iedereen kan het behalve jij!
dinsdag 15 mei 2012 om 14:36
Herken je dat?
Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)
Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!
Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)
Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!
Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
dinsdag 15 mei 2012 om 17:32
Oh en wat ik ook niet kan:
- alcohol drinken zonder het effect te merken
Is niet heel erg en misschien zelfs gezond, want houd het daarom altijd bij maximaal 2 a 3 glaasjes. Maar die voel ik dan ook echt. Durf dan ook niet met 1 glaasje op te rijden omdat dat voor mijn gevoel een hele fles is. Word er heel gauw licht van in mijn hoofd.
- alcohol drinken zonder het effect te merken
Is niet heel erg en misschien zelfs gezond, want houd het daarom altijd bij maximaal 2 a 3 glaasjes. Maar die voel ik dan ook echt. Durf dan ook niet met 1 glaasje op te rijden omdat dat voor mijn gevoel een hele fles is. Word er heel gauw licht van in mijn hoofd.
dinsdag 15 mei 2012 om 17:39
Concentreren... zelfs als iets mij volledig boeit, kan ik het niet. Als iemand al zucht kijk ik op.
Kleermakerszit: check. Vriend kan het heel gemakkelijk, ik bak er niets van. Lijkt mij ook heel comfortabel!
Met losse haren lopen, halverwege dag begint het te pluizen, te kriebelen in mijn gezicht en gewoonweg te irriteren.
En ik kan mijn haren niet opsteken, dus loop altijd met een staart halverwege de dag.
Kleermakerszit: check. Vriend kan het heel gemakkelijk, ik bak er niets van. Lijkt mij ook heel comfortabel!
Met losse haren lopen, halverwege dag begint het te pluizen, te kriebelen in mijn gezicht en gewoonweg te irriteren.
En ik kan mijn haren niet opsteken, dus loop altijd met een staart halverwege de dag.
dinsdag 15 mei 2012 om 17:45
Nagels lakken, mijn haar echt leuk nonchalant doen, wáánzinnige lekker koken, de flikflak achterover, foutloos Nederlandsch schrijven, een baan vinden, een keertje een vette spaarrekening hebben, iedereen zijn of haar verjaardag onthouden (daarbij kaartjes versturen en een kadootje kopen) geweldig goed kunnen dansen en zingen, het bij één wijntje houden.
dinsdag 15 mei 2012 om 17:48
Gezichten onthouden, is soms echt heel genant.
Namen onthouden.
Mijzelf accepteren.
Kan mijn gedachtes en gevoelens moeilijk verwoorden. Denk gauw dat mensen denken dat 'er niet zoveel bij zit'.
Vlot een gesprek houden, ben ik voor mijn gevoel echt de enige in.
Onderwerpen verzinnen om met iemand een gesprek (op gang) te houden, weet nooit iets te zeggen...
Namen onthouden.
Mijzelf accepteren.
Kan mijn gedachtes en gevoelens moeilijk verwoorden. Denk gauw dat mensen denken dat 'er niet zoveel bij zit'.
Vlot een gesprek houden, ben ik voor mijn gevoel echt de enige in.
Onderwerpen verzinnen om met iemand een gesprek (op gang) te houden, weet nooit iets te zeggen...
dinsdag 15 mei 2012 om 17:48
- geduld, ik heb t gewoon niet
- koken met filodeeg, het gaat standaard stuk grrr!
- stilzitten
- de controle uit handen geven
- tevreden zijn met m'n spiegelbeeld
En er is vast nog veel meer wat ik niet kan.
Ik kan wel goed kaartlezen en heb t richtingsgevoel van een postduif, ook als ik ergens nog nooit ben geweest vind ik meestal automatisch de weg
- koken met filodeeg, het gaat standaard stuk grrr!
- stilzitten
- de controle uit handen geven
- tevreden zijn met m'n spiegelbeeld
En er is vast nog veel meer wat ik niet kan.
Ik kan wel goed kaartlezen en heb t richtingsgevoel van een postduif, ook als ik ergens nog nooit ben geweest vind ik meestal automatisch de weg
dinsdag 15 mei 2012 om 17:52
dinsdag 15 mei 2012 om 18:09
quote:cherryoncream schreef op 15 mei 2012 @ 14:42:
Maakt niet uit. Hij heeft een vaste standaard aan de onderkant en daar zet ik m op. Anders neerzetten dan op zijn standaard kan ook niet. Dar is ie te breed voor. En dan lekt ie inderdaad ook niet. Maar zodra ik m over de kleding heen haal begint het. Heel frustrerend bah.
Haha, nou hier ook zo'n portret. Ik haat stoomstrijkijzers.
Ik heb een gewone droogstrijkijzer (jaja, ze bestaan nog)
Twee stoomijzers versleten. Of de onderkant werd zo vuil
dat ik hem niet meer schoon en zo'n speciaal staafje moest
gebruiken. Die rotzooi liep dan in de gaatjes met als gevolg dat
de eerste 3 strijkbeurten er steeds van die rommel meekwam
met stomen. Ik zeg. Leve het droogstrijkijzer.
Maakt niet uit. Hij heeft een vaste standaard aan de onderkant en daar zet ik m op. Anders neerzetten dan op zijn standaard kan ook niet. Dar is ie te breed voor. En dan lekt ie inderdaad ook niet. Maar zodra ik m over de kleding heen haal begint het. Heel frustrerend bah.
Haha, nou hier ook zo'n portret. Ik haat stoomstrijkijzers.
Ik heb een gewone droogstrijkijzer (jaja, ze bestaan nog)
Twee stoomijzers versleten. Of de onderkant werd zo vuil
dat ik hem niet meer schoon en zo'n speciaal staafje moest
gebruiken. Die rotzooi liep dan in de gaatjes met als gevolg dat
de eerste 3 strijkbeurten er steeds van die rommel meekwam
met stomen. Ik zeg. Leve het droogstrijkijzer.
odi et amo
dinsdag 15 mei 2012 om 18:42
dinsdag 15 mei 2012 om 18:54
De sport doen waarvan iedereen zegt 'ja, maar daar moet je gewoon heel goed in zijn!!!!!'
Een recept volgen. Ik bedenk altijd dat er wel iets bij of af kan, waardoor het (meestal) niet zo lekker is.
Uit een winkel komen en de goede kant op lopen.
Namen onthouden. Ik herken gezichten wel, maar weet vaak niet hoe iemand heet.
Gezichten koppelen. Klinkt een beetje gek misschien. Ik ben goed in gezichten, maar kan ze vaak niet plaatsen. Dan zie ik iemand die ik 'ken' maar weet gewoon niet waar die persoon thuis hoort. Is soms lastig in gesprekken omdat ik er pas na x minuten achter kom wie iemand is.
Tijd voor mezelf nemen. Ik ben eigen ondernemer en leef voor m'n werk. Als ik weinig werk heb, dan weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Delegeren. Ik ben een redelijke controle freak, dus vind het lastig om iets los te laten omdat iemand anders het ook wel kan.
Een recept volgen. Ik bedenk altijd dat er wel iets bij of af kan, waardoor het (meestal) niet zo lekker is.
Uit een winkel komen en de goede kant op lopen.
Namen onthouden. Ik herken gezichten wel, maar weet vaak niet hoe iemand heet.
Gezichten koppelen. Klinkt een beetje gek misschien. Ik ben goed in gezichten, maar kan ze vaak niet plaatsen. Dan zie ik iemand die ik 'ken' maar weet gewoon niet waar die persoon thuis hoort. Is soms lastig in gesprekken omdat ik er pas na x minuten achter kom wie iemand is.
Tijd voor mezelf nemen. Ik ben eigen ondernemer en leef voor m'n werk. Als ik weinig werk heb, dan weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Delegeren. Ik ben een redelijke controle freak, dus vind het lastig om iets los te laten omdat iemand anders het ook wel kan.
dinsdag 15 mei 2012 om 19:07
- Mijn huis op orde houden
- Plannen en organiseren
- Spontaan zijn
- Vrienden maken/houden
- Positief reageren op een plotse (leuke) ingeving van mijn partner
- Koken
- Werken (ik zou al blij zijn als ik 20 uur kon werken)
- Weten wat ik leuk vind/wil worden als ik later groot ben (ben 43 )
- Gelukkig zijn
- Voelen dat ik van iemand hou
Wat ik dan weer wel kan is autorijden (inclusief file parkeren enz)
En ik ben een kei in leren. Alleen jammer dat ik zo slecht ben in het in de praktijk toepassen van al die kennis.
- Plannen en organiseren
- Spontaan zijn
- Vrienden maken/houden
- Positief reageren op een plotse (leuke) ingeving van mijn partner
- Koken
- Werken (ik zou al blij zijn als ik 20 uur kon werken)
- Weten wat ik leuk vind/wil worden als ik later groot ben (ben 43 )
- Gelukkig zijn
- Voelen dat ik van iemand hou
Wat ik dan weer wel kan is autorijden (inclusief file parkeren enz)
En ik ben een kei in leren. Alleen jammer dat ik zo slecht ben in het in de praktijk toepassen van al die kennis.
dinsdag 15 mei 2012 om 20:40
dinsdag 15 mei 2012 om 20:52
Inparkeren
Me door het huis (of op mijn werk) bewegen zonder overal tegenaan te lopen (lees: deurposten, tafels enz. die er al jaaaaaaaaren staan)
Een realistische planning hanteren
Tegen onbekende mensen een koetjes-en-kalfjes-gesprek houden
Met de naaimachine werken
Mijn rotzooi achter me opruimen
Mijn zelfbedachte huishoudplanning volgen
In 'het nu' leven
Al mijn goede plannen ook concreet uitvoeren
Een rolletje van mijn tong maken
Mezelf goed opmaken
Ik kan gelukkig wél goed lachen, ook om mezelf, en creatief denken en oh ja, kaartlezen (ja echt!).
Me door het huis (of op mijn werk) bewegen zonder overal tegenaan te lopen (lees: deurposten, tafels enz. die er al jaaaaaaaaren staan)
Een realistische planning hanteren
Tegen onbekende mensen een koetjes-en-kalfjes-gesprek houden
Met de naaimachine werken
Mijn rotzooi achter me opruimen
Mijn zelfbedachte huishoudplanning volgen
In 'het nu' leven
Al mijn goede plannen ook concreet uitvoeren
Een rolletje van mijn tong maken
Mezelf goed opmaken
Ik kan gelukkig wél goed lachen, ook om mezelf, en creatief denken en oh ja, kaartlezen (ja echt!).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 15 mei 2012 om 20:53
Oh ja, skaten, schaatsen, nou ja, alle sporten waarvoor een beetje motoriek nodig is... (en dus ook niet handstand, radslag enz.). Zelfs soepel over een hekje springen loopt bij mij al uit op een gekneusde enkel.
Edit: wel een veràdeming zeg, dit topic. Ik kan dus heel veel niet wat heel veel van jullie óók niet kunnen. Heerlijk!
Edit: wel een veràdeming zeg, dit topic. Ik kan dus heel veel niet wat heel veel van jullie óók niet kunnen. Heerlijk!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 15 mei 2012 om 21:28
Ik hou mijzelf voor dat ik alles kan
wat anderen ook kunnen
Als iets mij niet lukt, dan verander ik gewoon achteraf
mijn intentie:
dan is het zomaar ineens Kunst,
of Een Statement..
of ik maak ervan dat ik ook graag eens een mislukking wilde beleven..
Een tijd lang, toen ik een tiener was,
was er iets bepaalds wat ik absoluut niet kon
en waar ik elke keer trucjes op verzon om datgene maar niet te hoeven doen of uitspreken..
Maar ik weet niet meer wat dat was..
een handeling verrichten of een woord uitspreken..
Misschien kom ik er nog op.
mits het niet te genant is, meld ik het hier als nog.
wat anderen ook kunnen
Als iets mij niet lukt, dan verander ik gewoon achteraf
mijn intentie:
dan is het zomaar ineens Kunst,
of Een Statement..
of ik maak ervan dat ik ook graag eens een mislukking wilde beleven..
Een tijd lang, toen ik een tiener was,
was er iets bepaalds wat ik absoluut niet kon
en waar ik elke keer trucjes op verzon om datgene maar niet te hoeven doen of uitspreken..
Maar ik weet niet meer wat dat was..
een handeling verrichten of een woord uitspreken..
Misschien kom ik er nog op.
mits het niet te genant is, meld ik het hier als nog.
dinsdag 15 mei 2012 om 23:07
quote:Addison schreef op 15 mei 2012 @ 15:56:
Als kind de handstand.
Als puber hoogspringen met gym. Mijn benen raakte gewoon op slot zodra ik met mijn aanloopje een meter in de buurt van de stok kwam. Vreselijk als ik alles al weer klaar zag staan als ik de gymzaal in kwam.
Ohjee, wat herkenbaar! Toen ik het las ging ik in gedachten regelrecht terug naar die gehate gymzaal.. ik vond alles met toestellen, de kast, de bok etc, horror en de ringen.. zo vreselijk! Ik kan ook nog steeds geen handstand of radslag.
Maar ben tegenwoordig zo sportief als wat, alleen met heel andere sporten dan die gymtoestanden van vroeger
Als kind de handstand.
Als puber hoogspringen met gym. Mijn benen raakte gewoon op slot zodra ik met mijn aanloopje een meter in de buurt van de stok kwam. Vreselijk als ik alles al weer klaar zag staan als ik de gymzaal in kwam.
Ohjee, wat herkenbaar! Toen ik het las ging ik in gedachten regelrecht terug naar die gehate gymzaal.. ik vond alles met toestellen, de kast, de bok etc, horror en de ringen.. zo vreselijk! Ik kan ook nog steeds geen handstand of radslag.
Maar ben tegenwoordig zo sportief als wat, alleen met heel andere sporten dan die gymtoestanden van vroeger