iedereen kan het behalve jij!

15-05-2012 14:36 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herken je dat?

Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)

Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!

Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
*Fulltime werken

*Huis opgeruimd houden

*Inparkeren

*Een dag volmaken. Ik ben meestal pas rond 10 uur redelijk wakker en rond 4 uur kak ik alweer in. Vaak slaap ik om 7 uur Savonds dus ook al omdat ik simpelweg niet wakker kan blijven. Dan ben ik meestal om 00:00 weer wakker tot een uur of 01:30 en dan slaap ik weer. Ik snap echt helemaal niks van mensen die op een werkdag ook nog boodschappen gaan, sporten, op visite gaan, huishouden doen, etc etc. Hoe doe je het..?!
Ik kan geen arabier en radslag.

En jarenlang kon ik als kind vijfig rondjes achter elkaar op het duikelrek. En een half jaar geleden voor het eerst weer geprobeerd en toen deed het na twee rondjes toch zeer in mijn knieholtes joh!
knipogen met mijn linkeroog. Best lastig met makkeup aanbrengen.
Op tijd gaan slapen...

't Is nu alweer tien over twee

En ik was nog zo van plan om er voor twaalven in te liggen....
quote:gunstig schreef op 15 mei 2012 @ 21:28:

Ik hou mijzelf voor dat ik alles kan

wat anderen ook kunnenIk heb het juist andersom, ik denk altijd dat wat ik kan, dat iedereen dat kan en vind het dan iets vanzelfsprekends. En wat anderen kunnen en ik niet zie ik als een tekortkoming bij mezelf. Maar als ik hier bijv. in het topic lees dan zijn de dingen die ik goed kan (bijv namen onthouden, geduld hebben) niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Ik heb alleen nog maar de eerste pagina gelezen, en kom daar al zoveel dingen tegen die ik ook niet kan:

- Knipogen

- Met geld om gaan

- Mijn outfit kattenhaarvrij houden

- Fluiten

- Mijn vingers lakken

- Geduldig zijn

Durf de rest van het topic al niet meer te lezen Ga maar eens nadenken over welke dingen ik eigenlijk wel kan
poef
Uitslapen en strings dragen.

Kan ik allebei niet.
Een schroefdekseltje weer op een potje draaien. Ze zitten bij mij altijd scheef (niet goed in de schroefgroef). Mijn ex dacht dat het slordigheid was en gaf mij dan op mijn flikker, maar ik heb gewoon te kleine handen of zo. Het lukt vaak pas na een keer of vier proberen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Moondancer schreef op 15 mei 2012 @ 16:33:

- Plakken kaas schaven zonder een deel van mijn vinger mee te nemen of de kaas in allemaal kleine stukjes uiteen te laten vallen.

Nadat ik op de EH zat omdat ik mijn duim er half af had gekaasschaafd, heb ik deze gekocht:

Cheese Sliver van CuisiPro. Fijn ding!

Ik kan niet op tijd komen, ik ben degene die altijd 5 minuten te laat met een knalrood hoofd ergens nog binnen komt vallen.
Ben in deze dingen toch niet helemaal alleen blijkt na lezen van dit topic;)

Knipogen, ik mis volgens mij de spieren daarvoor ofzo.

Fluiten.

Haar opsteken. Heb ze maar altijd los, het lukt gewoon echt niet.

Dansen. Heb Zo weinig ritmegevoel helaas!
Leuk topic!

Ik kan niet fluiten, geen vriend vinden, op tijd komen of überhaupt op tijd uit bed komen, op tijd gaan slapen, mijn huis opgeruimd houden en administratie bijhouden. Goh, best sneu als ik het zo op een rijtje zie
Ik weet er nog een paar:

- Gewoon netjes 2 handjes chips nemen. Kreeg net weer op mn kop van vriendlief dat ik de hele chipszak heb leeggegeten.

- Op pumps lopen zonder blaren te krijgen

- Met mijn vingers knippen

- Gamen (ik blijf als een gek op alle knopjes rammen)

- Zorgen voor een aanrecht zonder afwas (duurt nooit langer dan een uur)

Bedankt voor de tip SeptemberGirl. Kun je daar dan niet mee uitschieten?
quote:Moondancer schreef op 20 mei 2012 @ 10:58:

Bedankt voor de tip SeptemberGirl. Kun je daar dan niet mee uitschieten?Je kan er mee uitschieten, maar dat draadje is absoluut niet scherp, dus je kunt jezelf er niet mee verwonden.
- Zingen. Tot groot verdriet van mijzelf en mijn omgeving.

- één wenkbrouw optrekken. Lijkt me altijd zo'n coole reactie: dat iedereen in de stress schiet maar dat je zelf alleen maar één wenkbrouw optrekt. Maar dat effect is echt wel weg als je je hele gezicht scheef trekt en die wenkbrouw nóg niets doet....

- kamers mooi inrichten. Hoe hard ik ook mijn best doe, het blijft rommelig en niet bij elkaar passen.

