ik had geen budget voor een dure laptop, maar nieuwere spellen die veel vragen kan ik hierop zonder haperen etc probleemloos spelen. Het ligt dus echt aan de sims
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
04-06-2020 12:38
Ik ben ook aan het twijfelen om gewoon weer Sims 3 te downloaden, want merk toch dat Sims 4 mij niet echt ligt....

Maar ik zal eens kijken naar challenges. Wellicht dat ik het dan iets spannender ga vinden.
Ik merk dat ik bouwen echt heel leuk vind in de Sims 4. Zoveel mogelijkheden! Gameplay vind ik het leukst in 2. 3 heb ik nooit gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
04-06-2020 08:31

Voor alle Simmers hier... er is een nieuwe game die momenteel ontwikkeld word en het ziet er fantastisch uit. Paralives. Er staan al wat filmpjes van op YouTube

Wauw Dankje voor de tip, ziet er zeker gaaf uit.
Ik vind de uitbreidingen bij 4 heel leuk, vooral eilandleven, die met de seizoenen en studenten. En degene met de Tinyhouses maakte het voor mij ook wel weer leuker om te spelen
Mijn dochters spelen momenteel Sims 3 op de Xbox. Vooral de oudste is fanatiek. Vandaag was ze helemaal gelukkig, want de zoon die altijd onvoldoendes haalde, had ineens al zijn huiswerk uit zichzelf gemaakt. En de baby huilt ook bijna niet meer. Heel grappig om haar zo op te zien gaan in het spel.
Niqqi schreef:
04-06-2020 12:38
Ik ben ook aan het twijfelen om gewoon weer Sims 3 te downloaden, want merk toch dat Sims 4 mij niet echt ligt....

Maar ik zal eens kijken naar challenges. Wellicht dat ik het dan iets spannender ga vinden.
Nog even een tip dan, je kan de camera-instellingen op 'Sims 3' zetten (er is daar een vinkje dat je kan aanvinken), dan werkt de camera in ieder geval veel beter. En eerlijk: ik vond het ook echt even wennen, maar nu vind ik 4 wel echt de leukste versie.
Alle reacties Link kopieren
Sims 4 is de uitgeklede versie van Sims 3 vind ik. Je kan echt geen reet vergeleken met 3.

Ik kan me eeuwig vermaken met de huisdieren uitbreiding van 3 en een heleboel mods. Ik had een eigen ranch gebouwd met mijn eigen rassen en ging ermee fokken. Ook had ik een paard omgebouwd tot koe. :lol:
GreenLadyFern schreef:
04-06-2020 13:22
Sims 3 is nogal moeilijk daarin, spel komt al uit 2009...

Ik heb een gaminglaptop van lenovo, ik speel het spel met alle uitbreidingen en store content. Met een aantal mods draait hij redelijk goed. De Sims engine is er eigenlijk niet voor gemaakt om met zoveel uitbreidingen ed te spelen. Mijn spel crasht nooit (dankzij de mods) maar ik heb de grafische opties niet op zn hoogst staan en soms hapert hij wel even. Ik vind het niet meer storend

Ik heb Lenovo IdeaPad L340-15IRH 81LK009HMH. Ik heb alleen begrepen dat het niet per se beter is als je een betere videokaart hebt, maar dat de Sims 3 reageer hoe hij wil...

edit: Ik had geen budget voor een dure laptop, maar nieuwere spellen die veel vragen kan ik hierop zonder haperen etc probleemloos spelen. Het ligt dus echt aan de sims
Ah super! Dankjewel.

Ik dacht dat dat haperen echt aan mijn laptop lag, maar het is dus Sims- eigen.. ik ga me eens verdiepen in de Lenovo die jij hebt. Nogmaals bedankt voor de uitleg!
Ja dat haperen is meer een Sims ding. Ik had het ook af en toe al voldeed mijn mac ruim aan de systeemeisen. Ik zou dus gewoon kijken naar de systeemeisen en als je huidige laptop daar aan voldoet dan moet het werken.
Sims 2 vond ik helemaal geweldig :) Echt het spel der spellen. Ik had talloze families en meerdere studentenhuizen en hield de stambomen bij in een apart bestandje om het overzicht te houden.

Sims 4 heb ik wel, maar wordt alleen door mijn kinderen gespeeld. Ik ga er niet aan beginnen, want ik heb er in deze fase van mijn leven geen tijd voor.
Ik speel al jaren en jaren Sims 2, wel met alle uitbreidingen. Heb 3 en 4 meermaals geprobeerd maar greep toch altijd weer terug naar 2.

Hoe hou ik het leuk, tja. Ik kan dat spel gewoon uren spelen. Ben ik mijn huisje/mannetje/gezinnetje zat dan begin ik gewoon weer opnieuw met een nieuw scenario.
Oja en inderdaad ook een hoop custom content downloaden.
Th∅rdis schreef:
03-06-2020 19:42
Ik vond de uitdagingen wel leuk. Beginnen als zwerver met een lege kavel, geen baan mogen nemen en een huis mogen bouwen als je x bedrag had gespaard door vissen, vioolspelen enz. Dan een baan mogen zoeken.

Zo heb ik het nooit gespeeld, maar ook wel een leuk idee, ik raak helemaal geïnspireerd. :P
madamecannibale schreef:
03-06-2020 20:51
Sinds de lockdown speel ik het ook weer zo nu en dan. Ik ben begonnen met Sims 4 maar kwam er niet echt in en ben nu weer terug gegaan naar de Sims 3. Ik vind de open stad daar in veel leuker en fiets/rijd/loop nu weer overal naartoe. Ik vind vooral de uitbreidingspakketten leuk, en bouw graag grote extravagante huizen.
Jaaa sims 3 was zoveel leuker dan sims 4. Misschien moet ik die ook weer eens downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
05-06-2020 12:06
Jaaa sims 3 was zoveel leuker dan sims 4. Misschien moet ik die ook weer eens downloaden.
Ik heb dit ook heel lang gedacht toen ik startte met 4. Bij mij bleek het een kwestie van wennen te zijn. Heb later nog eens 3 geprobeerd en er toen ook weer heel snel afgegooid omdat het me eigenlijk zo tegenviel. Maar 3 had zeker wel elementen die ik mis in 4.
Ik heb vroeger met sims 2 weleens de apocalypse challenge gedaan:

It’s the super bowl and all across the region, people are watching. The whistle blows for half time and every Sim in the city goes to use the toilet. Every single toilet in the region is flushed at the same time. The resulting drop in water pressure causes the three nuclear power plants in the area to go critical and melt down, devastating the region. Thankfully, the founder is off at college when this happens, but when he returns to start his family, he finds a very different world he must survive in.

https://simslegacychallenge.com/sims-ch ... nge-rules/
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
06-06-2020 10:34
Ik heb dit ook heel lang gedacht toen ik startte met 4. Bij mij bleek het een kwestie van wennen te zijn. Heb later nog eens 3 geprobeerd en er toen ook weer heel snel afgegooid omdat het me eigenlijk zo tegenviel. Maar 3 had zeker wel elementen die ik mis in 4.
Heel herkenbaar. Ontzettend veel Sims 3 gespeeld en daarna veel 4.. kwam laatst 3 tegen en deze op de laptop gezet en gespeeld, was er alleen snel klaar mee. Zo gewend aan 4 dat ik 3 minder fijn vind nu.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
06-06-2020 10:47
Ik heb vroeger met sims 2 weleens de apocalypse challenge gedaan:

It’s the super bowl and all across the region, people are watching. The whistle blows for half time and every Sim in the city goes to use the toilet. Every single toilet in the region is flushed at the same time. The resulting drop in water pressure causes the three nuclear power plants in the area to go critical and melt down, devastating the region. Thankfully, the founder is off at college when this happens, but when he returns to start his family, he finds a very different world he must survive in.

https://simslegacychallenge.com/sims-ch ... nge-rules/
Ik was dus helemaal niet bekend met die challenges, is helemaal nieuw voor mij. Maar wat veel op die site. Leuke uitdaging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven