Sinterklaas stress van zoon

12-11-2019 16:04 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Sint-Maarten is achter de rug en het was een succes. Het maken van lampionnen is goed gegaan en ondanks het weer is de snoeptocht ook gelukt. Nu zijn ze bij mijn zoon (8 jaar, groep 4) in de klas begonnen aan Sinterklaas door elke dag het sinterklaasjournaal te bekijken. Mijn zoon wordt altijd zo druk en gestrest van de Sint. Vorig jaar had hij vaak huilbuilen en was hij erg vermoeid. Ik merk dat Sinterklaas erg veel energie van hem vreet. Ik ben blij dat dit het laatste jaar is dat hij erin gelooft.
Ik vraag mij alleen af hoe jullie daarmee omgaan en of jullie nog tips hebben voor een rustig Sinterklaas? Mijn zoon is namelijk de enige gelovige in de familie dus wordt er extra op hem gefocust tijdens Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Update-Update-Update

Mijn zoon heeft vandaag gehoord van een klasgenootje dat de Sint niet bestaat en hij is er verrassend nuchter over. Ik vind het wel flauw dat het dan gezegd werd. Volgens mijn zoon had een jongetje het midden in de klas geroepen dat Sinterklaas niet bestond. De meeste kinderen wisten het al, maar er waren ook een aantal kinderen die moesten huilen. Ieder geval nu de bubbel is gebarsten hoop ik dat het beter gaat met mijn zoon. Ik ben blij dat ik niet de meester ben. Ik ben ook heel blij dat er zoveel herkenning is hier over sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Oudste stelde als kleuter al kritische vragen
[/quote]

Ha ha mijn jongste ook “ die paashaas is gewoon de moeder van pietje”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven