Mode & Beauty alle pijlers

Nagellak kletstopic Deel 2!!

07-10-2010 00:01 1966 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ging het razend snel! De 3000 post zijn gehaald en we zijn toe aan topic 2.

Veel plezier met verder babbelen over alles wat met nagellak te maken heeft!

Een lijstje met webshops

Engeland

Beverly Beaute

(o.a. Opi, Essie, Orly, China Glaze, Zoya, Seche, Nubar))

Eyeko

(Geen verzendkosten! Eyeko)

Nederland/Belgie

nagelgroothandel.nl

(groothandel nagelproducten, voor 16uur besteld, morgen in huis o.a. Nfu Oh en Konad.)

JS Internationals

(groothandel nagelproducten o.a. China Glaze en Nfu Oh)

Boozy Shop

(o.a. Diamond Cosmetics, China Glaze, Essie, Konad. Lage verzendkosten en altijd redelijk snel in huis)

Alicejohavessentials

(o.a. Barry M, Kinetics, Sleek. Lage verzendkosten en altijd snel in huis)

Beauty Queen

(China Glaze, Essie, Eyeko, Ciaté Paint Pot, Barry M. Eeyko is goedkoper via eyeko.com)

Nail Polish Fashion

(o.a. China Glaze, Konad, Color Club, Nubar, Zoya)

Enchantra

(o.a. Seche, China Glaze, Conad, Orly, Essie)

Verenigde Staten

Trans Design

(groothandel nagelproducten, er passen9 lakjes in een small flatrate box. De verzendkosten zijn dan 18 dollar. Andere verzendopties zijn een stuk duurder. O.a. Opi, China Glaze, Essie, Color Club, Orly, Seche Vite)

Estland

Viis

Shop met goedkopere Nfu Oh lakjes.

Als iemand nog toevoegingen heeft, laat maar weten dan zet ik het ook in de OP.

Hier vind je het oude topic: Nagellak kletstopic
Mooi mooi mooi!!

Wat heb je er nu voor moeten betalen?
Die Holland Collectie! Mooi!

Ik wil:

I have a herring problem

Gouda Gouda two shoes

Thanks a windmillion
Ja supermooi he (L) Zucht. Omgerekend was het ¤25,55 voor 2 lakjes incl verzenden :{ Bluuuggh maar hopelijk is het het waard!
Flower: Ik heb dat setje ook besteld ja! Heb hem al wel binnen..

Heb je al een nummer van de Elle gekregen? Ik had daarvoor een kaartje gekregen van hen dat het setje ongeveer een week na het eerste nummer geleverd zou worden..

Blauwbloempje: Wauw! Mooie kleuren zeg..
Aha Ik heb inderdaad een kaartje in de bus gekregen eventjes geleden maar dat heb ik niet erg goed gelezen! Ik weet dat mijn eerste nummer rond 14 januari komt. Weet jij trouwens nog hoe er betaald moest worden? Met een eenmalige machtiging toch?

Ai, dat is inderdaad veel geld blauwbloempje. Jammer dat de wisselkoers zo "slecht" is. Ze zijn het wel waard trouwens! Volgens mij heb ik die 1e blauwe ook en hij is echt prachtig!
Ja je had laatst 2 swatches geplaatst oa van die idd :D Daarom heb ik ze toch maar besteld na maanden leuren en tevergeefs zoeken :P

Is het potje niet muizig klein? In hoeveel lagen dekt ie?
Muizig klein is hij niet, maar overdreven groot ook echt niet. Er zit 9 ml in. Volgens mij is hij in 2 of 3 laagjes dekken. Weet het zo uit mijn hoofd even niet. Heb ze al een tijdje niet gebruikt. Je kan er ook een laagje lichtblauw of wit onder doen en dan deze er overheen lakken. Dan heb je snellere dekking en hoef je minder van de dure nagellak te gebruiken. Over zwart/donkerblauw is het ook mooi trouwens.
Flower: Ah, vandaar. Ik heb in december mijn eerste nummer al gekregen. Nu alleen niet vergeten hem weer op te zeggen, haha.

Bij mij werd het bedrag gewoon van mijn rekening af geschreven!

Blauwbloempje: Oei, dat is wel erg prijzig ja.. Daar koop ik dan denk ik toch liever 3 OPI Holland lakjes voor, haha.

Heb Warm and Fozzie ook nog steeds op m'n verlanglijstje staan..
Dan ga ik gewoon even heel zen mijn geduld oefenen
Je zult wel moeten! :p

Maar het is het wachten waard hoor! :D
Na 3 dagen begint mijn Douglaslakje nu af te bladderen. Dat valt me eerlijk gezegd best mee, mijn nagellak blijft zelden langer dan 4 dagen goed en op dit moment zijn mijn nagels erg lang voor mijn doen en in een niet al te beste conditie (toplaag laat los). Hierdoor bladdert het dus nog sneller.

Ik ga het er zo maar eens afhalen en mijn nagels kort vijlen
3 dagen is heel netjes Naomii!

Hoe duur waren ze ook alweer? Heb nog wat bonnen liggen. Misschien de moeite om binnenkort even langs te gaan.
4,95 Euro, voor een flesje van 11 ml
Ik doe echt duidelijk iets verkeerd, maar mijn nagellak ziet er vaak na een dag al niet meer mooi uit (aan de bovenkant). Ik heb verschillende merken, van OPI tot Hema, maar het lijkt niet uit te maken.

Ik lees hierboven dat het bij jullie 3-4 dagen mooi blijft, dus ik hoop dat jullie een tip kunnen geven

Over mijn nagels lakken doe ik max 5 minuten, en ik doe dan 1 laag op. Als ik het net gedaan heb, ziet het er mooi uit. Maar zou het misschien hier aan kunnen liggen? Dat ik meerdere lagen moet gebruiken? En gebruiken jullie ook een topcoat?
O, ik dacht dat 3 dagen kort was Workit, ik zou zeker een goede topcoat aanschaffen want dat is echt wel nodig om je lakje te beschermen!

Soms gebruik ik nog OPI Chip Skip onder mijn base coat, dit zorgt er voor dat de lak nog 1 a 2 dagen extra blijft zitten.
Thanks! Ok, nu ga ik echt iets doms vragen

Maar je doet dus altijd eerst een base coat, dan een kleur en dan nog een topcoat? Dan begrijp ik dat men nooit kan begrijpen dat ik in 5 minuten klaar ben haha!

Suggesties voor een goede base en top coat? Qua merk?

En die Chip Skip gebruik je dus als eerste?
Ik gebruik ook altijd base en topcoat en van de kleurlak meestal twee lagen, soms driee, afhankelijk van hoe dekkend het is.

Als basecoate heb ik china glaze strong adhesion en als top coat out the door van inm. Ik had eerst een catrice top coat die wel ok was maar niet snel genoeg droogde naar mijn zin. Toen heb ik revlon geprobeerd, supersnel droog maar chipte bij mij ook erg snel. Out the door bevalt prima.

Maar, bij mij is drie dagen ook wel echt lang hoor, maar ben dan ook een lomperik. En ik lak toch wel drie keer in de week dus het maakt me niet zoveel uit
Dan heb je trouwens ook wel kleurtjes die goed dekken!

1 laagje kan in 5 minuten, maar ik heb eigenlijk geen lakjes die in 1 laagje ook echt mooi zijn, of ik moet een super dikke laag gebruiken die na een uur nog niet droog is!

Wat zie je dan aan de bovenkant van je nagel? Deukjes midden op je nagel of chips aan het topje van je nagel zeg maar?
Ik gebruik meestal Hema of Opi en dat dekt prima in 1 keer (misschien doe ik het ook wel te dik), maar meestal is het na een paar minuten wel droog. Ik denk dat het chips zijn, dus alsof het er een beetje afgebladerd is. Maar ik ga morgen dus eerst maar eens op zoek naar een base en top coat!
Als het echt aan het randje van je nagel is, zijn het chips inderdaad.

Misschien dat het ook wel helpt om 2 dunne laagjes te doen in plaats van 1?

Bij mij verschilt het heel erg. Ik heb OPI's die na 1 dag chippen en lakjes van Essence die zo een paar dagen mooi blijven. Tegenwoordig gebruik ik wel een basecoat (nagelverharder van Trind), maar eigenlijk nooit topcoat en toch blijven sommige lakjes zo 5 dagen zitten..
En als je twee dunne laagjes doet, moet de eerste laag dan echt helemaal droog zijn?

Bedankt trouwens allemaal voor deze 'hoe-krijg-ik-ook-mooi-gelakte-nagels-les'
Ik wacht wel altijd tot ze helemaal droog zijn, anders wil ik het met tweede laagje nog wel eens wat van het eerste laagje meenemen en dat = niet mooi, haha

Ach ja, nagels lakken is echt oefenen hoor! Je moet er een beetje handigheid in krijgen en iedereen doet het weer anders
Ik gebruik altijd een basecoat, 2 a 3 dunne laagjes lak en een sneldrogende topcoat. En soms begin ik inderdaad met de Chip Skip, dit is geen lak maar een vervliegende vloeistof die volgens mij vooral extra ontvet. Een soort primer dus

Ik gebruik OPI basecoat en topcoat maar volgens mij moet je gewoon wat uitproberen tot je een combi vindt die voor jou werkt. Blijkbaar doet nagellak het niet op iedereens nagels even goed. Bij mij blijft OPI goed zitten maar bladdert Catrice er bv. vrij snel af
Ja dat is ook zo. Op zich zien mijn nagels er altijd wel mooi uit, maar het zou fijn zijn als het er langer dan 8 uur mooi uitziet. Maar ik heb hier zeker wat handige tips gelezen, dus hopelijk komt het goed! Morgen lekker nagellakjes kopen dus!

Haha, en op zoek naar een primer dus!
Workit, vaak wacht ik wel even voor ik een tweede laag opbreng maar bij lakjes die vrij snel drogen (OPI, Absolute Nails) lak ik steeds vaker achter elkaar door. Gewoon proberen, als je dun lakt dan gaat het meestal goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven