Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

zaterdag 2 november 2019 om 20:11
Iemand in onze plaatselijke facebookgroep bood eens aan dat kinderen haar paarden mochten komen borstelen en aaien, tegen betaling uiteraard. Dat is een behoorlijk relletje geworden.MinkeDeWit schreef: ↑02-11-2019 19:43Misschien denkt ze dat je het voor jouw plezier doet en je een dienst bewijst. Net zoals het fenomeen verzorgpony. Dan mag je twee of drie keer per week een paard verzorgen en de stal uitmesten, en dat kost je dan 150 euro per maand.
Blijkbaar is dat iets wat in de paardenwereld heel normaal is.
zaterdag 2 november 2019 om 22:08
Maar was dat pak appelsap bedoeld als cadeau of had ze die mee genomen omdat haar eigen kinderen dat meestal drinken en mensen het niet hebben? Mijn moeder nam ook altijd drinken mee voor mijn broer en mij toen we klein waren als we bv naar oma of een vriendin van oma gingen. Die vergaten wel eens dat kleine kinderen niet zo van koffie houden. Dus dan ging er inderdaad een pak appelsap oid mee voor ons. Aangezien die mensen dat zelf niet dronken, ging een dicht pak ook meestal weer mee terug ja. En ik kan echt veel van mijn moeder zeggen, maar gierig is ze echt echt niet.
Ik heb morgen een verjaardag met eten, en neem zelf broodbeleg voor mijn baby mee (nog jong en eet nog vrij beperkte opties). Ik was inderdaad van plan om wat over is gewoon weer mee naar huis te nemen. Het is ook niet bedoeld als presentje voor de gastvrouw of zo, maar juist om te zorgen dat zij niet speciaal voor ons ander broodbeleg moet kopen.
Voor mij is dat hetzelfde als dat ik zelf de poedermelk voor de baby meeneem. Daar laat ik het restant ook niet van achter.
zondag 3 november 2019 om 01:09
Ze heeft eigenlijk nooit gevraagd of ik er iets voor wilde, en als dat wel zo was geweest had ik dat afgeslagen. Of gezegd dat af en toe een keer samen lunchen altijd goed is
Ik legde zelf de link met de hond, een beetje omdat zij aangaf dat we elkaar alleen nog daarover spraken de laatste tijd.
En tja, passief agressief.. Ik ben er meer verbaasd over. Ze heeft nog steeds niet gereageerd, maar als ze ernaar vraagt dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik een blijk van waardering eigenlijk best wel leuk had gevonden.

Ik legde zelf de link met de hond, een beetje omdat zij aangaf dat we elkaar alleen nog daarover spraken de laatste tijd.
En tja, passief agressief.. Ik ben er meer verbaasd over. Ze heeft nog steeds niet gereageerd, maar als ze ernaar vraagt dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik een blijk van waardering eigenlijk best wel leuk had gevonden.
zondag 3 november 2019 om 07:48
Ik heb zo'n vriendin die met enige regelmaat 'vergeet' rondjes te halen tijdens het uitgaan of evenementen. Maar het gebeurt net niet vaak genoeg dat ik er iets van 'durf' te zeggen. Ik wil echt niet op een schaaltje afwegen wie hoeveel rondjes heeft gegeven, als het maar een beetje gelijk is is het prima. Omdat we niet elk weekend uitgaan vind ik het lastig anders zou je nog kunnen terugvallen op 'hee vorige week hadden X en ik beide 3 rondjes gehaald, misschien kan jij nu beginnen met een rondje halen?'. Maar om nu oude koeien uit de sloot te gaan halen met '2 maanden geleden betaalden X en ik 4 rondjes de man en jij 1' vind ik ook weer zo wat. Misschien weet ze het nieteens meer, maar ik wel en het stoort me.
Maar goed ondertussen irriteert het me wel en vind ik het gierig. Omdat ik niet geloof dat ze het vergeet of niet doorheeft.
Maar goed ondertussen irriteert het me wel en vind ik het gierig. Omdat ik niet geloof dat ze het vergeet of niet doorheeft.

zondag 3 november 2019 om 17:25
Ja kan ik doen. Meestal gaan we allemaal uit met een pinpas ipv contant dus dan zijn potjes wel al wat lastiger... Maar is zeker een goede optie!PoesinBoots schreef: ↑03-11-2019 12:36@Toostosti, je zou wel bij een volgende keer uitgaan kunnen opperen een potje te maken voor die gelegeheid.
Dan betaalt iedereen evenveel.
zondag 3 november 2019 om 18:05
Ja lijkt me ook de enige manier. Pot maken, o ik heb alleen pinpas, schieten jullie even voor?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 3 november 2019 om 19:10
.
Nee joh, iedereen heeft vast een telefoon mee dus gelijk even een tientje overmaken is supersimpel. En sinds er geen vertraging meer is met instant payments staat het geld er gelijk op dus er hoeft niets voorgeschoten te worden.
zondag 3 november 2019 om 19:27
zondag 3 november 2019 om 21:47
@Toos: ik ben ook degene die samen met mijn vriend altijd rondjes haalt. We hadden laatst een evenement en toen opperde iemand dat ze allemaal een 10tje naar mij over zouden maken en dan iedereen heel de avond mijn pinpas kon gebruiken. Daar heb ik dus wel ff een stokje voor gestoken; dan kan ik wel voorspellen wat er gebeurt, namelijk men gaat inhalig doen en dure drankjes bestellen en dan kan ik achteraf maar uitzoeken van wie ik nog wat krijg.
Heb gezegd we lappen of we doen ieder voor zich.
zondag 3 november 2019 om 21:58
kan ook zijn dat ze 20 pp voorstelde; weet ik niet heel goed meer. Maar dit betreft wel het groepje waar ik al vaker verhalen over heb gedeeld; er zitten dus wel types bij die idd 2 biertjes drinken als ze zelf moeten betalen en 4 safari-cola's drinken als we lappen en ze dus ook van andermans geld kunnen drinken. Vandaar dat ik het ook liever gescheiden wilde houden, is ook gelukt uiteindelijk.boebezoebe schreef: ↑03-11-2019 21:49Een tientje is sowieso toch niet genoeg voor een hele avond? (tenzij je twee colaatjes drinkt)
zondag 3 november 2019 om 22:29
Man heeft een paar jaar hout gehakt als hobby. Dat kost geld: hij betaalde de beheerder van het bos. Het hout gebruikt hij voor de open haard en af en toe verkoopt hij een kuub.
Een collega vroeg of hij nog een lading kon krijgen en ja hoor, man brengt het wel. Aanhanger vol en uitladen bij collega thuis in de villawijk.
Nu, enkele weken later heeft collega met geen woord gerept over betaling, of een bedankje; man had eigenlijk wel gehoopt op een kratje bier. En het is niet dat ze armlastig zijn, ze zijn gewoon rijk. Man voelt zich te trots om dit aan te kaarten bij collega, maar hij zegt wel dat hij zich dood zou schamen als hij zo gierig zou zijn.
Een collega vroeg of hij nog een lading kon krijgen en ja hoor, man brengt het wel. Aanhanger vol en uitladen bij collega thuis in de villawijk.
Nu, enkele weken later heeft collega met geen woord gerept over betaling, of een bedankje; man had eigenlijk wel gehoopt op een kratje bier. En het is niet dat ze armlastig zijn, ze zijn gewoon rijk. Man voelt zich te trots om dit aan te kaarten bij collega, maar hij zegt wel dat hij zich dood zou schamen als hij zo gierig zou zijn.
zondag 3 november 2019 om 23:12
Wij hebben ook een keertje zulk gedonder gehad met een pot, met mensen die bier dronken en mensen die steeds driedubbele cocktails haalden en die laatsten begrepen ècht niet dat ze niet met dezelfde inleg het zelfde aantal drankjes konden halen als de bier- en frisdrinkers. (De gierige vriendin waar ik eerder over sprak was overigens bij de driedubbele cocktaildrinkers, dat zal niemand verbazenEnniepennniee schreef: ↑03-11-2019 21:58kan ook zijn dat ze 20 pp voorstelde; weet ik niet heel goed meer. Maar dit betreft wel het groepje waar ik al vaker verhalen over heb gedeeld; er zitten dus wel types bij die idd 2 biertjes drinken als ze zelf moeten betalen en 4 safari-cola's drinken als we lappen en ze dus ook van andermans geld kunnen drinken. Vandaar dat ik het ook liever gescheiden wilde houden, is ook gelukt uiteindelijk.

Blijft toch een dingetje hoor, drankjes halen met sommige mensen erbij....

maandag 4 november 2019 om 08:21
.parbleumondieu schreef: ↑03-11-2019 22:29Man heeft een paar jaar hout gehakt als hobby. Dat kost geld: hij betaalde de beheerder van het bos. Het hout gebruikt hij voor de open haard en af en toe verkoopt hij een kuub.
De collega realiseert zich waarschijnlijk niet eens dat dat hout wat kost. Ik zou ook denken dat houthakken voor natuurbeheersing is en het hout dus als een soort restafval zien waar je man zo mooi vanaf is. Over en weer een dienst dus.

maandag 4 november 2019 om 08:50
Haha, die zijn gek. Hoe komen ze op zoiets debiels?Enniepennniee schreef: ↑03-11-2019 21:47@Toos: ik ben ook degene die samen met mijn vriend altijd rondjes haalt. We hadden laatst een evenement en toen opperde iemand dat ze allemaal een 10tje naar mij over zouden maken en dan iedereen heel de avond mijn pinpas kon gebruiken. Daar heb ik dus wel ff een stokje voor gestoken; dan kan ik wel voorspellen wat er gebeurt, namelijk men gaat inhalig doen en dure drankjes bestellen en dan kan ik achteraf maar uitzoeken van wie ik nog wat krijg.

maandag 4 november 2019 om 08:52
Ik gok zomaar dat ze denken dat dat hout gratis is. En over.parbleumondieu schreef: ↑03-11-2019 22:29Man heeft een paar jaar hout gehakt als hobby. Dat kost geld: hij betaalde de beheerder van het bos. Het hout gebruikt hij voor de open haard en af en toe verkoopt hij een kuub.
Manlief moet gewoon de volgende keer zeggen dat hij best nog eens wil komen brengen, tegen een vergoeding of minimaal een borrel in de stad ofzo

maandag 4 november 2019 om 09:00
Ik heb met rondjes ook wel het probleem gehad dat anderen zo snel zijn dat ik A. helemaal geen zin heb in een nieuw drankje (ook wel afgeslagen) en B. niet de mogelijkheid om zo snel wat te halen. Dat komt volgens mij ook gierig over.
Overigens heb ik wel eens een lang iemand mijn pinpas in de handen gedrukt. "Ik heb nog geen rondje gegeven en heb geen contant geld, maar als ik me hier doorheen moet beuken dan komen de drankjes hier nooit heelhuids aan. Dus zou jij willen halen? (en dan wat er nodig is aan drankjes)" (ja ik ben vrij klein). Maar een pinpas in beheer geven voor de hele avond? Nee. Sowieso kan je niet voor meer dan zo veel geld contactloos betalen. Dan dachten mensen trouwens wellicht ook dat ik niks heb betaald.
Overigens heb ik wel eens een lang iemand mijn pinpas in de handen gedrukt. "Ik heb nog geen rondje gegeven en heb geen contant geld, maar als ik me hier doorheen moet beuken dan komen de drankjes hier nooit heelhuids aan. Dus zou jij willen halen? (en dan wat er nodig is aan drankjes)" (ja ik ben vrij klein). Maar een pinpas in beheer geven voor de hele avond? Nee. Sowieso kan je niet voor meer dan zo veel geld contactloos betalen. Dan dachten mensen trouwens wellicht ook dat ik niks heb betaald.

maandag 4 november 2019 om 09:13
Nou ze hoeven niet extra leuk te doen omdat het moet. Maar ik vind oprechte interesse in klanten echt heel fijn. En dat verschil zie je duidelijk.Marnamai schreef: ↑13-08-2019 19:11Ik kom gewoon ook nagenoeg nooit iemand tegen die meer doet dan je bord of je drankje neerzetten.
Het is dan ook gewoon zijn job om je bord van de keuken naar je tafel te brengen.
Of de drank van de toog naar je tafeltje.
En zelfs dat is voor sommigen vaak al heul zwaar en moeilijk.
Laat staan om van de éérste keer het juiste op je tafel te zetten en niet eerst 3 keer met iets verkeerds of de bestelling van 3 tafels verder af te komen.
Ik ben de afgelopen 5 jaar werkelijk nog nooit iemand tegen gekomen die extra moeite doet in de horeca.
En dat is voor mij ook niet nodig.
Doe gewoon je job, dat is waar je baas je voor betaalt.
maandag 4 november 2019 om 13:20
Graag jullie mening. Ga aan mezelf nog twijfelen.
Vrijdag zijn we uiteten geweest met 6 volwassenen, 3 tieners en een 1,5 jarige.
Toen de rekening werd gegeven stelde ik voor om 100 te betalen. (2 volwassenen en de 1, 5 jarige die een pannenkoek had gegeten)
Degene die de rekening pakte zei dat we op 83 euro kwamen.
Later merkte ik dat ze toch liever hadden gezien dat de gehele rekening door 3 was gedeeld. De tieners aten voor hoof en nagerecht.
Dacht loyaal te zijn door iets extra te hebben betaald, is het nog niet goed.
Vrijdag zijn we uiteten geweest met 6 volwassenen, 3 tieners en een 1,5 jarige.
Toen de rekening werd gegeven stelde ik voor om 100 te betalen. (2 volwassenen en de 1, 5 jarige die een pannenkoek had gegeten)
Degene die de rekening pakte zei dat we op 83 euro kwamen.
Later merkte ik dat ze toch liever hadden gezien dat de gehele rekening door 3 was gedeeld. De tieners aten voor hoof en nagerecht.
Dacht loyaal te zijn door iets extra te hebben betaald, is het nog niet goed.
maandag 4 november 2019 om 13:24
Enniepennniee schreef: ↑03-11-2019 21:58kan ook zijn dat ze 20 pp voorstelde; weet ik niet heel goed meer. Maar dit betreft wel het groepje waar ik al vaker verhalen over heb gedeeld; er zitten dus wel types bij die idd 2 biertjes drinken als ze zelf moeten betalen en 4 safari-cola's drinken als we lappen en ze dus ook van andermans geld kunnen drinken. Vandaar dat ik het ook liever gescheiden wilde houden, is ook gelukt uiteindelijk.
En als 1 iemand het nou betaald en je de volgende dag een tikkie stuurt met het totaal bedrag gedeeld door het aantal personen
maandag 4 november 2019 om 13:41
En anders al het rijden met een aanhangwagen en het uitladen.puntillita schreef: ↑04-11-2019 08:21.
De collega realiseert zich waarschijnlijk niet eens dat dat hout wat kost. Ik zou ook denken dat houthakken voor natuurbeheersing is en het hout dus als een soort restafval zien waar je man zo mooi vanaf is. Over en weer een dienst dus.
Denkt hij misschien dat diesel en vrije tijd ook restafval is waar man vanaf moet? Het zou kunnen natuurlijk.
maandag 4 november 2019 om 13:49
Of dat hij er toch mee rijdt en dit niet zover om is. Nee geen idee, maar sommige mensen staan er ook gewoon niet bij stil.parbleumondieu schreef: ↑04-11-2019 13:41En anders al het rijden met een aanhangwagen en het uitladen.
Denkt hij misschien dat diesel en vrije tijd ook restafval is waar man vanaf moet? Het zou kunnen natuurlijk.
Ik ben niet zo snel van het is mijn eer te na om er iets van te zeggen. Want als je het een volgende keer niet gratis wil doen, dan krijg je vaak weer discussie (had het toen gezegd ed).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.