- In een vergadering direct helder vertellen waarom ik het ergens niet mee eens ben (en niet pas ná de vergadering de beste argumenten verzinnen...)
Te laat komen.
Wachten op iets leuks.

Ben nu op mijn nieuwe bril aan het wachten en ik wil hem ZO graag! Ik kan echt nauwelijks wachten, verschrikkelijk!
Heel veel wat hiervoor al staat benoemd en eyeliner opdoen, 1 grote kliederboel wordt het altijd, niet dicht genoeg langs de wimperrand en met een wattenstaafje wordt het geen mooie streep. Maar blijf het gewoon proberen

En langere tijd achter elkaar hardlopen, na vijf minuten denk ik dat ik dood ga, terwijl ik niet eens een hele slechte conditie heb.
quote:Travis schreef op 20 mei 2012 @ 11:10:

Te laat komen.

Dat heb ik dus ook...

Ik ben altijd overal te vroeg, en hoewel dat fijn klinkt, is het best een irritante eigenschap. Ik kán ook echt niet later van huis gaan, want dan ben ik zo bang om te laat te komen dat ik loop te stuiteren door het huis.
quote:Lotte35 schreef op 20 mei 2012 @ 11:48:

[...]

Dat heb ik dus ook...

Ik ben altijd overal te vroeg, en hoewel dat fijn klinkt, is het best een irritante eigenschap. Ik kán ook echt niet later van huis gaan, want dan ben ik zo bang om te laat te komen dat ik loop te stuiteren door het huis.

Ik dus ook.

Het is zo simpel. Gewoon kijken hoelaat je ergens moet zijn, hoelang je reis duurt en dan iets vroeger weggaan dan je eigenlijk zou moeten gaan en je bent (ruim) op tijd.

Ik snap niet dat mensen dit blijkbaar zo moeilijk vinden dat ze te laat komen ergens. Ik vind dat geen respect hebben voor degene met wie je een afspraak hebt.
anoniem_147729 wijzigde dit bericht op 20-05-2012 16:21
Reden: Zo... ontopic gereageerd.
% gewijzigd
quote:truffelmaffia schreef op 20 mei 2012 @ 13:55:

Het is zo simpel. Gewoon kijken hoelaat je ergens moet zijn, hoelang je reis duurt en dan iets vroeger weggaan dan je eigenlijk zou moeten gaan en je bent (ruim) op tijd.

Ik snap niet dat mensen dit blijkbaar zo moeilijk vinden dat ze te laat komen ergens. Ik vind dat geen respect hebben voor degene met wie je een afspraak hebt.

En jij kunt niet on topic reageren?

Wat een fijn topic, veel fijner dan als mensen vragen waar je wel goed in bent, ten eerste weet ik dat nooit en ten tweede ga ik dan heel hard denken of ik er wel echt goed in ben en dan denk ik altijd dat ik dat waar ik goed in ben ook wel eens verkeerd doe, dus dat ik eigenlijk nergens goed in ben.

Verder ben ik motorisch gestoord. Dus: geen suiker in de koffie zonder te knoeien, geen talent voor welke sport dan ook. Ik kan niet knipogen, niet zuiver zingen niet hoofdrekenen (tel nog altijd op mijn vingers ), niet ad rem reageren en niet op tijd opstaan zonder ochtend humeur. make-up op doen heb ik op gegeven, net als het huishouden, daar heb ik maar iemand voor ingehuurd. Zelfs als ik de tafel afneem of stofzuig wordt het niet zo schoon als wanneer de werkster het doet. volgens mij mis ik gewoon een gen...
-Dansen. En dan heb ik het niet over ingewikkelde dansen, maar gewoon wat ritmische huppen. Lukt mij niet.

-Eyeliner opdoen

-De was doen. Ik zit aan mijn tweede wasmachine en ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar welk programma/temperatuur/ product ik ook gebruik, ik krijg slechts heel weinig vlekken uit kleren. Om de zoveel tijd breng ik een stapel naar mijn moeder en haar lukt het meteen.
quote:the4ofus schreef op 20 mei 2012 @ 20:52:

-De was doen. Ik zit aan mijn tweede wasmachine en ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar welk programma/temperatuur/ product ik ook gebruik, ik krijg slechts heel weinig vlekken uit kleren. Om de zoveel tijd breng ik een stapel naar mijn moeder en haar lukt het meteen.Nog iets waar ik slecht in ben, haha. Zwarte kleren komen er een soort van grijs uit. Wit wordt gebroken wit. Vlekken blijven vlekken :D
Ik kan niet autorijden. Ik word al panisch van de gedachte om achter het stuur te zitten . Ik stel het dus maar uit tot het echt nietmeer anders kan. Ik ken verder niemand die het net zo dood eng vindt..
Ik kan mijn studentenkamer niet opruimen. Nooit gekund ook, opruimen. Ik staar 5 minuten naar een papiertje, verplaats het naar de andere kant van de kamer/leg het op een hoop...Uur later liggen er zo'n 20 papiertjes netjes op een hoop...

Knap hoor:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven