35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Zo vandaag de uitslag van de gyn en hoe nu verder te gaan. Ben best wel zenuwachtig. Ben net op mijn werk (7.15 uur) en heb besloten eerst even alles te lezen (2 blz) en eens te reageren. Jullie reageren ook altijd zo lief op mijn berichtjes. Zelf lees ik bijna elke dag wel eens wat er geplaatst is maar gun me meestal de tijd niet om te reageren.

@Opaal; Mooi zeg al die leuke reacties van je collega’s. Ook wel prettig dat je al je kleren nog aan kunt, maar aan de andere kant kan ik ook best wel begrijpen dat je je buik wilt laten zien.

@Pira; Wat lekker dat je nu een beetje kunt doorslapen, en wat fijn te lezen dat alles goed is met de kleine. Wat een vreselijke ervaring met die prikken, gauw weer vergeten. Veel plezier met je zus. Kan me goed voorstellen dat je daar naar uitkijkt.

@MissBR; Goed te lezen dat bij jou ook alles mooi zijn gangetje gaat. Lekker kleren kopen, alleen even aan jezelf denken met kleren, heerlijk. Geniet ervan. En roze laarzen, super zeg.

@Beer; Wat groeit Beertje snel zeg. Zal wel een hele omslag zijn als je weer aan het werk bent zonder al je kinderen om je heen.

@Karatekitty; Potverdorie weer niet. Ik ken dat gevoel. Is niet leuk, en elke keer weer krijg je die klep op je neus. Denk ook elke maand dat ik zwanger ben. Voel dan van alles, zoals nu ook weer. Ben al zins vrijdag wat misselijk, alsof je niks in de maag hebt. Rond de 15e moet ik weer ong. worden. Afwachten maar. Op naar de volgende ronde. Ik ben nu 38 en heb mezelf ook een grens gesteld dat ik voor mijn 40 zwanger wil zijn (denk nu niet meer dat het een harde grens is).

@Carlot; Ik zal voor je duimen, wel even laten weten he, ik hoop het zo voor je.

@Lieselotje; Mooi te lezen dat het goed gaat. Dat alles zo mag blijven gaan en dat je je mannetje op de juiste tijd in je armen mag houden (niet te vroeg en niet te laat).

@Watever; Wat een verhaal zeg, gelukkig geen keizersnede. Mooi dat alles nu goed gaat met Jasper.

Zo en nu de uitslag, best wel spannend om een telefoontje af te wachten. Hier komt het, alles is goed, uitmuntend zelfs. Aan de ene kant ben ik hier wel blij om en aan de andere kant niet (sorry). Nu moeten we eerst een half jaar nog ons best doen en hopen dat het tijdens het klussen gebeurt. Pas na een half jaar mogen we terug komen als het niet lukt. Zucht. Had gehoopt dat we een handje geholpen zouden worden en dat ik dan sneller zwanger zou zijn dan zoals het nu gaat. Ben ik nu overdreven bezig? Ik wil zo graag en wel nu!!!! (grijns).

Zo dat was het weer voor deze keer.

Groetjes dames en knuffels voor iedereen.
Varadientje wat fijn dat alles goed is! Snap wel dat je ongeduldig bent, zeker vanwege de leeftijd. Misschien nog een keertje bespreken? Vind het niet overdreven hoor!

Carlot, weet je al iets?
ja, kwam ook even kijken of carlot al iets weet..nog niet? spannend hoor!

Varadientje: natuurlijk ben je ongeduldig! het is wl fijn omte horen dat er niet echt iets aan de hand is natuurlijk, maar ik snap ook wel dat je nu een beetje baalt dat er niets gebeurt.. heb je het daar wel over gehad?

beer: ja, ik heb nog steeds last van mijn bekken. Het gata wel (langzaam) beter, maar het is nog wel wiebelig.. ik wil dat natuurlijk veel sneller dan het gaat.. beetje geduld hebben!

pfff: gisteren was jongste zoon erg vervelend (alleen maar krijsen enzo). ik was best wel boos, werd ie vannacht heel ziek (overgeven enzo). voel ik me toch wel beetje schuldig.. vandaag is ie heeeeel zielig. koorts en niks willen enzo. heeft net een pakje drinken op en twee paracetamolletjes erin en nu weer in bed. hoop maar dat ie straks een beetje beter wakker wordt,. dit is wel erg zielig.

en hummel d'r eerste prikjes vanmorgen. heb ik straks twee zieke kindjes misschien.. hmm, geen fijne timing, maar ja.. zoon had er vorig jaar weinig last van (van die prikjes) dus ik hoop dat zij er ook niets van merkt. vooralsnog niet echt anders dan andere dagen. we zullen zien.

ze ws trouwens nu vooral in de lengte gegroeid.. zit nu met lengte en gewicht precies op de curve. volgende keer hoop ik iets meer gewichtstoename, maar ze is lief en tevreden dus ik maak me geen zorgen!

nou, ga even boterhammetje eten. met zo'n ziek jongetje kom je helemala niet meer aan jezelf toe.
@Beer en MissBR; Tijdens het gesprek de vorige keer, heb ik het aangekaard. Volgens haar is het gewoon het protocol. Hier wordt niet vanaf geweken, helaas. Ze was hier heel stellig in.

@ Carlot; en, en, en ?????
nou, hele dag met ziek jongetje, heel zielig en heel warm. alleen maar een beetje gedronken en de aardbeitjes die hij met smaak leek te eten, kwamen er net zo hard weer uit.

TIjdens het avondeten heeft ie een paar stukjes van zo'n tortilla pannekoek op, ben benieuwd of we dat vannacht nog terugzien. heb m met paracetamol in bed gelegd en hoor m af en toe jammeren. hoop dat goede nacht slapen hem goed zal doen.

Hummel gelukkig geen last van prikjes. heeft hele dag geslapen in de box (gelukkig maar), is misschien bijwerking, maar zeker geen vervelende

ik ben zelf wel bekaf. Ga zo naar bed en dan hoop ik maar dat we een beetje kunnen slapen. Vriendlief ook nog niet thuis (pas laat vanavond), da's niet handig als er nog overgegeven wordt.. we zullen zien!

verder nog geen nieuws van Carlot..zou ze al wat weten?

Varadientje: jammer is dat.. ik kan me je ongeduld goed voorstellen.. hoop maar dat het je snel gaat lukken!

ok, ik ga nu snel mijn bedje opzoeken (hoop dat ik hummel zonder problemen van box naar bedje kan verplaatsen) en hoop lekker slapen! alvast weltrusten!
Hi meiden!

Wat lief, attent en leuk jullie betrokkenheid te lezen!!

En nu komt het... ik durf bijna niet te testen. Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het om 2 streepjes (o.i.d.) zal gaan, had mezelf al een leuk tijdschrift beloofd om t allemaal een beetje tot me door te laten dringen op deze 'vrije' woensdagmorgen, maar ik merkte ineens dat het dan definitief is en dus gewoon weer fout kan gaan. Daar ben ik bang voor, het was zo'n heftige tijd en als ik nu maar niet test... dan is het gewoon nog niet zo. Oh: hoe complex kan n mens zijn!?

Nu ik t zo zit te schrijven...

Stom struisvogelgedrag: ik ga nu in de auto en ga een test halen! Tot later (zal misschien vanavond worden, maar ik laat t jullie zo gauw mogelijk weten)!

Hoop gauw weer te reageren op jullie, dit is wel n egoberichtje zo, maar hoop dat het volgende wk wat rustiger wordt. Ahum.

dag!

lieve groet, Carlotxx
carlot, ik snap het wel hoor. als jetest en het is niet waar, kun je ook niet langer dromen van.. dan is het definitief, maar ja, het is zo of het is niet zo, daar kun je toch niet onderuit.

ik ben erg nieuwsgierig en ik hoop eigenlijk dat het volgende week helemaal niet rustiger wordt omdat je dan gewoon zwanger bent en over niets anders kunt denken en schrijven!!!

ik wacht maar weer af... (wel snel laten weten he!)
Carlootje, wat onwijs spannend!! Ik ben erg benieuwd.
Carlot!!! waar ben je?? test gedaan, kon je het niet geloven en vanmorgen nog eens gedaan??

of diep teleurgesteld je bed in gedoken??

wat het ook is, kom het hier delen!!!
Carlot, we horen graag van je, wat t ook is, spui t hier!!!!

Watever heftige bevalling zeg pfff maar hoe voel jij je nu?

Missbr hoe is t met je zieke jongetje?

Varadientje, inderdaad veel geduld zeg maar wel goed nieuws dus. Praat er nog maar eens over zou ik ook zeggen.

Lieselot hoe is t'ie??? trek je t nog? probeer te ontspannen zolang t nu nog kan, helpt echt enorm!!

hier alle oke al heeft madammeke besloten tot half 4 te slapen de laatste nachten pffff en ik ben me ineens een partij moe de laatste week, moet echt even gas terug nemen, ben soms erg draaierig dus ik moet "RELAXEN" haha

verder doet ze t prima hoor, alweer bijna 3 maanden tjeee.....ongelooflijk enhoe beweeglijk ze al is en speelt met dingetjes en vooral haar handjes,echt om op te vreten.

afgelopen zondag is ze gedoopt, mijn eerste doop en dan nog wel van mn dochter!! t was een mooie dag en fijn te zien hoe belangrijk dit is voor mijn man en zijn familie.

lieve meiden ga snel mail afmakenen dan met bakkie leut in t zonnetje zitten zolang mn meissie slaapt. verder wil ik vandaag mn boontjes plukken anders worden ze t egroot en ik heb er veeeel, dus invriezn dan maar.

liefs en fijne dag XX
Varadientje: fijn dat het allemaal goed is, nu duimen dat het toch snel gaat lukken voor jullie.

Carlot: hoop ontzettend voor je dat het goed nieuws is.

Hier alles goed. Vanmorgen weer bij de vk geweest, hartje weer gehoord (toch elke keer fijn om dat weer te horen) en de groei is ook precies op schema.

Binnenkort maar eens gaan shoppen voor nieuwe broeken, ze beginnen nu echt aan de strakke kant te zitten.

Over twee weken de 20 wkn echo, kijk er wel naar uit om ons kleintje weer te zien.

De anderen: allemaal succes met de kleintjes, hoop dat alles goed gaat en blijft gaan.
Nog niks van carlootje?

jeetje Pira, wat gaat het bij jou al weer snel zeg. 3 maanden, leuk!

Opaal, fijn dat alles goed gaat! En wat gaat het alweer snel zeg...20 weken echo alweer.

Hier gaat nu alles prima. Jasper slaapt de nacht door van 12.00 tot 7.30..... heerlijk en groeit als kool. Hij lacht al regelmatig, maar huilt ook best veel.

Zelf herstel ik ook goed na de bevalling, maar moet mijzelf regelmatig terugfluiten omdat ik soms te veel doe. Waar ik ook van baal is dat ik al zo bezig ben met het werken straks en hoeveel ik hem dan ga missen, dat ik wel eens vergeet nu van hem te genieten. Weet niet zo goed hoe ik die knop moet omzetten.
geen nieuws nog van Carlot??? Jammer!

zieke jongetje is gelukkig alweer opgeknapt (en heeft niemand aangestoken vooralsnog). Verder alles prima hier.

Heeft iemand nog iets vernomen van Lieselotje? die is toch bijna uitgerekend? Hoe gaat het met je??

Opaal : jeetje jij schiet alweer op hoor, willen jullie weten wat het wordt? (of heb ik iets gemist en weten jullie het al?)
Hi allemaal,

Wat fijn, ff snel doorlezend, al jullie berichtjes te lezen, maar ik kon echt niet eerder weer hier zijn: sorry!

En nu is het eigenlijk veel te laat ...... voor een zwangere!!

Ik vind het n beetje eng zo neer te schrijven, maar het kan eigenlijk niet anders.

Nadat ik het geschreven had, naar school en 's middags zsm een test gehaald. Ging nog lastig, want ivm feestje zoon, kinderen in de auto en onder het mom van tandpasta (had ik ook nodig), test gehaald. Pas 's avonds heel laat kunnen testen, beetje haastig en: test mislukt. Minstreep en teststreep ontbrak. 's Nachts om half 2 moest ik weer naar het toilet en (ik had dus maar 1 test) nog een keer dezelfde test gebruikt... positief + teststreep!!! Welliswaar heel licht (beetje gek natuurlijk 2x dezelfde test te gebruiken, maar omdat ik t niet geloofde, had ik m nog bewaard en nu gaf 'ie dus wel aan dat ik zwanger ben). Ik ga er denk ik morgen toch nog maar 1 halen, maar ik heb al wel een afspraak bij de gyn gemaakt: 5 okt en dan ben ik vlgs mijn berekening zo'n 8 wk zwanger.

Oh, wat hoop ik dat alles goed blijft gaan...

Voor nu welterusten en (hopelijk) tot gauw!

Lieve groet,

Carlotxxx
jajaja!!! Gefelicicteerd!! ik kan me voorstellen dat het nog even spannend is, maar eigenlijk kan ht niet missen toch? Geweldig!!!

ok, ik ga even snel verder met de voorbereidingen (ben jarig vandaag, maar moet dan altijd zoveel doen he?), tot later misschien!
Carlootje!! Super! Van harte gefeliciteerd!

MissBR, hier nogmaals gefeliciteerd!
Carlot!!!!!!!!!!!! gefeliciteerd!!!! Wat een supernieuws! Ik zal gauw de tabel aanpassen en jou ook zo'n mooie gele streep geven )!

MissBR gefeliciteerd met je verjaardag! Ben je 38 geworden? Is je zoontje weer een beetje opgeknapt?

Watever wat slaapt Jasper al goed! Wat heerlijk zeg. Onze zoon sliep gelukkig als baby ook vrijwel direct de nachten door, dat was wel erg lekker en het compenseerde een beetje dat hij de eerste weken overdag bijna niet sliep :(.

Opaal bij jou schiet het ook op! Over 2 weken alweer de 20 weken echo. Vind je het spannend? En willen jullie weten wat het geslacht is of laten jullie je verrassen?

Pira nog gefeliciteerd met de doop van je dochter. Bijzonder zal het zijn geweest! Kom zelf uit een katholiek nest dus het fenomeen is mij bekend. Ben al een jaartje of 25 niet meer praktiserend.

Beer hoe is het bij jou thuis? Alles weer op de rails met werk en school? Dat is vast een heel bedrijf zo met z'n zessen ;). Hoe gaat het met Beertje op het kinderdagverblijf?

Varadientje wat fijn dat de uitslag goed was! Kan me overigens wel voorstellen dat je ergens baalt dat er nu geen actie ondernomen wordt, maar de kans is ook best groot dat je "gewoon" binnen een paar maanden zwanger wordt. En als dat op natuurlijke wijze gebeurt dan is dat wel extra fijn hoor!

Tot later allemaal!
carlot super, heerlijk nieuws!!!! proficiat!!!

hou ons op de hoogte hè!!

Watever fijn dat hetgoed met je gaat maar dat van die knop omzetten ken ik ook wel hoor. de laatste nachten slaap ik slecht omdat ik te druk in mn hoofd ben, toch trekken alweer wat klantjes aan me en zo, eerste afspraken staan en ik merk dat ik eigenlijk nog niet zover ben....ben echt zo moe de laatste dagne pffff en wat slaapt je jongetje goed zeg. ik mag ook niet zeggen hoor bij pirameis van 21 - 21.30 tot ca. 05 - 05.30 maar ik lig dan weer zoveel wakker daarna, naja komt allemaal wel goed.

ze ligt nu naast me in de box heerlijk te spelen en te kletsen met speeltjes, zo gezellig

Missbr te laat maar proficiat met je verjaardag!! wat t een leuke dag?

Opaal alweer naar de 20 weken.....echt ongelooflijk hoe de tijd vliegt, soms eng gewoon.

lieve meiden, ga nog effe wat op internet bekijken, willen in oktober weekje weg naar toscane, mijn lieve piraman heeft t nogal voor zn kiezen met zn zaak en ik vind dat hij er echt even uit moet. nu ik m zover heb dat hij een week heeft geblokkeerdin agenda moet ik direct iets regelen en vastleggen zodat hij geen excuses meer heeft hahaha

verder ben ik dus erg moe, voel me erg slap, draaierig. heb t idee dat ons kleintje mijn kracht beetje "opeet". naja even proberen wat meer rust te nemen en wat extra ijzer en vitamines, hopelijk trekt t snel weer bij.

ps. wie borstvoeding geeft: een vraag!!!;

hoe wennen jullie jullie kleintjes aan een flesje??? ik heb pirameis weken geleden uit flesje (gekolfde melk) laten drinken om zo wat flexibeler te worden en ging prima 2x achter elkaar. echter de afgelopen weken probeer ik t weer afen toe en ze weigert steeds resoluut de fles-speen, heb diverse geprobeerd, ze duwt ze echt met de tong eruit en wordt uiteindelijk kwaad dus dan maar direct borst er achteraan...mmm wat zeggen jullie??

blijven proberen? zou immers wel fijn zijn als ze t flesje ook accepteert ivm mijn werk enzo....

fijne avond, liefs XX
Pira, wat lekker dat jullie nog een weekje vakantie gaan boeken. Heerlijk.

Over de fles kan ik je helaas geen tips geven. Jasper drinkt allebei nu met gemak. Zowel de borst als de fles. Dat is dan weer het voordeel dat wij een lastige start hebben gemaakt en hij dus in het begin veel fles voeding heeft gehad en het borstvoeden wat moeizamer op gang kwam. Misschien is het handig om eerst je borst aan te bieden en als ze rustig is, geef je de fles? Of net zoals jasper de borst heeft leren drinken, wat naar binnen druppelen zodat ze slikt en dan meteen de fles in haar mond? Ik zeg maar wat hoor...

Ze zal er toch aan moeten wennen...

Toch huilt Jasper veel en heeft last van hele hardnekkige luieruitslag die maar niet wil over gaan.

Maria, wat ga jij ook al weer snel zeg.

Lijkt nog allemaal zo kort geleden, dat wij elke keer voor je duimde dat alles goed zou komen!
Carlot: Gefeliciteerd!!!! Echt supernieuws, we duimen voor je dat alles goed gaat en blijft gaan.

MissBR: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ja volgende week onze 20wkn echo, kijk er echt naar uit.

We willen nog niet weten of het een jongetje of meisje is, we wachten nog wel 5 maandjes.....Zelf denk ik wel dat we een jongetje krijgen, gevoel.

Ook wil ik later nog een pretecho laten maken, vind de video ook wel ontzettend leuk om te hebben.

Zo, nu naar onze groupmeeting. Ga ik maar eens vertellen welke taken ik niet meer mag doen in het lab.

Groetjes allemaal
Carlot, wat super, ben heel blij voor je!

Pira, ik slik hele berg vitamines hoor. En dan nog voel ik me af en toe slappig. BV kost echt veel energie. Zeker zo tussen de 3-6 maanden, als ze verder nog niets eten. Je maakt wel meer dan een litertje bv aan per dag. Eet en drink je wel genoeg?

Beertje was hier ook niet zo makkelijk aan de fles te krijgen. Met een week of 6 ging het goed, maar daarna een tijd niet gedaan, pas een paar weken geleden weer, en toen weigerde hij ook. Steeds blijven proberen want hij moest natuurlijk naar kdv. Ik heb het wel mijn man laten doen en dat ging beter. Bij mij lukte het gewoon echt niet. Gelukkig heeft hij nu echt de slag te pakken.

Watever, voel jij je alweer fit?

MissBR, gefeliciteerd nog. Heb je een leuke dag gehad? Nog iets gekregen? Verder geen nieuwe zieken gekregen bij jou?

Opaal, spannend volgende week 20 weken echo!

Maria, het gaat inderdaad snel zeg bij jou. Begint de vermoeidheid al toe te slaan?

Hier wel moe hoor. Vind het werken niet echt leuk en een ontzettend gedoe en geregel. Tja, ik moet echt even wennen denk ik. Huis ziet er ook ontploft uit en krijg het niet meer bij ook. Geen puf even. Ben ook snipperdesnip verkouden.
Carlot...wat leuk! Gefeliciteerd!

