Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
19 weken en buikomvang 90 centimeter. Weet niet wat het was, maar heb van boven normaal maat 36 en heb nu best al wel een flinke buik. Leuk vind ik het, Morgen ook nog even op de weegschaal staan. Maar weet ook niet precies wat ik woog.

Ik voel de baby alleen nog niet helaas. op de pretecho met 17 weken was te zien dat de placenta aan de voorkant zit, dus dat zou er wel mee te maken kunnen hebben dat ik de baby nog niet voel. Geduldig afwachten dus maar weer.
Wat een idee met stift, maar watervast? Dan wil het er toch juist niet af?

Morgen, dus over 5 min, 20 wkn! Woensdagmorgen echo!
Geen idee of het watervaste was, in ieder geval zo'n dikke stift. Heb het er gelijk na de foto met alcohol afgepoetst.

Poeszie, bij mij zit de placenta ook voor en ik voelde hem voor het eerst met 19+4, tijdens de echo. Daarna voornamelijk in het weekend. Doordeweeks tot nu toe hoofdzakelijk als ik in de metro op weg naar huis ben, maar vaak zat ook helemaal niet.

Vandaag weer echo. En zo druk als hij vorige keer was, zo rustig was hij nu. Helaas lag hij het grootste deel van de tijd in de verkeerde houding te slapen. Beetje duwen hielp ook niet, kreeg hij alleen maar de hik van.

Toen de echoscopiste net begon werd hij wel even wakker (oh oh, je hebt hem wakker gemaakt! Nu begint het spektakel!) en heeft hij flink liggen spartelen aan de plopjes etc. te voelen.

Maar alles is gelukt en alles is goedgekeurd. En het was nog steeds een jongetje.
Zo, net de kinderwagen besteld... Weer een rib uit m'n lijf.

Nou, ben lekker bezig...

2 rondleidingen ingepland in twee verschillende ziekenhuizen waar ik mogelijk kan gaan bevallen.

Aangemeld voor een voorlichtingsavond over borstvoeding.

Aangemeld voor een zwangerschapscursus.

En een pretecho ingepland (of beter gezegd, in laten plannen).

Dus als ik het zo bekijk ben ik wel weer een poosje onder de pannen.
Haha, Biebeltje, je bent goed bezig zeg. Fijn dat de 20-weken echo helemaal goed was. En dat het nog steeds een jongetje is

Wij hebben volgende week donderdag de 20wkn echo, spannend!

Ik merk dat ik nu weer sneller moe ben dan de afgelopen weken. Ook ivm de bekkenklachten doe ik zoveel mogelijk rustig aan, dat helpt in ieder geval. Ik zal vanochtend ook even mijn leidinggevende inlichten, dan kan ze een deel van mijn overvolle takenpakket anders indelen. Het gaat in mijn werk dan vooral om de planning. Dingen moeten gebeuren en soms kan daar wel uitstel voor geregeld worden.
quote:_helly_ schreef op 24 maart 2011 @ 15:11:

@Biebeltje: Jij krijgt toch een jongetje?

Weet je zeker dat je hem met z'n kruis naar jouw toe wilt verschonen? Babyjongetjes kunnen namelijk heel goed richten. ;)Je schijnt hier dus speciale kapjes voor te kunnen bestellen om over het piemeltje heen te leggen bij het verschonen!

Kijk maar hier Heel raar!
Ik heb gisteren een nieuwe draagdoek besteld, een ByKay deze keer, toch weer een tricot draagdoek, ben ik nou eenmaal gewend (en is ook een stuk goedkoper), was mijn eerste aanschaf voor nieuwe baby!
dubbel
Leuk al die echo verhalen trouwens, hier ook volgende week de 20 weken echo! De jongens gaan allemaal mee, dus ook voor hun hartstikke spannend! Ze hopen allebei op een meisje!

Ik voel de baby sinds week 17 ongeveer (voor het eerst tijdens musical Hair... of dat wat betekent??)

Ik zou niet weten hoeveel ik ben aangekomen (ik sta uit principe niet op de weegschaal , maar mijn buik is al behoorlijk, kan niet meer ontkennen dat ik zwanger ben!
quote:fachat schreef op 30 maart 2011 @ 09:34:

[...]

Je schijnt hier dus speciale kapjes voor te kunnen bestellen om over het piemeltje heen te leggen bij het verschonen!

Kijk maar hier Heel raar! Wat idioot of onderschat ik het probleem Zou er echt een markt voor zijn?
Ik sluit me bij Poeszie aan.... Whahaha... geen gezicht!!!!!

Ik laat hem liever sproeien dan met van die belachelijke oplossingen te komen. Leg er wel gewoon een baby wipe overheen...

Spannend dat jullie binnenkort allemaal de echo hebben! Willen jullie weten wat het gaat worden?
Ik ook volgende week 20 weken echo. Verder gister maar eens op de weegschaal gestaan. Is nu 2-3 kilo bij, valt nog mee dus.

Jammer alleen dat er niet een paar ons meer bij mijn borsten is gaan zitten Ben nogal bescheiden bedeeld wat dat betreft en hoopte dat er met het zwanger zijn iets zou gebeuren op dat vlak. Nou zijn mijn borsten inderdaad wel ietsje groter, maar had op iets meer gehoopt
Ohh lieve poeszie....kan nog komen hoor! Die van mij bleven groeien tot aan de bevalling! Ghe ghe, toen waren het met recht boobies te noemen!

Helaas is er maar weinig van over nu.... nog minder dan vóór de zwangerschap...
quote:Luaska schreef op 30 maart 2011 @ 14:21:

Ohh lieve poeszie....kan nog komen hoor! Die van mij bleven groeien tot aan de bevalling! Ghe ghe, toen waren het met recht boobies te noemen!

Helaas is er maar weinig van over nu.... nog minder dan vóór de zwangerschap... Dan blijf ik geduldig wachten. Zelfs als het verdwijnt, dan wil ik even weten hoe het voelt
Die van mij zijn ook iets gegroeid! Noem ze nu ook m'n nieuwe boobies. Maar ze passen nog steeds in dezelfde maat BH als die ik ervoor altijd had (alleen zijn ze nu nog wat ronder).

Mag inderdaad nog wel wat meer bij, had maar een krappe B.

De zoektocht naar de i-dé-a-le commode was vandaag weer in volle gang. Heb nu wel een beauty gevonden, alleen is de prijs wat minder mooi.

Heb als alternatief nog gedacht aan een bureau, maar die zijn veels te laag.

Misschien toch maar gewoon voor zo'n afgrijselijk dure commode gaan en dan een goedkoper bedje erbij.

Moeilijk...

Maar vrijdag gaan we winkelen, dus dan kan ik even in real life babykamers bekijken. Misschien vindt ik daar wel iets anders wat ook voldoet.

Deze vind ik mooi:

Of anders deze variant:

Mooi hoor biebeltje! Maar (ik wil niet zeuren) hou er wel rekening mee dat je ook nog poepluiers staat te verschonen als je kind 2,5 jr is (of zelfs 3,5 jr als je pech hebt) en dat ie dan mooi niet meer daarop past. Dat zou toch zonde van je geld zijn. Zelf zou ik dan gaan voor een normale commode waar je eventueel zo'n dwarsverschoner zelf op maakt. Of op zoek naar een hele diepe commode waar je het kussen ook in de breedte op kwijt kan. Dan kan je die in de lengterichting leggen als je kind te groot wordt.

Verder: Maandag de echo, ik kan bijna niet wachten. We nemen dochter mee dan wordt het voor haar ook wat echter dat ze de baby kan zien bewegen. Ik probeer dochter nu uit te leggen dat we bambi (door haar bedacht) een hele schattige naam vinden voor de baby nu hij nog in mijn buik zit. Maar dat het toch echt wat anders gaat worden als het geboren is (dat was voor haar wel een teleurstelling).
@biebel

Ik vind ze allebei wel erg leuk en wit is lekker makkelijk om een bedje en kast bij te zoeken ze hebben een leuk (maar simpel) bedje bij de ikea

JEeeejjtjee wat hebbe jullie bescheide borstJes gehouden zeg... Ik ben van een 75d naar een 85d gegaan en ook die is krap aan nu.. Wees er maar blij mee hoor!! Vriendlief mag er nog net naar kijken maar aanraken echt niet hoor zo gevoelig als ik weenie wat.. Gelukkig doen ze geen pijn meer het leek int begin wel of ze uit elkaar plofte.. En nu nog maar afwachte wat ervan over blijft straks haha
Wahaaa, wat belachelijk, een piemelhoedje! Dan zou ik nog eerder zo'n ding zelf gaan vouwen

Die commode ziet er mooi en stevig uit, maar ik sluit me aan bij Helly: leuk tot een jaar, daarna krijg je er last van dat je kindje te lang is. Dan moet je dat opzetstuk er af halen en alsnog in de andere richting verschonen. Dat bureau waar je het over hebt kun je daar andere poten onder zetten? Maar zou je dan geen opbergruimte voor kleertjes missen? En waarom vind je het geen goed idee om een normale commode te kopen en dan aan de korte kant te gaan staan tijdens het verschonen? Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen zo'n speciale commode en verschonen-vanaf-de-korte-kant. Of mis ik iets? Die schoentjes en doekjes kun je ook kwijt op een plank boven de commode.

fachat, leuk, een nieuwe doek! Voorpret :-). Hier mogen kinderen niet bij de 20-weken echo zijn, alleen je partner mag mee (of vervanger daarvan). Het wordt ook benadrukt dat het een medische echo gaat en ik moet een formulier ondertekenen dat ik weet dat het om een medische echo gaat, dat er afwijkingen kunnen worden gezien maar ook dat het geen garantie is op een gezond kind en dat ze niet alles kunnen zien. Oma komt dus oppassen.
Biebel ik ben het niet eens hoor met helly en lou over die commode met die verschoonrichting

Dat dat maar kan tot een jaar das echt onzin

Ik werk op een dreumes (sinds een tijdje peuter) groep en ik verschoon nog steeds in die richting met de benen naar mij toe hoofd tegen de muur de kids zijn 2 en half a 3 jaar

En zelfs bij lange kids gaat het goed de benen bungelen over het randje ja maja dat is in de knieholtes en je doet de benen tog omhoog voor de luier en verschonen.. No problem :-)
quote:lou76 schreef op 30 maart 2011 @ 20:53:

Hier mogen kinderen niet bij de 20-weken echo zijn, alleen je partner mag mee (of vervanger daarvan). Het wordt ook benadrukt dat het een medische echo gaat en ik moet een formulier ondertekenen dat ik weet dat het om een medische echo gaat, dat er afwijkingen kunnen worden gezien maar ook dat het geen garantie is op een gezond kind en dat ze niet alles kunnen zien. Oma komt dus oppassen.Is bij ons precies hetzelfde inderdaad.
Hoe lang is een, laten we zeggen, gemiddelde 3-jarige dan? Dan neem ik een meetlint mee naar de winkel morgen.

Op zich is verschonen vanaf de korte kant natuurlijk altijd nog een optie. En als ik voor een bureau zou gaan dan wel eentje met een kastje aan de ene kant en minimaal 3 lades aan de andere kant.

Ow.... Ik moet echt maar eens goed in de winkels gaan kijken en dan mijn opties maar aan m'n ouders doorgeven, die mogen dan uitkiezen (zij betalen ook).

En inderdaad bij voorkeur wit. Heb namelijk al een witte kast.

Ik hoefde niets te ondertekenen voor de 20 weken echo. Inderdaad een medische echo, maar dan nog... Kan me best voorstellen dat je dan je kind meeneemt. Moet je speciaal oppas gaan regelen...
quote:Biebeltje schreef op 31 maart 2011 @ 09:17:

Ik hoefde niets te ondertekenen voor de 20 weken echo. Inderdaad een medische echo, maar dan nog... Kan me best voorstellen dat je dan je kind meeneemt. Moet je speciaal oppas gaan regelen...Aan de andere kant, als er iets niet goed blijkt op de echo, dan zou ik het denk ik niet prettig vinden als er nog een kind bij is (of mijn schoonouders )
Hier de 20wkn echo gehad, idd formulier moeten invullen dat het een medische echo was. Heb er wel 20'n 45 min gelegen, aangezien de kleine (geslacht nog niet bekend, onzijdig;)) absoluut niet stil heeft gelegen. Het was een uitdaging voor de VK. Die zat de hele tijd maar te lachen haha... alles zag er goeduit. Alleen heeft ze iets in de hersentjes gemeten en daar niks van gezegd... maarja ze zei aan het eind nadrukkelijk dat alles er goed uitzag! Dus dat zal dan wel!e VK zei dat het een kleintje zal worden. Het buikje ligt precies goed qua groei, zal wel van mij komen haha. Koppie een paar dagen achter, maar de VK maakte zich daar geen zorgen om omdat niemand precies evengroot hoofd heeft. Het buikje was goed dus gaf het aan dat het goed had in mijn buik.

Is het geen optie dat je man of vader zo'n commode zelf gaat maken? En dan wit schilderen?

Hier straks ook geen raar kapje over het geslacht tijdens het verzorgen, zo'n verschoningsdoekje kan toch ook?

Wat een leuke draagdoek, ik weet alleen niet of ik zo'n doek handig zou kunnen omknopen!

Verder alles goed hier, alleen de verkoudheid gaat NIET over....
Als de verloskundige zegt dat het goed is zal dat idd wel zo zijn,lijkt me wel een opluchting.

Ga je binnenkort nog een keer voor een echo om het geslacht te achterhalen,of laat je het zo?

Zou je met 30 weken eigenlijk nog een echo krijgen,ik hoor dat bij sommige verloskundigen dat al standaard is maar niet overal..

Wij hebben om 13uur de 20 weken echo,ben best zenuwachtig.
We wilden het geslacht ook niet weten, dus dat kwam heel goed uit! Ik weet niet of we met 30 wkn weer een echo hebben, zal het de volg keer aan de VK vragen!

Ik was gister ook best een beetje zenuwachtig, zal alles goed zijn!!! Maar het is zo mooi om de kleine te zien spartelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven