Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Timetraveler schreef:
08-03-2019 21:13
Maar jij vindt het dus normaal dat een volwassen man in een bed slaapt met jonge kinderen/jongetjes? Of geloof jij dat dat verzonnen is?
Nee, ik geloof niet dat dat verzonnen is maar ik heb van meerdere bronnen begrepen dat dat wel wat genuanceerder lag dan hoe dat klinkt: dat het niet zozeer om 1 bed ging en niet eens het bed van MJ zelf was maar dat het om een soort ruimte ging waar ze dan met zijn allen een soort pyjamafeestje hadden. En volgens mij hoorde ik de Robsons dat net in de docu zelf ook weer vertellen.

Ik weet zeker dat Michael Jackson in een bed sliep met meerdere jonge kinderen. Ik vind dat bizar en ook echt een enorme error of judgment van zijn kant. Ik heb overigens ook van meerdere bronnen begrepen dat na de afgekochte aantijgingen van de Chandlers diverse mensen uit zijn eigen kamp vonden dat hij dat niet meer zou moeten doen, en dat ook Lisa Marie er regelmatig ruzie met hem over had gehad. Al die mensen zeggen hetzelfde: dat hij zo verbolgen was over die aantijgingen en zo woest dat mensen konden denken dat hij kinderen zou misbruiken dat hij uit een soort extreme koppigheid het juist ging doen. En ik denk dat dat wel waar is want ik heb ook over andere zaken meermaals gehoord dat hij zo in elkaar zat.
Am Yisrael Chai!
Ik geloof ze NIET.
Tot het moment dat ze over het misbruik begonnen, volstrekt geloofwaardig verhaal, dan van het ene op het andere moment getuigenissen van hardcore seks.
Wtf?
Ik was benieuwd naar dat gedeelte in het verhaal dat het aannemelijk zou maken dat het gebeurd is, een inleiding, een overgang, maar dat ontbreekt volledig.
Nu dan de volgende foto's van toen goed bekijken, of de jochies er ook ongelukkiger uit gingen zien...
ditte_ schreef:
08-03-2019 21:31
Ik geloof ze. Ik vind dit vergelijkbaar met seksueel misbruik in de kerk. Er hangt zoveel schaamte en stigma en geef het slactoffer de schuld omheen. Vergeet niet dat dit hun de rest van hun leven achtervolgt omdat ze deze documentaire hebben gemaakt. Iedereen weet wat je is overkomen als kind en heeft er een mening over.

Het eerdere ontkennen valt door bovenstaande ook te verklaren, het gaat wel om Michael Jackson he, je moet stevig in je schoenen staan om daar tegenop te boksen.
Dit dus. Die mensen hadden ook macht. Stonden in 'contact' met god. Niemand zou ze geloven. Idem met zo een wereldster. MJ werd in die tijd echt aanbeden, hij was de king of pop, hij was een god. Je bent een klein kind, natuurlijk houd je je mond. Ik vind het ontzettend dapper dat ze hier nu mee naar buiten komen.
Ik vind het ontzettend schokkend.
Wat een vreselijk mens is dat geweest.
welk moeder laat haar kind met een volwassen man in een bed slapen terwijl zij ook in de flat is ?

werkelijk welk moeder zou dat doen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Bladaaneenboom schreef:
08-03-2019 21:36
Dit dus. Die mensen hadden ook macht. Stonden in 'contact' met god. Niemand zou ze geloven. Idem met zo een wereldster. MJ werd in die tijd echt aanbeden, hij was de king of pop, hij was een god. Je bent een klein kind, natuurlijk houd je je mond. Ik vind het ontzettend dapper dat ze hier nu mee naar buiten komen.
Inderdaad, het is heel moedig dat ze hun verhaal durven te doen. Welke reden ze hier nu dan ook voor hebben. Ik vind het zo vergelijkbaar met mannen van 60 die ooit lang geleden misbruikt zijn door een priester en nu pas hun verhaal durven doen.

Waarom zou je zulke heftige details in een documentaire gaan vertellen terwijl je de rest van je leven nooit meer van het stigma en de hoon afkomt. Daar staat mijns inziens geen geldprijs tegenover.
Wat er ook gebeurd is, het zijn misselijkmakende verhalen.
Bladaaneenboom schreef:
08-03-2019 21:26
Was helemaal niet van plan dit te kijken. Wat is dit erg zeg.
Dat is ook de bedoeling van deze mannen/ docu.
Wel 4 uur lang zelfs.

Er bestaan goede acteurs die heel geloofwaardig overkomen.
Ted bundy was er bv ook een fantastisch leugenaar.

Wat deze mannen zeggen zal ze eea opleveren.
Mj is al weer bijna 10 jaar geleden overleden, wordt weer tijd voor de kassa en aandacht.
Zulke zieke figuren heb je.
mamsvan schreef:
08-03-2019 21:39
welk moeder laat haar kind met een volwassen man in een bed slapen terwijl zij ook in de flat is ?

Het is Michael Jackson he, king of pop, ik kan me goed voorstellen dat iedereen zich zeer zeer vereerd voelde dat hij uberhaupt een minuut aandacht aan ze gaf.
Laten we even niet vergeten dat in de montage ook veel gedaan wordt om het 'verhaal' zo te brengen zoals makers het over willen brengen.
Men kan proberen zo neutraal mogelijk te zijn en zoveel mogelijk kanten te belichten en men kan het tegenovergestelde doen: vooral een indrukwekkend en emotioneel verhaal willen laten zien. Of er iets tussenin. ;-)

We wèten niet hoeveel en hoe er is geknipt en geplakt.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 21:42
0.99% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
08-03-2019 21:16
Dat lijkt me toch niet, want dat heeft MJ zelf verteld op beeld tijdens een intervieuw. Was heel normaal als je van elkaar houd. Niets geks aan.

Net als de liefdesverklaringen aan die jongens elke keer. Staat op beeld en band.

Dat alleen is al creepy genoeg.

Was dat het interview met Bashir? MJ vond ik toen al weirdo. Op de vraag of hij een nosejob had gedaan ontkende hij ten stelligste. Begon te trillen, wilde overtuigen maar toen zag je al dat het een man was met een zieke geest. Zijn manier van overtuigen klopte niet.
Vergeetmenietje1980 schreef:
08-03-2019 21:34
Wat ik niet snap, Wade Robson beweerde sinds 2013 dat ook hij als kind seksueel is misbruikt door de zanger. Echter was hij tijdens de Gavin Arvizo rechtszaak in 2005 één van de belangrijkste getuigen voor de verdediging van Michael Jackson. Hij verklaarde toen niet misbruikt te zijn en geen verdachte zaken te hebben meegemaakt in Neverland, Jackson's landgoed.

Hij was niet een van de belangrijkste getuigen, hij was DE belangrijkste getuige. En destijds al volwassen. (En vandaag heb ik gehoord dat hij toen een relatie met Britney Spears had, maar dat terzijde. )

En denk even logisch na: Tom Mesereau is een van de beste strafpleiters van Amerika. Michael Jackson wordt door een aantal van de grootste zakenmensen uit de entertainmentindustrie omschreven als extreem intelligent, zakelijk sluw en een keiharde onderhandelaar. Ik vind die omschrijvingen geloofwaardig want je wordt heus niet de meest succesvolle artiest uit de geschiedenis als je een onnozel ei bent.

Waarom zouden twee kennelijk zeer slimme mensen in vredesnaam het risico nemen een van hun grootste slachtoffers als kroongetuige voor de verdediging te laten optreden?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
08-03-2019 21:35
Nee, ik geloof niet dat dat verzonnen is maar ik heb van meerdere bronnen begrepen dat dat wel wat genuanceerder lag dan hoe dat klinkt: dat het niet zozeer om 1 bed ging en niet eens het bed van MJ zelf was maar dat het om een soort ruimte ging waar ze dan met zijn allen een soort pyjamafeestje hadden. En volgens mij hoorde ik de Robsons dat net in de docu zelf ook weer vertellen.

Ik weet zeker dat Michael Jackson in een bed sliep met meerdere jonge kinderen. Ik vind dat bizar en ook echt een enorme error of judgment van zijn kant. Ik heb overigens ook van meerdere bronnen begrepen dat na de afgekochte aantijgingen van de Chandlers diverse mensen uit zijn eigen kamp vonden dat hij dat niet meer zou moeten doen, en dat ook Lisa Marie er regelmatig ruzie met hem over had gehad. Al die mensen zeggen hetzelfde: dat hij zo verbolgen was over die aantijgingen en zo woest dat mensen konden denken dat hij kinderen zou misbruiken dat hij uit een soort extreme koppigheid het juist ging doen. En ik denk dat dat wel waar is want ik heb ook over andere zaken meermaals gehoord dat hij zo in elkaar zat.
Mijn hemel, dringt het wel tot je door wat je zelf schrijft?

Over alles wat je nu schrijft: hoe kun je het dan toch hebben over harde bewijzen van onschuld?
Zeven jaar oud. Zo klein.
Psycho pedo die je leven overneemt. En de enigen die je zouden kunnen beschermen, je ouders, laten het ook afweten. Verblind door de roem.
ditte_ schreef:
08-03-2019 21:40
Het is Michael Jackson he, king of pop, ik kan me goed voorstellen dat iedereen zich zeer zeer vereerd voelde dat hij uberhaupt een minuut aandacht aan ze gaf.
mijn zoon is idolaat over messi als messi zou vragen of die bij hem in bed mag slapen zeg ik NEE
geen een goede moeder laat dat toe,
waar is die vader trouwens ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Sommige reacties hier.. ik quote nog even Louis Theroux:

"If you can’t see that Michael Jackson was a paedophile after watching [Leaving Neverland director] Dan Reed’s film you are being wilfully blind. And if you are campaigning against it you are actively colluding in the silencing of victims.”
Hij zei juist wel dat hij zijn neus had laten doen. Hij zei dat ie dat alleen maar 1 x had laten doen en verder niets. Wat natuurlijk ook niet klopt, maar ook niemand zijn zaken zijn.
ditte_ schreef:

Waarom zou je zulke heftige details in een documentaire gaan vertellen terwijl je de rest van je leven nooit meer van het stigma en de hoon afkomt. Daar staat mijns inziens geen geldprijs tegenover.
Nou, als je er 1,2 miljard aan kunt overhouden kan ik meer dan voldoende mensen bedenken die nog wel erger ook in een docu willen vertellen.
Am Yisrael Chai!
mamsvan schreef:

Dezelfde moeder die haar zoon bij de priester achter laat of in de tent bij de scoutleider of onder de douche met de voetbaltrainer. Het zijn predators.

Nu worden we daar godzijdank veel meer voor gewaarschuwd.
Ik vond dat in zo'n voorstukje wat ze eerder lieten zien al en nu ook: die Wade ziet er gewoon uit alsof ie liegt dat ie barst. Dat heb ik met James minder.
Such fun!1
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2019 22:17
Reden: op de man
99.16% gewijzigd
permis schreef:
08-03-2019 21:36
Ik vind het ontzettend schokkend.
Wat een vreselijk mens is dat geweest.
En dat is nu juist het meest complexe aan deze materie, vooral voor de slachtoffers: dat zijn daden vreselijk waren, maar dat hij misschien wel helemaal geen vreselijk mens wás. Dat ze het fijn met hem hadden, dat het ook fijn voelde.
MJ was natuurlijk een man die totaal buiten de werkelijkheid leefde. Je kunt je afvragen of hij zelf wel wist wat hij aanrichtte, mocht dit waar zijn.
fashionvictim schreef:
08-03-2019 21:43
Nou, als je er 1,2 miljard aan kunt overhouden kan ik meer dan voldoende mensen bedenken die nog wel erger ook in een docu willen vertellen.
Vertel.
ldp schreef:
08-03-2019 21:41
Mijn hemel, dringt het wel tot je door wat je zelf schrijft?

Over alles wat je nu schrijft: hoe kun je het dan toch hebben over harde bewijzen van onschuld?
ik snap niet wat je bedoelt? Ik heb toch helemaal niks over bewijzen geschreven?
Am Yisrael Chai!
Bladaaneenboom schreef:
08-03-2019 21:45
Vertel.
je zit er nu naar 2 te kijken. Maar kom op, er worden moorden gepleegd voor een tientje uit een kassa, dan ga je nu insinueren dat niemand een potje wil liegen in een film voor 1,2 miljard? Voor 1,2 miljard vermoorden mensen hun eigen moeder nog.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven