Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
donderdag 3 oktober 2019 om 16:54
O heerlijk, zelfgebakken koekjes. Ik vind dat soort dingen juist lief en over nagedacht

donderdag 3 oktober 2019 om 17:06
Daantje1970 schreef: ↑02-10-2019 10:32Ik heb laatst ook zoiets gedaan toen mijn vriend 60 werd. Iedereen mocht het bedrag wat ie zelf wilde betalen en de rest zou ik bijleggen. Uiteindelijk was het veel meer dan ik had verwacht en heb ik dus dat cadeau gekocht en van het geld dat er over bleef heb ik nog iets anders gekocht en zelf heb ik dan nog een apart cadeau gekocht. Zo was ie behoorlijk verwend, maar is wel al het geld opgegaan aan het cadeau. Ik hoef daar toch zelf niet aan te verdienen zeg, wat een onzin.
Is dat iets nieuws? Als mijn vriend jarig is ga ik geen app aanmaken en vragen om bijdrages. Heb dit nooit meegemaakt nog. Ik geef hem zelf wat leuks, en ieder moet het maar voor zichzelf weten wat ie doet.
donderdag 3 oktober 2019 om 17:33
Ik werk op kantoor en daar is geen kantine en er zijn weinig lunchmogelijkheden in de buurt. Dus heb altijd brood (vaak in de vriezer), beleg, fruit e.d. in het keukentje liggen. Vaak neem ik een foodcontainer met iets mee en ik ben gul met delen: voor 5 man soep meenemen of zo.
Maar er is 1 collega die 'niet luncht' en nooit iets meeneemt maar wel rustig mijn/anderen hun eten (stiekem) opeet. Hij gaat daar zo ver in dat hij rustig het laatste blokje smeerkaas neemt en de lege doos weer in de koelkast zet. Vraag me of je een boterham mag, dan zeg ik ja. Maar ik word razend als ik lunch denk te hebben en dat blijkt dus niet meer zo te zijn.
Ik heb hem er al vaak op aangesproken en dan ontkent hij eerst en gaat het daarna even goed, maar al heel snel pak ik toch weer mis. Geen idee of het gierigheid of luiheid is. Het is in elk geval stelen en onbeschoft. Ik heb hem afgelopen week een officiële waarschuwing gegeven en dat vond hij 'er ver over'. Nou ik niet dus want het verziekt de sfeer in het team.
Maar er is 1 collega die 'niet luncht' en nooit iets meeneemt maar wel rustig mijn/anderen hun eten (stiekem) opeet. Hij gaat daar zo ver in dat hij rustig het laatste blokje smeerkaas neemt en de lege doos weer in de koelkast zet. Vraag me of je een boterham mag, dan zeg ik ja. Maar ik word razend als ik lunch denk te hebben en dat blijkt dus niet meer zo te zijn.
Ik heb hem er al vaak op aangesproken en dan ontkent hij eerst en gaat het daarna even goed, maar al heel snel pak ik toch weer mis. Geen idee of het gierigheid of luiheid is. Het is in elk geval stelen en onbeschoft. Ik heb hem afgelopen week een officiële waarschuwing gegeven en dat vond hij 'er ver over'. Nou ik niet dus want het verziekt de sfeer in het team.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

donderdag 3 oktober 2019 om 17:57
Zo’n gierige jatter (want dat is het gewoon, hij steelt voedsel) zou ik een poets bakken. Smeerkaas in de koelkast zetten die ver over de datum is bijvoorbeeld. Of appelsap in een glazen fles: appelsap verdunnen tot 1:3 met water en een scheutje azijn erin. Metalen dopje er weer netjes op klemmen.
En dan roepen: “Jongens, wie heeft mijn urinemonster opengemaakt? Dat moet ik vandaag inleveren bij de huisarts!”
En dan roepen: “Jongens, wie heeft mijn urinemonster opengemaakt? Dat moet ik vandaag inleveren bij de huisarts!”
donderdag 3 oktober 2019 om 17:59
Dan zou ik echt erin plassen.....(wel mijn fatsoenlijke collega's dat vertellen, zodat zij zich niet verslikken.)lemoos2 schreef: ↑03-10-2019 17:57Zo’n gierige jatter (want dat is het gewoon, hij steelt voedsel) zou ik een poets bakken. Smeerkaas in de koelkast zetten die ver over de datum is bijvoorbeeld. Of appelsap in een glazen fles: appelsap verdunnen tot 1:3 met water en een scheutje azijn erin. Metalen dopje er weer netjes op klemmen.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:02
lemoos2 schreef: ↑03-10-2019 17:57Zo’n gierige jatter (want dat is het gewoon, hij steelt voedsel) zou ik een poets bakken. Smeerkaas in de koelkast zetten die ver over de datum is bijvoorbeeld. Of appelsap in een glazen fles: appelsap verdunnen tot 1:3 met water en een scheutje azijn erin. Metalen dopje er weer netjes op klemmen.
Haha, leuk dit. Wat een raar persoon, zeg. Terecht dat hij nu een officiele waarschuwing heeft gekregen nadat je hem vaak gewaarschuwd hebt. Ben benieuwd of het nu echt over is. Ik zou best eens willen weten hoe zo iemand denkt, wat hem nu aanzet tot dit gedrag.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:04
Honger.Blijenvrij schreef: ↑03-10-2019 19:02Haha, leuk dit. Wat een raar persoon, zeg. Terecht dat hij nu een officiele waarschuwing heeft gekregen nadat je hem vaak gewaarschuwd hebt. Ben benieuwd of het nu echt over is. Ik zou best eens willen weten hoe zo iemand denkt, wat hem nu aanzet tot dit gedrag.
En te lui om zijn bek open te trekken om een boterham te vragen.
(Laat staan zijn eigen eten mee te nemen.)
En waarschijnlijk loopt ie nu in zijn hele vriendenkring idioot / zielig te doen dat ie voor "amper 1 stukje smeerkaas" een verwittiging aan zijn been heeft.
donderdag 3 oktober 2019 om 19:14
Dit denk ik ook. Eerder dan gierigheid. Maar het komt natuurijk wel gierig over als je altijd van een ander eet en zelf nooit iets meebrengt. Hij is ook de eerste om - nadat ik een lunchvergadering gehad heb met externe gasten - de kamer binnen te stampen terwijl ik afscheid van mijn gasten neem, om de overgebleven broodjes te pakken en al naar binnen te schuiven terwijl hij mijn kamer uitloopt. Gestampte boer is het.Marnamai schreef: ↑03-10-2019 19:04Honger.
En te lui om zijn bek open te trekken om een boterham te vragen.
(Laat staan zijn eigen eten mee te nemen.)
En waarschijnlijk loopt ie nu in zijn hele vriendenkring idioot / zielig te doen dat ie voor "amper 1 stukje smeerkaas" een verwittiging aan zijn been heeft.
oudblond wijzigde dit bericht op 03-10-2019 19:41
1.21% gewijzigd
donderdag 3 oktober 2019 om 19:18
Ik ben zo klaar met dat gedrag dat ik bij de volgende gelegenheid opnieuw officieel waarschuw. En na 3 keer zet ik een procedure in om hem te ontslaan. Hij is 63 en is al 8 jaar een medewerker. En al 8 jaar... Maar afgelopen tijd werd het gewoon extreem vaak dat er dingen verdwenen waren. Twee weken geleden waren al mijn krentenbollenBlijenvrij schreef: ↑03-10-2019 19:02Haha, leuk dit. Wat een raar persoon, zeg. Terecht dat hij nu een officiele waarschuwing heeft gekregen nadat je hem vaak gewaarschuwd hebt. Ben benieuwd of het nu echt over is. Ik zou best eens willen weten hoe zo iemand denkt, wat hem nu aanzet tot dit gedrag.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:19
Ik zou hem er voor laten betalen ook. Had hem, in zijn eigen tijd uiteraard, naar de winkel gestuurd om nieuw eten te gaan halen. Wat een eikel zeg.Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:18Ik ben zo klaar met dat gedrag dat ik bij de volgende gelegenheid opnieuw officieel waarschuw. En na 3 keer zet ik een procedure in om hem te ontslaan. Hij is 63 en is al 8 jaar een medewerker. En al 8 jaar... Maar afgelopen tijd werd het gewoon extreem vaak dat er dingen verdwenen waren. Twee weken geleden waren al mijn krentenbollendie in de vriezer zaten 'weg'. En lag er bij lunchtijd nog 1 plakje kaas van de 200 gram die ik 's ochtends -voor op die krentenbollen - in de koelkast gelegd had.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:24
Daar moet je dan 63 voor zijn geworden om zo'n eikel-gedrag te vertonen?
Ik verwacht zoiets van een 25-jarige die net alleen woont en zijn voedsel-voorraden thuis niet kan inschatten ("verdorie, het brood en de kaas is weer op en de winkel is net dicht").
Niet van iemand die tegen zijn pensioen aanloopt.
Zijn vrouw zal lachen als ie hier straks ontslagen om wordt.
Hoe steek je overigens zowat een heel pak krentenbollen of zowat een heel pak kaas in je holle kies zonder dat het opvalt?
Ik verwacht zoiets van een 25-jarige die net alleen woont en zijn voedsel-voorraden thuis niet kan inschatten ("verdorie, het brood en de kaas is weer op en de winkel is net dicht").
Niet van iemand die tegen zijn pensioen aanloopt.
Zijn vrouw zal lachen als ie hier straks ontslagen om wordt.
Hoe steek je overigens zowat een heel pak krentenbollen of zowat een heel pak kaas in je holle kies zonder dat het opvalt?
donderdag 3 oktober 2019 om 19:27
Dit is trouwens niet lullo maar het vriendje dat lullo 'binnengehaald' heeft en waarmee hij dus ook zijn andere vuile zaakjes deelt.
donderdag 3 oktober 2019 om 19:28
Waarom verbaasd het me niet dat die twee vriendjes zijn

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 3 oktober 2019 om 19:32
Marnami: Ik had al even niet in de vriezer gekeken maar wist dat ik er de week ervoren 6 krentenbollen in gelegd had. Kan goed zijn dat hij de hij elke dag een krentenbol gepakt heeft. Het lege zakje lag nog in de vriezer
En het keukentje zit beetje verstopt om de hoek naast het sanitairblok. Daar heeft niemand 'zicht' op en je hoort mensen goed aankomen lopen als je in de keuken staat.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:51
Niemand hoeft zich daarvoor te verantwoorden, daar wordt ook niet om gevraagd.Ttroeteltje schreef: ↑28-09-2019 16:29Maar waarom moeten mensen zich verantwoorden wanneer ze dat NIET doen?
Maar er wordt wel in twijfel getrokken waarom dat is. En geen voorraad is gewoon ongeloofwaardig. Rijst, pasta, aardappels, bloemkool, vlees. Of je moet echt per gram bij de slager, groenteboer etc bestellen óf je hebt gewoon wat over. Er is echt niemand die iedere dag 2 aardappels koopt of 1 gr rijst.
Ik ben niet degene die je quote maar ik trek het geen voorraad verhaal wel in twijfel. Dan heb je gewoon geen zin in visite, bent gierig of kan gewoon echt niet koken.
Iig niet gastvrij, en daar ging het om, of je gastvrij bent of niet.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:56
Heeft die man niet een één of ander psychisch probleem?Oudblond schreef: ↑03-10-2019 19:32Marnami: Ik had al even niet in de vriezer gekeken maar wist dat ik er de week ervoren 6 krentenbollen in gelegd had. Kan goed zijn dat hij de hij elke dag een krentenbol gepakt heeft. Het lege zakje lag nog in de vriezerEn het keukentje zit beetje verstopt om de hoek naast het sanitairblok. Daar heeft niemand 'zicht' op en je hoort mensen goed aankomen lopen als je in de keuken staat.
donderdag 3 oktober 2019 om 19:56
Nee maar je kunt delen wat je hebt of een tosti maken, omeletje. Het gaat om het welkom laten zijn. Niet gastvrij om iemand weg te sturen.
Eten uitstellen en een borrel inschenken met blokjes kaas kan ook nog.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:57
donderdag 3 oktober 2019 om 19:59
Simpel gezegd ben jij dus ongastvrij én lomp. En dus past die vriend prima bij je, net zo lompLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑25-09-2019 09:32Nee ik heb niet een extra maaltijd voor een veelvraat als ik voor 4 personen kook. Dus het is lomp als je eerlijk zegt niet genoeg eten te hebben? Ok![]()
En had ook eigenlijk geen zin om mijn eten in te vriezen, dat is inderdaad niet zo lekker. Ik wilde dat hij wegging toen ik zei dat er niet genoeg te eten was, zoals ieder normaal denkend mens ook zou doen, kan je verwachten als je onaangekondigd op de stoep staat. En niet dat hij een pizza’s ging bestellen, of dus eigenlijk een pizza voor hem alleen en die voor de neus van mijn kinderen ging opeten. Ik wilde rustig kunnen eten met mijn gezin. Die pizza kan hij thuis ook wel eten, zonder mijn schema in de war te schoppen.
Heb er nou wel genoeg van, een ander doet het zo en ik doe het zo. Heb daar gewoon geen zin in onverwacht, punt.

Denk echt dat het een reactie op jouw houding was hoor.
Als je gewoon een eitje had gebakken of gezegd pak maar een boterham had hij vast die pizza niet besteld.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:00
Nou inderdaad deze discussie hebben we uitgemolken hoor.