Hier nog niks.... ik wacht, wacht en wacht

Saaie bedoening dit.... Ben echt toe aan de baby en helemaal klaar met zwanger zijn. Herkenbaar?? Ook erg sjaggi

Pira: Toscane vind ik zo lekker... Heel Italie trouwens! Fijne vakantie alvast!
Carlot, gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Opaal, spannend hoor, de 20-wekenecho. Wil je het geslacht echt niet weten? Wij hopen dat we daarmee de namendiscussie kunnen halveren.

Ik heb niet zoveel te melden, a.s. vrijdag een gesprekje met de verpleegkundige, die gaat mij informatie geven over wat ik moet regelen. Verder gebeurt er weinig nieuws, ben gewoon aan het werk, merk weinig van de zwangerschap, klein buikje nu (1 kilo aangekomen). Binnenkort moeten we eens de erkenning gaan regelen omdat we niet getrouwd zijn (en ook niet gaan trouwen). En verder hebben we een bod op een huis uitgebracht, dus dat is ook nog even spannend!
Lieselot haha moet zo lachen, het druipt er zo vanaf van je woordne dat je er klaar mee bent. naja heeeel erg lang kan t niet meer duren. niet chagerijnig worden hoor kun je nog wandelen of zwemmen? probeer je te bewegen als t lukt, is beste remedie. sterkte

Watever dankje, tja ik moet gewoon volhouden denk ik met t flesje en piraman eens laten proberen.

he wat balen dat Jasper zoveel huilt, is erg vermoeiend zeker zo'n eerste maand als je nog niet alles goed herkent. ik had t met ons meisje savonds. toch maar gewoon de boel de boel latne en m knuffelen, dat heeft hij waarschijnlijk gewoon nodig.

Hi Beer lijkt op mijn verhala met flesje, rond 6-8 weken no problem en nu totale weigering! naja zoals ik al schreef mn man er maar eens mee ana de slag laten gaan en volhouden.

tja ik slik ook vanalles bij en probeer goed te eten en drinken. vanmiddag lekker op bed gelegen, niet echt geslapen maar toch wel relaxed. t giet water en t sneeuwt vanaf zo'n 1500m dus de zomer is in de bergen nu echt voorbij.

lieve meiden ik ga er 1 troosten en dan eten koken.

liefs X
Goeiemorgen!

Lieselotje, ben je het zo zat? ik snap het helemaal. hoop maar dat je niet meer zo lang hoeft te wachten! (en daarna is het zo snel helemaal gewend, dat is ongelooflijk!)

Pira: dat met dat flesje.. ik geef zelf fv dus weinig ervaring met overstappen, maar heb op ander forum wat tips gehoord: idd je man eens aten proberen of -als jij het doet- een andere houding dan je bij borstvoden doet. dus bv in het wipstoeltje of als ze op je knieen ligt ofzo.. geen idee of het werkt, maar het proberen waard misschien?

watever: pira geeft goed advies, gewoon lekker met m knuffelen en hem de aandacht geven. jij bent toch niet rustig andere dingen aan het doen als hij ligt te huilen. neem m dan maar lekker bij je, gaat vanzelf een keer over (jongste zoon heeft eindeloos in onze armen geslapen en nu wil ie geen seconde meer op schoot, verlang nog wle eens naar die tijd dat ie zo lekke rbij me lag!)

Beer: geen nieuwe zieken nee, heeft ook gelukkig niet lang geduurd. Verjaasrdag was leuk, veel boeken gekregen en ook allemaal lekker douchedingetjes enzo.

wat vervelend dat je werk zo saai is geworden.. ben je aan het kijken naar iets anders?

wij hebben lekker ene huisje geboekt in denemarken voor in de herfstvakantie (is al over een maand!) luxe huisje met zwembad in het zuiden van denemarken. ook niet zover rijden. Mijn ouders gaan mee, wordt vast gezellig!

Fijne dag allemaal!

(en Carlot: heb je nog nieuw testje gedaan en is het nog steeds waar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven