LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
quote:dufty schreef op 10 januari 2010 @ 14:43:

Laal, mijn vader was hier op vakantie, ontmoette mijn moeder in de trein, ze werden verliefd en hij is hier gebleven...Lijkt wel een sprookje!
quote:dufty schreef op 10 januari 2010 @ 14:43:

Laal, mijn vader was hier op vakantie, ontmoette mijn moeder in de trein, ze werden verliefd en hij is hier gebleven...Dat klinkt wel héél romantisch zeg!
Haaaaaai, ik kan jullie niet bijbenen hoor! Ben nog maar tot blz 126 gekomen.

voor Pien. Ik begrijp je gevoel absoluut helemaal en wat ontzettend vervelend en naar. Vooral dat je er nu nog mee rondloopt. Het koetjes en kalfjes thema speelt hier ook nogal, heb van de week nog uitgeroepen tegen Bengman dat ik voortaan alleen nog maar over het weer praat met zijn ouders.

voor Elev. Wat kunnen mannen soms slap zijn he. Ze zouden onze orders beter moeten opvolgen mbt schoonmoeders ! En het rottigste is nog wel dat je zelf blijft zitten met het gevoel een bitch te zijn terwijl je alleen maar je eigen grenzen wilt bewaken...

Euh, en verder waren het vooral vakantieplannen als ik het goed heb. En Laal die J'tje in de B*eco probeerde te proppen zonder dat ze wist hoe en wat. Arme J.
Wat romantisch Duft!

Geweldig cadeau van je schoonvader en ik hoop dat jouw wens uitkomt om naar Italie te gaan dan. De plannen klinken allemaal goed en heerlijk.

En APPLAUS voor J'tje, wat knap dat hij kan omrollen. Hoewel ik eigenlijk ook wel had verwacht dat hij al kon lopen nu. Alles om niet meer in die B*eco te hoeven

En nu ga ik echt naar die verjaardag anders hoeft t niet meer. Bengman staat al te snuiven in de keuken (die hij ondertussen aan t poetsen is, de schat).

Tot vanavond meisjes!
Beng, opschieten!! Laal, pien, duft en ik staan inmiddels op schiphol, bij gate 24! Het vliegtuig naar calabrie vertrekt om 16.00, dus we gaan over 5 minuten al boarden......
JAAAA applaus voor Jee! knapperd!

En joepie! Wij hebben ook een reisje geboekt, naar Samos, Griekenland. Heb er nu al zin in! Nog 4 maanden wachten...

nu ga ik nog even wat nuttigs doen, ik zit echt al twee dagen achter de computer om vanalles uit te zoeken van vluchten tot aan accomodaties. Nu ben ik er kláár mee.

voor jullie allemaal
Jeeeeeeej voor Jee! Goed hoor!

Ik wil ook wel op vakantie, helemaal als ik naar buiten kijk...

Meis heeft sinds een dag of 3 pas echt goed ontdekt wat haar stemmetje kan en nu ligt ze constant hele verhalen te vertellen. Oeh en ik ben klaar met leren, nu alleen nog 3 of 4 oefententamens (morgen 1 of 2 en overmorgen 2) en dan is het klaar. Hopelijk haal ik weer een voldoende.
Oeh, neem dat klinkt goed!! Wat heb je geboekt?? Samos lijkt mij namelijk ook heel gaf, dus ben heel benieuwd!!
Leuk he Mien, daar kun je echt uren naar luisteren...

Lekker Neem! Fijn vooruitzicht! Gaan jullie samen?

Veel plezier Beng...
Ja we gaan met zn drietjes

Euhm, het hotel lijkt vrij eenvoudig te zijn maar wel goed en geliefd bij mensen die er jaarlijks naar terug keren. Verder aan het strand, met vlakbij het dorpje Pythagorio, wat een aanrader was volgens mij collega. Helemaal zin in dus

Mien, applaus voor jouw drukke gestudeer hoor, wat ben je toch knap!
Shit, vliegtuig gemist. Zit ik hier nog in de kou terwijl jullie allemaal in Calabrie zitten....

Heerlijk Neem, vakantie geboekt. Lekker met zijn drietjes idd
Hello! Allereerst nog de beste wensen!

Pieniemienie dus niet gedraaid... da's even balen!

J-tje draait! Wat goed! En vindt hij het dan wel leuk op zijn buik? Southmini draait ook steeds en begint dan vervolgens te huilen, want op haar buik vindt ze nogal zwaar.

Mijn zus heeft een zoontje gekregen. Erg leuk! Hij woog 10 (!) pond bij zijn geboorte en zus had dan ook een totaal ruptuur, maar het viel haar alles mee... Zus gaat erg makkelijk met hem om (hij drinkt niet... nou ja... dan niet... etc...) en ik vraag me dan steeds af of ik nou zo'n stresskip ben of zij zo relaxed. Southmini krijgt als ze eens een keertje een fv krijgt nog steeds met gekookt afgekoeld water en haar zoontje krijgt gewoon warm water uit de kraan. En steriliseren daar doet ze ook niet aan. De kraamzorg zei dat het niet nodig is.

Hoe doen / deden jullie dat?

Southmini is wezen wennen op KDV. Ik vind het helemaal niet leuk. En zij slaapt en drinkt ook bijna niet. Tsja... het heet natuurlijk niet voor niets wennen.

Lekker Neempje, op vakantie! Zeker met dit gure weer.

Wij zijn vandaag wel wezen schaatsen, met Southmini in de wagen. De buitenlucht heeft haar goed gedaan, want ze slaapt nu lekker veel.
Wij steriliseren alles 1x in de week, verder gewoon goed uitspoelen. Gebruiken ook warm water uit de kraan.

Meis heeft zich net 3x van haar buik naar haar rug gedraaid! Volgens mij wilde ze niet onder doen voor Jeetje. En lachen en kraaien als ze dan op haar rug lag...
Applaus voor Miniemeis ook!!!

Hi South! Moeilijk om jezelf niet te vergelijken met je zus lijkt me. Maar wel het beste, jij doet t op jouw manier en dat is dus gewoon goed. Het is jouw meisje, jouw leven en je doet gewoon waar je je goed bij voelt. Die onzekerheid moet je maar gauw buiten de deur zetten

Ik ben zooooooo moe, kan wel janken. Zomaar ineens, patsboem helemaal op. Ik kan niet meer. Moest ik vanmiddag nog lachen om jullie opmerkingen dat ik al eeuwen zwanger ben in jullie ogen, nu voelt het ineens ook zo. En dat terwijl ik nog helemaal niet klaar ben met zwanger zijn, het gaat pas 2 maandjes een beetje lekker. Het liefst wil ik natuurlijk dat het nog even lekker blijft gaan (als het ff kan tot de bevalling, bescheiden wens he )
Beng . Hier ook opeens een rare bui. Beetje chaggo bijna. Ik vind even niks leuk en heb nergens zin. Het lijkt wel of ik ongesteld moet worden.

De verjaardag was best ok. Beetje druk. Ik merk dat ik minder zin heb in die drukte.

Lief verhaal van je ouders Duft.

South ik sluit me helemaal bij Beng aan.
Misschien is pre-menstrueel wel vergelijkbaar met pre-partus en dient Pienmini zich snel aan nu?
En geen zin in drukte herken ik ook Pien, maar dat heb ik al langer. Heb heel erg de behoefte om onder een steen te kruipen als het ware en me voor de buitenwereld te verstoppen. Beetje cocoonen en verder niks.
quote:Bengal schreef op 10 januari 2010 @ 19:08:Beetje cocoonen en verder niks.

Ja dat dus. Hoewel ik van teveel niks doen dus ook de kriebels krijg.

Naja je kent het wel...

En die andere opmerking doe ik maar net alsof je die niet gemaakt hebt.
Even snel een berichtje vanuit Italië ( we zitten heerlijk op een terras en onze pizza komt zo denk ik )

Even een dikke voor beng en pien, en ook nog eentje voor south Heel normaal hoor, dat je onzeker bent en jezelf vergelijkt met anderen. Aan de andere kant, accepteer dat je anders bent dan een andere moeder, dat geeft helemaal niet! Ik ben ook heel beschermerig en lang niet zo flexibel als ik hoopte, maar dat is nu eenmaal niet anders. Water koken voor een fles hoef inderdaad niet hoor, behalve dan als je in een heel oud huis woont met loden leidingen.
Oh ja, wij steriliseren elke avond, we gebruiken 1 flesje dus 3 keer (en spoelen na gebruik goed om)
Dat is wel toevallig zeg, South. Ik zat me vanmiddag te bedenken dat het bij iedereen zo soepeltjes verloopt, weinig problemen en gedoe, alsof het altijd zo was. Terwijl ik het krijgen van een 1e kindje als heel, heel heftig heb ervaren. Wat je beschrijft herken ik dus ook heel goed. Ik was heel onzeker, had het gevoel dat iedereen het beter deed dan ik en vond het wegbrengen naar de creche vreselijk. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik achteraf zo'n spijt heb dat ik me destijds zo door anderen heb laten leiden en niet heb vertrouwd op mijn eigen kunnen. En dat ik door alle stress niet zo heb kunnen genieten als dat ik nu doe...

Het is best heftig een 1e kindje, tenminste, dat is mijn ervaring. Je leven verandert op slag, je bent dubbel zo gelukkig, maar hebt daar tegenover ook dubbel zoveel zorgen... Het hoort erbij en het komt goed!

Steriliseren doe ik trouwens ook niet, de vaatwasser voldoet prima. Voor de flesvoeding gebruik ik Bar le Duc water.
Ik weet niet beter dan dat we in nederland ontzettend goed en schoon leidingwater hebben, dus dat je dat prima kunt gebruiken. Maar zo zie je (south) , iedereen heeft zijn eigen manier, en dat is prima
Ik doe trouwens nog steeds elke dag de speen in de sterilisator, en daarna in een afgesloten bakje in de koelkast (we hebben 3 speentjes) , omdat de kraamhulp dat zo deed. Doen jullie dat ook zo?
Pien en Beng, ik herken dat nog wel een beetje, een soort onbestemd gevoeletje. Heel rusteloos, maar te suf om iets aan te pakken en daar dan weer rete-chagrijnig van worden... Hopelijk voelen jullie je morgen weer wat beter

Chiek, V heeft geen speen, dus die hoef ik niet te steriliseren. De flesjes steriliseer ik ook niet, omdat je die gewoon in de vaatwasser kunt doen. Bij een speentje voelt dat weer anders, omdat het sop ook in het speentje kan gaan zitten, dus die zou ik weer niet zo snel in de vaatwasser doen...
Bedankt voor de knuffels, kan ik echt gebruiken op t moment. Mijn schoonmoeder belde net en ik heb mezelf bij elkaar geraapt om het gesprek aan te gaan ondanks dat ik me zo moe voelde.

Helaas geen goed gevoel aan t gesprek overgehouden, weer allerlei verwijten. En dat terwijl ik heel coulant excuses heb geaccepteerd en bereidheid heb getoond om het gebeurde achter me te laten. Wel aangegeven dat dat tijd kost omdat ik me erg gekwetst voel en dat we in de toekomst duidelijke afspraken zullen moeten maken.

Ik heb alleen gevraagd of ze in de kraamtijd net als iedereen willen bellen voordat ze op bezoek komen zodat wij de kans krijgen om aan te geven of het schikt of niet.

En toen ging het helemaal fout.....ze maakte ervan dat ze haar kleinkind niet mag zien en dat dit juist zo'n leuke tijd moest zijn etc. etc. Allemaal verwijten. Ik heb mijn fatsoen gehouden maar inwendig kookte ik. Typisch voorbeeld van verwachtingen en denken voor iemand anders en dingen invullen.

Gelukkig zat Bengman naast me op de bank en heeft hij ook gehoord wat zijn moeder zei (ze schreeuwde nogal, werd echt agressief) en heeft hij ook gehoord dat ik heel netjes en rustig en beheerst ben gebleven.

Winstpuntje voor mezelf, ik ben niet in huilen uitgebarsten aan de telefoon, pas nadat ik had opgehangen.

Nou ja, ik ben er wederom heel verdrietig van. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven