Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen- deel 3

22-09-2014 21:04 2888 berichten
2016 we gaan met goede moed weer verder!

Ik heb iedereen die nu weer een gewicht doorgegeven heeft dik gedrukt gemaakt, even afwachten of er nog meer terug komen voordat ik mensen eruit haal

Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG

Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Geef dan de volgende gegevens door:

Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen

Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.

NaamLengteStartStreefDeze weekHuidigeAfgevallenCrazycatlady1.7190.56086.83.7CupCakeGirl1.5886,267.50.466.519.7Lalalalalinda1.65115.6801.592.123.5Isa_Bela1.72 88.579.0880.5Ronkel1.69 102<95gelijk 99.52.5Schorpioen361.8299.682.00.796.33.3
Alle reacties Link kopieren
lastig he? Merk duidelijk dat als ik te druk ben, ik ook gelijk slechter eet en als ik eenmaal begin met chips en snoep, het heel lastig is om er weer mee te stoppen. En ik was zo goed op weg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:liara schreef op 14 november 2014 @ 23:15:

Is dat WoW nou echt zo leuk? Ik game wel graag, maar dat spel heb ik nog nooit gespeeld. RPG/shooter toch (of zeg ik nou iets heel doms ).

Er is een topic daarover:

http://forum.viva.nl/foru ... craft/list_messages/81910

En je kunt naar:

http://eu.battle.net/wow/en/?-
World of Warcraft: Legion
Ja, dat was je zeker! Ik vind het ook lastig inderdaad, dan denk je een goed ritme te hebben en opeens lukt het gewoon niet meer. Snoepen heb ik eigenlijk al heel lang niet meer gedaan, maar binnenkort stort ik me toch echt op de kruidnootjes en kikkers en muizen
Ik zal eens kijken Hans.
die kikkers en muizen vind ik te zoet, dus dat is niet zo'n probleem
Ik ben nogal gek van snoepen, maar ik heb ontdekt dat dat niet suikerwafels, Marsen, Milky Ways en dat soort versnaperingen hoeft te zijn. Het kan ook meloen zijn, of rauwkost, of druiven. Morgen haal ik een komkommer die ik afschil en in dikke schijven snij, die je makkelijk als snoep kunt opeten.
Ik vind die kikkers en muizen zo ontzettend lekker. Het glazuur spat wel van je tanden zo zoet, maar mjam.

Lekker Hans. Ik heb een grote kist mandarijnen gehaald gisteren, die snoep je ook zo lekker makkelijk weg.
Goedemorgen

Liara: fijn dat het beter gaat. Elke dag is er eentje

Ik sta vandaag op 93,3 dus het volgende streefgewicht is behaald. Nu naar de 89. Vananvond vier ik mijn verjaardag dus er is een kans dat ik morgen weer zwaarder ben. Ik doe vandaag rustig aan zodat ik vananvond wat extra ruimte heb.

Heb net weer een groente / fruit juice gemaakt en ga zo even een boterham eten.

Straks ff afwassen, schoonmaken, opruimen, soepje maken en taart. Dan nog boodschappen. Dus druk dagje

Fijne dag nog
quote:hans66 schreef op 14 november 2014 @ 23:39:

Ik ben nogal gek van snoepen, maar ik heb ontdekt dat dat niet suikerwafels, Marsen, Milky Ways en dat soort versnaperingen hoeft te zijn. Het kan ook meloen zijn, of rauwkost, of druiven. Morgen haal ik een komkommer die ik afschil en in dikke schijven snij, die je makkelijk als snoep kunt opeten.Ik zou die schil lekker laten zitten. Lekker juist!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het idee om de schil te verwijderen komt eigenlijk van de manier waarop mijn moeder komkommer snijdt in dunne plakjes (bij het maken van rauwkost) of dikke plakken (op dienblad dat tijdens een feest rondgaat). Ik heb altijd gedacht dat de schil niet eetbaar was.

Het niet verwijderen van schil is minder werk. Maar ik zou daar anders mijn kaasschaaf voor gebruiken.
De spijkerbroeken beginnen losser te zitten. Ik moet de riem strakker dicht doen...
quote:hans66 schreef op 15 november 2014 @ 20:50:

De spijkerbroeken beginnen losser te zitten. Ik moet de riem strakker dicht doen...Of niet. Schijnt helemaal hip te zijn om je ondergoed te showen.
Oh ja, komkommerreepjes met hummus als dip is een aanrader.
Toch is Chippie met dip lekkerder 😝
Zo hehe hier heb ik de slag weer een beetje te pakken de afgelopen dagen. Vandaag ontbeten met 2 rijstwafels met magere kaas en als de bramen ontdooid zijn een fruitsmoothie. Voor vanavond denk ik een salade, die wil ik in elk geval maken om morgen mee naar mijn werk te nemen, want heb een drukke dag en moet vroeg op. Ligt ook nog een lekker biefstukje, dus ik kijk vanavond even of de carnivoor het gaat winnen of de herbivoor

Hoe was je feestje gisteren Schorpioen?

Gisteren een klein stukje speculaas op, was helemaal in de Sinterklaassfeer maar verder al het Sint snoep links laten liggen. Ik heb ook niet zoveel trek in zoetigheid merk ik, zelfs chocolade kan ik op een kleine uitspatting hier en daar laten liggen. Het avondeten blijft voor mij de uitdaging, moet echt zorgen dat ik genoeg in huis heb en dat ik nog energie over heb om te koken. Dat laatste is natuurlijk een flauwekulsmoes overigens, want een andijviestamppot oid kost bijna geen tijd.
Tjezus, wat vals
goed bezig MvrJ! En zo herkenbaar geen energie meer hebben om te koken, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn

Ik ben bezig om een champignonragout te maken, lekker straks met een afbakbroodje
Mevrjack: verjaardag was gezellig! Teveel Malibu gedronken en dorito met guacemole 😝 De guacemole was ook nog wel beetje gezond

Vandaag gaat goed met eten. 3 speltboterhammen, 2 kopjes verse tomatensoep en wit broodje.

Heb chocolaatjes gekregen en niks van gepakt en ook gee trek. Die bewaar ik voor de volgende maandelijkse periode 😄

Morgen weer wegen. Benieuwd of ik de 93 nog zie
Ik denk niet dat ik morgen iets afgevallen zal zijn, gok op ongeveer gelijk. Zaterdag heb ik een gelegenheid waarbij ik een nieuwe jurk ga dragen dus goede motivatie voor deze week. Niet dat je in een week nou dramatisch afvalt natuurlijk, maar ik ga voor het placebo-effect
Tjezus, wat vals
Gewoon doen mevrouwjack
Eetlijstje:

O 2 rijstwafels met magere kaas

L bramen-banaan smoothie, 2 boterhammen met cervelaatworst

T vruchtenyoghurt

T 2 rijstwafels met magere kaas

D biefstuk, worteltjes, appelmoes en aardappeltoefjes uit de oven

T 2 rijstwafels

Ook mijn calorieën maar weer eens ingevuld: kleine 1500. Ook nog een uurtje gewandeld dus ben wel tevreden. Nu nog even salade maken voor morgen en spullen voor ontbijt klaarzetten.
Tjezus, wat vals
Mijn eetlijstje

O: groente fruit Sap en 3 boterhammen

T: beker optimel

L: wit bolletje en 2 kopjes tomatensoep

T: glas chocolademelk, plak ham

D: aardappelpuree, spinazie, ei en klein schouderkarbonade

Normale dag dus
quote:schorpioen36 schreef op 14 november 2014 @ 22:31:

Hans: 300 gram per dag is wel heel veel.

Ik heb dat met mijn begeleidster ook besproken (ik krijg één uur begeleiding per twee weken en ik heb het met haar over het afvallen gehad). Zij vindt 300 gram per dag ook te veel. Ze raadt mij een diëtist(e) aan. Ik zal volgens haar een probleem krijgen als ik het gewenste gewicht heb bereikt en ik ga weer wat meer snoepen en na het warme eten weer een boterham gaan eten, en bij mijn ouders meer chips. Het oude patroon kan een probleem veroorzaken en ik wil dat ook niet meer weer hervatten.

Ikzelf twijfel om een diëtiste in te schakelen omdat ik het oude eetpatroon niet wel hervatten. Aan de andere kant is het zo dat een diëtiste mij inzichten of informatie kan geven, waar ik tot nog toe niet aan gedacht heb.
Waarom zou je het niet doen Hans? Het kan je helpen om wat meer inzicht te krijgen in wat gezond is en wat een realistisch doel is. 300 gram per dag verliezen is inderdaad heel veel. Wat doe je nu om af te vallen? Want de meesten van ons kiezen voor het wennen aan een nieuw leefpatroon. Dat betekent: langzaam afvallen en kiezen voor een manier die je levenslang kan volhouden. Maar als ik jou het over 3 ons hoor hebben, krijg ik het idee dat je een ander eetplan aanhoudt.
Tjezus, wat vals
Je bedoelt begeleidster anders dan een voedingsdeskundige / diëtist toch trouwens? Of is dit ook iemand die je begeleidt op het gebied van gezondheid?
Tjezus, wat vals
He meiden en Hans

was de afgelopen week de motivatie een beetje kwijt. En nu ben ik ook nog ongesteld en alles in me schreeuwt om chocolade. Ik sla morgen dus even over met wegen. Ga er nu wel weer flink tegen aan.

Schorpioen nog gefeliciteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven