Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn beurt vandaag.

Ah know`t, tha shunt
Ay, Kahlan ik zie je berichtje nu pas!

Het is mij nogmaals heel erg meegevallen ik moest om 9.00 in de kliniek zijn om 16.00 was ik weer thuis. Omdat er echt flink wat af is gegaan (iets van 3 kg) plus nog wat onder mijn armen duurde de operatie zelf iets langer.

Hartstikke bont en blauw de eerste dagen nu alleen nog wat geel met paarse vlekjes :-)

Omdat ik relatief weinig pijn had ben ik wel iets te actief geweeest de eerste dagen.... dit weekend werd ik dan ook even teruggevloten door mijn lichaam met een griepje, wat meer pijn en vermoeidheid. Ik heb ook manuele lymfedrainage therapie bij de fysio op aanraden van de arts. Daar knap je echt van op!

Gister naar de chirurg geweest voor controle; gaat hartstikke goed. Ik heb zelfs alweer gevoel in de ene tepel (was bang dat helemaal te verliezen).

Vertel vertel hoe is het gegaan vandaag?!
@Biol weet je alweer wat meer?
Ik ben thuis :D

Mijn arts had gisteren gezegd dat het wel 4 dagen kon duren maar het ging en gaat zo lekker met me dat ik vanmiddag naar huis kon.

Ik moest om 7:45 binnen zijn en ik werd naar een een persoons kamer gebracht yaaaaay

Er werd gezegd dat ik rond 10 uur of half 11 werd opgehaald maar om half 10 werd ik al ondergetekend door de arts en een co-assistent.

Om half 1 werd ik wakker uit de narcose en om kwart voor 2 lag ik op mijn kamer.

Vanochtend zijn de drains eruit gegaan en maandag moet ik op controle komen.

Ze zijn klein
Ah know`t, tha shunt
Gefeliciteerd!

Een nieuw borstless begin! :-) Tenminste zo voelt het!

Wat fijn dat je zo goed voelt
Woensdag 9 november ga ik van groot naar mooi!!! :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Gefeliciteerd Biol!

Spannend
Spannend Biol!

Met mij gaat her erg goed. Ik ben ontzettend moe van de narcose maar ik heb vrij weinig napijn. Ik neem geen pijnstillers en het enige dat wat lastig is, is de hechtingen die ik voel.

Ik slaap weer op mijn zij en ik merkte dat ik een grijns op mijn gezicht had toen ik zag dat mijn borsten niet meer over elkaar heen vallen haha.

Ik maak om de paar dagen foto's en ik begin al wat verschil te zien. Ik heb bijna geen blauwe plekken, hier en daar wat gelig/groenig dus dat gaat erg goed.

Ik moet er wel erg aan wennen en ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Maandag de eerste controle.
Ah know`t, tha shunt
5 oktober is het alsnog zo ver , bloeddruk krijgen ze niet echt onder controle ik ben dus nog steeds "zoekende "maar desondanks heb ik afgelopen donderdag toestemming van de anesthesist gekregen
quote:KahlanAmnell schreef op 10 september 2011 @ 11:24:

Spannend Biol!

Met mij gaat her erg goed. Ik ben ontzettend moe van de narcose maar ik heb vrij weinig napijn. Ik neem geen pijnstillers en het enige dat wat lastig is, is de hechtingen die ik voel.

Ik slaap weer op mijn zij en ik merkte dat ik een grijns op mijn gezicht had toen ik zag dat mijn borsten niet meer over elkaar heen vallen haha.

Pffffffff geeft me goede moed, ik zie zo op tegen de pijn en steeds lees ik hier weer de positiviteit

Ik maak om de paar dagen foto's en ik begin al wat verschil te zien. Ik heb bijna geen blauwe plekken, hier en daar wat gelig/groenig dus dat gaat erg goed.

Ik moet er wel erg aan wennen en ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Maandag de eerste controle.
Voor de dames die inmiddels geholpen zijn, hoe snel kon je weer werken? En dan bedoel ik een kantoorbaan...

Mijn pc zei: oh na anderhalve week kan je wel weer aan de slag hoor. Mits je niet tilt en zo.

Ik zie vooral op tegen de minimaal 6 wkn niets huishoudelijks te kunnen doen en mijn kindjes niet kunnen tillen.. Mijn dochtertje is dan net 1...en die kan dus nog niks zelf/alleen...
Hoi Biol,

Ja, als je rustig aan doet en alles gaat goed dan zou je volgens mij na een week weer aan de (kantoorbaan) slag moeten kunnen...

In mijn geval ben ik (doordat ik zo weinig pijn had) in de eerste week toch wat te druk geweest. Aan een kant heeft de hechting hierdoor losgelaten.

Geen drama maar nu moet ik het toch weer 2 weken extra rustig doen

Lijkt me idd lastig als je net een kindje van een hebt om je niet te forceren, je voelt je namelijk prima maar intussen....
Ronnie, dat is goed nieuws!

Gefeliciteerd!

Wat een gedoe met je bloeddruk zeg

Sterkte ermee
Morgen is het zover!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Succes Biol!
Succes Biol!
Ah know`t, tha shunt
Ik wil je ook even succes wensen Biol! Ik zit nog druk in de afvalrace om tevreden onder het mes te gaan qua gewicht
Biol hoe is het gegaan?
Ik ben nu weer thuis. De operatie is goed gegaan. Wel wat pijn gehad door de drains maar nu die verwijderd zijn ia het meer een soort beurs gevoel.

Ik ben wel heel moe door de narcose enzo.

Verder zitten ze hoog en wijd en lijkt het alsof er niets meer van over is maar over een week mag het verband eraf en dan kan het wat zakken..

Het duurt maanden voordat het de definitieve vorm heeft maar vooralsnog voelt het goed!
Super fijn om te horen! Neem vooral je rust de eerste dagen hoor. Ik voelde me al zo snel goed dat ik te veel gging doen.

Ondanks dat het bij mij niet is gegaan zoals ik hoopte (tepelnecrose) ben ik ontzettend blij dat ik het heb gedaan! Echt zo´n positief verschil! Zoveel minder pijn!

Ik mag nog niet hardlopen van de PC maar kan bijna niet wachten! Dat heb ik serieus 22 jaar niet kunnen doen door die stomme t..ten

Sterkte de komende dagen!
Super Biol!

Mijn borsten zagen er eerst ook vreemd uit .. Geef ze maar de tijd om in hun nieuwe vorm te komen. Komt helemaal goed!
...
anoniem_126812 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:09
Reden: ...
99.28% gewijzigd
Goedemiddag! De eerste nacht thuis is een feit. Ik merk dat mijn borsten al wat aan het zakken zijn. Mijn man zei ook al dat het er iets natuurlijker uit gaat zien nu.

Vanmiddag even buiten wandelen.. De pijn is er wel maar is dragelijk. T voelt meer alsof ik veel spierpijn heb en beurs ben dan wat anders.

Blij dat het erop zit, dat wel! Ik kan niet wachten tot het verband er woensdag af mag.
@ biol: wat fijn dat het goed is gegaan. Ik schreef ook een keer in het topic. Mijn goedkeuring van de verzekering ligt er al heel lang. De asisstente belt af en toe maar ik maak geen afspraak voor de operatie bij deze man. Ben jij goed geholpen? ging het allemaal naar je zin? Ik hoop dat alles snel hersteld is bij je en dat je net zo blij bent als de anderen. Ik lees nog wel eens mee als het bij mij ook weer kriebelt (lees... als ik weer eens foto's van mezelf gezien heb)
@max, ik ben heel goed geholpen. 1 van de top chirurgen uit de regio, vandaar ook zo'n wachttijd. Bij andere chirurgen kon ik veel sneller terecht maar ik wilde perse deze.

Ik ben benieuwd hoe het er over een poosje uit ziet. En helemaal hoe het straks in bikini is!

Maar nog fijner is dat ik geen nek en rug klachten meer heb! Wat een genot!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven