Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

zaterdag 28 september 2019 om 16:29
Maar waarom moeten mensen zich verantwoorden wanneer ze dat NIET doen?RMJ schreef: ↑24-09-2019 15:23Juist omdat ik een keer per week inkoop heb ik eigenlijk altijd wel iets extra's op voorraad, nl de maaltijd voor de volgende dag(en). Alleen op de avond voordat ik boodschappen ga doen is het een beetje lastig.
Ben ik wel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om exact afgemeten te kopen en te koken. Ik kan lang niet alles in exact de portie die ik nodig heb kopen. Bovendien de ene dag heb je meer honger dan de andere dag. Alleen daarom heb ik altijd al extra in huis, zodat er bij honger nog een boterham, portie extra pasta, salade, eitje, fruit, soepje oid gemaakt kan worden. Met die extraatjes kan ik ook wel een voorgerecht of een wat uitgebreider toetje creeren. Dan kan je makkelijk 1 of 2 personen extra te eten geven.

zaterdag 28 september 2019 om 16:36
Next time.........hem laten vertrekken. Eventueel terugkeren na het avondeten. Of niet.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑25-09-2019 09:32Nee ik heb niet een extra maaltijd voor een veelvraat als ik voor 4 personen kook. Dus het is lomp als je eerlijk zegt niet genoeg eten te hebben? Ok![]()
En had ook eigenlijk geen zin om mijn eten in te vriezen, dat is inderdaad niet zo lekker. Ik wilde dat hij wegging toen ik zei dat er niet genoeg te eten was, zoals ieder normaal denkend mens ook zou doen, kan je verwachten als je onaangekondigd op de stoep staat. En niet dat hij een pizza’s ging bestellen, of dus eigenlijk een pizza voor hem alleen en die voor de neus van mijn kinderen ging opeten. Ik wilde rustig kunnen eten met mijn gezin. Die pizza kan hij thuis ook wel eten, zonder mijn schema in de war te schoppen.
Heb er nou wel genoeg van, een ander doet het zo en ik doe het zo. Heb daar gewoon geen zin in onverwacht, punt.
Duidelijk zijn hoor.

zaterdag 28 september 2019 om 16:37
Jij vast! Zou eens tijd worden zeg!Lucifer2018 schreef: ↑25-09-2019 17:42Jezus, echt al 200x geweest deze discussie. En het heeft niks met gierigheid te maken. En er is ook nog een apart topic over aangemaakt...is het nu klaar zeg.
Iemand nog een echt gierigs iets meegemaakt?

zaterdag 28 september 2019 om 16:45
Ik ben de laatste tijd zuinig met mijn Viva-time. Ben niet zo veel actief geweest recent en lees zo nu en dan bij, echter nooit vele pagina’s tellende topics in een ruk, dus wel in verschillende dagen. Daardoor kom ik elke keer tot het inzicht dat er weer tal van pagina’s zijn bijgeschreven en de rij aan nog ongelezen pagina’s gelijk of zelfs langer is geworden.
Wel gezellig op de momenten dat ik dan wel tijd neem om te lezen.
Wel gezellig op de momenten dat ik dan wel tijd neem om te lezen.

zaterdag 28 september 2019 om 17:24
Dat zal wel nog gieriger gevonden worden hier

zaterdag 28 september 2019 om 17:38
Met zus vandaag gaan winkelen in M’tricht. We rijden de parkeergarage uit (ondergrondse Vrijthof) als zus ineens van achteren wordt aangetikt door de auto achter ons die echt zowat letterlijk bumper aan bumper aanreed. Dus auto’s aan de kant, gegevens werden netjes uitgewisseld. Mijn zus vraagt op een gegeven ogenblik: “Maar schoot u dan van het rempedaal?” Nee zegt de man. “Parkeren hier kost een fortuin en als je maar dicht genoeg kunt aanrijden blijft die slagboom open staan”.
Hij reed in een dikke Lexus van hooguit een maand oud. Dat vond ik toch best een gierige actie.
Hij reed in een dikke Lexus van hooguit een maand oud. Dat vond ik toch best een gierige actie.
zaterdag 28 september 2019 om 18:20
Die gun je toch dat de slagboom een keer boven op zijn dak terecht komtlemoos2 schreef: ↑28-09-2019 17:38Met zus vandaag gaan winkelen in M’tricht. We rijden de parkeergarage uit (ondergrondse Vrijthof) als zus ineens van achteren wordt aangetikt door de auto achter ons die echt zowat letterlijk bumper aan bumper aanreed. Dus auto’s aan de kant, gegevens werden netjes uitgewisseld. Mijn zus vraagt op een gegeven ogenblik: “Maar schoot u dan van het rempedaal?” Nee zegt de man. “Parkeren hier kost een fortuin en als je maar dicht genoeg kunt aanrijden blijft die slagboom open staan”.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 28 september 2019 om 18:23
Wat een zieligerd. En nu zeker een paar treden omlaag in de no-claim.lemoos2 schreef: ↑28-09-2019 17:38Met zus vandaag gaan winkelen in M’tricht. We rijden de parkeergarage uit (ondergrondse Vrijthof) als zus ineens van achteren wordt aangetikt door de auto achter ons die echt zowat letterlijk bumper aan bumper aanreed. Dus auto’s aan de kant, gegevens werden netjes uitgewisseld. Mijn zus vraagt op een gegeven ogenblik: “Maar schoot u dan van het rempedaal?” Nee zegt de man. “Parkeren hier kost een fortuin en als je maar dicht genoeg kunt aanrijden blijft die slagboom open staan”.
Bovendien, als je niet betaald hebt en je trucje werkt niet, wat doe je dan?
zaterdag 28 september 2019 om 18:28
Uitstappen, naar de auto's achter je kijken alsof je echt , sorry, vergeten bent te betalen. Naar de betaalautomaat en dan terug langs een hele rij auto's, die gewoon op jou moeten wachten. En die mensen dan maar hopen dat hun uitrijtijd niet verlopen is. Maar ja dat is dan niet jouw schuldminnimouse schreef: ↑28-09-2019 18:23Wat een zieligerd. En nu zeker een paar treden omlaag in de no-claim.
Bovendien, als je niet betaald hebt en je trucje werkt niet, wat doe je dan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 28 september 2019 om 21:10
Ha dat dacht een vriend van ons ook te kunnen doen, hij had dat namelijk ook een keer gehoord. Mooi dat hij een paar weken/maanden later een boete van een paar honderd euro in zijn brievenbus had liggen. Schijnbaar gebeurd het heel vaak bij die bepaalde parkeergarage en er waren dus camera’s geplaatst. Nou dan heb je dus even 10 euro parkeergeld bespaard.lemoos2 schreef: ↑28-09-2019 17:38Met zus vandaag gaan winkelen in M’tricht. We rijden de parkeergarage uit (ondergrondse Vrijthof) als zus ineens van achteren wordt aangetikt door de auto achter ons die echt zowat letterlijk bumper aan bumper aanreed. Dus auto’s aan de kant, gegevens werden netjes uitgewisseld. Mijn zus vraagt op een gegeven ogenblik: “Maar schoot u dan van het rempedaal?” Nee zegt de man. “Parkeren hier kost een fortuin en als je maar dicht genoeg kunt aanrijden blijft die slagboom open staan”.
zaterdag 28 september 2019 om 21:53
Ooh echt wát een manier van denken.. onvoorstelbaar, zou niet in me opkomen.
volgende keer nummerbord noteren!
Never stop making wishes♡

zaterdag 28 september 2019 om 22:56
Nee die man erkende gelijk schuld, sorry sorry enzo. Heeft ook direct zijn kaartje gegeven en gegevens (en mijn zus is wel zo leip dat ze ook nog om een ID vraagt om te checken). Daar kan ik niets van zeggen, hij kroop gelijk door het stof.
Maar gewoon dat je een auto van bijna een ton onder je kont hebt hangen maar een maximale dagkaart (50,-) is dan te duur.
zaterdag 28 september 2019 om 23:00
lemoos2 schreef: ↑28-09-2019 22:56Nee die man erkende gelijk schuld, sorry sorry enzo. Heeft ook direct zijn kaartje gegeven en gegevens (en mijn zus is wel zo leip dat ze ook nog om een ID vraagt om te checken). Daar kan ik niets van zeggen, hij kroop gelijk door het stof.
Ooh kijk eens aan!
Maar gewoon dat je een auto van bijna een ton onder je kont hebt hangen maar een maximale dagkaart (50,-) is dan te duur.
Ja echt hè
Never stop making wishes♡

zaterdag 28 september 2019 om 23:17
Je hebt dan wel een bak van een ton onder je gat, maar god weet hoe je eraan komt.
Voor 't zelfde geld betaalt ie dat ding in 10 à 15 jaar af, moet ie elke dag brood met pindakaas eten of is ie notoir oplichter.
(Kaartjes kan je rustig zelf laten drukken en er gelijk wat op zetten.)
Let's hope dat ie zijn verzekering niet verzonnen heeft en dat er wel betaald wordt.
Voor 't zelfde geld betaalt ie dat ding in 10 à 15 jaar af, moet ie elke dag brood met pindakaas eten of is ie notoir oplichter.
Let's hope dat ie zijn verzekering niet verzonnen heeft en dat er wel betaald wordt.
zaterdag 28 september 2019 om 23:21
In Nederland vul je samen een schadeformulier in en de zus heeft om zijn ID gevraagd.Marnamai schreef: ↑28-09-2019 23:17Je hebt dan wel een bak van een ton onder je gat, maar god weet hoe je eraan komt.
Zal dus wel kloppen.

zaterdag 28 september 2019 om 23:26
Hoezo een oudje?
Een schadeformulier is altijd leeg en dat vul je dus samen in.

zaterdag 28 september 2019 om 23:29
Man heeft altijd een blanco exemplaar in zijn auto.minnimouse schreef: ↑28-09-2019 23:26Hoezo een oudje?
Een schadeformulier is altijd leeg en dat vul je dus samen in.
Maar kan goed dat daar al 5 jaar in ligt.
Dat wil dus niet zeggen dat zijn verzekering betaald is dit jaar.
En verzekering niet betaald = verzekering betaalt de schade niet.
En dan moet je maar hopen dat er bij de eigenaar van die nieuwe kar nog geld over is om de schade te dokken.
Of dat die auto niet op naam van 't bedrijf staat en die vent eigenlijk geen cent heeft.
En dan gaat dus het geld halen / krijgen waar je recht op hebt eeuwen duren.
Ik schrik van weinig bij gierigaards.
zaterdag 28 september 2019 om 23:46
Ik beweer ook helemaal niet dat je aan de hand van een schadeformulier kan zien of de verzekering wel of niet betaald is.Marnamai schreef: ↑28-09-2019 23:29Man heeft altijd een blanco exemplaar in zijn auto.
Maar kan goed dat daar al 5 jaar in ligt.
Dat wil dus niet zeggen dat zijn verzekering betaald is dit jaar.
En verzekering niet betaald = verzekering betaalt de schade niet.
En dan moet je maar hopen dat er bij de eigenaar van die nieuwe kar nog geld over is om de schade te dokken.
Of dat die auto niet op naam van 't bedrijf staat en die vent eigenlijk geen cent heeft.
En dan gaat dus het geld halen / krijgen waar je recht op hebt eeuwen duren.
Ik schrik van weinig bij gierigaards.
Als iemand niet verzekert is kun je die persoon bellen en kom je er niet uit, dan haal je de Politie erbij.
zondag 29 september 2019 om 03:06
Dit is wel weer heel vergezocht.Marnamai schreef: ↑28-09-2019 23:17Je hebt dan wel een bak van een ton onder je gat, maar god weet hoe je eraan komt.

woensdag 2 oktober 2019 om 09:00
Een kennis die uit het niets 18 mensen in een groepsapp gooit, omdat ze een duur cadeau wil kopen voor haar vriend zijn verjaardag. Daar is niks mis mee, ware het niet dat ze van ons per persoon een bijdrage wil, dus van mijn vriend en mij en alle stelletjes apart. Dat vind ik opzich al vreemd. De helft van de mensen zien of spreken haar vriend bovendien amper 1-2 keer per jaar, dus we zijn alleen goed om mee te betalen en krijgen ook nooit een cadeau van hun terug. Naar mijn mening is dat al gierig.
Maar toen ik het ging uitrekenen, kwam ik er achter dat ze dan ruim het bedrag bij elkaar zou hebben en zelfs €25,- zal overhouden!
Van dat geld zou ze wel iets van chocolade erbij halen zei ze.. Komt er dus op neer dat we veel te veel betalen voor een cadeau en ze zelf geen enkel eigen geld erin hoeft te steken en nog winst maakt ook.
Je kan je vast wel voorstellen dat ik daar opstandig van word en uit principe eigenlijk weiger mee te doen.
Maar toen ik het ging uitrekenen, kwam ik er achter dat ze dan ruim het bedrag bij elkaar zou hebben en zelfs €25,- zal overhouden!

Je kan je vast wel voorstellen dat ik daar opstandig van word en uit principe eigenlijk weiger mee te doen.

woensdag 2 oktober 2019 om 09:13
Eigenlijk? Of echt?Brownietaart schreef: ↑02-10-2019 09:00Een kennis die uit het niets 18 mensen in een groepsapp gooit, omdat ze een duur cadeau wil kopen voor haar vriend zijn verjaardag. Daar is niks mis mee, ware het niet dat ze van ons per persoon een bijdrage wil, dus van mijn vriend en mij en alle stelletjes apart. Dat vind ik opzich al vreemd. De helft van de mensen zien of spreken haar vriend bovendien amper 1-2 keer per jaar, dus we zijn alleen goed om mee te betalen en krijgen ook nooit een cadeau van hun terug. Naar mijn mening is dat al gierig.
Maar toen ik het ging uitrekenen, kwam ik er achter dat ze dan ruim het bedrag bij elkaar zou hebben en zelfs €25,- zal overhouden!Van dat geld zou ze wel iets van chocolade erbij halen zei ze.. Komt er dus op neer dat we veel te veel betalen voor een cadeau en ze zelf geen enkel eigen geld erin hoeft te steken en nog winst maakt ook.
woensdag 2 oktober 2019 om 09:19
Gewoon zeggen dat je al iets hebt gehaald. Klaar!Brownietaart schreef: ↑02-10-2019 09:00Een kennis die uit het niets 18 mensen in een groepsapp gooit, omdat ze een duur cadeau wil kopen voor haar vriend zijn verjaardag. Daar is niks mis mee, ware het niet dat ze van ons per persoon een bijdrage wil, dus van mijn vriend en mij en alle stelletjes apart. Dat vind ik opzich al vreemd. De helft van de mensen zien of spreken haar vriend bovendien amper 1-2 keer per jaar, dus we zijn alleen goed om mee te betalen en krijgen ook nooit een cadeau van hun terug. Naar mijn mening is dat al gierig.
Maar toen ik het ging uitrekenen, kwam ik er achter dat ze dan ruim het bedrag bij elkaar zou hebben en zelfs €25,- zal overhouden!Van dat geld zou ze wel iets van chocolade erbij halen zei ze.. Komt er dus op neer dat we veel te veel betalen voor een cadeau en ze zelf geen enkel eigen geld erin hoeft te steken en nog winst maakt ook.
Kreeg op mijn werk een mail of ik wilde lappen voor een cadeau van een jubilerende collega. Niet als in: goh, we willen iets cadeau doen en we zaten aan x bedrag pp te denken. Wie doet er mee?! Nee maar: wil iedereen X bedrag overmaken voor cadeau collega? Mijn gegevens...

Mijn eigen vriend mag al geen beslissingen nemen over mijn portemonnee, dus...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 2 oktober 2019 om 09:24
Wanneer je je premie niet betaald, wordt binnen een maand de dekking ingetrokken. Dan hoef je nog maar een weekje wachten voor je de eerste boete van de RDW binnen hebt à €450. Premie betalen is vele malen goedkoper.