Gezondheid alle pijlers

Minderen met suiker

29-10-2017 16:05 184 berichten
Hi dames,

Ik wil gaan minderen met suiker, maar kan hier wel wat ondersteuning in gebruiken. Dus misschien zijn er hier ook andere mensen die dit ook wel zouden willen?

Momenteel merk ik echt dat ik een soort van verslaafd ben aan zoetigheid. Als ik te lang geen zoetigheid eet dan word ik trillerig en krijg een naar onbestemd gevoel, het voelt een beetje paniekachtig / gejaagd. Lijkt me niet echt normaal. Hier ga ik tot nu toe maar tegenin door 'zelfmedicatie' in de vorm van koek, snoep, chocolade enz. Niet wenselijk, maar ik heb nog niet echt een oplossing gevonden om hier beter mee om te gaan.

Ik wil hier dus heel graag beter mee om leren gaan. Helemaal stoppen met suiker gaat denk ik niet lukken, maar ik wil naar een situatie toe waarin suiker eten een keuze is en niet meer iets dat ik doe omdat ik me anders niet prettig voel of in paniek raak.

Dus: alle tips, ervaringen en ook medestanders zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
je zou natuurlijk ook gewoon een boterham met kaas kunnen nemen als je je zo voelt of een banaan ofzo. Koek en zo is natuurlijk geen vereiste om die "buien" tegen te gaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
En Bumba? Lukt het?
Ik heb vrijdag een stuk gebak laten liggen (zoiets kost mij erg veel moeite) en 's-avonds een lekker en gezond bananenbrood gebakken.
Ook veel calorien maar het vult ook goed.

Wat echt overheerlijk is: Een dadel met mascarpone en een noot erin. :love:
Dat is echt beter dan een bonbon.

Nou je begrijpt dit is alleen voor noodgevallen.
Beter is gewoon geen tussendoortjes.
Wat kan helpen is een overdosis aan groente te gaan eten, dus echt naast gewoon eten groente, groente smoothies maken met beetje fruit erbij.

Bijvoorbeeld spinazie (veel) en dan beetje bessen erdoor, limoen, appelsap/jus d'orange en banaan. En dan minstens halve liter op een dag drinken.

Dit even week doen, en dan merk je dat door aanvulling mineralen en vitamine boost je grootse craving suiker weg is.
Bedankt voor het omhoog schoppen van het topic. Deze week heb ik vooral geprobeerd om te letten op het broodbeleg.

Ik merk dat witbrood of brood met weinig vezels ervoor zorgt dat ik me al snel 'niet lekker' voel worden.De afgelopen dagen heb ik veel volkoren of vollerkoren gegeten en dan heb ik nergens last van, maar die ene keer dat ik maisbrood at voelde ik me inderdaad weer slapper. Dus dat lijkt wel iets te doen.

Komende week een pittige week, dus ik ga gewoon door met kleine veranderingen maken en dan als ik weer in wat rustiger vaarwater zit pak ik er een volgende verandering bij.
Naats bruinbood zitten er ook heel veel evzels in groente, en fruit, vergeet de smoothies niet :-)
Nee, daar zal ik zeker aan denken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt veel te weinig fruit eet. Dus ik ben afgelopen week ook al gestart met elke dag 1 stuk fruit. Voor mij is dat veel, want normaal eet ik eigenlijk (bijna) alleen fruit als dat bovenop een gebakje zit :facepalm:

Ok,da's een beetje overdreven trouwens, ik eet in de zomer wel wat meer fruit. Maar herfstfruit (peren, appels) is niet echt favoriet en dan vind ik het lastiger.
Hey Bumba, ik wil ook wel met je mee doen! Ik heb al eerder perioden 'suikerarm' gegeten (dus geen produkten met veel toegevoegde en/of geraffineerde suikers, maar wel fruit, wat zuivel, soms honing gebruiken etc ). De laatte tijd begint de klad er in te komen dus ik moet er weer even actief mee bezig!
Die havermout met banaan is ook heeeeel lekker met een appel in stukjes.
Echt, wie weet eet je dan met plezier je fruit en goed begin van de dag!
Misschien en tip: Als ik 's avonds zin in zoetigheid heb, neem ik een kop zoethouthee. Werkt voor mij prima tegen snaaimomenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven