35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

jammer jammer jammer lieselotje! hoop voor je dat het snel gaat gebeuren! al dat wachten is niet leuk he? was je eigenlijk eerder of later bij de andere kinderen?

Pira: nog steeds zo moe? ik merk dat ik alweer behoorlijk veel enegrie hebt, maar ja, ik geef geen bv.. dat scheelt enorm denk ik. Geef er maar lekker aan toe hoor, is toch het beste. Gaat verder alles ok? ben je alweer aan het werk enhoe gaat dat icm een klein meisje? en hoe vindt Piraman het eigenlijk allemaal?

beer: je paard weg? dat zal vast jammer zijn! Ik heb niets met paarden hoor, maar kan me voorstellen dat het een beslissing is die je niet makkelijk neemt.. (maar dat je er geen tijd voor hebt, dat snap ik dan wel weer helemaal!)

Hoe gaat het verder met je? een beetje aan het opkrabbelen? ben je al op zoek naar andere baan?

Carlot; hoe is het met je? lukt het een beetje? kun je het al geloven? nog steeds aan het aftellen tot de echo? of toch proberen om eerder terecht te kunnen?

hier alles ok, ben weer aan het werk. nou ja werk,... ik ben er weer. ben nu naar nieuwe afdeling en nu moeten ze dus iets te doen vinden en degene die dat moet doen, is ziek. tsja..

nou ja, lekker rustig aan beginnen is ook niet erg en het is wel heerlijk om iedereen weer te spreken enzo. geniet er wel van (jammer alleen dat middelste zoon ziek is.. even onhandig, maar gelukkig hebben we geweldige oppas en kunnen we dus beide lekker aan het werk en hij gewoon thuis op de bank)

nou meiden: tot snel maar weer en Lieselotje: go go go!!!
Jammer Lieselot, nog even volhouden dus. Doe lekker rustig aan.

MissBR, ook al weer op je werk. Hoeveel dagen ga je werken? En weer een ziek thuis? Is het de mex. griep bij jullie, of wat anders? Wel fijn zo'n oppas thuis.

Gaat hier wel ok deze week, wisselt gewoon heel erg bij mij. Voel me rustig en goed. Ben nu wel begonnen met bv iets afbouwen en weet uit ervaring dat dat ook weer voor dips kan zorgen.

Jullie zien, ik ben weer aan het werk, schrijf dus weer meer...
Jammer van je paard Beer! Ben zelf ook een paardenmeisje. Helaas is de mjine overleden 2 jaar geleden, hij was ook al 33. Hij stond al jaren bij mijn zusje op de wei. Zou zo graag weer een paard willen maar inderdaad niet haalbaar met kinderen. Manege is hier ook zo vreselijk duur in de randstad en ik vind rijden in de bossen sowieso leuker. Stond hij bij jullie aan huis of ook bij een manege? Wel triest he..... Zat best rot zijn. Sterkte!..

Ik ga ook geen borstvoeding geven. ten eerste trekt het me niet en als ik alle verhalen hoor denk ik altijd: jeetje.. waarom doen mensen het toch??!! Maar goed.. volgens mij ben ik 1 van de weinige mensen die er zo over denkt......
Lieselotje, ik snap je helemaal hoor, wat die bv betreft! maar je kan het bijna niet meer zeggen he? je bent bijna ontaarde moeder als je het niet tot bleodens toe probeert...

ben ook niet eens zo overtuigd dat het zoveel beter is voor je kind. heb ook al onderzoeken gelezen waarbij de betrouwbaarheid van studies in twijfel wordt getrokken. en ik vind de voordelen van fv veel groter.. (je weet wat erin gaat, je kunt het iemand anders laten doen, jouw herstel gaat veel sneller).. maar goed. Ik wil hier geen discussie starten over bv/fv.. dat ligt erg gevoelig heb ik al wel gemerkt..

ik denk trouwens niet dat het mex griep is, hij is wel koortsig en klaagt over hoofdpijn enzo, maar hij hoest helemaal niet en volgens mij hoort dat er wel bij. koorts vandaag al wel beetje minder geloof ik.hoop dat ie morgen weer beter is.

Ik werk 4 dagen trouwens.
Hè Lieselot, sterkte met die laatste loodjes!!

Mbt BV tja is zo'n heikel thema......ik ben er aan begonnen van "kijk wel of t lukt" helemaal niet overtuigd dat ik t wilde naja t lukte dus en ik vind t op mijn manier weer handig "altijd klaar, bij me, geen gesleep onderweg, t intieme..." maar ik snap de keuze voor FV ook goed hoor en val niemand aan of af..t'is bij mij dus zo gelopen maar mbt energie valt t me wel tegen merk ik nu maar wellicht loop ik ook wat hard van stapel. ben nou eenmaal niet zo "stilzitterig" dus dan kom je jezelf wel tegen.

Beer jij krijgt dus weer energie terug, fijn. En wat jammer van het paard.....je hangt altijd toch aan zo'n dier hè maar snap goed dat je nu er ook geen goed gevoel bij hebt als je geen tijd kunt vrijmaken voor m.

Vanmorgen op controle geweest, pirameis 6 kilo en 63cm en doet t prima dus da's dan weer mooi!!

Ik ben eigenlijk steeds wel aan t werk gebleven aangezien ik zelfstandige ben maar dat is natuurlijk niet ideaal maarja....nu moet er vandaag een vertaalklus af dus zit te pezen hier, pirameis is zo lief om al bijna 2 uur te slapen dus dat helpt

vanaf oktober ga ik 3 dagen fulltime werken en heb oppas in huis geregeld. de overige 2 dagen zal ik wel af en toe ook wat doen maar ga de eerste maanden proberen die toch voor ons tehouden. met piraman alles, oke..verliefd op zn meisje. helaas heeft hij redelijk stress periode met zijn zaak dus dat is jammer, hij gaat rond 6 uur de deur uit en komt vaak pas rond 20 uur terug. tja dan heb ik vaak al gegeten omdat ons meisje rond 21 uur echt naar bed wil.naja we hopen op betere en rustiger tijden, effe doorbijten.

lieve meiden fijne dag verder X
oei Pira, dat klinkt niet leuk van piraman. hier ook drukke vriend (maar niet zo druk) en daar baal ik al van. van die halve afspraken enzo. is niet leuk en niet gezellig om zoveel in je eentje te zijn en te moeten doen. sterkte hoor!
hi lieve MissBR ja soms kom ik mezelf dus wel tegen zo in mn uppie maarja piraman en ik lijken kwa karakter enorm op elkaar dus ik herken zijn gedrag wel hierin

wel spreken we er nu vaker over omdat ik dit natuurlijk niet ideaal vind en hij altijd roept "paar maanden - paar maanden" maar dit gaat langer duren voor mijn gevoel.

ik heb immers ook nog mijn zaak en die sneeuwt nu beetje onder omdat de zorg voor ons meisje toch wel 90% bij mij ligt.

naja straks eerst eens een weekje weg en hierover praten maar helaas zijn er veel "toestanden" waar hij niet veel invloed op heeft, we moeten dus wat geluk hebben in de toekomst.....

naja mijn vertaalklus is nu weg, ik ga richting bed met mn kleintje, liefs X
Hier ook een man die meer weg dan thuis is helaas. Wist ik van te voren, maar gelukkig probeert hij er wel rekening mee te houden. maar de eerste reizen staan al gebeokt vanaf half oktober. Hoop dus dat de baby niet al te lang op zich laat wachten anders zit ik dalijk nog midden in de kraamtijd. Nou ja.... we zien wel......

Meld dus... niks aan de hand nog hier. Prima geslapen, alleen gestoord door een mug en wat plaspauzes
Hi meiden,

Jammer Lieselot, ik had t je graag gegund nu lekker met je jongste in het kraambed te liggen! Veel sterkte met the final countdown! Waren je oudsten trouwens eerder/later?? Zegt niet veel, maar toch.

Oef Pira: ik snap dat je een beetje knel zit en idd heerlijk dat jullie er straks even tussenuit gaan! Je woont dan wel op een vakantielokatie, maar dat t zo niet altijd even leuk is, snap ik best. Kan Piraman wel een beetje loslaten straks?? Sterkte en dat geluk dat jullie nodig hebben. Goed dat je zo geniet van je meisje: ze klinkt ook wel erg zoet & lief hoor! 2 uur slapen, jij a h werk...

Beer: wat een lastige keus! Tuurlijk zijn de kinderen en thuis veel waard, maar je hecht je aan een dier en als je rijdt ben je er toch even lekker uit en zeker als je je niet altijd even stabiel voelt, kan ik t me goed voorstellen dat juist paardrijden heerlijk is. Maar die eeuwige klok hè. Gaat het weer wat beter met je of blijft het een beetje op en neer? Ik wens je een prettiger woensdagmiddag dan vorige week: hier schijnt de zon, ik stuur d'r even door!

MissBR: hoop dat ze snel weer werk voor je hebben, als start wel lekker, beetje bijkletsen met iedereen, foto's showen :-)??Maar je lijkt me niet t type dat lang weinig/niks te doen moet hebben, dan duren 4 dgn ook weer lang! Heerlijk zo'n oppas te hebben, heb nog geen idee hoe wij dat straks gaan doen. Na ja: eerst moet maar n's alles goed gaan, dan bevallen en dan... duurt nog tot de zomer alweer hoog en breed in aantocht is! Misschien zijn we dan al verhuisd: we'll see!

Heb gisteren toch maar gebeld en kan nu a.s. maandag terecht: 1 wk eerder! Vind t spannend en heb aan de andere kant ook weer iets van een goed gevoel. Jullie horen het natuurlijk wel.

Dank Maria voor je berichtje: daar had ik wat aan, t stelde me weer wat gerust!! Ik lees niet zo vaak van je, ben je druk, maar gaat het goed met je? Hoop het! Wanneer begint je verlof?

Ook voor de anderen/zwangeren: alle goeds en een extra knuffel voor Varadientje. Wens je veel succes deze maand!

Fijne dag allemaal,

lieve groet, Carlotxx
Jeetje wat is er weer veel geschreven over de afgelopen dagen, teveel om even snel bij te lezen hier op het werk (tussen het nakijken van die vervelende meetrapporten door).

Gisteren de 20 wkn echo gehad. Ontzettend mooi weer om de kleine te zien, en wat is ie alweer gegroeid zeg. Uitgebreide echo, alles werd duidelijk uitgelegd en ook de uitslag van de nekplooimeting. Lag dus blijkbaar aan mijn bloedwaarden die wel binnen de grenzen lagen maar buiten het gemiddelde.

Na een lekkere tijd te hebben genoten en alles goed te hebben gezien blijkt er niks mis te zijn, alles was uitstekend. Alles is er, hartje werkt prima, geen soft markers gevonden. Dat was dus weer een opluchting ook al hebben we ons tot nu toe niet echt zorgen gemaakt dat er iets zou zijn met de kleine, nu wel een goede bevestiging natuurlijk.

OP naar de tweede helft nu dus......

Groetjes aan iedereen.
OpaaL: ben heeeeeeel nieuwschierig: weet je wat het gaat worden of heb ik daar overheen gelezen?? Wel fijn dat alles goed is is toch een zorg minder toch!
Opaal ;wat fijn voor je en al over d ehelft nu! wat gaat dat toch hard he? Hoe voel je je? nog moe/msselijk of wat dan ook? of alleen maar gelukkig??

(en ik ben ook nieuwsgierig hoor, weten jullie jullie wat het gaat worden?)

en Lieselotje... nog steeds niks?? heb je het idee dat er al iets gebeurt of nog totaal niet? is moeilijk te zeggen he? vaak weet je dat pas achteraf.. (had ik tenminste). hoop maar dat je niet te lang meer hoeft te wachten! wie weet gebeurt het gewoon morgen, op de datum! (deed mijn kleine meisje ook, en gek genoeg is dat het laatste dat je verwacht!)

Carlot: wat goed dat je gebeld hebt en dat je eerder terecht kan! Hoever ben je aanstaande maandag? 8 weken ofzo? spannend hoor!

pira: het is goed dat je piraman begrijpt natuurlijk, maar verlies je niet in je begrip he? jij bent net zo belangrijk en je hebt altijd een keus (hij dus ook) om dingen anders te doen. wacht niet te lang met dat gesprek anders zit het je te hoog misschien!

(en verder gewoon heerlijk blijven genieten van je pirameis, ze klinkt al (bijna) net zo'n engeltje als mijn hummel!)

Beer: hoe is het vandaag met je? zijn de dagen waarop je je goed en rustig voelt te voorspellen? of is het een beetje per ag wisselend? ik hoop dat je lekker blijft gaan en de rust een beetje kunt behouden (de rust in je hoofd dan, want om je heen is die er vast niet. hier iig zelden met 4 kinders!)

ik aan hetw erk, begin er weer een beetje in te komen. wel wat strijd met vriendlief. ik verwacht dat hij ( nu ik er niet meer elke dag ben) zijn verantwoordelijkheid neemt en ook een dag bij de kinderen is, maar daar is hij nog niet zo van overtuigd. geeft wat strijd dus. we moeten duidelijk de modus nog even vinden nu ik weer 4 dagen per week weg ben!

verder doet hummel het nog steeds voorbeeldig (die hoor je gewoon nauwelijks), is vriendlief vanmorgen met jongste zoon naar het cb geweest voor weeg en meetsessie en hebben ze geconstateerd dat ie een klein zwaar mannetje is haha! dat wisten we zelf natuurlijk ook wel (en dat waren zijn broers ook) en dat ie het verder prima deed. (vriendlief beschreef dat er zo'n 'meisje' zat dat zich keurig aan de vragen hield, maar dat hij het een beetje onzin vond. Zoon was namelijk voorbeeldig aan het spelen en luisterde naar opdrachtjes die hij hem gaf ('zet dat maar even terug' bv).. ach ja, hij is weer goedgekeurd!

ok, ga weer even aan het werk, het is weer bijna weekend! tot later dames, heb een fijne dag vandaag!
Nee, we weten het geslacht niet, willen we ook nog niet weten. Maakt voor ons ook niks uit, we weten nu dat het gezond is en dat is het belangrijkste.

Alles gaat verder prima, heb tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad, alleen na een week werken ben ik echt blij dat het weekend is....

Het buikje begint nu wel te groeien, dat is alles.

Moet weer gaan, lunchmeeting....

Groetjes
Hee dames...

even berichtje van mij...kan het echt niet meer bijhouden hier ...beetje teveel met werk, prive, forum mei etc.

Maarruh lees zo af en toe heel even dingen vluchtig door...Lieselotje is next...spannend...laatste loodjes.

Pira nog steeds super benieuwd naar naam van je meisje

Hier iig alles super. Binck gaat als speer, krijgt tandjes, inmiddels 70 cm...echt al hele vent. Is nog steeds super relaxed en makkelijk. Volgende week even weekje Malta naar vrienden. Eerste keer vliegen enne eind jaar aruba dus nog genoeg voor de boeg....

Dus blauwe wolkjes kabbelen lekker voort in lucht...

X
hi meiden!!

Snok fijn te lezen dat t zo goed gaat allemaal en snap goed dat je t druk hebt....kijk effe op ons vijfendertigplus hyves...

Opaal heerlijk dat alles er goed uitziet...is toch weer een opluchting en fijn gevoel. Geniet ervan!!!

MissBR komt goed hoor....t zit me niet zo hoog hoor maar als hij moppert over t 1 en ander geef ik wel aan dat er keuzes gemaakt kunnen worden hierin al zegt hij van niet....naja steeds zelfde discussie. ach ik ga ervan uit dat ons weekje weg even de rust en kans geeft de dingen van een afstandje te bekijken.

moet wel nog steeds iets boeken. we willen ook de hond meenemen en dat blijkt soms probleem bij accommodaties. morgen moet ik boeken van mezelf....komt goed!!

Carlot fijn dat je eerder terecht kunt, goed gedaan!!!

Lieselot.....voel je iets, niets? of wat voel je in t algemeen?

wel fijn dat je lekker geslapen hebt.

tja vannacht bedacht madammeke om om 1 uur maar eens te drinken ????? ik lag echt in coma en moest wel 3x op horloge kijken mmmmmm

naja vervolgens om 7 uur en toen ben ik ook maar opgestaan, hopelijk gaat t vannacht beter en ga straks maar even plat samen met haar.

meiden fijne dag, maak snel bord pasta - pesto voordat ons meisje ook honger krijgt, liefs X
quote:MissBR schreef op 22 september 2009 @ 14:37:

Lieselotje, ik snap je helemaal hoor, wat die bv betreft! maar je kan het bijna niet meer zeggen he? je bent bijna ontaarde moeder als je het niet tot bleodens toe probeert...

ben ook niet eens zo overtuigd dat het zoveel beter is voor je kind. heb ook al onderzoeken gelezen waarbij de betrouwbaarheid van studies in twijfel wordt getrokken. en ik vind de voordelen van fv veel groter.. (je weet wat erin gaat, je kunt het iemand anders laten doen, jouw herstel gaat veel sneller).. maar goed. Ik wil hier geen discussie starten over bv/fv.. dat ligt erg gevoelig heb ik al wel gemerkt..

Haha, niet weer he!!

Ik snap ook de keuze voor FV. Ik geef wel BV en ben er nu uiteindelijk zeer blij mee! Maar dat heeft mij ontzettend veel pijn en moeite gekost. Van te voren nooit gedacht dat ik er zoveel moeite voor zou doen.

Ik ga er verder ook geen discussie over beginnen want ik heb respect voor ieders keuze. En af en toe geef ik ook nog een flesje KV tussendoor.
hahahahah ow god Voel ik hier enige spanning???

Joh.. weet je: ik zou willen dat ik het leuk vind om borstvoeding te geven. Want ik vind het er hartstikke lief uitzien. Mijn man vind het echt niet leuk dat ik het niet wil. Maar het gaat gewoon tegen mijn gevoel in. Ik heb niet dat oergevoel dat ik het wil. Heb het bij de oudste geprobeerd, maar vond het echt genant en heel raar.... en zeer pijnlijk, laten we dat niet vergeten
haha! ja, is net enorme discussie op ander forum over geweest. wil ik even niet meer herhalen hoor!
Zo nu weer even proberen te reageren.

Carlootje wat ontzettend spannend allemaal. goed dat je eerder terecht kan en wat is onzekerheid toch vervelend he?

opaal, heerlijk je goede echo!

Lieselotje............pfff erg he dat wachten?? Tell me about it.

MissBR en Pira wat vervelend soms dat jullie mannen zo druk zijn. Ik zou er niet tegen kunnen denk ik.

Beer, wat sneu van je paard zeg.

De billetjes hier zijn nog steeds niet over. Eerst werd inderdaad een schimmel vermoed, maar het is gewoon een heel hardnekkige uitslag met ontsteking. Heb nu weer nieuwe zalf.

Je voelt je zo machteloos pfff
watever: ik word er soms oo een beetje moedeloos van. vooral omdat altijd het argument is dat het werk is en dat het dus moet kunnen allemaal en als ik daar moeilijk oever doe dan sta ik niet achter hem. ja lekker dan!

nou ja, ik kan er beter tegen als ik ook zelf dingen aan het doen ben, maar met 4 kinderen is dat niet altijd even simpel.. (alleen al logistiek een probleem zeg maar)

nou ja, er komen vast weer rustiger tijden..

Lieselotje: nog niks? hou vol!
irritant MissBR dat hij dan z'on reactie geeft, flauw ook. Ik ben blj dat vriendlief hier in de avond wel zijn verantwoordelijkheden neemt en Jasper dus ook verzorgt en aandacht geeft.

Maar goed hij heeft zoals je weet ook wel zijn afwijkingen

Hup Lieselotje!!!!! Zet hem op!
nog niks lieselotje?

t wordt nu echt balen he? als die datum echt voorbij is! Hoop maar dat je snal aan de bak mag!

Goed weekend gehad (heerlijk weer ook), zoon weer beter gelukkig en nu weer aan het werk. alsof ik nooit anders gedan heb, zo gek is dat!

Ga maar even wat doen (daar ben ik hier voor tenslotte), hoop dat lieselotje snel met roze (blauwe) baby-verhalen komt!
Kwam ook even kijken naar Lieselotje, ben heel benieuwd!

Bv en Fv discussie ga ik ook niet aan beginnen hoor, iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil. Ben zelf wel bv fan, maar vind het gewoon heel makkelijk en leuk om te doen.

MissBR, wel vervelend zo'n situatie met je vriend. Bij ons komen de kinderen ook veel meer op mij neer, maar ik werk natuurlijk ook maar twee dagen. Man is ook vaak heel erg druk en dan bijv. ook savonds weg, en dan wil ik ook wel eens gaan protesteren. Maar over het algemeen houdt hij wel goed rekening met me en hebben we er niet teveek onenigheid over.

Heb je dit weekend er nog over kunnen praten?

Watever zo sneu voor je mannetje, wordt het nu al wat minder?

En hoe is het met de rest van ons?

Wij hebben een heerlijk weekend gehad, nog lekker in de tuin gezeten met leuk bezoek. Kinderen lekker aan het spelen. Echt afscheid van de zomer, als ik het weer zo zie.

En nu weer op het werk....
beer: nee, we hebben het er nog niet echt over gehad. moet nog wel, maar weekend was druk met veel bezoek en de ergste kwaadheid is wel weer weggezakt. we moeten allebei nog even wennen aan het feit dat ik weer werk nu, dus het zal allemaal wel inklinken denk ik. komt wle goed..

en nu weer verder werken!
Hoi allemaal,

Hè nog niks van Lieselotje... maar 't kan natuurlijk toch zijn dat 'hij' er al wel is: we hopen het voor je!!! Duim, duim en zet 'm op voor jou!!

Watever: hoe is het nu met Jasper? Hoop zo dat het nu beter met hem gaat en dat hij ook minder huilt. En met jou: ben je alweer een beetje boven Jan? Geniet wel van die heerlijke nazomer hè?! En wanneer word jij weer op je werk verwacht?

MissBR: logisch dat er weer veel op z'n kop staat nu jij weer 4 dgn weg bent, maar wel vervelend dat het zo gaat! Hoop dat jullie er snel en goed uitkomen, lijkt me wel zo rustig! Alles goed verder met je mannen & roze-rode meisje? Gelukkig geen zieken meer!

Beer: je klinkt goed, zo!! Heerlijk van je weekend genoten, de zon en de tuin. Zie het helemaal voor me (heb het ook gedaan hoor!). Hoop voor je dat het zo blijft gaan en dat je er wat je werk betreft ook wat uitkomt.

Pira: wanneer hebben jullie dat weekje in het vooruitzicht? Hoop dat het ook goed met jou/met jullie gaat! Is het bij jullie ook van dat lekkere weer? Ik geniet er ook zoveel mogelijk van: alles lijkt gewoon ook lichter als de zon schijnt.

Maria, hoe is het met je en thuis/werk: gaat het je allemaal (nog) goed af?

En met jou Varadientje? Ben benieuwd hoe het met je is!

Ik ben net thuis na het eerste bezoekje aan de gyn: met wat moeite was er een vruchtzak te zien, maar verder (nog) niets. Voor volgende week heeft ze gebeld en me vooraan als spoedafspr laten zetten in het zkhuis. En oh, wat hopen we dat er dan wel een hartje te zien is! Manlief vond het ook maar niks, voelt niks en had heel graag meer zekerheid gewild. Het is dus toch nog wel een spannende week, maar heb er ergens op dit moment niet een heel slecht gevoel over. De echoapparatuur van vanmorgen is ook niet zo best (dépendance) en daarom wil ze me vlg wk ook in het zkhuis zien. Wel zei ze dat dit een normaal beeld voor 7 wk is, verder kon ze er niets over zeggen. Het kan dus nog allebei de kanten op. Zelf denk ik wel dat als het vlg week goed is, dat ik me een stuk geruster zal voelen omdat ik dan iig verder ben dan in januari. Verder heb ik me vanmorgen toch maar ziekgemeld. Ik was gisteren helemaal niet fit, vond het spannend en dacht maar beter op tijd voor mezelf te kiezen dan weer door te gaan tot het me allemaal echt teveel wordt. Ik heb al dagen veel last van mn maag en darmen, ben voor mijn doen snel misselijk, moet moeite doen normaal te eten en voel me vaak slap en duizelig. Even rust dus. Vandaag iig, morgen zie ik nog wel, donderdag een halve dag en als het allemaal goed gaat wil ik dan sowiezo weer ah werk. 't Is wel een beetje nieuw zo, normaal ga ik altijd door: huppekee, geen flauwekul, je bent niet echt ziek.

Hopelijk horen we snel van Lieselotje (zal ook nog even bij sept kijken). Verder voor iedereen een fijne dag en hartelijke groet,

Carlotxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven