Mode & Beauty alle pijlers

Wat zonde!

25-08-2022 11:41 186 berichten
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel

Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om :proud: ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.

Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?

Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-08-2022 12:22
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar voorbeeldjes van celebs bij wie de schaar erin echt een verbetering was, wat mij betreft.
Oef, ik zie er juist exact het tegenovergestelde in. Ze zijn allemaal ouder en minder sexy om te zien, op Selena na dan. Bij haar staat het wel goed.

Ik vind kort haar meestal ook zonde bij vrouwen. Hoe korter hoe erger. (Een lange Bob vind ik niet perse onder kort vallen) Maar ik vind super lang haar ook niet een succes bij iedereen, wanneer het te lang is, dan wordt het echt zo’n deken om je heen.

Ik zou never nooit niet mijn haar kort knippen. Dat zou echt zonde zijn. Ik krijg ook dagelijks complimentjes over mijn haar. Het past ook mooier bij bijvoorbeeld vrouwelijke jurkjes, lange lokken.
Wat betreft celebrities die hebben heel vaak korter haar in real life. Als ze in de spotlight staan dan gaan er een hoop extensions of andere haarstukken in. Als je veel geld hebt dan is het geen kunst.
dianaf schreef:
25-08-2022 12:24
Zelf vind ik er vaak weinig verschil in zitten of iemand nu lang haar heeft op de billen of tot op de schouderbladen. Wel heb ik het idee, dat als het korter is, er vaak meer mee gedaan wordt. Die eerste twee vrouwen hebben een krul in het kortere haar gedraaid, dat geeft al weer een heel ander effect dan lang.

Ik heb lang haar, omdat het praktisch is, want makkelijk in een staart of vlecht. Ik vind het niet mooi genoeg voor los, want dan moet ik echt gaan stylen om het mooi te krijgen. Hetzij gladder maken, hetzij krulleriger en het pluist/springt als een gek, dus minimaal smurrie erin om het mooi glad te maken. En ik heb gewoon fijn haar, dus ook geen dikke bos. Als het echt kort is, moet ik ook aan de slag om het mooi te krijgen.
Mij teveel gedoe.
Ik heb een aantal keren in mijn leven extreem lang haar gehad en mijn ex vond, toen ik er een paar centimeters van af had laten knippen, het 'prikkelende' er vanaf was.

Mijn haar is nu ook weer superlang maar ik heb er onlangs zelf 15 centimeter af geknipt, meer gaat er ook niet af want dan gaat het krullen met als bij -effect dat, wanneer ik het kam, het eruit gaat zien als Sinterklaashaar met golven.
Suaimhneas schreef:
25-08-2022 12:17
Ondanks dat ik gruwel van het woord zelf vind ik het wel de lading dekken.

Wat vinden jullie van deze voor en na foto’s dan? Dit zijn situaties waarin ik het zelf een flinke verbetering vind:

Afbeelding

Afbeelding
Goede voorbeelden, veel mooier inderdaad. Maar dat zit hem ook in de styling. Ik denk dat wanneer ze de haren wat meer op de rug dragen en net zo mooi met de krultang hadden bewerkt, het lange haar ook mooi had gestaan.
okkervil schreef:
25-08-2022 13:05
Wat betreft celebrities die hebben heel vaak korter haar in real life. Als ze in de spotlight staan dan gaan er een hoop extensions of andere haarstukken in. Als je veel geld hebt dan is het geen kunst.
Dan zie ik een foto van een Kardashian met een Bob en denk ik wat leuk! En op een volgende foto is het weer tot haar middel zo lang. Tsja, dan zou ik voor de schaar kiezen ook minder moeilijk vinden. Want als ik me dan morgen heb bedacht knal ik er wat extensions in.

Dit is bijvoorbeeld het echte haar van J.Lo

Afbeelding
Sjulia schreef:
25-08-2022 13:06
Goede voorbeelden, veel mooier inderdaad. Maar dat zit hem ook in de styling. Ik denk dat wanneer ze de haren wat meer op de rug dragen en net zo mooi met de krultang hadden bewerkt, het lange haar ook mooi had gestaan.
En juist dan vind ik het zo 13 in een dozijn worden. Sinds de Dyson Airwrap loopt iedereen er zo bij. Want inderdaad, zo lang en stijl/zonder styling wordt al snel onverzorgd en/of lijzig.
Henk-und-Roelie schreef:
25-08-2022 13:05
Ik heb een aantal keren in mijn leven extreem lang haar gehad en mijn ex vond, toen ik er een paar centimeters van af had laten knippen, het 'prikkelende' er vanaf was.

Mijn haar is nu ook weer superlang maar ik heb er onlangs zelf 15 centimeter af geknipt, meer gaat er ook niet af want dan gaat het krullen met als bij -effect dat, wanneer ik het kam, het eruit gaat zien als Sinterklaashaar met golven.
Wat is superlang voor jou? En wat bedoel je met ‘het prikkelende was er vanaf’?
yasmijn schreef:
25-08-2022 12:10
Hoor je mannen trouwens nooit zeggen, pittig. Alleen vrouwen.
Jawel hoor, als belediging net zoals jij het gebruikt
Suaimhneas schreef:
25-08-2022 13:08
Dan zie ik een foto van een Kardashian met een Bob en denk ik wat leuk! En op een volgende foto is het weer tot haar middel zo lang. Tsja, dan zou ik voor de schaar kiezen ook minder moeilijk vinden. Want als ik me dan morgen heb bedacht knal ik er wat extensions in.

Dit is bijvoorbeeld het echte haar van J.Lo

Afbeelding
De Kardashians hebben pruiken in overvloed. Dat is lekker makkelijk variëren. Ik zou willen dat hier het dragen van pruiken, puur uit oogpunt van afwisseling in kapsel, algemeen geaccepteerd was. Lijkt me echt heel leuk!
Jufjoke schreef:
25-08-2022 13:11
De Kardashians hebben pruiken in overvloed. Dat is lekker makkelijk variëren. Ik zou willen dat hier het dragen van pruiken, puur uit oogpunt van afwisseling in kapsel, algemeen geaccepteerd was. Lijkt me echt heel leuk!
Hun kapsels, hun kledingkasten en schoenen- en tassencollecties :heart: en dan ook nog dat team wat helpt met het afstoffen en alles opzetten en schminken erbij graag :proud:

Ik vind lang haar ook veel werk om het mooi te krijgen. Als ik het gewoon laat opdrogen aan de lucht zit het sierterig en droog.
Ik vind kort haar mooier omdat het vaak ook wat afwijkender is. Als ik twintigers en dertigers op het station zie, zijn ze allemaal inwisselbaar met dat lange blonde peenhaar. Met kort haar móét je echt iets doen en dan wordt het al snel individueler
Ik vind dit nieuwe kapsel uit evenwicht. Er scheelt iets aan.
Ken de vrouw niet maar op de foto’s die in de link staan vind ik dat ze met haar lange haren ook niets echt iets deed. Was nogal vormeloos. Dan vind ik dit korte kapsel haar toch wel beter staan. Al vraag ik me af hoe het er uit zal zien nadat ze het voor het eerst zelf moet wassen en stylen.
Ik vind verzorgde lange haren veel mooier dan kort. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mijn lange haar kort te knippen.
Ik had als kind al kort haar en omdat het zo fijn en dun is (net baby haar) heb ik het nooit langer gehad dan kaaklengte.
Daar wordt je wel heel vaak negatief op beoordeeld helaas. Ik weet nog heel goed dat ik een keer ‘meneer’ genoemd ben in een winkel (ondanks duidelijke boezem)
Ik heb eens een pruik gekocht met haar voorbij de schouders en toen leek ik het zusje van Herman Brusselmans :N
Kaascracker schreef:
25-08-2022 13:16
Ik vind kort haar mooier omdat het vaak ook wat afwijkender is. Als ik twintigers en dertigers op het station zie, zijn ze allemaal inwisselbaar met dat lange blonde peenhaar. Met kort haar móét je echt iets doen en dan wordt het al snel individueler
Precies!

Ik zie wel eens groepen meiden naar de hockey fietsen. En die zien er echt allemaal hetzelfde uit
Suaimhneas schreef:
25-08-2022 12:17
Ondanks dat ik gruwel van het woord zelf vind ik het wel de lading dekken.

Wat vinden jullie van deze voor en na foto’s dan? Dit zijn situaties waarin ik het zelf een flinke verbetering vind:

Afbeelding

Afbeelding

En dit vind ik geen mooie verandering, van lang naar truttig:

Afbeelding

Afbeelding
Vooral de 2 bovenste transformaties zijn zeer geslaagd. Dat zeer lange, vormeloze vind ik zelden mooi. Maar met een stuk korter is deze vrouwen hun haar nog steeds lang. Kan dus niet echt als voorbeeld voor ‘van lang naar kort’ dienen.
Ik vind kort haar niet mooi. Nooit. Maar dan bedoel ik echt kort, de soapie heeft wat mij betreft half lang en zij is sowieso mooi en dan kan je veel hebben. Ik denk bij kort aan stekels en papegaaien haar en dan vaak rood geverfd. Daaronder zit doorgaans een speknek en een veel te log lichaam in drie kwart witte legging dat met norse kop de huishoudbeurs over stampt, op crocs. Als je slank bent met prachtig koppie dan kan je het hebben, anders is kort haar zelden flatteus. Zelf helaas niet gezegend met mooi haar, zou het graag lang hebben maar dan wordt het sliertig en pluizig. Ik heb het half lang en sinds kort doe ik meer aan styling en dan zit het best leuk. Maar wat zou ik graag mooi lang, dik golvend haar hebben..
wickedwitch wijzigde dit bericht op 25-08-2022 13:32
0.07% gewijzigd
Ik ben benieuwd naar die bovenste twee rechts als ze net hun bed uitkomen en niet twee uur lang met een krultang/airwrap aan de slag zijn geweest, zoals nu overduidelijk wel het geval is. :D

Dan hebben ze gewoon exact hetzelfde als links, maar dan korter.
fashionvictim schreef:
25-08-2022 12:22

Nog een paar voorbeeldjes van celebs bij wie de schaar erin echt een verbetering was, wat mij betreft.

Eens, ik vind ze stuk voor stuk meer uitstraling en persoonlijkheid hebben gekregen, met een kortere coupe
Muurbloempje115 schreef:
25-08-2022 12:42
Ik heb lang, dun en slierterig haar. Ik heb een vrij nonchalante uitstraling (niet onverzorgd!) En wat ik ook doe met mijn haar, het wordt niet beter. Andere optie is dus idd afknippen, maar dat vind ik totaal niet bij mij passen. Te tuttig.
Afknippen wil niet zeggen dat het direct kort moet zijn. Heb je halflang al eens overwogen?
Wickedwitch schreef:
25-08-2022 13:31
Ik vind kort haar niet mooi. Nooit. Maar dan bedoel ik echt kort, de soapie heeft wat mij betreft half lang en zij is sowieso mooi en dan kan je veel hebben. Ik denk bij kort aan stekels en papegaaien haar en dan vaak rood geverfd. Daaronder zit doorgaans een speknek en een veel te log lichaam in drie kwart witte legging dat met norse kop de huishoudbeurs over stampt, op crocs. Als je slank bent met prachtig koppie dan kan je het hebben, anders is kort haar zelden flatteus. Zelf helaas niet gezegend met mooi haar, zou het graag lang hebben maar dan wordt het sliertig en pluizig. Ik heb het half lang en sinds kort doe ik meer aan styling en dan zit het best leuk. Maar wat zou ik graag mooi lang, dik golvend haar hebben..
Wat een aannames. Ik ken hele stijlvolle, prachtige vrouwen met hele gave korte kapsels. Sharon Stone, Charlize Theron, Anita Witzier. Geen speknekken en witte leggings.
Het helpt enorm als je heel knap bent.
Kaascracker schreef:
25-08-2022 13:16
Dat ligt er ook maar net aan natuurlijk, ik heb ooit toen ik studeerde een bijbaantje gehad waar ik afwisselend moest samenwerken met vier dames die allemaal in de dertig waren en kort haar hadden.
Toen ging ik echt máánden eerst even stiekem op het rooster kijken met wie ik samenwerkte die dag, want ik zag het niet.
Als ze onderling hadden geruild had ik echt pech :proud:

Kort haar voor vrouwen is voor mij vaak net zoiets als een baard bij mannen, de hele aantrekkelijkheid is dan weg.
Ik vind mannen met lang haar meestal ook aantrekkelijker trouwens, en een kaal geschoren hoofd staat echt maar een handvol mensen leuk, of ze nou man of vrouw zijn.
Er zijn wel uitzonderingen hoor, verschillende kanten op natuurlijk, sommige mensen vind ik nooit echt mooi en anderen altijd, en dan maakt het kapsel niet uit.
Sommige vrouwen vind ik mooier met lang haar maar meer sexy met kort haar, andersom zie ik dat eigenlijk nooit zo.
En soms vind ik mensen echt alleen leuk met kort of lang haar, en dat hangt dan van de persoon af.
anoniem_63680fe92b4c2 wijzigde dit bericht op 25-08-2022 15:06
0.22% gewijzigd
kindrebel schreef:
25-08-2022 13:47
Het helpt enorm als je heel knap bent.
Helemaal mee eens maar niet-knap-zijn impliceert niet direct een speknek en crocs
Bergje65 schreef:
25-08-2022 13:43
Wat een aannames. Ik ken hele stijlvolle, prachtige vrouwen met hele gave korte kapsels. Sharon Stone, Charlize Theron, Anita Witzier. Geen speknekken en witte leggings.
Precies wat ik zeg. Als je slank bent en mooi koppie hebt, kan je het hebben ja. Jij noemt allemaal filmsterren op. Ik heb het over de doorsnee Hollandse huisvrouw met kort haar.
Bergje65 schreef:
25-08-2022 13:43
Ik vind Anita Witzier persoonlijk wel echt een voorbeeld van iemand bij wie het eigenlijk niet staat, dat korte kapsel.
anoniem_63680fe92b4c2 wijzigde dit bericht op 25-08-2022 13:56
1.68% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven