Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

woensdag 25 september 2019 om 23:50
Sarcastisch is niet het goede woord denk ik. Maar een beetje vaag doen over een tikkie is typisch een manier om het subtiel te laten zitten. Ik denk dan ook dat hij nooit van plan was om die tikkie daadwerkelikk te sturen.COtweepuntnul schreef: ↑25-09-2019 19:28Nou ken ik hem niet zo goed, maar dat denk ik niet eigenlijk. Als het sarcastisch was dan mag ie daar wel op oefenen
(Het is zijn volste recht om een tikkie te sturen natuurlijk, laat dat duidelijk zijn).
Niet gierig dus

donderdag 26 september 2019 om 07:55
Ligt er helemaal aan. Als ik ergens op een rommelmarkt zou zijn en een boekje zou zijn waarvan ik weet dat mijn nichtje dat superleuk zou vinden, zou ik het ook kopen.
Ik vind mijn schoonmoeder gierig in haar tijd en moeite voor mijn kinderen. Ze koopt nooit cadeautjes voor hun verjaardagen, maakt altijd geld over. Ook als ze een bepaalde wens hebben. Wat dat is nu eenmaal makkelijker en hoeft ze er geen moeite voor te doen (haar eigen woorden). Daarnaast komen ze ook bijna nooit langs, de laatste keer is 1,5 jaar geleden. Niet omdat er ruzie is, maar gewoon omdat het gedoe is en je dan even niets voor jezelf kan doen. Mijn schoonmoeder werkt nog 1,5 dag per week, mijn schoonvader werkt niet meer.
Het is het tegenovergestelde van mijn eigen ouders. Mijn ouders kopen graag iets voor ons of onze kinderen waarvan ze weten dat we dat leuk vinden. Ze vinden het leuk om bij ons te komen en genieten ervan om bij elkaar te zijn.
donderdag 26 september 2019 om 08:39
Ik zou willen dat mijn schoonmoeder geld overmaakte. Ze komt nu altijd aanzetten met cadeaus die totaal ongepast zijn voor een kind of van ellende al uitelkaar vallen of cadeaus die in haar ogen leuk zijn maar niet hetgeen is wat kind heeft gevraagd.Miranda_86 schreef: ↑26-09-2019 07:55
Ik vind mijn schoonmoeder gierig in haar tijd en moeite voor mijn kinderen. Ze koopt nooit cadeautjes voor hun verjaardagen, maakt altijd geld over. Ook als ze een bepaalde wens hebben. Wat dat is nu eenmaal makkelijker en hoeft ze er geen moeite voor te doen (haar eigen woorden). Daarnaast komen ze ook bijna nooit langs, de laatste keer is 1,5 jaar geleden. Niet omdat er ruzie is, maar gewoon omdat het gedoe is en je dan even niets voor jezelf kan doen. Mijn schoonmoeder werkt nog 1,5 dag per week, mijn schoonvader werkt niet meer.
Het is het tegenovergestelde van mijn eigen ouders. Mijn ouders kopen graag iets voor ons of onze kinderen waarvan ze weten dat we dat leuk vinden. Ze vinden het leuk om bij ons te komen en genieten ervan om bij elkaar te zijn.
We’re all mad here

donderdag 26 september 2019 om 12:27
De tante van mijn man komt altijd met 2e (3e, 4e) hands meuk aan.
Vieze boeken, duidelijk al meermalen gelezen voor je verjaardag.
Een mottige, ooit door iemand zelfgebreide, trui van de kringloop voor mijn verse baby.
En dit allemaal niet omdat ze geen geld heeft. Ze wil het alleen niet (aan ons) uitgeven.
Ik zal wel verwend zijn maar ik heb liever geen kado dan vieze oude meuk die ik toch weg doe.
Een mottige, ooit door iemand zelfgebreide, trui van de kringloop voor mijn verse baby.
En dit allemaal niet omdat ze geen geld heeft. Ze wil het alleen niet (aan ons) uitgeven.
Ik zal wel verwend zijn maar ik heb liever geen kado dan vieze oude meuk die ik toch weg doe.
donderdag 26 september 2019 om 13:20
ik vind niet perse als je bulkt van het geld dat je dan bijv je kind/nicht/whatever een pony/xbox weet ik het cadeau moet doen.
Ik ben ook niet perse tegen 2e hands, als het maar heel en schoon is. En geen kleding dat je smaak niet is en veel te groot of te klein.
Als iemand mijn kinderen een 2e hands boekje geeft, waarvan ik weet dat ze dat boekje fantastisch vinden, kan mij dacht echt niet schelen wat de waarde ervan is.
Ik ben ook niet perse tegen 2e hands, als het maar heel en schoon is. En geen kleding dat je smaak niet is en veel te groot of te klein.
Als iemand mijn kinderen een 2e hands boekje geeft, waarvan ik weet dat ze dat boekje fantastisch vinden, kan mij dacht echt niet schelen wat de waarde ervan is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 26 september 2019 om 13:51
Dat snap ik wel. Het moet wel een beetje netjes zijn natuurlijk. En hygiënisch.Hexx schreef: ↑26-09-2019 12:27De tante van mijn man komt altijd met 2e (3e, 4e) hands meuk aan.
Maar een cadeau hoeft niet per se duur (of splinternieuw) te zijn, ook al heb je wel (veel) geld.
donderdag 26 september 2019 om 13:56

donderdag 26 september 2019 om 16:37
Hexx schreef: ↑26-09-2019 12:27De tante van mijn man komt altijd met 2e (3e, 4e) hands meuk aan.
Waarom nodigen jullie tantes nog uit voor verjaardagen van jezelf of je kinderen?
Zoveel gezeur over cadeaus, ik ben zo blij dat we dat binnen onze familie voor de volwassenen hebben afgeschaft.

donderdag 26 september 2019 om 19:42
Positivevibes schreef: ↑25-09-2019 23:50Sarcastisch is niet het goede woord denk ik. Maar een beetje vaag doen over een tikkie is typisch een manier om het subtiel te laten zitten. Ik denk dan ook dat hij nooit van plan was om die tikkie daadwerkelikk te sturen.
Niet gierig dus![]()
Nee sarcastisch was inderdaad niet het goede woord. Ik kon even op niks beters komen. Wat ik bedoelde was dat hij het niet meende in elk geval.

vrijdag 27 september 2019 om 09:09
Ja! Dat is het juiste woord.

vrijdag 27 september 2019 om 10:17
Ah, ja, die indruk had ik eigenlijk niet

vrijdag 27 september 2019 om 10:37
Heb je die Tikkie inmiddels gekregen?

vrijdag 27 september 2019 om 11:57
Nee, dus hij is het of vergeten of hij bedoelde het inderdaad gekscherend.

vrijdag 27 september 2019 om 12:02
COtweepuntnul schreef: ↑27-09-2019 11:57Nee, dus hij is het of vergeten of hij bedoelde het inderdaad gekscherend.
Top.
vrijdag 27 september 2019 om 12:39
Wij hadden ook zo'n tante. Vreselijk lief mens, dus we hadden haar er graag bij. Ze gaf alleen ontzettende prullen waar ook nog eens niet over nagedacht was of de ontvanger er iets mee kon. Ter illustratie, we hebben het dan over iets vol roze en bloemetjes geven aan kinderen die voetbal ademden of een dik, oud boek aan een peuter. Maar goed, dat was gewoon een raar trekje aan een verder heel aardig en attent mens.
zaterdag 28 september 2019 om 12:30
Mijn ouders hebben zo’n buurvrouw. Ze bedoelt het absoluut goed en zeker niet gierig, maar die gaat graag naar tweedehands markten. En koopt dan knuffels voor mijn dochter die vol met vlekken van onbekende oorsprong zitten. Tweedehands knuffels vind ik sowieso al niet zo (zeker van een vreemde) en met onbekende vlekken al helemaal niet. Maar zij denkt gewoon ‘oh, wat een leuk beertje/poesje/etc. Dat is leuk voor Nausicaa-dochter’. Ik bedankt vriendelijk, want het gebaar is echt niet slecht bedoeld, maar gooi het daarna wel in de dichtsbijzijnde vuilnisbaklotus77 schreef: ↑27-09-2019 12:39Wij hadden ook zo'n tante. Vreselijk lief mens, dus we hadden haar er graag bij. Ze gaf alleen ontzettende prullen waar ook nog eens niet over nagedacht was of de ontvanger er iets mee kon. Ter illustratie, we hebben het dan over iets vol roze en bloemetjes geven aan kinderen die voetbal ademden of een dik, oud boek aan een peuter. Maar goed, dat was gewoon een raar trekje aan een verder heel aardig en attent mens.

zaterdag 28 september 2019 om 16:17
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan, ander persoon, andere situatie. Sorry sorry en een hoop begrip, maar de ander verandert er niet door. Een gierigaard zal niet opeens een gul persoon worden, omdat ik er wat van zeg. Dat voorbeeld wat ik noemde, heeft de gierigaard ook niets meer van zich laten horen na de logeerpartij. Dus de interesse is dan wederzijds over.Tessaa schreef: ↑26-09-2019 19:39Jemig, ja dat vind ik wel schaamteloos gierig. Of nog erger, gewoon echt heel bot.
Echter (en dat lees ik wel vaker in dit topic) snap ik niet zo goed waarom je dit dan niet bespreekt met haar. Hoe het op jou overkomt en dat je dat echt niet oké vindt. Toch nog een tweede kans geven ofzo, een kans om te leren dat hun gedrag niet in dank wordt afgenomen? Ik bedoel: ik snap heel goed dat je dit gek en gierig vindt en dat dit geen vriendin meer van je is, maar waarom heb je niks gezegd erover?
Ik bedenk mij trouwens nu ook nog, dat dat misschien wel eens kan komen doordat zij mij gierig vond. Zij verbleef dus gratis in mijn huis en ik heb een kat. Ik had genoeg buren die met liefde op de kat wilden passen, dus daar had ik haar niet voor nodig.
Volgens haar had de kat vlooien, daar had ze niets over gezegd, ze had mij natuurlijk ook even kunnen appen om te overleggen. Ik behandel die kat altijd goed en op tijd tegen vlooien.
Zij had poeder voor de kat gekocht (waar ik niet blij mee was, ik was eerder bang dat die kat een overkill aan vlooienbestrijding kreeg) en een spray voor in huis. Het bonnetje van die kosten had ze op tafel laten liggen.
Die heb ik in de prullenbak gegooid. En niet betaald natuurlijk. Onnodige kosten maken, zonder overleg, na een gratis verblijf. Doei.

zaterdag 28 september 2019 om 16:26
Maar toch he, wat nou als financiële redenen de doorslag geven om niet voor anderen te koken? Heeft dus dan helemaal niets met gastvrijheid dan te maken. Echter de meesten zullen niet zeggen...hee, jij......leuk dat je onaangekondigd hier bent, wil je best wat voorschotelen, heb niet voldoende extra eten in huis en geld om te bestellen of eten bij te kopen in supermarkt heb ik niet. Dus euuuuuuh, wij eten zonder jou.Bells_ schreef: ↑24-09-2019 11:52Ik hou ook niet van verspilling, ik verspil zelden voedsel en tóch heb ik een voorraad. Veel eten blijft best een tijdje goed. Pasta en rijst bijvoorbeeld, maar ook kaas en bepaalde groente zoals kool.
Dat je geen zin hebt om een extra maaltijd in elkaar te knutselen, snap ik, maar in dat geval zou ik het gewoon in een bakje gooien voor morgen en iets te eten bestellen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat er op tegen is om gewoon toe te geven dat je niks in huis hebt en dan samen een oplossing te zoeken. Dus óf samen even naar de winkel óf iets bestellen (of uit eten gaan, kan ook nog). Dat zou ik als onverwachte gast echt niet erg vinden. Natuurlijk heb je niet op mij gerekened, je wist niet dat ik kwam. De gastvrijheid zit er voor mij in dat je me toch een welkom gevoel geeft.
Daarnaast lijkt het mij overigens ook hartstikke plausibel wanneer mensen gewoonweg echt geen trek hebben in onaangekondigde mee-eters. Kan toch!