het grote muffin/cupcaketopic!

19-07-2009 11:36 352 berichten
Alle reacties Link kopieren

Althans, dat hoop ik dan...dat het een groot cupcaketopic wordt! Voor mensen met weinig baktalent zoals ik een uitkomst want wat zijn ze makkelijk te maken en wat zien ze er vaak leuk uit!

Mijn favorieten op het moment: de pindakaas-snickervariant:

Je voegt aan het standaardmuffinrecept ( of zo'n pakje van dr oetker) 6 eetlepels pindakaas toe en 3 gehakte snickers en je hebt echt ontzettend slecht voor de gezondheid maar o zo lekkere muffins!

Gisteren ging ik een grotere uitdaging aan door citroenmuffins te maken. Ik heb eerst standaard muffins gemaakt, deze laten afkoelen en tijdens het afkoelen de citroenvulling gemaakt.

Citroenvulling:

35 g maizena

150 g suiker

1 grote eieren

3grote eierdooiers

25 g boter, in blokjes

het sap van 2 citroenen

Roer de maizena met 50ml water glad. Voeg dan nog 225 ml water en de suiker toe en breng al roerende met een garde tegen de kook aan totdat de suiker is opgelost en de saus bindt. Klop in een andere kom de eieren en dooiers los en voeg ze al kloppend toe aan de maizenasaus. Breng het al roerende aan de kook en laat 1 minuut zachtjes koken. Neem de pan van het vuur en voeg boter, een snuf zout, 100 ml citroensap (deze heb ik aangevuld uit een flesje) en laat de boter smelten. Nog even doorroeren en laten afkoelen.

Als je muffins zijn afgekoeld hol je ze een beetje uit en schenk je voorzichtig met een lepeltje de citroenvulling erin. Dat het er niet heel mooi uitziet maakt niet uit want daar doe je gewoon een toefje citroenbotercreme overheen!

Ik maak mn botercreme eigenlijk altijd op gevoel: wat zachte roomboter, flink wat poedersuiker en dan maar proeven totdat ik het lekker vind smaken. Een flinke scheut citroensap erbij en mooie toefjes maken om je citroencupcake helemaal af te maken!

Wat zijn jullie favorieten?
Bedankt dames.

Het is voor mij een beetje uit de hand gelopen hobby. Ook taarten maak ik vaak met marsepein, erg leuk..

Choca ik heb de Sesamstraat met marsepein gemaakt. Ik bestel mijn marsepein altijd via internet. Ik weet niet of ik hier de link mag geven?
quote:Virginia_11 schreef op 05 november 2009 @ 09:57:

Choca ik heb de Sesamstraat met marsepein gemaakt. Ik bestel mijn marsepein altijd via internet. Ik weet niet of ik hier de link mag geven?

Gaaf!

Volgens mij dat wel. Er worden ook links gezet naar restaurants, pannen, beautyproducten etc. Of je vermomt het een beetje. De link maar met spaties ertussen.

Ik ben ook wel benieuwd. Ben (was?) meer van de taarten, maar ga dit ook eens proberen.
Volgens mij zijn er niet zoveel online verkopers van marsepein. Maar als je op de volgende link kijkt vind je echt enorm veel

Is dit ook die jij bedoelde Virginia? (volgens mij zag ik jou cakejes daar ook voorbij komen op niet vond ze toen al leuk)

klik
Leuke site. Gelijk toegevoegd aan mijn favorieten!
Emmetje dat is de site inderdaad

Thee k ben ook meer van de taarten, maar af en toe cupcakes maken vind ik ook errrug leuk.
Bedankt!!! Ziet er leuk uit allemaal...
Mijn zusje is dol op bakken en nu heb k haar voor haar verjaardag een cupcake recepten boek gegeven. Voor de kerst wil ik daar op voort borduren en wil ik haar wat bsismateriaal geven. Ze heeft al een hele lading koekjesvormpjes en van pa en ma krijgt ze een deegroller waarmee je vormpjes kunt maken.

Maar wat zou ik voor de rest nog kunnen kopen. Ik heb de site van de leukste taarten al ontdekt en er staat zeer veel op, dus ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik dacht in elk geval een kleurstof en marsepijn, maar wat nog meer?

En nog een vraagje bij de site van de leukste taarten hoe wordt je bestelling bezorgd, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze kan zien waar het pakketje vandaan komt.
En als ik kleurstof koop welke moet ik dan hebben? Ik vind zo'n wilton basisset wel handig, maar zijn ze ook handig in gebruik?
Ontdek net op die site dat verzendkosten 5 euro zijn en dat vind ik iets te gek voor een kadootje dat 15 euro gaat kosten. Ik had begrepen dat ik voor kleurstof bij de toko kan kijken, maar waar kopen jullie je marsepijn?
Ben een leek...wat betreft de muffin en de cupkeek haha.

Heb vorige week met zoon van man muffins gebakken met kant en klaarmix van honig. Heb ze in de vormpjes gedaan en op de bakplaat gezet. Met de goede temperatuur en baktijd in acht nemende waren ze toch een klein beetje verbrand nadat ze uit de oven kwamen (aan de onderkant)

Verder hebben we ze nog geglazuurd en versierd dus dat mocht de pret niet drukken.

Ik had zelf al gedacht om de volgende keer bakpapier op de bakplaat te leggen of zo'n muffinblik te kopen...andere tips zijn uiteraard ook welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vadaag bij de toko geslaagd voor voedselkleurstof maar marsepein kan ik nergens vinden. Tenminste bij de bakker hebben ze alleen 1:2 en de mijne probeerde me wel wijs te maken dat je die ook heel goed voor cupcakes kunt gebruiken (waarom gebruikt meneer dan zlf 1:3 voor zijn gebak) maar ik heb overal gelezen dat je echt beter 1:3 of 1:4 kunt hebben.Maar nu, waar zou ik dit kunnen vinden in de randstad. Ik ga het namelijk niet bestellen bij de leukste taarten want dan ben ik meer geld kwijd aan verzendkosten dat dat de marsepein kost en dat vind ik belachelijk.
Waar woon je precies in de randstad Varuca?

1:2 marsepein raad ik je idd niet aan. Kleurstof van de toko overigens ook niet, dat gaat een grote plakboel worden met marsepein.
Waar woon je precies in de randstad Varuca?

1:2 marsepein raad ik je idd niet aan. Kleurstof van de toko overigens ook niet, dat gaat een grote plakboel worden met marsepein.
Hoi,

Zelf bak ik ook graag, maar haal veel producten bij molens in mijn omgeving die allerlei soorten meel enz verkopen. Daar vekopen ze ook marsepein/icing tubes etc. Misschien zit er wel een molen bij jou in de buurt. Ik heb even ter illustratie een linkje geplaatst van een molen in Rotterdam. (is niet bedoeld als reclame).

http://shop.3kleur.nl/webwinkel_(via_tn ... EDCE816B34
Ik weet niet waar je precies woont in de Randstad, maar op de Rijneke Boulevard in Zoeterwoude (naast Leiden) zit een grote hobbyzaak die veel spullen heeft om cupcakes en taarten te maken en te versieren. Als ze iets niet op voorraad hebben willen ze het graag voor je bestellen!

Of anders zit er iemand in 's-Gravenzande die workshops geeft en ook een klein winkeltje ernaast heeft. Zij heeft ook een site: workshops. de leukste taarten

Ik moet me altijd erg inhouden om niet allemaal van die leuke dingen te kopen
Ik woon vlakbij haarlem. Tja de kleurstof van de toko is nu al gekocht. Maar las ooke cht overal dat je daar moest wezen, maar ach is bedoeld als kadootje dus als't niks is kan ze altijd andere halen.

Molen, daar heb ik nog niet eens aangedacht. Er zit er hier wel één in de buurt, maar net op de site gekeken en ze verkopen helaas geen marsepein.
Dat is jammer Varuca, maar wellicht kunnen zij het wel bestellen voor je? Die molen van mij heeft een samenwerkingsverband met andere molen qua inkoop en andere producten misschien kan de moolenaar het wel bestellen voor je (op tijd). Ik woon niet in de omgeving van jou dus kan je niet goed helpen met adresjes daar. Succes met zoeken.
In elkm geval bedankt.

Maar nu is mijn zusje na de laatste keer bladeren opeens heel enthousiast over rolfondant, maar das volgens mij nog moeilijker in de winkel te vinden dan goede marsepein. Ach desnoods maak ik gewoon een paketje met leuke benodigdheden en dan mag ze zelf achter de marsepein of iets dergelijks aan gaan.
bij ons hebben ze op de markt (notenkraam) ook marsepein, het hele jaar door en dat is heel goed te doen voor cupcakes gebruik het zelf ook altijd.

Ik wil zelf voor mn zoontje die binnenkort 2 word, een taart maken en dan in dezelfde stijl cupcakes voor de kids die komen.

Hij heeft niet enorm favoriete figuren ofzo. Ik vind bv de sesamstraat figuren erg leuk en bumba ook, maar ja ze zijn voor hem.

Iemand ene leuk idee?
welke verhoudingen zijn dat kraaltje?
Vanmorgen een heerlijk recept gevonden voor Blueberrymuffins, Vooral het laagje erboven op maakt ze zo lekker!

Ik heb diepvries bosbessen van AH gebruikt, ik weet niet of dat precies hetzelfde is maar ze zijn echt heerlijk:

Recept

Ingredients

1 1/2 cups all-purpose flour

3/4 cup white sugar

1/2 teaspoon salt

2 teaspoons baking powder

1/3 cup vegetable oil

1 egg

1/3 cup milk

1 cup fresh blueberries

1/2 cup white sugar

1/3 cup all-purpose flour

1/4 cup butter, cubed

1 1/2 teaspoons ground cinnamon

( In grammen:

190 g all-purpose flour

150 g white sugar

3 g salt

9 g baking powder

80 ml vegetable oil

1 egg

80 ml milk

145 g fresh blueberries

100 g white sugar

40 g all-purpose flour

55 g butter, cubed

3 g ground cinnamon)

Directions

Preheat oven to 400 degrees F (200 degrees C). Grease muffin cups or line with muffin liners.

Combine 1 1/2 cups flour, 3/4 cup sugar, salt and baking powder. Place vegetable oil into a 1 cup measuring cup; add the egg and enough milk to fill the cup. Mix this with flour mixture. Fold in blueberries. Fill muffin cups right to the top, and sprinkle with crumb topping mixture.

To Make Crumb Topping: Mix together 1/2 cup sugar, 1/3 cup flour, 1/4 cup butter, and 1 1/2 teaspoons cinnamon. Mix with fork, and sprinkle over muffins before baking.

Bake for 20 to 25 minutes in the preheated oven, or until done.
Ladies!

Een heel stom bakvraagje hier, maar wat is het verschil tussen bloem en zelfrijzend bakmeel??

Ik had namelijk nog twee pakken bakmeel in de kast staan en toen zag ik dat er bloem in het recept moest, dus heb ik dacht maar gekocht. Maar later twijfelde ik, had ik toch niet zelfrijzend bakmeel kunnen gebruiken???
in zelfrijzend bakmeel zit bakpoeder verwerkt. In bloem niet... Er zit echt verschil in het gebruik

Zelfr. bakmeel gebruik je bijvoorbeeld voor cake e.d.

500 gram gewone bloem met een zakje bakpoeder erdoor is hetzelfde als zelfrijzend bakmeel.
Je kan ook dit proberen om te decoreren.

http://www.deleukstetaart ... oreren:Marshmallowfondant

Ik heb het al bij cupcakes en taarten gedaan. Het is even een kliederboel, maar wanneer het klaar is heb je er plezier van.
De nieuwe hype zijn macaroons...ook zo leuk en kleurig en lekker...het lukt me alleen echt niet om die echt mooi te maken. Gisteren is t me voor t eerst gelukt om een eiwit stijf te kloppen ( jaja, ware keukenprinses ben ik ahum) dus euvel 1 is verholpen, maar toch zijn t misbakseltjes geworden haha.

Heeft iemand hier een superrecept voor macaroons?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven