Entertainment alle pijlers

Obese RTL4

23-09-2011 00:05 2902 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd van herhalingen is weer voorbij. Dit keer een programma met Wendy van Dijk, maar wie weet is het te pruimen.

De WHO denkt dat overgewicht in 2015 het grootste gezondheidsprobleem wereldwijd is.

In Nederland lijden 50.000 mensen aan een ernstige vorm van obesitas. Het is bijna onmogelijk hier vanaf te komen. De kans op vroeg overlijden is groot. Zelfs de simpelste handelingen zijn een probleem.

In het nieuwe programma Obese zie je hoe zes mensen met ernstig overgewicht de strijd tegen de kilo's aangaan. Ze krijgen professionele hulp om te proberen van alle overtollige kilo's af te komen.

Obese is vanaf 2 oktober elke zondag om 20:00 uur te zien bij RTL 4.

Ik ga kijken

Totaal aantal stemmen: 79

Ja (54%)
Nee (16%)
Wendy van Dijk, nee dank je (29%)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ben ik trouwens de enige die die personal trainer, Romilo (?) wel een lekker ding vind?
quote:lolie1977 schreef op 09 oktober 2011 @ 21:31:

Ik wil ook een eigen trainer die mij smorgens meeneemt om te sporten,zodat ik mijn 10 kilo kwijtraak .Je kunt ook jezelf bij je lurven pakken. Ik zou niet wachten op een ander om me te helpen als ik jou was. Kwestie van motivatie, en die komt niet van een trainer....
Waarom gelijk zo'n belerend antwoord? Mij lijkt zo'n personal trainer ook heerlijk. Heeft niets met motivatie te maken. Wel mee het feit dat ik alleen sporten saai vind en ik denk dat een personal trainer je helpt je grenzen te verleggen.
Sorry als het belerend overkomt, dat is niet de bedoeling. Ik bedoel alleen dat je, als je gaat wachten op een ander om je te helpen, je je lot in de handen van die ander legt. Als je echt 10 kilo kwijt wilt, zul je zelf uit je stoel moeten komen, wachten totdat iemand je gaat helpen kan heel lang duren. Natuurlijk is het makkelijk om aan het handje genomen te worden, maar ik vind persoonlijk het hebben van geen hulp geen excuus om iets aan je gezondheid te doen. Echte motivatie komt nl van binnen uit, en als je die niet voelt zul je dus je hele leven bij de hand genomen moeten worden, anders val je terug.
Overigens zal een personal trainer niet minder belerend zijn dan ik
Ehh, als je een personal trainer wilt dan neem je er toch 1? Niet goedkoop, maar als je het echt wilt en je laat er wat andere dingen voor kan het best natuurlijk. Geen betere investering dan in je eigen gezondheid. Ik heb er ook al maanden 1 en ben er blij mee (en 10 kilo afgevallen).
quote:Cici25 schreef op 10 oktober 2011 @ 00:54:

Ben ik trouwens de enige die die personal trainer, Romilo (?) wel een lekker ding vind?

Nee.

Je bent niet de enige, bedoel ik.

Ik moet wat kilo's aankomen, maar dat lukt niet al te best (puur psychisch hoor). Misschien lukt het als Radmilo (zo heet ie, heb het even opgezocht) me komt helpen....? Samen uit eten, dat soort zaken
Wederom een heel sympathieke kandidaat, leuke vrouw. Wel ongelooflijk dat iemand zichzelf zo wegcijfert. Volgens mij wou zij ook gewoon niet aan zichzelf denken. Door het dik zijn had ze gewoon nergens meer plezier in voor zichzelf, dus...laat maar.

En Romilo vond ik ook een leuke vent hoor. Ook zo grappig hoe hij soms de dingen zei: 'kom op meid' en 'Veel te dik en geen conditie' enzo. Zo lekker direct.
quote:Lotte35 schreef op 10 oktober 2011 @ 11:19:

[...]

Nee.

Je bent niet de enige, bedoel ik.

Ik moet wat kilo's aankomen, maar dat lukt niet al te best (puur psychisch hoor). Misschien lukt het als Radmilo (zo heet ie, heb het even opgezocht) me komt helpen....? Samen uit eten, dat soort zaken

Hahaha, dat wil ik ook wel! Maar ik moet juist afvallen. Desondanks zie ik etentjes met Radmilo toch zeer zitten!

Wat zou hij nou eigenlijk kosten?
quote:Vicky schreef op 10 oktober 2011 @ 11:29:

Volgens mij wou zij ook gewoon niet aan zichzelf denken. Door het dik zijn had ze gewoon nergens meer plezier in voor zichzelf, dus...laat maar.Ja dat. En ik verbaasde me ook over haar 'kapsel'. Een soort bloempotjongenskoppie. Echt zo seksloos. En net als haar lijf straalde dat sekloze kapsel een totaal gebrek aan liefde en aandacht voor zichzelf uit.
quote:Vicky schreef op 10 oktober 2011 @ 11:29:

Wederom een heel sympathieke kandidaat, leuke vrouw. Wel ongelooflijk dat iemand zichzelf zo wegcijfert. Volgens mij wou zij ook gewoon niet aan zichzelf denken. Door het dik zijn had ze gewoon nergens meer plezier in voor zichzelf, dus...laat maar.

Het klinkt altijd zo mooi, moeder de vrouw die alles doet voor man en kinderen. Maar het is ook gemakzucht, niet aan jezelf werken, niet nadenken over wat je zelf wilt en kunt in het leven. Je richten op anderen levert een duim omhoog van je omgeving op, althans zij leek mij te leven in een omgeving met veel huisvrouwen die alles doen voor het gezin. Maar uitiendelijk komt de confrontatie met jezelf toch wel. Vond het leuk om te zien dat ze moest rusten na het sporten en in de tuin ging liggen. Manlief was dit duidelijk niet gewend. Die wil dat moeder de vrouw kookt, zorgt en meewerkt op de boerderij. Vrouwen die voor zichzelf opkomen, tijd voor zichzelf nemen, is hij niet gewend. Raar eigenlijk, dat man en kinderen verwachten dat moeder alles doet. Grote zonen in huis! Maar zij heeft dit ook zo ver laten komen.
Tja, eigenlijk vind ik dat die man ook wat meer quality time voor zichzelf moet opeisen. Ik neem aan dat ze samen de boerderij hebben/runnen. Het leek mij niet zo dat zij ieder 50/50 de boerderij doen en dat zij nog 100% het huishouden erbij doet. Zij doet minder boerderij. Ik kreeg tijdens het programma de indruk (en ook van enkele reacties hier) dat zij wel minder tijd mag gaan besteden aan boerderij/huishouden terwijl de man hetzelfde moet blijven doen. Wat ook niet kan want wat zij minder doet moet hij meer doen.

Verder kreeg ik niet de indruk dat de zonen veel in huis of boerderij doen. Ik begrijp best dat ze nog school zitten of met vrienden afspreken, sporten etc maar iets meer inbreng in huishouden en evt boerderij zou moeten kunnen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb gisteravond met stomme verbazing gekeken hoe iemand in 300 dagen zóvéél kan afvallen. Kan niet anders dan dat dit met een héél strak schema en een héél streng dieet is gegaan. Het wekte bij mij zelfs de indruk dat die vrouw een groot deel van de dag besteedde aan het afvallen door afwisselend sporten en rusten. Ik ben een paar jaar geleden 12 kilo afgevallen maar daar heb ik net zo lang over gedaan! Met een gezond dieet en elke dag een uur flink lopen, ging dat makkelijk en het is er ook af gebleven. Maar dit dieet en sportschema is wel even heel wat anders. Ik vraag me dus af hoe het verder gaat met deze vrouw als dit superstrenge dieet/leefwijze voorbij is. Ik hoop echt dat ze daarna ook nog gedurende langere tijd een hele goede begeleiding krijgt om dit gewicht te stabiliseren en een gewoon leven terug te krijgen waarin ze voldoende tijd en aandacht overhoudt voor zichzelf en haar gezin. Ik heb diep respect voor deze afvallers die zich zo hebben ingezet dat ze zóveel zijn afgevallen in zo'n korte tijd! Die discipline om zóveel te sporten dag in dag uit.... pffff En bovendien moeten deze mensen ook nog een eetverslaving de baas worden. Ik heb diep respect!

Ik ben blij dat ik een hond heb die me dwingt om elke dag flink te wandelen want als ik die niet had.....
quote:Cici25 schreef op 10 oktober 2011 @ 00:54:

Ben ik trouwens de enige die die personal trainer, Romilo (?) wel een lekker ding vind? Haha nee hoor, ik durfde het niet te zeggen maar ik vind Radmilo ook een aantrekkelijke vent!!
quote:marianko schreef op 10 oktober 2011 @ 15:53:

Ik ben een paar jaar geleden 12 kilo afgevallen maar daar heb ik net zo lang over gedaan!

Lijkt me ook iets gezonder.

Natuurlijk is het knap wat ze heeft gepresteerd, maar ik kan me gewoon níet voorstellen dat dit gewicht er ook af blijft.

Wat ik trouwens miste in het programma, is hoeveel ze eigenlijk at, voordat ze begon met lijnen. Want daar ben ik toch wel donders benieuwd naar. Ik bedoel; ze runde een gezin en daarbij ook nog een boerderij, maar kreeg blijkbaar tóch nog veel meer binnen dan ze verbrandde. Dat moet dan wel enorm veel eten zijn geweest.

Als je dan opeens op een zeer strak schema wordt gezet, is het niet zo gek dat je afvalt als een jekko.

Desondanks knap wat ze heeft gedaan. Het vergt veel doorzettingsvermogen, zeker als je zoveel lichamelijke tegenslag te verwerken krijgt. Ik hoop voor haar dat ze op gewicht blijft, en dat die huidoperaties goed uitpakken. Want daar schrok ik ook van zeg....... Ik vraag me af of dat minder was geweest als ze langzamer gewicht was verloren.
Wat ik vooral vind.. is dat deze programma's vooral laten zien hoeveel en hoe de personen sporten (denk ook aan 'I used to be fat' van MTV). Dat sporten geloof ik prima. Maar ik ben ook wel benieuwd wat ze precies allemaal moeten eten en hoeveel op een dag..dat zie je een stuk minder terug.
Wat ik trouwens tot nu toe mis in het programma is de lengte van de deelnemers. Vind het altijd interessant om te weten hoe lang iemand is bij een bepaald gewicht.
Ik vind dat ze het psychische gedeelte er achter en hoe nu verder gaan nu de kilo's er af zijn te weinig / helemaal niet laten zien.
quote:Cici25 schreef op 11 oktober 2011 @ 14:39:

Wat ik trouwens tot nu toe mis in het programma is de lengte van de deelnemers. Vind het altijd interessant om te weten hoe lang iemand is bij een bepaald gewicht.Tot nu toe was dat te zien bij de weegmomenten. Op de weegschaal stond bij Danny 1m92 bij het allereerste weegmoment en bij die vrouw 1m76 bij het tweede of derde weegmoment. Het wordt niet expliciet genoemd.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 11 oktober 2011 @ 15:19:

[...]

Tot nu toe was dat te zien bij de weegmomenten. Op de weegschaal stond bij Danny 1m92 bij het allereerste weegmoment en bij die vrouw 1m76 bij het tweede of derde weegmoment. Het wordt niet expliciet genoemd.

Oh dat heb ik helemaal niet gezien joh. Hmmm volgende keer moet ik dus even wat beter opletten

Ik had haar trouwens wel langer verwacht. Want tijdens het programma zei ze steeds dat ze sowieso al groot was en daarmee doelde ze volgens mij op haar lengte. Nu ben ik zelf maar 1.58m, dus voor mij is 1.76m wél erg lang. Maar even los daarvan is dat niet erg groot toch...
quote:swanlady schreef op 11 oktober 2011 @ 14:32:

Wat ik vooral vind.. is dat deze programma's vooral laten zien hoeveel en hoe de personen sporten (denk ook aan 'I used to be fat' van MTV). Dat sporten geloof ik prima. Maar ik ben ook wel benieuwd wat ze precies allemaal moeten eten en hoeveel op een dag..dat zie je een stuk minder terug.Veel groenten en weinig koolhydraten. Ze moest het brood laten staan zei ze.
Ik snap eigenlijk wel dat die boer niet met haar mee kon eten. Die redt het toch niet op een salade?
quote:_avril_ schreef op 10 oktober 2011 @ 11:41:

[...]

Het klinkt altijd zo mooi, moeder de vrouw die alles doet voor man en kinderen. Maar het is ook gemakzucht, niet aan jezelf werken, niet nadenken over wat je zelf wilt en kunt in het leven. Je richten op anderen levert een duim omhoog van je omgeving op, althans zij leek mij te leven in een omgeving met veel huisvrouwen die alles doen voor het gezin. Maar uitiendelijk komt de confrontatie met jezelf toch wel. Vond het leuk om te zien dat ze moest rusten na het sporten en in de tuin ging liggen. Manlief was dit duidelijk niet gewend. Die wil dat moeder de vrouw kookt, zorgt en meewerkt op de boerderij. Vrouwen die voor zichzelf opkomen, tijd voor zichzelf nemen, is hij niet gewend. Raar eigenlijk, dat man en kinderen verwachten dat moeder alles doet. Grote zonen in huis! Maar zij heeft dit ook zo ver laten komen.Ik heb meerdere collega's die zo in het leven staan. Vraag ze hoe hun weekend is geweest, en ze vertellen uitsluitend verhalen over hun kinderen. Ze leven via hun kinderen en doen weinig aan hun uiterlijk. Ik heb er zelfs eentje die zich schuldig voelt als ze een avondje weg is, bv. om te sporten, want daar heeft het gezin 'last van'.
quote:marianko schreef op 10 oktober 2011 @ 15:53:

Ik heb gisteravond met stomme verbazing gekeken hoe iemand in 300 dagen zóvéél kan afvallen. Kan niet anders dan dat dit met een héél strak schema en een héél streng dieet is gegaan. Het wekte bij mij zelfs de indruk dat die vrouw een groot deel van de dag besteedde aan het afvallen door afwisselend sporten en rusten. Ik ben een paar jaar geleden 12 kilo afgevallen maar daar heb ik net zo lang over gedaan! Met een gezond dieet en elke dag een uur flink lopen, ging dat makkelijk en het is er ook af gebleven. Maar dit dieet en sportschema is wel even heel wat anders. Ik vraag me dus af hoe het verder gaat met deze vrouw als dit superstrenge dieet/leefwijze voorbij is. Ik hoop echt dat ze daarna ook nog gedurende langere tijd een hele goede begeleiding krijgt om dit gewicht te stabiliseren en een gewoon leven terug te krijgen waarin ze voldoende tijd en aandacht overhoudt voor zichzelf en haar gezin. Ik heb diep respect voor deze afvallers die zich zo hebben ingezet dat ze zóveel zijn afgevallen in zo'n korte tijd! Die discipline om zóveel te sporten dag in dag uit.... pffff En bovendien moeten deze mensen ook nog een eetverslaving de baas worden. Ik heb diep respect!

Ik ben blij dat ik een hond heb die me dwingt om elke dag flink te wandelen want als ik die niet had.....

Duh!

Daar gaat het programma om; met een strak en zwaar schema in 300 dagen de helft van je gewicht af te vallen.

Ik mis de diepgang in het programma een beetje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kijken de HH.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven