Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Hij is helemaal niet zo vaak ziek, hij loopt wel altijd met van die grote rode knoeperds in zijn keel. Je hoort het aan zijn stem en de laatste tijd merken we het ook met eten, hij eet echt minder (op zich niet erg, hij heeft reserves genoeg ).

Klinkt lekker Koek, Kruimel alleen. Je kunt je nu niet meer voorstellen waarmee je het ooit druk hebt gehad met één kind

Goed zo Nitro, dagje voor jezelf. Hoe gaat het met Oudste, hij heeft nog last van zijn opname?
Alle reacties Link kopieren
Gaat redelijk met Oudste, vannacht heeft hij enigszins doorgeslapen, en hij lijkt best goed in zijn vel te zitten. Het is soms moeilijk om te beoordelen of hij een beetje zielig zit te doen (ik zeg dat ik slecht droom -> er komt iemand gezellig bij me zitten) of dat hij echt last heeft. Hij hoefde vannacht ook maar een keer te plassen - in het ziekenhuis moest hij wel 6 keer s'nachts en overdag om het kwartier ivm het infuus, dat was erg lastig en daar was hij een beetje aan gewend. Dus toen moest hij ook na het ziekenhuis een paar keer per nacht plassen, en dan wilde hij niet alleen (gaap). Dat gaat nu hopelijk weer de goede kant uit.

Blij te horen dat ik niet de enige moeder ben die een beetje met haar ziel onder haar arm loopt na zo'n opname.
quote:Pammie schreef op 27 juli 2010 @ 11:45:

Je kunt je nu niet meer voorstellen waarmee je het ooit druk hebt gehad met één kind

Dat heb ik zelfs al. De eerste dag alleen met Pluis was reuze spannend, en ik had geen idee hoe ik 'm ging overleven. Een dagje alleen met Nino is juist heel relaxed.

Oh, Man en Pluis komen terug uit t zwembad (Man vroeg net als Sokman ooit of ik niet wilde gaan zwemmen...)

Arme Mannie, onder 't mes...
Voor Oudste was het natuurlijk ook enorm schrikken en hij is goed ziek geweest dus dat het even duurt voor hij weer normaal is, is niet zo gek natuurlijk.

Ik vond alleen thuis met Mannie ook heel relaxed. Maar dat was ook zo'n ideale baby. Mini was een stuk bewerkelijker en ik kan me nog wel herinneren dat bij haar gewoon niet aan douchen toe kwam (of het was de onhandigheid met een eerste baby )

We hebben net lekker tosties gegeten en nu kijken ze tv. We gaan zo fietsen met Mannie voor het eerst op zijn eigen fiets. Spannend.
Daar had ik het met Koekerd vanochtend ook over, dat we vonden dat we het heel druk hadden toen we alleen nog maar Koekenjongetje hadden. En nu vervelen we ons bijna. Ik kwam bij jongetje ook bijna niet aan douchen toe. Hij was ook wel bewerkelijker, maar volgens mij is een kind zo bewerkelijk als je hem zelf maakt. Had ik dat toen maar geweten...

Ach arme Mannie, keelamandelen is toch best een pittige ingreep. Bij Kruimeltje heeft het trouwens heel goed geholpen, zijn operatie, het is nu 2 weken geleden en we merken al duidelijk het verschil, hij hoort meer en praat meer, is ook heel vrolijk, minder moe en slaapt rustiger.

Die Mifman Begreep hij wel waarom je liever niet ging?
Even iets heel anders. Ik begrijp dat een paar van de mutsen een i-phone hebben. Ik denk dat mijn mobiel het gauw eens gaat begeven (is al 5 jaar oud) en wil me alvast informeren over andere mobielen. Waarschijnlijk gaat het in NL anders dan in D, maar hebben jullie de I-phone gekocht, of een langlopend contract met gesubsideerd gsm? En hebben jullie dan een flat fee? En is het nou ECHT zo leuk ?

Een Ipad lijkt me ook wel leuk. En een kindle ook - de boekenkast is al vol, en ik weet niet goed waar ik de uitgelezen boeken moet laten
De iPhone is in elk geval ideaal als er een baby op je schoot in slaap aan t vallen is die steeds als je m aankijkt zijn oogjes weer wijd open doet

Ik vind de iPhone heel prettig. Grootste nadeel is nog dat Pluis m ook geweldig vindt: zodra die ziet dat ik m in mijn handen heb, wil hij treinen kijken (op YouTube).

Dat boekenoverschot herken ik: ik overweeg ook een ereader.

Koeky, dat had ik helemaal gemist, dat Kruimels amandelen geknipt zijn. Geen spijt, dus?

Pammie, hoe lang moet Mannie blijven?
Ik vind iPhone ook ideaal. Maar inderdaad: als je niet uitkijkt wordt ie voortdurend gekaapt door 2-jarigen. Kruimel wil altijd 'paardje' (dat is een puzzeltje) en Koekenjongetje kan zelf apps erop zetten dus Koekerd's exemplaar loopt inmiddels over. Ik heb een gesubsidieerd exemplaar bij een abonnement. Weet niet precies wat een flat fee is maar ik ga zelden over mijn belminuten en smsjes heen, internet is onbeperkt.

Niet Kruimels keelamandelen hoor Mif, zijn neusamandel is eruit en hij heeft buisjes gekregen. Hij bleek namelijk een beetje doof. En geen spijt, nee. Keelamandelen zijn ook heel fors bij hem maar die laten ze voorlopig zitten want zijn meestal geen probleem, op dit moment zijn ze rustig.
Is een e-reader ook een bepaald merk (zoals kindle), of ben je over het merk nog niet uit? Ik vind dit nog erg onoverzichtelijk, heb begrepen dat er verschillende data-formats beschikbaar zijn en dat je bv. met kindle altijd aan Amazon vast zit. Ik vraag me ook af of je de boeken dan ook kwijt bent als het ding het begeeft of gejat wordt, of dat het ergens op een server voor je wordt op bewaard.

En dat kapen van de Iphone van kinderen is echt een argument tegen zo'n peperduur leuk gadget
E-reader is de generieke naam, geen merk. Op digi is er trouwens een topic over die dingen.

Mijn iPhone kreeg ik ook voor weinig bij een abonnement, trouwens, met een vast aantal belminuten en sms-jes (waar ik niet overheen ga) en onbeperkt internet.

Wat snel Koeky, dat je nu al aan Kruimels spraak merkt dat hij meer hoort.

Met Pluis' oren lijkt weinig mis, maar af en toe verstaat hij wel wat verkeerd. Hij heeft het consequent over op-pruimen in plaats van opruimen. Die is makkelijk, maar wat hij bedoelde met het bapper-zwembad was wat lastiger. Bleek het "badmeester-zwembad" te zijn: in het bad waar hij met mij op maandaag heen gaat, geeft een vrouw de peuterles, in het bad waar hij met zijn vader heen gaat een man. Dat is dus het bapper-zwembad
Ik wij ook een iphone en man wil een e-reader voor mij. nitro, het topic op digi is wel verhelderend, ik heb het laatst gelezen. Ik drink een kopje koffie bij de kinderboerderij, de kinders spelen lekker. We hebben net een huifkartochtje gemaakt. Mannie fietste helemaal zelf, knap hoor. Koek, ik kijk er niet naar uit, die operatie. Ik ben wel erg benieuwd hoe zijn stem klinkt als die brokken uit z'n keel zijn.
ik ben niet zo bijdetijd met die dingen, het simpelste model telefoon en boeken uit de bieb..daar kun je trouwens ook de e-reader uitproberen..

Limoen heeft wel veel baat bij die operatie gehad, ze eet sneller en meer, en je hoort haar nog amper ademen snachts (denk dat dat meer de neus amandel is trouwens
Citro, volgens de KNO heeft dat snurken wel degelijk met de keelamandelen te maken. Mannie doet het standaard, ook als hij niet verkouden is. Fijn dat het met Limoen zoveel beter gaat. Merk je ook in haar gedrag dat ze lekkerder in haar vel zit?

Fietsen terug ging ook weer hartstikke goed, ben trots op mijn manneke

Ik heb mijn verklaring goed gedrag binnen, ik vorm geen risico, pfieuw

Ik ben trouwens enorm ontspannen: ik rommel wat aan met de kinderen, stofzuig een keertje of gooi er een wasje in. Ik heb alles voor de vakantie de afgelopen weken al zo'n beetje gehaald. Dit weekend moeten we inpakken en het huis schoonmaken en dat is het dan. Voortaan wil ik altijd op maandag vertrekken
Bedankt voor de digitopic tip, daar ga ik me morgen eens aan wijden (kom nooit in die pijler).

Fijn dat je zo ontspannen bent, Pammie.

Citro, vroeger was ik vaste klant bij de bieb, maar in huidige woonplaats is de keuze hartstikke slecht, dus toch maar kopen. Helaas, ik vond het vroeger echt ideaal.
Pamman was gepikeerd omdat ik niet naar de stomerij was geweest voor zijn pak. Daar was ik nou weer gepikeerd over

De keuken moet nog opgeruimd worden, dat ga ik doen. Als het goed is gaat Pamman de schuur weer zo indelen dat we weer ergens bij kunnen. Zou fijn zijn want het is echt een puinhoop daarbinnen.
Oh jee. De laatste voeding is ongeveer drie uur geleden en ik ben vergeten zoogcompressen te pakken. Deze kleren kunnen in de was.

De schuur opruimen, dat zou hier ook geen overbodige luxe zijn...
Done. En ik heb al het papier wat overal slingerde geordend. Nu moet ik de laptop afstaan aan man voor de rest van de avond.
De kindjes hebben op de camping gegeten bij mijn ouders, wij zijn even een hapje wezen eten.

En ze kunnen ook nog een keertje gaan logeren nog voor we op vakantie gaan. Wel fijn.

Lekker Pammie, zo ontspannen vakantie voorbereiden.

Wij gaan ook pas na het weekend weg als we gaan, heb ook geen zin om te stressen.

Nou, lekkerder in haar vel, dat weet ik niet zo maar ze slaapt beter, eet beter, en snurkt niet meer zo, dus het scheelt wel veel vind ik. Hopelijk heeft mannie er ook baat bij.

Moet wel eerlijk zeggen dat ze toch nog vaker dan me lief is verkouden is hoor, ze heeft al weer hoestbuien gehad dat ik dacht dat ze er in bleef. Maar goed, toch wel een verschil met voorheen, vooral dat eten.
Heb je lekker gegeten Citro?

Schuur opruimen zou hier ook wel fijn zijn maar dat vind ik een taakje voor Koekerd en die doet het niet. Ik had voor deze week (de 1-kind week) een opruimplan gemaakt. Ik loop een beetje achter op schema maar ik doe toch wel nuttige dingen. Heb vanavond orde geschapen in de cd- en dvd-verzameling en de spelletjeskast. Ik moet nog de keukenla-met-1000-troepjes en de voorraadkast in de gang maar dat doe ik morgen.
Dat had ík trouwens weer gemist Citro, dat limoen was geopereerd. Ik wist wel dat het gepland was, maar was zeker even offline toen ze aan de beurt was. Fijn dat her met eten en slapen in ieder geval geholpen heeft. Kruimel snurkt trouwens ook niet meer.
Wat heb je nu gedaan Mif, Nino gevoederd of zoogkompressen ingedaan en vrolijk verder gelekt?
" keukenla-met-1000-troepjes " - don't remind me ...

Dag meisjes.

Keukenla met troep heb ik niet, wel zo'n mandje waar je alles ingooit omdat je ff niet weet waar je het anders kwijt moet. En een keukenstoel waar alle administratie op verdwijnt. Maar die heb ik gister opgeruimd.

Vandaag weer weinig plannen. Vanmiddag komt mijn oude baas (van 3 werkgevers geleden) op de koffie, gezellig.

Mini wilde honinghoepeltjes voor het ontbijt: 'Die zijn lekker bij het ontbijt, lunch of tussendoor en je krijgt er energie van. Dat heb ik gister gelezen'

Hier ook weinig plannen. Straks maar eens naar de Hema lopen: eens kijken of ik dat al weer haal.
Ik ben even heel erg ondersteboven.

We merken zelf dat oudstes taalprobleem niet echt vordert en de juffen spraken me er ook weer op aan. Ik heb net met de logopediste van begin dit jaar gesproken, die me in eerste instantie gerust stelde, maar aan het eind van het gesprek een opmerking maakte die heel hard aankwam. Namelijk dat zijn taalprobleem vaak ook onder de druk van te perfect willen zijn tot stand komt, onder grote druk van de ouders. Dat sloeg bij mij in als de bliksem. Hier zie ik namelijk heel sterk het gedrag van man tegenover mij en te kinderen in terug, en ik weet zelf hoe erg ik onder zijn verwachtingen en gedrag lijdt. Dat mijn kind hier nu zo zichtbaar de dupe van wordt (dat vreesde ik altijd, maar drukte die angst altijd weg) maakt hele nieuwe woede en krachten vrij bij mij. Er gaan grote veranderingen komen, dit kan zo niet langer. Ik weet niet hoe het gaat aflopen (vrees het ergste), maar nu gaan er eisen gesteld worden. Familiemediatie, of dan maar alleen verder met de kinderen. Ik ben zò boos !!! (ook op mezelf hoor. dat Ik hier niet eerder tegenaan heb gebokst, nee hoor, alles voor de lieve "vrede").

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven