Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Ai, RS, wat zielig voor J! Hoe gaat het nu met hem?

(en met jullie?)

Wat leuk, Amalia, Aatje aan het afzwemmen! Ik heb het met oudste ook gedaan! Misschien idd toch ook maar es met R gaan...Vriend is wel al een keer geweest met haar.

Viool, jammer, dat de stucer nog nietvis geweest. Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt. En arme Ootje, ook al niet fit..

Gelijk heb je, dat je de gastouder voor nu hebt afgezegd. Ik vind eerlijk gezegd, dat ze wel snel opgeeft als ze al na de 2e keer wil beslissen of Ootje wel of niet kan blijven komen...Sommige kinderen hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig om te wennen.

Lastig idd, om een goede zwemschool te kiezen. B is net begonnen met zwemles. 30 euro per maand en 12 kinderen per groep. Dat vind ik dus veeeeel kinderen. Hij trekt dat dus ook slecht. Moeite om zijn aandacht bij de juf te houden. Er is hier nu ook een nieuwe zwemschool. Maar die is 150 euro voor 10 lessen. En dan 8 kinderen. Dus ik twijfel ook wel. Misschien toch nog voor die duurdere gaan. Maar ik ben bang, dat 8 kinderen voor B ook nog te veel zijn... Lastig hoor..

Sardegna, hoe is het met de spooknachten? Wat rot, datje weer terug bij af bent...

Tieger, gelukt met de tent? En hoe was de logopedie?

Wij hebben echt een lekker weekendje gehad. Lekker uit eten, supermooie b&b, top!

En ontaard als ik ben, zijn we dit weekend weer weg.

Personeelsuitje van vriends bedrijf. We gaan met een klipper van Harlingen naar Vlieland zeilen. Slapen op de boot en dan lekker een dagje Vlieland. Dus hopelijk wordt het een beetje lekker weerM
Oh leuk Rikst, lekker nog een weekendje eruit, heerlijk toch? Niet ontaard hoor, lekker opladen en genieten!

Viool, had ik helemaal overheen gelezen, jouw post. Idd slim om ootje niet hangerig naar een nieuwe oppas te sturen. En ze kan toch best wat langer wennen? Eens met rikst. Alleen kan ik me voorstellen dat ze ootje liever wat korter wil ipv een halve/hele dag zolang ze nog niet goed gewend is.

Over zwemles: ik zou kijken waar je kind het leuk vindt. Als het nodig is dan maar wat duurder (als je het kan missen). Ik vind het zelf nl. heel erg belangrijk dat de jongens met plezier naar zwemles gaan, en dat gaan ze altijd. Rikst, er zijn vast ook wel zwemscholen waar privéles is, of les met 2 of 3 kindjes. Is denk ik niet eens zoveel duurder dan wat je hierboven noemt. Desnoods rij je wat verder. Ik weet dat er in de grote stad in de buurt van jouw woonplaats mogelijkheden in die richting zijn. In het bad van het revalidatiecentrum wordt bijv kleinschalig kinderzwemles gegeven, dat bad is verder niet open voor publiek. Juist met de achtergrond van B is dat misschien wel heel nuttig om voor zoiets te kiezen.
Oh ja, over de spooknachten: ze wisselen nogal, 2 stappen vooruit 1 stap terug zeg maar. Maar er zit progressie in hoor, ieder uur wakker hebben we nu al zeker en week niet meer gehad. De afgelopen nachten was het steeds 1 x wakker 's avonds/'s nachts en dan 's ochtends vroeg weer. Vannacht stond ik te juichen: ze sliep in 1 x door van half 8 's avonds tot half 6 's ochtends, hoera! Toen drinken en bij mij verder geslapen tot 7. Dat was echt heerlijk hoor, weer eens een nachtje normaal. Ik hoop dat ze dit weer vaker gaat doen.
Oh wacht, je hebt geen rijbewijs natuurlijk, dus je kunt helemaal niet naar de stad voor zwemles. Was ik even vergeten, sorry.
Sardegna ik ben het met je eens, een goede leuke zwemomgeving ! Van de baby moeder lessen altijd genoten ( mviool ook ) pas met de lessem ging het mis.

Rikst de groep klinkt erg groot ja. Wij zaten met 6 tot 8 kindjes.

Heeee ik heb de fietskar van hema 50 euro, ootje erin en bij de fietsmaker gezet en binnen 10 minuten nieuw bandje erop.

Ik kan mn boodschappen er in mikken, traktaties, surprises weet ik het wat waar we mee slepen soms !!

Ootje moet wel 1,5 zijn om er in de stad mooi in te zitten.

Ik zet ootje gewoon bij me op de fiets maar in de stad kan ze even daarin ( of bij fiets op slot zetten, dan sta je met je tas, kind op arm en 1 hand )

Ootje is snipverkouden.
Rw @ Ontwikkelingen dus, die voor jou ook leuk kunnen uitpakken. Ik weet hoe leuk het is om echt helder omschreven en herkenbare / bespreekbare plannen te schrijven.

Daar zitten echt voordelen aan

Hyves doet het niet

Ik wil foto's plaatsen ! Poging op Amalia s forum
Jaaa gelukt mijn porsche geplaatst
zwaai! Weer eens drukdrukdruk

Gisteren schoolreis gehad van oudste, kwam terug in een half ontploft huis. Nog even foto's online gezet en gemaild, wilde de zolder nog wat meer opruimen, maar dat lukte niet meer echt. En had gisteravond de pijp leeg vandaag thuiswerken, en ondertussen ook nog een beetje puinruimen

Straks nog even gauw met oudste naar de tandarts, die mag psychisch voorbereid worden op een gaatje vullen bij de tandarts. Vandaag gaat er gepolijst worden, zodat hij kan wennen aan gedoe in zijn mond, en dan een afspraak maken voor vullen. Ben benieuwd hoe hij het vindt...

Rikst, ik dacht dat ik al geschreven had over de logopedist... Moet morgen weer terug met middelste, ze zag al wel dat de tong laag in de mond ligt, dat kan wellicht verklaren dat ze bepaalde klanken niet goed kan uitspreken.

Nu nog even gauw wat doen, voor ik weer weg moet...
balen van de stucer viool! En top van de fietskar!!! Onmis baar toch zoiets als je geen auto rijd? Ik doe ook alles in de bakfiets, echt heerlijk!

rikst lekker toch een weekend weg en dat zeilen klinkt wel heel gaaf! Dit weekend gaan man en ik stappen, de kinderen uit logeren, J voor het eerst!!! ben benieuwd hoop wel dat hij beter is anders ga ik dus niet he!

Over zwemles, het kan hier pas vanaf 5 ongeveer, vanaf 4 inschrijven jaar wachttijd, ik heb ook al voor mezelf bedacht als het een drama word dan wacht ik en dan gaan oudste en middelste samen op prive les als middelste 5 is. (lekker in het weekend kan man rijden hihi) weet niet of dat ook een mogelijkheid kan zijn rikst hoeveel schelen jou oudste en middelste? Mijn oudste trekt zich best op aan middelste dus dat heb ik in mijn achterhoofd. Geen idee hoe groot de groepen zijn ik vrees groot gezien de wachtlijst

sardegna fijnd at er iets vooruitgang in de nachten zit! Hopelijk gaat dit als een stijgende lijn!!!

Ik heb net heerlijk even geslapen, oudste wilde heel graag bij opa en oma spelen hij komt er al zo vaak maargoed ik vond het wel lekker (het kan altijd daar) dus ook een slaapje gepakt de rest slaapt nog! Net even bij J gaan kijken vrees dat de koorts weer hoog is. Maar wel een beetje uitgerust dus nu toch maar tennissen vanavond. En daarna shoppen bij vero moda/ only 20% korting jaja daar krijg ik energie van haha
Leuk, RS, op stap met man! Gezellig hoor! Hopelijk is J dan weer helemaal beter!

En lekker, dat je vanmiddag nog even kon slapen. Dusss nu op naar de tennis baan en shoppen maar!

Oudste en middelste schelen 3 jaar. Dus samen zwemles is geen optie, helaas.

Maar bedankt voor het meedenken! En Sardegna ook. Zwembad wat jij bedoelt heeft nu een eigen bad in mijn woonplaats. Dat is dus waar ze met 8 kinderen per groep lessen. Ze doen ook priveles, maar dat kost 200 euro voor 5 x een uur. Dus dat vind ik toch wel heeeel erg duur.

O sorry, Tieger, heb ik je logopediestukje gemist...

Klaar met puinruimen inmiddels? Waardeloos is dat, he, als je na een drukke dag in de zooi thuis komt.

Ben benieuwd hoe het met je oudste gaat bij de tandarts.

Viool, jippie, wat goed dat je de fietskar hebt!

Sardegna, lekker, dat je een nachtje hebt kunnen bijslapen!

En is Aatje geslaagd, Amalia?

We hebben trouwens eergister aan oudste vertelt dat hij na de zomer naar een andere school gaat. Ik geloof niet, dat ie er echt moeite mee heeft. Vooralsnog vindt ie het wel best, volgens mij. Maar goed we zullen het wel zien tzt. Hij had het overigens de dag erna wel uit zichzelf voor de klas aan alle kinderen verteld.

Zo net was zijn vriendje hier die in maart is verhuisd. Echt jammer, ze spelen zó leuk. Dat heeft hij met andere kinderen niet zo.
@Rikst wat fijn dat je oudste het zo goed opneemt met school.@Tieger oef puinruimen en de zolder. Echt van die klussen daar moet je een lente schoonmaakstemming voor hebben.

Jammer Rikstdat dat leuke vriendje verhuisd is maar wrl super dat jullie contact houden
Leuk fietskar!

Tieger beetje opgeruimd?

RW hoe os het nu met J? Sneu zeg..

Rikst stoer dat oudste er geen moeite mee heeft. Mss komt het nog?

Aatje geslaagd . Was leuk.

Haa ben in Amsterdam en stond op de tram te wachten, wordt er naar me getoeterd

Ja daar word ik blij van erg hè? Voel ik me nog vrouw ipv mama.

Ben oom altijd beledigd als bouwvakkers niets zeggen (behalve die eikel in mijn huis die wel wat zei. Die nam ik niet aan natuurlijk. Bouwvakkers die voor je werken mogen niets zeggen, alleen die op de steiger staan ergens anders).
ja leuk toeteren naar amalia dat doet een mens goed he!!!

Leuk dagje amsterdam heb je nog geshopt?

Ik heb niet getennist en geshopt om 19.00 begint de les is altijd al haasten maar nu met een zieke J niet te doen. Helaas vanmiddag haalde ik hem uit bed 40,3 hij was zo beroerd heel zielig hij heeft een uur in zijn kinderwagen gehangen, wat gedronken en toen weer naar bed gegaan.

Huisarts gebeld het moet morgen wel beter gaan anders langskomen. paracetamol geven iedere 6 uur (jaja dat zei mijn antroposofische arts!!!) Hij moest vanavond nog een beetje overgeven maar dat is volgensmij meer vanwege de algehele malaise en niet dat er wat met zijn buik is.

Vanacht dus de wekker zetten mmm hopelijk slaapt hij daarna weer verder!
Arme j...

Ootje pruttelt hoest en snorkt.

Ze heeft ook veel op de fiets gezeten afgelopen daagjes, wind erbij...

Heb net de stiegler larsson trilogie gekregen

Oh stond bij de kassa zonder pasje pfff man zegt " nadenken" ik dacht : " uitslapen"

Vind mn fiets nu wel stoer hoor. Alleen nu nog goede remkabel (1 rem doet
@rw mijn easy walker wil ik gaan opknappen.

Heb jij ook het zwenkwiel setje ? Heb je classic?

Weleens de banden vervangen ?

K ga mijn bed in... Goede gelegenheid.. Moe rn man is motorrijden en ik lig normaal pas na twaalf uur
Nog niet opgeruimd hier hoor In een half uurtje krijg je niet genoeg gedaan, tenminste ik niet. Plus dat het ook een onwijze zooi is We gebruiken de zolder niet heel erg vaak, dus alles wordt daar maar neergegooid. Plus dat de was er ligt, de administratie die nog opgeruimd moet worden, en alle dingen die we tijdelijk niet meer nodig hebben.

Maar man en ik gaan nu naar zolder, dus we zijn nu dus plek aan het maken. En als dat klaar is, kan onze kamer omgetoverd worden tot een stoere jongenskamer voor oudste. Streven is toch wel om dat voor de vakantie klaar te hebben, en dan kan de kamer waar middelste en oudste nu slapen een meisjemeisjekamer worden.

RW, vervelend dat J zo ziek is... heerst er iets op het moment?

Viool, fijn dat je een fietskar hebt. Ik vind het wel eng, zo'n kar achter je... Afgelopen weekend heb ik op de fiets van de buurvrouw gefietst met zo'n aanhangfiets erachter, dat was ook wel heel erg wennen.

Rikst, fijn dat oudste er niet zo'n punt van maakt dat hij na de vakantie naar een andere school gaat. Vindt hij het misschien ook wel prettig.

Amalia, gaat jouw oudste nog naar die andere school, of blijft hij op deze? Je hebt het verteld, maar ik ben het even kwijt.

Nu in ieder geval tijd om naar bed te gaan, laat zat! Weltrusten!
Goedemorgen ! Hoe is t met Aatje gegaan op zwemmen en de nacht van Sardegna??

J al beter ??? Tieger heeft ook het zomerstreven met huis, dat is me hier naar de schoenen gezonken nadat man heeft laten weten dat hij nadat hij de planning opeiste ( laat dat aan mij over jij hebt daar geen kijk op ) niets heeft gepland ?! En nu? Dviool op het vwo laten leren tussen broers, zusje en stapel dozen?

Wat een raar weer vandaag !

Zo haal ik mn fruitpakket en dan afwassen..
Zo...daar ben ik weer even. Nog steeds geen tijd gehad om bij te lezen (en dat terwijl ik thuis zit, haha) maar ben gewoon met hele andere dingen bezig, wel leuke dingen overigens! Gisteren heb ik een boel geld uitgegeven. We moeten een nieuwe vaatwasser dus die komt er, verder moest ik een nieuwe fiets (zonder handremmen) heb er nu 1 gevonden. Ook hebben we onze vakantie geboekt. We gaan maar een midweekje weg, maar wel lekker, even er tussenuit! We gaan overigens al heel snel, 6 juni gaan we weg.

Verder ben thuis gewoon veel aan het hobbyen en met de kinderen bezig, maak een echte inhaalslag nu ik me steeds beter voel!

Even kijken wat ik nog kan onthouden...

RW, beterschap met J, hoe gaat het nu?

Rikst, fijn dat je oudste het nieuws van een andere school zo goed opgenomen heeft.

Lekker trouwens dat jullie weer weggaan!

over zwemlessen trouwens, heb dochter nog niet opgegeven, ze heeft al zo'n druk en inspannend jaar gehad. Gezien de wachtlijsten ga ik dat nog voor de zomer wel doen, maar denk dat ik haar met 6 jaar laat starten (wie weet wel tegelijk met haar broertje (2 jaar jonger). Door de lage spierspanning is ze nu nog niet zo sterk en dat is wel handig met zwemmen. Moet zeggen dat ze wel baat heeft bij de fysiotherapie, dat gaat hartstikke goed.

Sardegna, fijn dat het wel wat beter gaat met de nachten. Dat doet een mens goed!
Update ik heb net de ( gezellige kleine ) zwemschool gebeld. Mss kan ik dan volgende week een proefles doen.

