Mode & Beauty alle pijlers

Nagellak kletstopic Deel 2!!

07-10-2010 00:01 1966 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ging het razend snel! De 3000 post zijn gehaald en we zijn toe aan topic 2.

Veel plezier met verder babbelen over alles wat met nagellak te maken heeft!

Een lijstje met webshops

Engeland

Beverly Beaute

(o.a. Opi, Essie, Orly, China Glaze, Zoya, Seche, Nubar))

Eyeko

(Geen verzendkosten! Eyeko)

Nederland/Belgie

nagelgroothandel.nl

(groothandel nagelproducten, voor 16uur besteld, morgen in huis o.a. Nfu Oh en Konad.)

JS Internationals

(groothandel nagelproducten o.a. China Glaze en Nfu Oh)

Boozy Shop

(o.a. Diamond Cosmetics, China Glaze, Essie, Konad. Lage verzendkosten en altijd redelijk snel in huis)

Alicejohavessentials

(o.a. Barry M, Kinetics, Sleek. Lage verzendkosten en altijd snel in huis)

Beauty Queen

(China Glaze, Essie, Eyeko, Ciaté Paint Pot, Barry M. Eeyko is goedkoper via eyeko.com)

Nail Polish Fashion

(o.a. China Glaze, Konad, Color Club, Nubar, Zoya)

Enchantra

(o.a. Seche, China Glaze, Conad, Orly, Essie)

Verenigde Staten

Trans Design

(groothandel nagelproducten, er passen9 lakjes in een small flatrate box. De verzendkosten zijn dan 18 dollar. Andere verzendopties zijn een stuk duurder. O.a. Opi, China Glaze, Essie, Color Club, Orly, Seche Vite)

Estland

Viis

Shop met goedkopere Nfu Oh lakjes.

Als iemand nog toevoegingen heeft, laat maar weten dan zet ik het ook in de OP.

Hier vind je het oude topic: Nagellak kletstopic
Spanned Naomii!! Hoop dat het voor je werkt. Ik gebruik zelf Orly nailtrition. Daar moet je een kuurtje van doen. Elke dag een laagje of 2 op je nagels lakken en dan aan het eind van de week eraf halen. Werkt super! Moet alleen weer even een nieuw potje kopen, want mijn oma heeft die van mij meegenomen (gekregen)

Ben benieuwd naar je update!
Ik gebruik ook Trind!

Vind het echt heel fijn. Mijn nagels spleten ook echt altijd. Toen m'n nagels helemaal kort gemaakt en twee weken het kuurtje gedaan. Elke dag de nail balsam, de cuticle balsam en de nail repair en na 2 week was het echt veel beter! Ik gebruik het nu elke keer dat ik m'n lak er af haal en als ik dan niet gelijk weer ga lakken gebruik ik het ook voor ik weer ga lakken.

Enige dat ik maar niet echt mooi krijg zijn m'n nagelriemen..
Ik ben ook erg benieuwd Het wordt aangeraden om het 2 weken lang dagelijks te gebruiken dus dat ga ik zeker proberen. Ook al zit ik af en toe naar mijn lakjes te staren en moet ik me dan bedwingen om niet te lakken, hoezo verslaafd

De Trind nail repair hoor ik ook goede verhalen over maar ik ga het zonder nagelverharder proberen. Mijn nagels zijn hard genoeg, dat is het probleem niet, dus ik blijf liever ver van de formaldehyde.
Even een vraagje: Als je je nagels gelakt hebt dan lees ik hier wel is dat je ze in een ijswaterdompelbadje kan doen en dan zijn ze gelijk droog?

Op welk moment doe je dat dan,als ze net gelakt zijn of als ze bijna droog zijn?
Behalve op de Holland collectie zit ik nu ook te wachten op de China Glaze voorjaarscollectie:

http://www.scrangie.com/2 ... games-capitol-colors.html

Ik wil Agro, Harvest Moon, en Riveting...
Mooi Wionn! Ik hou niet van glitters in mn lak maar vind de effen lakjes prachtig! Ik wil de Holland collection zooo graag hebben, misschien wel via de site die 14m12 hier noemde?

Ik vergeet dit topic steeds , gelukkig wordt er nog geschreven. Heb laatst 2 prachtige lakjes van Chanel gekocht, verder al een tijdje niets.

Heb ook heel erg last van splijtende nagels, Trind dus gebruiken? (heb ik de topcoat van)

Heb de linker en middelste. Maar ik vind de rechter ook nog steeds mooi. Lakt ook fijn.

Heb vorige week Pupa nagellak aangeschaft. 1 crack (pink/purple) en 1 'gewone'. Blijft prima zitten!
Hallo ik ben nieuw hier, maar helemaal gek van nagels lakken.

Maar ik weet er helaas nog veel te weinig van, dus heb een paar vragen, hoop dat er iemand is die mij er mee kan helpen.

1. Ik heb een stroperige nagellak die nog net te gebruiken is, maar mijn vraag is droogt deze wel goed, dat je niet na een half uur met geen droge nagellak zit?. Ik had de nagelak er al opzitten met een topcoat erbij, maar ging 10 minuten later een beetje schoonmaken en toen lag de helft eraf. Ik ging toen twijfelen of ik het er wel weer op zou doen.

2. kennen jullie de topcoat Anny en wat vinden jullie ervan?, je kan deze ook gebruiken als basis maar moet je dan lang wachten voordat je de nagelak erop doet?.

3. En hoe lang moet je wachten voordat de topcoat uit is gehard?. Ik dacht n.m dat iik na 10 min. dus wel de w.c. nog even kon doen, niet dus. Of kan het te maken hebben met de nagelak die stroperig is waar dan de topcoat misschien niet meer goed op hecht?

4. Ik ben van plan om nagelriem olie te gaan kopen, mijn nagels breken af n.m. en heb hier gelezen dat je dat dan moet gebruiken. Maar kan je dat gebruiken terwijl je je nagels gewoon hebt gelakt?.

5. Wat is de oplossing voor het achterlaten van streepjes nagelak?. Kennen jullie dat en heeft het te maken met het wel of niet gebruiken van een topcoat ?. Ik heb overal in huis dus nagelak strepen zitten o.a. w.c. bril, douche deur, kastjes in de keuken enz. Zelfs nu op de bank, maar ik vermoed dat toen de nagelak nog niet helemaal droog was. En is er iets waar je het er mee af kan halen?, want dat lukt haast niet bij de keuken kastjes.

Wat een vragen hé, maar alvast bedankt voor de antwoorden en ik vind het een harstikke leuk toppic!!!.
Redroses, ik heb niet op al je vragen antwoord, maar wel op een paar

Die stroperige nagellak zou ik verdunnen met een beetje nagellakverdunner. Is dat probleem opgelost.

Wat betreft de topcoat, een sneldrogende is echt het beste. Seche vite is erg goed, maar ook die van cult nails is super!
Probeer eens nagellakremover of aceton op je keukenkastjes. Als je daarmee de lak van je nagels krijgt dan moet je het ook hiermee van andere oppervlaktes krijgen, lijkt me.

Nagellak is vaak vrij snel stofdroog maar het duurt wat langer voor deze daadwerkelijk is uitgehard en dus niet eraf gestoten kan worden. Huishoudelijke klusjes uitvoeren binnen 10 minuten zou ik niet doen, zeker niet zonder een uitzonderlijk goede sneldrogende topcoat. Seche Vite wordt hier vaak aangeraden, ik heb deze niet geprobeerd en gebruik zelf de sneldrogende topcoat van OPI. Ook erg goed.

Voor de stroperige lak zou ik inderdaad een nagellakverdunner aanschaffen. Dit is niet bij iedere drogist te koop maar bij Douglas verkopen ze in ieder geval nagellakverdunner van Mavala. Sommige DA's verkopen deze ook.
Ik heb trouwens geen ervaring met de lakjes of coats van Anny en er hier ook nooit wat over gelezen. Ik word niet warm van de kleurtjes van Anny, nooit in de verleiding geweest om er iets van te kopen.
quote:angel1971 schreef op 01 februari 2012 @ 21:15:

Even een vraagje: Als je je nagels gelakt hebt dan lees ik hier wel is dat je ze in een ijswaterdompelbadje kan doen en dan zijn ze gelijk droog?

Op welk moment doe je dat dan,als ze net gelakt zijn of als ze bijna droog zijn?Ik UP mijn berichtje even want ik wil graag van iemand antwoord indien mogelijk
Ik had hem gezien Angel, maar geen ervaring mee.

Ik vraag me af of zo'n badje wel echt goed werkt, eerlijk gezegd. Sneldrogende topcoats en droogdruppels zorgen ervoor dat stoffen uit de opgebrachte nagellak sneller vervliegen waardoor de hele laklaag sneller droogt. Als zo'n dompelbadje al wat doet dan droogt het waarschijnlijk alleen de bovenkant van de lak waardoor de lak nog steeds kan opstropen omdat de lak op de nagel nog nat is.
Angel, ik heb ook geen ervaring met ijswaterbadjes. Ik denk echter dat Naomii gelijk heeft met haar theorie. Er moeten stoffen vervliegen uit de nagellak. Dat lijkt me lastig te gaan als ze in het water zitten.

Naomii, ik heb vandaag voor het eerst de OPI drip dry gebruikt (zat een klein flesje in het Elle pakket) en ik vond hem heel erg vettig. Kan dat kloppen? Moet je dat afwassen als het droog is? Ik snap het niet helemaal volgens mij.

Ik heb trouwens heel schunnig de OPI Rainbow Connection uit het Elle pakket verkocht voor 20+ euro's op marktplaats
Mijn nagels zijn altijd heel snel droog. Doe twee dunne laagjes. Als het ene laagje op m'n handen zit, meteen het volgende laagje en dan eventjes (paar minuten) wachten. Gebruik nooit topcoat en m'n nagellak zit precies een week.

Streperig opdrogende nagellak is geen goede nagellak. En te dikke nagellak wordt ook niet meer mooi.

Heb nu Over the Taupe van Opi. Heel mooi warm bruin.
Flowerbomb, die druppels van OPI zijn meteen verzorgend voor je nagelriemen. Vandaar dat vettige, laten zitten dus

Damn, ik wist dat rainbow connection populair was maar meer dan 20 euro! Gelijk heb je, haha
Ik had ook geen flauw idee dat ze voor zoveel weggingen. Was helemaal niet van plan hem te verkopen, maar toen ik die prijzen zag heb ik hem er meteen op gezet! Heb hier al 3 lakjes staan die er heel erg op lijken, dus ik kon er best zonder
quote:Naomii schreef op 31 januari 2012 @ 17:18:

Mijn nagels zijn al een paar dagen kort en lakloos. Ik lak mijn nagels nu zo'n 1,5 jaar (bijna continue in de lak) en sinds een half jaar splijten mijn nagels (bovenlaag laat los), hierdoor worden ze dunner en scheuren ze dus ook sneller en mijn lakjes bladderen sneller af. Best zonde want ik had altijd erg gezonde en sterke nagels.

Ik heb nagelverharders geprobeerd (Herome extra sterk en Sally Hansen Miracle Cure) maar die maken het probleem alleen maar erger. Ik heb ze weggegooid. Ik was al begonnen met cuticle oil (avoplex van OPI en Lemony Flutter van Lush) maar ben er nu ook Trind Nail Balsam bij gaan gebruiken. Ik lees hier goede verhalen over en probeer het nu zelf maar. Het trekt enorm snel in in mijn nagels, ruikt lekker en is makkelijk in gebruik. Je schijnt het zelfs onder je nagellak te kunnen gebruiken omdat het niet vet is. Ik ga proberen het eerst 2 weken dagelijks te gebruiken (2 weken lakloos ) en het daarna tussen 2 lakbeurten door gebruiken. Ik ben benieuwd of dit wel werkt. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte

Hoi Naomi, sinds kort gebruik ik de nageverhardener van OPIm namelijk Nail Envy Original. Echt een aanrader! Houd er wel rekening mee dat het product alleen resultaat levert als je 'm altijd blijft gebruiken. Zodra je stopt, worden je nagels weer zwak en beschadigd.

Over het algemeen ben ik echter wel tevreden en heb de nagelverhardener toegevoegd aan mijn January Favorites.. Zo ziet het flesje eruit:

Hallo brainyandchic, bedankt voor je reactie. Ik had al gekeken naar de Nail Envy lijn van OPI (ben nogal een OPI addict) maar er nog niets van gekocht.

Alleen de Sensitive & Peeling Nail Envy is formaldehyde-vrij, misschien dat ik die een keer probeer. Ik heb net alle formaldehyde zooi weggegooid en dat komt er bij mij ook niet meer in, niet geschikt voor mijn nagels.
Naomii en Flowerbombje,dank jullie wel voor jullie reactie's.

Wat zijn droogdruppels en hoe werkt dat?

(gok na het lakken op je gelakte nagels doen en dan droogt het gelijk??)

Heb je die van OPI?

En als mij info goed is dan 8 februari de hollandcollectie van OPI in de winkel?

Ik ben echt groen op dit gebied,sorry voor mijn misschien wat domme vragen
quote:flowerbombje schreef op 05 februari 2012 @ 01:48:

Angel, ik heb ook geen ervaring met ijswaterbadjes. Ik denk echter dat Naomii gelijk heeft met haar theorie. Er moeten stoffen vervliegen uit de nagellak. Dat lijkt me lastig te gaan als ze in het water zitten.Koud water, een badje of onder de stromende kraan, werkt juist heel goed. Ik lak twee lagen zonder wachten (minder dan 10 minuten), dan een snel drogende topcoat. Daarna een paar minuten koud water. Van start tot finish binnen een kwartier. Je kunt met dit weer natuurlijk ook even buiten gaan staan...
Haha, Wilco, dat je nagels binnen een kwartier gedaan zijn ligt aan de sneldrogende topcoat niet aan je ijswater

Je gokt helemaal goed Angel Het zijn doorzichtige druppels die je op je nagels doet. Ze verspreiden zichzelf heel makkelijk. Je hebt ook spritz dry van Orly. Schijnt hetzelfde effect te hebben.

Wanneer de holland collectie uitkomt weet ik niet. Er zitten niet echt kleuren bij die ik wil hebben.
Volgens mij is 8 februari de datum voor Amerika en komt het hier een week later. Maar ik weet niet meer waar ik die info vandaan heb en of deze dus correct is. Toch maar even googlen zo.

Ik heb de druppels van OPI. Ik zag trouwens dat Essence ze ook heeft tegenwoordig, mocht je een voordelig alternatief willen testen
Oh en Engel, blijf vooral vragen hoor. Leuk juist als dit topic actief blijft Iedereen is ooit groen geweest
Ow Engel, ik zie net een tweet van OPI Nederland waarin staat dat de Holland collectie hier half februari in de winkels ligt. Even geduld nog dus .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven