Wat zonde!
donderdag 25 augustus 2022 om 11:41
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:16
Dat was ik ook. Mooie volle bos krullend haar. Totdat mijn haar ging uitvallen na covid. En toen werd het slierterig, zeker in de punten.
Heb er recentelijk een cm of 5 af laten knippen. Het slierterige is weg, mijn krullen springen er weer in, en het zal wel weer aangroeien. Droog valt het nu op mijn schouders, nat er net paar cm onder.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:17
Huh? Wat is daar nou bizar aan.
Ik vind het leuker staan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 25 augustus 2022 om 12:17
Ondanks dat ik gruwel van het woord zelf vind ik het wel de lading dekken.
Wat vinden jullie van deze voor en na foto’s dan? Dit zijn situaties waarin ik het zelf een flinke verbetering vind:

En dit vind ik geen mooie verandering, van lang naar truttig:

donderdag 25 augustus 2022 om 12:24
Zelf vind ik er vaak weinig verschil in zitten of iemand nu lang haar heeft op de billen of tot op de schouderbladen. Wel heb ik het idee, dat als het korter is, er vaak meer mee gedaan wordt. Die eerste twee vrouwen hebben een krul in het kortere haar gedraaid, dat geeft al weer een heel ander effect dan lang.
Ik heb lang haar, omdat het praktisch is, want makkelijk in een staart of vlecht. Ik vind het niet mooi genoeg voor los, want dan moet ik echt gaan stylen om het mooi te krijgen. Hetzij gladder maken, hetzij krulleriger en het pluist/springt als een gek, dus minimaal smurrie erin om het mooi glad te maken. En ik heb gewoon fijn haar, dus ook geen dikke bos. Als het echt kort is, moet ik ook aan de slag om het mooi te krijgen.
Mij teveel gedoe.
Ik heb lang haar, omdat het praktisch is, want makkelijk in een staart of vlecht. Ik vind het niet mooi genoeg voor los, want dan moet ik echt gaan stylen om het mooi te krijgen. Hetzij gladder maken, hetzij krulleriger en het pluist/springt als een gek, dus minimaal smurrie erin om het mooi glad te maken. En ik heb gewoon fijn haar, dus ook geen dikke bos. Als het echt kort is, moet ik ook aan de slag om het mooi te krijgen.
Mij teveel gedoe.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:30
Ik vind die aangroei periode ook altijd lastig. Een (lange) bob: leuk! Lang haar: leuk!
Maar die zo’n tussenlengte. Ik vind het pas lang vanaf ongeveer dit bij mezelf. Alles daar boven is het net niet.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:32
Kun/wil je daar wat meer over vertellen? Zo'n zin triggert direct mijn nieuwsgierigheid.GreenLadyFern schreef: ↑25-08-2022 12:29Mijn haar is heel erg lang, ongeveer bij mijn stuitje. Voor mij persoonlijk is dat geen esthetische keuze maar een spirituele.
Het kan me ook vrij weinig interesseren wat andere mensen met hun haar doen qua looks.
Am Yisrael Chai!
donderdag 25 augustus 2022 om 12:32
donderdag 25 augustus 2022 om 12:36
Ik vind het haar prachtig staan, dat korte! Ze ziet er 10 jaar jonger uit dan met het lange haar. Ik heb zelf ook afwisselend kort en dan weer langer haar. Lang haar vind ik altijd een mooi idee maar in werkelijkheid kan ik er niks mee en draag ik het altijd vast. Kort kan ik het ook los dragen, veel meer volume en speelser.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:36
Wilde het net vragen.fashionvictim schreef: ↑25-08-2022 12:32Kun/wil je daar wat meer over vertellen? Zo'n zin triggert direct mijn nieuwsgierigheid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 25 augustus 2022 om 12:38
Dat vind ik ook, maar dat is geen kort haar. Dat is van heel lang naar iets minder lang.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 12:17Ondanks dat ik gruwel van het woord zelf vind ik het wel de lading dekken.
Wat vinden jullie van deze voor en na foto’s dan? Dit zijn situaties waarin ik het zelf een flinke verbetering vind:
Harba lorifa
donderdag 25 augustus 2022 om 12:38
Ik vind haar nieuwe kapsel ook niet zo geslaagd. Dat staat verder los van lang of kort. Bij de voorbeelden van Fashionvictim vind ik de ene keer korter leuker en de andere keer langer.
Echt kort haar staat denk ik maar weinig vrouwen. Net als dat lang haar ook maar bij weinig mannen past. Maar iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zich prettig bij voelt. En als je niet wil dat mensen een mening erover hebben, dan kun je het beter niet op social media zetten.
Echt kort haar staat denk ik maar weinig vrouwen. Net als dat lang haar ook maar bij weinig mannen past. Maar iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zich prettig bij voelt. En als je niet wil dat mensen een mening erover hebben, dan kun je het beter niet op social media zetten.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:42
Ook buiten sociale media om gaan mensen er een mening over hebben. Dan zijn ze alleen waarschijnlijk wat terughoudender in de manier van formuleren, want bij het plaatsen van commentaar bij sociale media lijken ooit alle fatsoensnormen overboord gegooid te zijn. In het echte leven zijn mensen wat beleefder. Maar de mening is er sowieso.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:46
Natuurlijk. Ik bedoel meer dat als je last hebt van commentaar als "zonde". Je kan niet verwachten dat iedereen gaat zeggen hoe geweldig je eruit ziet. Het zal altijd een combinatie zijn van positief en negatief.Jufjoke schreef: ↑25-08-2022 12:42Ook buiten sociale media om gaan mensen er een mening over hebben. Dan zijn ze alleen waarschijnlijk wat terughoudender in de manier van formuleren, want bij het plaatsen van commentaar bij sociale media lijken ooit alle fatsoensnormen overboord gegooid te zijn. In het echte leven zijn mensen wat beleefder. Maar de mening is er sowieso.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:56
In het kort; nogal moeilijke jeugd gehad, daardoor veel psychische problemen. Een aantal jaar geleden heb ik veel aan mijn crisissignaleringsplan gewerkt, en toen zag ik door mijn leven heen een patroon; als het niet goed met mij gaat, als ik mijn persoonlijke kracht verlies, knip ik mijn haar kort. Vooral tijdens periodes van seksueel misbruik.fashionvictim schreef: ↑25-08-2022 12:32Kun/wil je daar wat meer over vertellen? Zo'n zin triggert direct mijn nieuwsgierigheid.
Toen ben ik er wat meer over gaan lezen en kwam ik erachter dat lang haar in ontzettend veel culturen in verband staat met persoonlijke kracht.
Ik knip het dus niet meer, omdat ik me krachtig voel door mijn lange haar, het is een veilig anker voor me geworden. Als ik het moeilijk heb of het verleden komt teveel naar boven kan ik mijn vingers langs mijn vlecht laten glijden en weet ik dat het al heel lang geleden js, en dat ik - net als mijn haar - sindsdien ben gegroeid en sterker ben geworden.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:59
Ik vind de na-foto's geen kort haar. Echter vind ik bij de meeste vrouwen dit wel mooier staan, maar dat komt ook omdat de na-foto's beter gestyled zijn. Zelf heb ik ook half lang haar en dat vind ik bij mijzelf het mooiste staan. Heb het één keer korter gehad, maar dat stond echt vreselijk. Ik heb wel licht golvend en dik haar wat snel mooi valt gelukkig. Ik ken ook een aantal vrouwen die van kort pittig naar wat langer gegaan zijn en als ik eerlijk ben vind ik dat mooier.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 12:17Ondanks dat ik gruwel van het woord zelf vind ik het wel de lading dekken.
En dit vind ik geen mooie verandering, van lang naar truttig:
![]()
Verder moet iedereen zelf weten wat ze met haar haar doen. Het is je eigen haar en wat ik ervan vind is niet echt belangrijk
donderdag 25 augustus 2022 om 13:00
Dan verschillen we van mening over wat kort en lang is. Ik vind kort alles van stekeltjes tussen een normale tot lange boblijn in.
Dan is er heel lang halflang, gevolgd door echt lang wat ik in m’n post hiervoor als plaatje postte.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in