Aan de ene kant heel leuk, echt lo maken samen, niet al die klusjes tussendoor ... Aan de andere kant een soort verplichting en dat gedoe met bikini en aan uitkleden in zo'n kleedkamer tussen de moeders ;-(
Het zit al sinds oudheid hier midden in het centrum, knus, met zithoek. Barretje, super lekker verwarmd bad....

Dat is ook wel leuk.
Haaai,

Tieger, oudste blijft op deze school.

Lekker al dat opruimen Maar wel een dankbare klus altijd vind ik. Ik hou er wel van, maar je moet wel tijd hebben.

Vanmorgen met oudste naar de ha geweest. Ik werd gek van 'huh, wat zeg je?'

Blijkt hij vocht in zijn oren te hebben. Ha wil het nog 3 weken aankijken (waarom kijken ha het altijd aan, zucht...) en als er dan nog geen verbetering is krijgt hij buisjes. Dit vocht kan nl ook vanzelf weggaan, dat zou beter zijn dan buisjes. Maar hij heeft het echt al lang. Ik dacht een week of 3 maar eigenlijk al veel langer, dus ik verwacht buisjes. Arme kind... op school is hij (weer) dromerig, wij zijn wel eens boos:hallo, hoor je het nou niet of let je niet op? Zielig.. hij hoorde het echt niet. Maargoed, nu weten we dat en kunnen we er rekening mee houden.

Meteen recept voor de pil gehaald. Nou, weer helemaal goed hier allemaal

Meteen een lekker ochtendje met oudste van gemaakt; markt, koffie gedronken. Toen thuis kersen gegeten, Aatje op bed, jongste van de psz gehaald en oudste naar school gebracht. Die kan zo genieten van een ochtendje thuis. Fijn is dat.

Ha, Aatje wakker. Die slaapt gelukkig weer normaal. Ze sliep steeds maar een uurtje overdag, dat is echt te weinig.

Ik ga haar snel een broodje geven (al wil ze dat niet meer. Iemand een andere optie? Ze houdt wel van pap maar ik vind dat ze gewoon een boterham moet eten).

Ik mis Uma!
Oja oudste zwemt hier met max 8 kinderen en 2 leraren. 59,50 per maand (5x)
Aatje geslaagd voor haar zwemdiploma, hi hi, leuk. Klinkt goed zeg, 2 leraren op 8 kinderen, dan is er tenminste echt aandacht. Hier 1 badjuf op 7 kindjes bij middelste. Oudste 1 badjuf op 12 kinderen, maar dat is voor C, dus dat vind ik niet zo erg. Grote L kan volgens mij alles allang voor C, moet alleen borstcrawl nog beter gaan doorzwemmen.

Viool ook naar babyzwemmen met ootje, leuk hoor. Alleen balen dat het nou toch weer niet opschiet met die stucers

Tieger lekker aan de opruim, lentekriebels? Hoe was het bij tandarts, ging het goed?

Ha 5x5, fijn dat het goed gaat thuis.

RW nog steeds een zielige J, beterschap maar weer. Sneu hoor, die hoge koorts en ook nog gespuugd

Ik zat ook al te kijken wanneer uma hier was, ze is echt al een tijd niet geweest. Hopelijk niks vervelends aan de hand. Of we vielen toch tegen bij de meeting .

De nacht was gewoon weer 3 x eruit hoor, niks doorslapen. Maar oh wat is ze leuk en lief (overdag). Ze zit maar te lachen en te zwaaien aan tafel, klapt in haar handjes en dan heel trots kijken. En de hele dag door babbelen en kakelen. Ze knuffelt me nu ook echt, slaat haar armpjes om me heen, zó lief (smelt smelt)
Hebben jullie ook de hele tijd die stomme stack overflow? Onderhoud heeft zeker weer niks geholpen.
Ik heb trouwens thuisdag geruild met vriend, valt het op?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven