Jompels en Foppies - op naar een vol schema!
maandag 21 september 2009 om 22:11
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Ik30Dec.0813/09/09Z
Duvel26Nov.0814/09/09D
Maya23Sept.0816/09/09J: 3/11 cb (inenting?)party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09Mhusk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.08
3/10/09Shusk, party, yaya, GW, beck en duuv goed voorspeld!
Murron31Aug.08
4/10/09Nmomo, rain en marriss zitten er naast...
Justdeb25Okt.0814/10/09Thusk, party, beck, momo, speec en marriss goed!Husky28Dec.0814/11/0929/10 VK 8:j - 1:m
Fanatic28Nov.0816/11/0930/10 VK8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/0927/10 VK liggingsechogeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/0929/10 VK, 16/11 flow/groeiecho
zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/1029/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10 30/10 VK, 5/11 pretecho
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1026/10 gynchar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1026/10 VK, 12/11 cyste, 11/12 20wk echo
2:j - 7:m
Annika30Jan.09
15/06/10 4/11 VK
Momo32Sept.08
22/10: vage streep! 26/10 pday, 10/11 gyn.
Rainbow31Nov.0826 okt ca wk 46 gyn, bloeduitslag, HSG, wk 47 ei-echo
Erine25Dec.0828 okt
Mariss27Nov.08
24/11 gyn
Kath32Jan.093 nov
Specu30Nov.084 nov wacht op oproep ZH Mulan33Nov.08
Poll31Nov.08
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Ik30Dec.0813/09/09Z
Duvel26Nov.0814/09/09D
Maya23Sept.0816/09/09J: 3/11 cb (inenting?)party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09Mhusk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.08
3/10/09Shusk, party, yaya, GW, beck en duuv goed voorspeld!
Murron31Aug.08
4/10/09Nmomo, rain en marriss zitten er naast...
Justdeb25Okt.0814/10/09Thusk, party, beck, momo, speec en marriss goed!Husky28Dec.0814/11/0929/10 VK 8:j - 1:m
Fanatic28Nov.0816/11/0930/10 VK8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/0927/10 VK liggingsechogeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/0929/10 VK, 16/11 flow/groeiecho
zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/1029/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10 30/10 VK, 5/11 pretecho
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1026/10 gynchar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1026/10 VK, 12/11 cyste, 11/12 20wk echo
2:j - 7:m
Annika30Jan.09
15/06/10 4/11 VK
Momo32Sept.08
22/10: vage streep! 26/10 pday, 10/11 gyn.
Rainbow31Nov.0826 okt ca wk 46 gyn, bloeduitslag, HSG, wk 47 ei-echo
Erine25Dec.0828 okt
Mariss27Nov.08
24/11 gyn
Kath32Jan.093 nov
Specu30Nov.084 nov wacht op oproep ZH Mulan33Nov.08
Poll31Nov.08
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

donderdag 1 oktober 2009 om 13:21
Wat leuk Thee! Hoe gaan jullie het doen? Ik probeer vriend ook nog steeds zover te krijgen...hoe heeft hij jou over gehaald?
Ik zit nog steeds thuis, en nog steeds niet fit. Hoofdpijn is gelukkig over, snot ook verminderd, alleen sinds gisteren doen mn benen zoo zeer... mn spieren voelen aan alsof ik de marathon in anderhalf uur heb gelopen ofzo Heel vervelend, kon er ook niet van slapen vannacht.
Wow, zondag wordt spannend. Het klinkt veelbelovend bij beide... Speec, wat was jouw temp. vandaag?
Ik zit nog steeds thuis, en nog steeds niet fit. Hoofdpijn is gelukkig over, snot ook verminderd, alleen sinds gisteren doen mn benen zoo zeer... mn spieren voelen aan alsof ik de marathon in anderhalf uur heb gelopen ofzo Heel vervelend, kon er ook niet van slapen vannacht.
Wow, zondag wordt spannend. Het klinkt veelbelovend bij beide... Speec, wat was jouw temp. vandaag?

donderdag 1 oktober 2009 om 14:03
Ach sjees, met half oog gelezen zonet...
Rain, wat een dikke sjitzooi. Vervelend he, als mensen weten dat je gestopt bent met de pil... en helemaaaal als ze er dan naar vragen. Logisch dat je in janken uitbarst op zo'n moment, juist omdat je het níét wil op je werk.....
Heb je het bewust vertelt aan je werkgever??
Rain, wat een dikke sjitzooi. Vervelend he, als mensen weten dat je gestopt bent met de pil... en helemaaaal als ze er dan naar vragen. Logisch dat je in janken uitbarst op zo'n moment, juist omdat je het níét wil op je werk.....
Heb je het bewust vertelt aan je werkgever??
donderdag 1 oktober 2009 om 14:30
Bewust wat vertelt? Dat ik gestopt was met de pil bedoel je? Nee, maar ja op een gegeven moment viel het op dat ik gestopt was met roken en dat samen met mijn leeftijd doet 1 en 1 bij elkaar optellen. En ja, dan wordt er natuurlijk gevraagd of wij er ook voor gaan. En toen heb ik dat wel verteld ja. Kon er moeilijk over liegen (was er ook zo vol van toen). En dan nu de vraag of er al "groot nieuws" was en tja, toen brak ik. Maar goed, is misschien ook wel fijn dat hij het weet inderdaad.
Enne Mariss, je bent nog niet helemaal topfit he? Specu heeft haar temp voor vandaag al doorgegeven; 37.0
Thee, wat leuk! Gefeliciteerd! Ben ook wel nieuwsgierig hoe jullie het gaan doen.
Moom, nog een 1 uur en 10 minuten. Vind het wel een beetje spannend voor je! Ik hoop dat je net zo'n doortastende HA hebt als ik en meteen wordt doorverwezen!
Enne Mariss, je bent nog niet helemaal topfit he? Specu heeft haar temp voor vandaag al doorgegeven; 37.0
Thee, wat leuk! Gefeliciteerd! Ben ook wel nieuwsgierig hoe jullie het gaan doen.
Moom, nog een 1 uur en 10 minuten. Vind het wel een beetje spannend voor je! Ik hoop dat je net zo'n doortastende HA hebt als ik en meteen wordt doorverwezen!
donderdag 1 oktober 2009 om 14:35
Ach Rain, ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n vraag verkeerd valt en dat je dan gaat huilen.... Ik las eergisteren ook een berichtje van vriendin via de mail dat haar baby zo lief was in het badje en met d'r beentjes aan het trappelen was en aan het lachen was en dan zit ik ook gelijk weer te janken. Ik wil ook van dat soort blije momenten!
Idd, 37.0, maar buik begint nu wel verdacht veel tekenen te vertonen van aanstaande ongesteldheid.
Thee, leuk, 11 november!! Komt er nog wel een klein feestje?
Idd, 37.0, maar buik begint nu wel verdacht veel tekenen te vertonen van aanstaande ongesteldheid.
Thee, leuk, 11 november!! Komt er nog wel een klein feestje?

donderdag 1 oktober 2009 om 15:12
Oeps...
Moom, nog een half uurtje... ben erg benieuwd.
Ik ga zo even lopend naar de slager voor soepvlees, ga morgen oma's groentesoep maken. Even een frisse neus halen lijkt me wel lekker... slager is gelukkig niet zo ver weg, want mn benen voelen nog steeds aan als lood, zelfs na een hete massage-douche.
Moom, nog een half uurtje... ben erg benieuwd.
Ik ga zo even lopend naar de slager voor soepvlees, ga morgen oma's groentesoep maken. Even een frisse neus halen lijkt me wel lekker... slager is gelukkig niet zo ver weg, want mn benen voelen nog steeds aan als lood, zelfs na een hete massage-douche.

donderdag 1 oktober 2009 om 15:43
Thee, wat leuk dat jullie nog gaan trouwen! Waren jullie niet van plan om in de zomer dan nog een feest te geven of had ik me dat zelf ingebeeld? 11-11 is natuurlijk wel een mooie datum, dus goed uitgezocht!
Mariss, succes met je tocht naar de slager...... vreselijk als je je zo slap voelt dat dat zelfs al een te grote inspanning is.
Momo, spannend voor jou!
Rain, pff, kan me voorstellen dat je ook een beetje overvallen bent door die vraag van je baas en dat je dan in janken uitbarst, zit natuurlijk ook hoog en dan totaal onverbereid zo'n vraag voor je kiezen te krijgen.... en dat je ouders het niet weten, hier wist mijn baas ook eerder dan mijn ouders dat ik zwanger was en toen bij de 10 weken echo de buikwand nog niet gesloten was begon ik ook te huilen toen mijn collega's de volgende vroegen hoe de echo was (en ik had me nog zo voorgenomen dat niet te doen), dat heb ik mijn ouder toen trouwens ook niet verteld, ook omdat ik ze niet (nodeloos?) ongerust wil maken, weet dat ze zich toch al zorgen maken en met zo'n bericht dan nog eens extra.
Mariss, succes met je tocht naar de slager...... vreselijk als je je zo slap voelt dat dat zelfs al een te grote inspanning is.
Momo, spannend voor jou!
Rain, pff, kan me voorstellen dat je ook een beetje overvallen bent door die vraag van je baas en dat je dan in janken uitbarst, zit natuurlijk ook hoog en dan totaal onverbereid zo'n vraag voor je kiezen te krijgen.... en dat je ouders het niet weten, hier wist mijn baas ook eerder dan mijn ouders dat ik zwanger was en toen bij de 10 weken echo de buikwand nog niet gesloten was begon ik ook te huilen toen mijn collega's de volgende vroegen hoe de echo was (en ik had me nog zo voorgenomen dat niet te doen), dat heb ik mijn ouder toen trouwens ook niet verteld, ook omdat ik ze niet (nodeloos?) ongerust wil maken, weet dat ze zich toch al zorgen maken en met zo'n bericht dan nog eens extra.
donderdag 1 oktober 2009 om 16:21
nou schatjes. daar ben ik. was doodnerveus, hielp niet dat ik bijna aan gort gereden was op de snelweg, een of andere mongool die het nodig vond om door mij heen te gaan rijden met zijn karretje achter zijn auto. terwijl er op links van mij ook een auto reed! dus kon weer eens lekker nergens heen...
maar goed, HA moest lachen om mijn curves en ovutesten. (die zal ook wel steeds bijdehandtere patienten krijgen, met dat interwebs. lijkt me rete irritant). de molen in dus. heb verwijsbrief gekregen, wacht even met bellen tot vriend terug is van werk. dan mag ie zeggen of ie mee wil, of al eerder zijn kwak gaat brengen (kon nu niet, omdat hij bij andere HA zit.... jammer!!!)
maar goed, HA moest lachen om mijn curves en ovutesten. (die zal ook wel steeds bijdehandtere patienten krijgen, met dat interwebs. lijkt me rete irritant). de molen in dus. heb verwijsbrief gekregen, wacht even met bellen tot vriend terug is van werk. dan mag ie zeggen of ie mee wil, of al eerder zijn kwak gaat brengen (kon nu niet, omdat hij bij andere HA zit.... jammer!!!)

donderdag 1 oktober 2009 om 17:16
Moom, wat goed dat de eerste stap gezet is! Spannend, kan ik me heel goed voorstellen....en ook helemaal niet wat je wil van een zwanger word try out voor jou!
Rain, lekker, zulke vragen! :huG: merk dat veel mensen zulke dingen gewoon vragen...zo aso. als je iets wilt vertellen doe je vanzelf wel toch!
Ik ben lekker uienhachee aan t maken...het hele huis ruikt naar oma (L)
Rain, lekker, zulke vragen! :huG: merk dat veel mensen zulke dingen gewoon vragen...zo aso. als je iets wilt vertellen doe je vanzelf wel toch!
Ik ben lekker uienhachee aan t maken...het hele huis ruikt naar oma (L)

donderdag 1 oktober 2009 om 17:32
Hmm....die stamppot heb ik vorige week gemaakt...heerlijk! Ik heb van een kok de tip gekregen er zilveruitjes door te doen, flinke schep mosterd, peper, zout en t dan nog op te bakken en sinds ik dat doe is mn stamppotje echt formidabel! Misschien een lekkere variatie tip voor je!
Groentesoep staat hier ook nog op t lijstje....zit nou toch hele dagen thuis, dan heb je er de tijd voor. de hachee staat al vanaf kwart over 3 op...
Heb je een bijzonder recept of is t gewoon groentesoep?
Groentesoep staat hier ook nog op t lijstje....zit nou toch hele dagen thuis, dan heb je er de tijd voor. de hachee staat al vanaf kwart over 3 op...
Heb je een bijzonder recept of is t gewoon groentesoep?

donderdag 1 oktober 2009 om 17:46
Momo, goed zo! Het kan allemaal maar geregeld zijn. Dus ook eerst kwakje inleveren en afspraak met gyn. Precies hetzelfde als bij mij dus. En 3 weken wachttijd is best netjes toch? Ik weet wel dat iedere dag er 1 te veel is. Maar ik denk ook dat we hier (helaas) aan moeten wennen. Wachten, wachten. wachten. Maar eens zal ons geduld worden beloond toch?!
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met eten koken zeg. Ik heb net maar even een halve zalm gehaald en die gaat zo op de grilpan, gebakken aardappeltjes erbij en potje doperwten ofzo. Vind het weer helemaal goed voor vandaag.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met eten koken zeg. Ik heb net maar even een halve zalm gehaald en die gaat zo op de grilpan, gebakken aardappeltjes erbij en potje doperwten ofzo. Vind het weer helemaal goed voor vandaag.

donderdag 1 oktober 2009 om 18:02
Mmm, ook lekker Rain! (behalve de doppers dan, maar das persoonlijk)
Riz, ik heb inderdaad een recept... mijn oma maakte de allerlekkerste groentesoep, en mijn moeder kan het bijna evenaren Heb dus dát recept gevraagd en dat ben ik nu aan het maken. Zal het even delen:
een half pond soepvlees zo'n 3 uur laten trekken in 3 liter kokend water (ik heb een runderlende en een verse worst erin, de runderlende ga ik straks stuk trekken)
Dan vermicelli erbij en een kopje dessertrijst. Halve eetlepel zout, 4 bouillonblokjes, dat nog even laten koken. Dan een heeeeleboel zelfgedraaide balletjes erbij en dat nog een kwartiertje laten koken. Ben benieuwd!!
Mag ik jouw hachee-recept? Staat ook nog steeds op mn lijstje om eens te maken, heerlijk! Wil binnenkort ook weer stoofpeertjes maken, en snert!
Thnx voor de andijvietip, klinkt goed! Ik heb er nu een prutje door van opgebakken spekkies, ui, ketjap en knoflook. Ik had geen mosterd meer, dat doe ik er normaal gesproken ook altijd doorheen. Zilveruitjes heb ik volgens mij nog in de koelkast staan, goed idee.
Riz, ik heb inderdaad een recept... mijn oma maakte de allerlekkerste groentesoep, en mijn moeder kan het bijna evenaren Heb dus dát recept gevraagd en dat ben ik nu aan het maken. Zal het even delen:
een half pond soepvlees zo'n 3 uur laten trekken in 3 liter kokend water (ik heb een runderlende en een verse worst erin, de runderlende ga ik straks stuk trekken)
Dan vermicelli erbij en een kopje dessertrijst. Halve eetlepel zout, 4 bouillonblokjes, dat nog even laten koken. Dan een heeeeleboel zelfgedraaide balletjes erbij en dat nog een kwartiertje laten koken. Ben benieuwd!!
Mag ik jouw hachee-recept? Staat ook nog steeds op mn lijstje om eens te maken, heerlijk! Wil binnenkort ook weer stoofpeertjes maken, en snert!
Thnx voor de andijvietip, klinkt goed! Ik heb er nu een prutje door van opgebakken spekkies, ui, ketjap en knoflook. Ik had geen mosterd meer, dat doe ik er normaal gesproken ook altijd doorheen. Zilveruitjes heb ik volgens mij nog in de koelkast staan, goed idee.

donderdag 1 oktober 2009 om 19:01
Wat zijn jullie toch een stel keukenprinsessen he... ik ben ho-pe-loos in de keuken... ik kook ook nooit. En ik denk ook niet dat ik dat straks tijdens mijn verlof ga doen.. heb ook nog geen nesteldrang. Fanatic man had zich nog zo verheugd op nesteldrang, maar helaas
Trouwens.... locatie van kinderdagverblijf zit vol... komt misschien pas eind 2010 eens plek..
Nu hebben ze bij een andere locatie wel plek, maar alleen op di/wo/vr. En wij wilden ma/di.
Dus dat betekent dat 1 van ons nu op maandag vrij moet gaan nemen.. bah !!! Al dat geregel, dat is toch irritant !!!
@Mooms : Goed dat je naar de dokter geweest bent meid.
Trouwens.... locatie van kinderdagverblijf zit vol... komt misschien pas eind 2010 eens plek..
Nu hebben ze bij een andere locatie wel plek, maar alleen op di/wo/vr. En wij wilden ma/di.
Dus dat betekent dat 1 van ons nu op maandag vrij moet gaan nemen.. bah !!! Al dat geregel, dat is toch irritant !!!
@Mooms : Goed dat je naar de dokter geweest bent meid.

donderdag 1 oktober 2009 om 19:21
Uhm Fan, denk dat hier een heleboel zijn die dat 'irritante geregel' maar wát graag zouden moeten doen...
Maaruh, als jij nooit kookt, betekent dat dan dat jouw vriend dat altijd doet of zijn jullie van het ophalen / laten bezorgen?
Ik vind koken juist erg leuk... jammer genoeg niet altijd tijd voor! (en jammer dat de keuken na afloop altijd weer zo'n bende is!!)
Maaruh, als jij nooit kookt, betekent dat dan dat jouw vriend dat altijd doet of zijn jullie van het ophalen / laten bezorgen?
Ik vind koken juist erg leuk... jammer genoeg niet altijd tijd voor! (en jammer dat de keuken na afloop altijd weer zo'n bende is!!)
donderdag 1 oktober 2009 om 19:24

donderdag 1 oktober 2009 om 19:26
Fanatic, ik ben ook vooral van de gerechten die binnen een half uur op tafel staan (uitzondering ovenschotels, waarbij ik het niet zo erg vind als ze langer in de oven moeten, kan ik ondertussen wel wat anders doen).
En wat irritant dat je nu je hele werkschema weer kunt omgooien, ik baal er ook wel van dat ik me pas voor een gastouder kan aanmelden als ik bevallen ben, ik hou er ook van alles gewoon van te voren geregeld te hebben. En die flexibele creche belt hier ook nog steeds niet terug waardoor ik daar ook niet echt een goed gevoel over heb.
Moom, ik vind 3 weken ook nog best snel, tuurlijk is het lang als je er op moet wachten, maar ik dacht dat ik wel eens langere wachttijden had gehoord, dus vind het nog meevallen, en idd vriend "gewoon" even motiveren om zijn kwakje alvast in te leveren!
Ik heb net een plaat bij de bouwmarkt gehaald om te gaan bekleden, vind hem nu alleen wel erg groot..... (pff, nog nooit zo onzeker geweest als tijdens mijn zwangerschap). Dus nog even een vraagje voor diegenen die de babykamer al grotendeels af hebben. Hebben jullie ook een plankje boven de commode en zo ja hoe hoog hangt die boven de commode? Bij de huidige afmetingen komt die van mij 70cm erboven maar dat lijkt me ineens toch wel hoog (gut, wat een hoog andijvie gehalte, sorry....)
En wat irritant dat je nu je hele werkschema weer kunt omgooien, ik baal er ook wel van dat ik me pas voor een gastouder kan aanmelden als ik bevallen ben, ik hou er ook van alles gewoon van te voren geregeld te hebben. En die flexibele creche belt hier ook nog steeds niet terug waardoor ik daar ook niet echt een goed gevoel over heb.
Moom, ik vind 3 weken ook nog best snel, tuurlijk is het lang als je er op moet wachten, maar ik dacht dat ik wel eens langere wachttijden had gehoord, dus vind het nog meevallen, en idd vriend "gewoon" even motiveren om zijn kwakje alvast in te leveren!
Ik heb net een plaat bij de bouwmarkt gehaald om te gaan bekleden, vind hem nu alleen wel erg groot..... (pff, nog nooit zo onzeker geweest als tijdens mijn zwangerschap). Dus nog even een vraagje voor diegenen die de babykamer al grotendeels af hebben. Hebben jullie ook een plankje boven de commode en zo ja hoe hoog hangt die boven de commode? Bij de huidige afmetingen komt die van mij 70cm erboven maar dat lijkt me ineens toch wel hoog (gut, wat een hoog andijvie gehalte, sorry....)
donderdag 1 oktober 2009 om 19:31
GW : Het KDV zou ons dus ook bellen, maar dat hadden ze nog steeds niet gedaan.. dus tja daarom heb ik fanatic man laten bellen met ze.. want ik hou er ook niet van als ik maar niets hoor. Maar volgens hun waren we bijnaaaaaaaaa aan de beurt om te bellen (kan best, maar hoor het liever zonder dat ik moet wachten..)
Wij moeten trouwens ook nog een plankje boven de commode hangen.. weet niet hoe hoog het plankje gaat komen, ik moet er wel bijkunnen en tja ik ben natuurlijk maar een ukkepuk...
Wij moeten trouwens ook nog een plankje boven de commode hangen.. weet niet hoe hoog het plankje gaat komen, ik moet er wel bijkunnen en tja ik ben natuurlijk maar een ukkepuk...