Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

woensdag 2 oktober 2019 om 09:35
Ik dacht al, volgens mij mag je in Nederland niet onverzekerd rondrijden. In Belgie wel blijkbaar?SjaanRoeispaan schreef: ↑02-10-2019 09:24Wanneer je je premie niet betaald, wordt binnen een maand de dekking ingetrokken. Dan hoef je nog maar een weekje wachten voor je de eerste boete van de RDW binnen hebt à €450. Premie betalen is vele malen goedkoper.
woensdag 2 oktober 2019 om 10:11
Mag niet nee, maar ook in Nederland komt het wel voor natuurlijk. Die boetes worden dan gewoon ook niet betaald (en ja, dat levert op den duur enorme problemen op, maar als je in de tussentijd aangereden wordt, is het ook jouw probleem).Lucifer2018 schreef: ↑02-10-2019 09:35Ik dacht al, volgens mij mag je in Nederland niet onverzekerd rondrijden. In Belgie wel blijkbaar?
Daarnaast zijn er nog de lease auto’s. Die zijn vaak (niet altijd) alleen verzekerd bij een of twee specifieke bestuurders. De auto is dus op zich wel verzekerd, maar als hij uitgeleend is als hij tegen jou aanrijdt, is er praktisch gezien nog steeds geen verzekering.
Het komt helaas dus wel eens voor.
woensdag 2 oktober 2019 om 10:21
Ook rijke mensen kunnen gierig zijn hoor, of misschien juist! Mijn oom en tante hebben zeker meer dan een miljoen op hun rekening staan, ze kopen elke 3 jaar een nieuwe auto. Een gezinsauto voor 2 man, maar zouden ook zulke dingen doen. Knippen hun eigen haar, want kapper is zonde, halen groente en fruit bij buren uit hun tuin, als je op verjaardag komt krijg je een stukje gebak zo groot als een postzegel en worden de blokjes kaas geteld zodat iedereen er 1 krijgt etc.
Ze zien er ook altijd armoedig uit, terwijl dat dus niet nodig is.
In mijn omgeving heb ik gemerkt, hoe meer geld iemand heeft hoe meer hij/zij er op zit.
In mijn omgeving heb ik gemerkt, hoe meer geld iemand heeft hoe meer hij/zij er op zit.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 2 oktober 2019 om 10:32
Ik heb laatst ook zoiets gedaan toen mijn vriend 60 werd. Iedereen mocht het bedrag wat ie zelf wilde betalen en de rest zou ik bijleggen. Uiteindelijk was het veel meer dan ik had verwacht en heb ik dus dat cadeau gekocht en van het geld dat er over bleef heb ik nog iets anders gekocht en zelf heb ik dan nog een apart cadeau gekocht. Zo was ie behoorlijk verwend, maar is wel al het geld opgegaan aan het cadeau. Ik hoef daar toch zelf niet aan te verdienen zeg, wat een onzin.Brownietaart schreef: ↑02-10-2019 09:00Een kennis die uit het niets 18 mensen in een groepsapp gooit, omdat ze een duur cadeau wil kopen voor haar vriend zijn verjaardag. Daar is niks mis mee, ware het niet dat ze van ons per persoon een bijdrage wil, dus van mijn vriend en mij en alle stelletjes apart. Dat vind ik opzich al vreemd. De helft van de mensen zien of spreken haar vriend bovendien amper 1-2 keer per jaar, dus we zijn alleen goed om mee te betalen en krijgen ook nooit een cadeau van hun terug. Naar mijn mening is dat al gierig.
Maar toen ik het ging uitrekenen, kwam ik er achter dat ze dan ruim het bedrag bij elkaar zou hebben en zelfs €25,- zal overhouden!Van dat geld zou ze wel iets van chocolade erbij halen zei ze.. Komt er dus op neer dat we veel te veel betalen voor een cadeau en ze zelf geen enkel eigen geld erin hoeft te steken en nog winst maakt ook.
Je kan je vast wel voorstellen dat ik daar opstandig van word en uit principe eigenlijk weiger mee te doen.

woensdag 2 oktober 2019 om 12:45
VGM1980 schreef: ↑02-10-2019 10:21Ook rijke mensen kunnen gierig zijn hoor, of misschien juist! Mijn oom en tante hebben zeker meer dan een miljoen op hun rekening staan, ze kopen elke 3 jaar een nieuwe auto. Een gezinsauto voor 2 man, maar zouden ook zulke dingen doen. Knippen hun eigen haar, want kapper is zonde, halen groente en fruit bij buren uit hun tuin, als je op verjaardag komt krijg je een stukje gebak zo groot als een postzegel en worden de blokjes kaas geteld zodat iedereen er 1 krijgt etc.
Hoe denk je anders dat ze zo rijk zijn geworden?

woensdag 2 oktober 2019 om 13:37
Ik was nog niet helemaal wakker toen ik dat schreef.

woensdag 2 oktober 2019 om 13:40
Dat vind ik ook helemaal niet erg op de manier hoe jij het hebt gedaan, maar bij deze kleven dus allemaal regeltjes aan dat we per persoon moeten betalen en x-bedrag haha. Als ze de mensen zelf zou laten kiezen en het niet zo zou mededelen zou het heel anders overkomen. Plus dat de helft amper ee band heeft met de jarige, voelt alsof we alleen goed zijn om het bedrag aan te vullen.Daantje1970 schreef: ↑02-10-2019 10:32Ik heb laatst ook zoiets gedaan toen mijn vriend 60 werd. Iedereen mocht het bedrag wat ie zelf wilde betalen en de rest zou ik bijleggen. Uiteindelijk was het veel meer dan ik had verwacht en heb ik dus dat cadeau gekocht en van het geld dat er over bleef heb ik nog iets anders gekocht en zelf heb ik dan nog een apart cadeau gekocht. Zo was ie behoorlijk verwend, maar is wel al het geld opgegaan aan het cadeau. Ik hoef daar toch zelf niet aan te verdienen zeg, wat een onzin.
woensdag 2 oktober 2019 om 18:29
Maar weet je dat zeker of is dat een aanname?VGM1980 schreef: ↑02-10-2019 10:21Ook rijke mensen kunnen gierig zijn hoor, of misschien juist! Mijn oom en tante hebben zeker meer dan een miljoen op hun rekening staan, ze kopen elke 3 jaar een nieuwe auto. Een gezinsauto voor 2 man, maar zouden ook zulke dingen doen. Knippen hun eigen haar, want kapper is zonde, halen groente en fruit bij buren uit hun tuin, als je op verjaardag komt krijg je een stukje gebak zo groot als een postzegel en worden de blokjes kaas geteld zodat iedereen er 1 krijgt etc.
Misschien heeft je oom wel een gokverslaving waar niemand iets vanaf weet bijv, of ligt er beslag op hun loon dat ze niks te besteden hebben. Uiterlijke schijn zegt niet altijd wat.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:04

donderdag 3 oktober 2019 om 08:41
Fijn! Wel gierig, maar ook eerlijk!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 3 oktober 2019 om 08:56
Ook dit is niet waar. Op de WAM zijn verzekerd de bestuurder, de bezitter, de houder en passagiers.nausicaa schreef: ↑02-10-2019 10:11Daarnaast zijn er nog de lease auto’s. Die zijn vaak (niet altijd) alleen verzekerd bij een of twee specifieke bestuurders. De auto is dus op zich wel verzekerd, maar als hij uitgeleend is als hij tegen jou aanrijdt, is er praktisch gezien nog steeds geen verzekering.
Het komt helaas dus wel eens voor.
De verzekering moet tegen betaling van één enkele premie, gedurende de gehele looptijd van de verzekering, met inbegrip van de perioden waarin het motorrijtuig zich op het grondgebied van een andere lidstaat bevindt, dekken de burgerrechtelijke aansprakelijkheid, waartoe het motorrijtuig in het verkeer aanleiding kan geven, van iedere bezitter, houder en bestuurder van het verzekerde motorrijtuig, alsmede van degenen die daarmede worden vervoerd, zulks met uitzondering van de burgerrechtelijke aansprakelijkheid van hen die zich na het sluiten van de verzekering door diefstal of geweldpleging de macht over het motorrijtuig hebben verschaft en van hen die, dit wetende, dat motorrijtuig zonder geldige reden gebruiken.
bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0002415/2019-01-01

donderdag 3 oktober 2019 om 09:51
Een van de redenen dat ik een rechtsbijstand verzekering heb, met werk en verkeer modules aan.
Mocht een pannenkoek toch onverzekerd rondrijden of me af proberen te poeieren met valse gegevens ( ik heb laatst voor de zekerheid naast de schade ook de persoon en foto's van nummerplaat gemaakt) dan heb ik nog andere manieren om mijn geld/reparatie te proberen te halen.
Mocht een pannenkoek toch onverzekerd rondrijden of me af proberen te poeieren met valse gegevens ( ik heb laatst voor de zekerheid naast de schade ook de persoon en foto's van nummerplaat gemaakt) dan heb ik nog andere manieren om mijn geld/reparatie te proberen te halen.

donderdag 3 oktober 2019 om 10:28
Het is i.d.d. een rare actie van de man, maar parkeergeld is ook wel heel hoog, tenminste bij mij in de stad, bijna € 5,50 per uur (las pas nog dat het aantal bezoeken aan de binnenstad is verminderd).
Een paar jaar geleden woonde ik in Rome, en daar parkeerde een vriend van mij ook vaak zonder te betalen, terwijl ik de controleurs toch regelmatig zag lopen. Hij vond het kaartje te duur, volgens mij was het toen € 0,50 per uur, en riskeerde daarmee dus een boete, iedere keer. En nu ik er over nadenk ken ik wel meer mensen in Italië die dat doen, het parkeergeld is daar vele malen lager, maar dat maakt dus blijkbaar niet uit.
donderdag 3 oktober 2019 om 11:53
Parkeergeld is zeker hoog, maar dat heeft ook een doel. Minder auto's
Niet dat ik nu even heilige moeder Theresa uit hang hoor, ik baal er ook van., zodra ik het bedrag zie. Al baal ik er nog meer van dat je dat moet betalen als je bijv. naar het ziekenhuis moet. Ook gerust 2,50 per uur. Net alsof ik daar kom om gezellig te shoppen.

Niet dat ik nu even heilige moeder Theresa uit hang hoor, ik baal er ook van., zodra ik het bedrag zie. Al baal ik er nog meer van dat je dat moet betalen als je bijv. naar het ziekenhuis moet. Ook gerust 2,50 per uur. Net alsof ik daar kom om gezellig te shoppen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 3 oktober 2019 om 12:10
VGM1980 schreef: ↑03-10-2019 11:53Parkeergeld is zeker hoog, maar dat heeft ook een doel. Minder auto's![]()
Ik moet vaak naar het ziekenhuis, en je kan je auto dan meestal alleen in de parking daar zetten, bedragen lopen flink op, maar net niet genoeg voor de drempel om af te trekken.
donderdag 3 oktober 2019 om 12:21

donderdag 3 oktober 2019 om 12:27
Die drempel is natuurlijk bij iedereen verschillend (inkomen) maar je moet ook wel enorm veel parkeren wil je er ook maar iets van terugzien.
Paar jaar geleden had ik meer dan €1000 aan reis- en parkeerkosten van/naar ziekenhuis. Zat onder het drempelbedrag.
(maar goed. Dat is off topic. Of het moet een gierige actie van de Belastingdienst zijn)
donderdag 3 oktober 2019 om 13:29
In Nederland regelt je verzekeringsmaatschappij dat dan. Je moet ook altijd je schade melden bij je eigen verzekering en die verhaalt dat dan weer op de (verzekering) van de tegenpartij. Zelf heb je na het invullen van het formulier in principe niets meer met de tegenpartij nodig.Marnamai schreef: ↑28-09-2019 23:29Man heeft altijd een blanco exemplaar in zijn auto.
Maar kan goed dat daar al 5 jaar in ligt.
Dat wil dus niet zeggen dat zijn verzekering betaald is dit jaar.
En verzekering niet betaald = verzekering betaalt de schade niet.
En dan moet je maar hopen dat er bij de eigenaar van die nieuwe kar nog geld over is om de schade te dokken.
Of dat die auto niet op naam van 't bedrijf staat en die vent eigenlijk geen cent heeft.
En dan gaat dus het geld halen / krijgen waar je recht op hebt eeuwen duren.
Ik schrik van weinig bij gierigaards.

donderdag 3 oktober 2019 om 13:34
Gierige actie van mezelf:
15 jr geleden met vriendinnetjes in Antwerpen verbleven, 2 nachtjes.
Bij betalen parkeergarage ipv 2 volle dagen, gedaan alsof je parkeerkaart verloren was, en hoefde je maar een maximum van 1 dag te betalen...
Ik had dit nog nooit overwogen, maar het stond zo expliciet vermeld op de automaat...Ik kon het niet weerstaan
Bij betalen parkeergarage ipv 2 volle dagen, gedaan alsof je parkeerkaart verloren was, en hoefde je maar een maximum van 1 dag te betalen...
Ik had dit nog nooit overwogen, maar het stond zo expliciet vermeld op de automaat...Ik kon het niet weerstaan

donderdag 3 oktober 2019 om 16:09
Kersenpitje schreef: ↑03-10-2019 13:34Gierige actie van mezelf:
Ik had dit nog nooit overwogen, maar het stond zo expliciet vermeld op de automaat...Ik kon het niet weerstaan![]()
Never stop making wishes♡