curretage levend kindje

25-01-2010 14:12 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik een termijnecho gehad met 8 weken.Alles leek goed totdat de mevrouw stil werd en een collega erbij ging roepen.Mijn man en ik voelden dat er wat mis was.Ze kwam terug met een arts en vertelden dat er waarschijnlijk iets mis was met ons kindje.Een afwijking die bijna nooit voorkomt. Het hartje klopt goed en het zal het waarschijnlijk gewoon volhouden tot de geboorte maar direct daarna geopereerd moeten worden en dan overlijden waarschijnlijk.Nu moeten we over twee weken terugkomen omdat het kindje dan weer groter is en dan kunnen ze erweer naar kijken en dan een afspraak maken om het te verwijderen.Ik voel me zo rot..ben elke morgen misselijk kleren passen niet meer.maar ik weet dat het over drie weken weg gehaald wordt dmv curretage met een roesje..het id om een levend kindjeweg te halen en dat het gewoon nog groeit die weken..vind het erg moeilijk. Wie heeft er ervaring? Curretage met een roes valt het mee? Ik weet het niet..wil het gewoon van me afschrijven.Bedankt!
Heel veel sterkte, chocoladereep. Wat een ongelooflijk verdrietige situatie. Ik zou je willen aanraden om - hoe moeilijk dat misschien ook is - je beslissing te nemen op basis van zoveel mogelijk informatie. Second, third opinions, experts, wat er maar voor nodig is. Zodat je later zoveel mogelijk rust over je besluit kunt hebben. En iemand noemde al de documentaire over Abigail en Brittany Hensel. Ik denk dat je die ook beter nu kunt zien dan dat je daar over een tijdje misschien mee wordt geconfronteerd.
Hoi allemaal. Eerst wil ik zeggen dat ik alle reacties van iedereen fijn vind, ik vat niet zo snel iets rot op en voel me ook absoluut niet gekwetst door uitspraken. Vind het zo lief dat jullie aan me denken! Gister keek een vaste klant naar me en vroeg lachend of ze me kon feliciteren..ik ben erg slank en heb echt al een bol buike nu gekregen. Dat was erg moeilijk..heb alleen nee nee uit kunnen brengen en toen schaamde ze zich natuurlijk dood dus hebben we het er niet meer over gehad.Ben vandaag vrij en het liefst sluit ik me op in huis.Maar daar wordt het ook niet beter op dus ik ga shoppen.. De vrouw was zo stellig dat we eigenlijk geen keus hebbenen het gewoon kansloos is dat ik eigenlijk geen andere opties open hou, we zullen zien.
Ik wil je eigenlijk alleen maar heel veel sterkte wensen met alles! Een hele dikke knuffel! Wat moeilijk zeg!
Jeetje wat rot die situatie met die klant. Ik heb ook zoiets gehad toen ik met bijna 15 weken al wist dat het kindje in mijn buik niet meer leefde. Precies dat moment zocht een buurvrouw met wie ik niet zoveel contact heb, om me te feliciteren "Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd..!". Dat hield ik echt niet droog.. Veel sterkte!
Lieve Chocoladereep,

Wat een verdrietige rotsituatie! Hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden in het shoppen vandaag.

Overweeg je misschien nog een second opinion in een ander ziekenhuis?

In je openings-berichtje vroeg je naar ervaringen met een curretage: ik heb 3 weken terug een topic geopend: curretage of pillen na missed abortion. Een heleboel lieve meiden hebben toen hun ervaring opgeschreven, waardoor ik voor de curretage niet meer zo bang was. De narcose is maar heel kort. Misschien heb je daar iets aan t.z.t., in ieder geval wat betreft de curretage zelf.

Heel veel sterkte
Heel veel sterkte chocoladereep

Ik kan me er geen voorstelling van maken wat jullie nu door moeten maken.
Chocoladereep bah wat een naar en akelig verhaal. Jullie verhaal.... Zoals al vaker genoemd is zou ik als ik in jouw schoenen stond nog graag een sec opinion willen hebben. Maar als jullie besluiten dat dit niet nodig is, is dat ook prima! het gaat om jullie en wat waar jullie behoefte aan hebben. De situatie is al moeilijk genoeg!

Waarom wordt er eigenlijk gekozen voor een curretage van een levend kindje? Ik lees wel eens vaker dat het bevallen van je (levenloze)kindje beter is voor de rouwverwerking. Waarom wordt dit bij jullie niet gedaan? Is daar een reden voor gegeven?

Hoop dat ze jullie hierin namelijk ook goed zullen blijven begeleiden.

veel sterkte!!
Hey,

Het spijt me als mijn reactie eerder kwetsend is overgekomen. Mijn zusje is nu trouwens 4 jaar, dus de echo-kwaliteit zal wel ongeveer nog hetzelfde zijn.

Maar ik leef met je mee, chocoladereep *knuf*
Ja, dat vind ik echt.
Hoi,

Ik zat me net wat af te vragen, als ik een curretage heb gehad zijn dan ook direct de zwangerschapssymptonen verdwenen?
Chocoladereep, bij mij niet helemaal. Ik was niet meer misselijk, maar mijn haren begonnen pas later weer uit te vallen en ik heb zes weken na de curretage nog positief getest, toen werd ik ongesteld en daarna was de test negatief. De kans dat ik opnieuw zwanger was, was eigenlijk uitgesloten, dus het waren nog de hormonen van de miskraam.
de zwangerschapshormonen blijven nog even in lichaam.

hoe gaat het nu met je? en met je vriend?

ik vind het zo'n rottige situatie voor jullie!
Chocoladereep, ik had geen symptomen dus ik weet het niet. Mijn test was na 10 dagen negatief dus dan zouden de symptomen iig weg geweest zijn toch?

Hoe gaat het met je? Kom je de dagen een beetje door? Heb je steun aan je man/familie?
Jeetje, wat een heftig verhaal...Chocoladereep, heel veel sterkte toegewenst hoor!!!!
Chocoladereep, allereerst wil ik je sterkte wensen voor nu en de komende tijd.

Je vroeg naar hormonen na de curretage. Na mijn curretage (met 12 weken, kindje was gestopt met leven met 8 weken) waren de hormonen redelijk snel weg, maar het duurde even voordat ik mijn lijf weer 'terug' had. Dus dat mijn buik zijn oude vorm had en ik me lekker in mijn vel voelde, zoals voor de zwangerschap.
Hoe gaat het nu met je Chocoladereep? Krijg je veel steun uit je omgeving? Of hebben jullie het nog aan niemand verteld?

Hopelijk gaat het allemaal een beetje...
Hoi,

Lief dat jullie aan me denken. Ik ben op het punt dat ik niet kan wachten tot donderdag. Ik wil niet meer zwanger zijn en wil me vooral niet meer zwanger voelen. Elke morgen en avond spugen opgeblazen en dat voor niks. Ik wil het niet meer.
Dat gevoel herken ik wel. En wat kruipen de dagen nu voorbij hè? Ik geef je nog maar even een grote
Hee Chocoladereep,

Ik schreef het net in een ander topic en moest toen ook aan jou denken: mocht je nou behoefte hebben aan hierover praten irl, de VBOK doet ook aan maatschappelijk werk voor ouders die te horen krijgen dat ze zwanger zijn van een kindje met een afwijking en het verwerken daarvan (ongeacht of je nu zoals jullie de zwangerschap moet afbreken of uitdraagt). Misschien totaal niet nodig hoor, maar ik herinnerde me ineens dat ik daar ooit voor hen over heb geschreven en weinig mensen weten dat.
Am Yisrael Chai!
Iedereen ziet het ook aan me en kijken me echt zo aan van ïk wacht tot je het zelf gaat vertellen". Ik weet ook niet of ik nog een kindje wil. Ik denk het niet. Heb nu heel sterk het gevoel dat ik blij moet zijn met wat ik nu heb. Fashionvictim bedankt voor je tip.
Ach chocoladereep, ik leef heel erg met je mee. En dat van dat blij zijn met wat je hebt herken ik ook heel erg. Maar dat soort beslissingen hoef je nu (gelukkig) nog lang niet te nemen. Eerst maar eens dit doorkomen.
quote:chocoladereep schreef op 01 februari 2010 @ 07:56:

Iedereen ziet het ook aan me en kijken me echt zo aan van ïk wacht tot je het zelf gaat vertellen". Ik weet ook niet of ik nog een kindje wil. Ik denk het niet. Heb nu heel sterk het gevoel dat ik blij moet zijn met wat ik nu heb. Fashionvictim bedankt voor je tip.Wat vervelend dat het zichtbaar is. Over een ander kindje hoef je nog helemaal niet na te denken. Houd je nu bezig met dit kindje en alles wat je moet verwerken, dat is voor dit moment echt al genoeg. Later komt er vast weer ruimte om over de toekomst na te denken.
Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven